Презентація "Типи речень" для поглибленого вивчення української мови у 8 класі

Опис документу:
Презентацію "Типи речень" можна використати на уроці української мови (поглиблене вивчення) у 8 класі. Вона допоможе удосконалити знання учнів з цієї теми. Навчить давати класифікацію типів речень за різними ознаками.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися
Опис презентації окремими слайдами:
Типи речень Українська мова 8 клас (поглиблене вивчення) Підготувала вчитель української мови та літератури Парубенко С.В.
Слайд № 1

Типи речень Українська мова 8 клас (поглиблене вивчення) Підготувала вчитель української мови та літератури Парубенко С.В.

Виділяють кілька типів речення на підставі різних класифікаційних ознак: 1. За метою висловлювання: розповідне, питальне, спонукальне: а) Діялось с...
Слайд № 2

Виділяють кілька типів речення на підставі різних класифікаційних ознак: 1. За метою висловлювання: розповідне, питальне, спонукальне: а) Діялось се в тридцятих роках минулого століття (М. Коцюбинський); б) Я думаю: чому мені так хороше? (О. Довженко); в) Підійдіть до берега. Подумайте. Станьте на пісочку коло самої води, лівою рукою торкніться води (О. Довженко).

2. За емоційним забарвленням: окличне, неокличне: а) О, скільки є могил, де спить життя козаче! (Л. Глібов); б) Вечоріє. Вечір. Сонце сховалося в х...
Слайд № 3

2. За емоційним забарвленням: окличне, неокличне: а) О, скільки є могил, де спить життя козаче! (Л. Глібов); б) Вечоріє. Вечір. Сонце сховалося в хмарах (О. Довженко). Примітка: Речення за емоційним забарвленням можуть бути розповідними, питальними або спонукальними: в) А це ми на зайців! Переказували, що біля Білої Церкви заєць сошу перестрибнув!(О. Вишня).

3. За відношенням до реальної дійсності: стверджувальне і заперечне: а) Сосюра-поет людського серця(М. Рильський); б) Ні, вже не швидко ти діждеш, ...
Слайд № 4

3. За відношенням до реальної дійсності: стверджувальне і заперечне: а) Сосюра-поет людського серця(М. Рильський); б) Ні, вже не швидко ти діждеш, щоб я пішов на поле (П. Мирний).

4. За структурою: просте, складне: а) Долиною вітер віє (У. Самчук); б) Коли я смуток свій на струни клала, з’являлась зграя красних мрій, веселкою...
Слайд № 5

4. За структурою: просте, складне: а) Долиною вітер віє (У. Самчук); б) Коли я смуток свій на струни клала, з’являлась зграя красних мрій, веселкою моя надія грала, далеко линув думок легкий рій (Леся Українка).

5. За нормативністю синтаксичної структури членоване, нечленоване: а) Хто може випити Дніпро, хто властен виплескати море? (М. Рильський); б) На ма...
Слайд № 6

5. За нормативністю синтаксичної структури членоване, нечленоване: а) Хто може випити Дніпро, хто властен виплескати море? (М. Рильський); б) На майдані пил спадає. Замовкає річ… Вечір. Ніч (Г. Тичина).

6. За характером головних членів речення: двоскладне, односкладне (означено-особове, узагальнено-особове, неозначено-особове, безособове, інфінітив...
Слайд № 7

6. За характером головних членів речення: двоскладне, односкладне (означено-особове, узагальнено-особове, неозначено-особове, безособове, інфінітивне, називне) На липах з’явилося свіже, молоде, пахуче листя (В. Собко). Дивишся й не надивишся, дишеш і не надишешся тим частим, гарячим та пахучим повітрям (І. Нечуй-Левицький). Гірко заробиш, солодко з’їси (Нар. тв.) І смеркає, і світає… (Т. Шевченко). Треба діяти і не зволікаючи (О. Довженко). Провесна (І. Вільде).

7. За наявністю/відсутністю другорядних членів речення: поширене, непоширене: а) Непорушно стоять дерева, загорнені в сутінь, рясно вкриті краплист...
Слайд № 8

7. За наявністю/відсутністю другорядних членів речення: поширене, непоширене: а) Непорушно стоять дерева, загорнені в сутінь, рясно вкриті краплистою росою (М. Коцюбинський); б) А народ жив (М. Рильський).

8. За наявністю/відсутністю необхідних членів речення: повне, неповне: а) Люблю дивитися на Дніпро з його стрімких, високих круч (В. Сосюра); б) Чи...
Слайд № 9

8. За наявністю/відсутністю необхідних членів речення: повне, неповне: а) Люблю дивитися на Дніпро з його стрімких, високих круч (В. Сосюра); б) Чи чуєш ти, Катерино? Біжи зустрічати! Уже прийшов, біжи! Швидше в хату! (Т. Шевченко) Повним називається речення, в якому є всі структурно необхідні члени: Біля друга і в біді серце відпочине (Д. Павличко). Неповним називається речення, в якому не названо (словесно не виражено) один або кілька членів речення, що легко встановлюються з контексту: Коло бабусиної хати ростуть вишні, біля хвіртки -кучерявий бузок, а від вулиці -явори (Б. Харчук).

9. За наявністю/відсутністю ускладнення: а) На Зелені свята Гчат повернувся (У. Самчук); б) Віктор глянув на батька, на його довгі вуса, на примруж...
Слайд № 10

9. За наявністю/відсутністю ускладнення: а) На Зелені свята Гчат повернувся (У. Самчук); б) Віктор глянув на батька, на його довгі вуса, на примружені очі (їх так мружив тільки тато), і серце огорнуло тепло і ніжність (О. Донченко). Ускладненими називаються речення, які мають у своєму складі однорідні члени речення, відокремлені члени, звертання, вставні слова (словосполучення й речення)

Інтернет джерела http://litmisto.org.ua/?p=2882
Слайд № 11

Інтернет джерела http://litmisto.org.ua/?p=2882

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Інтернет-ресурси для опитування і тестування»
Левченко Ірина Михайлівна
24 години
490 грн
490 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.