Презентація. Течії раннього модернізму в європейській ліриці

Зарубіжна література

Для кого: 10 Клас

05.06.2021

108

2

0

Опис документу:
Презентація "Течії раннього модернізму в європейській ліриці" актуальна для учнів 10 класу чи студентів 1 курсу фахових коледжів. Містить дані про літературознавчі терміни: декаданс, модернізм, імпресіонізм, символізм; загальні матеріали про Ш. Бодлера, П. Верлена, А. Рембо та елементи аналізу програмових поезій, ілюстрації та портрети. Також є інтерактивна вправа ("асоціативний кущ") для узагальнення вивченої теми і систематизації знань про трьох нових поетів і 1 на повторення (В. Вітмен, США).
Перегляд
матеріалу
Отримати код
Опис презентації окремими слайдами:
ТЕМА. ТЕЧІЇ РАННЬОГО МОДЕРНІЗМУ В ЛІРИЦІ. ДЕКАДЕНТСЬКІ НАСТРОЇ В ЛІТЕРАТУРІ. ПОЕТИЧНА РЕВОЛЮЦІЯ
Слайд № 1

ТЕМА. ТЕЧІЇ РАННЬОГО МОДЕРНІЗМУ В ЛІРИЦІ. ДЕКАДЕНТСЬКІ НАСТРОЇ В ЛІТЕРАТУРІ. ПОЕТИЧНА РЕВОЛЮЦІЯ

навчати студентів оперувати знаннями з історії Європи й Америки ХІХ ст., загальними положеннями філософських, психологічних та культурологічних кон...
Слайд № 2

навчати студентів оперувати знаннями з історії Європи й Америки ХІХ ст., загальними положеннями філософських, психологічних та культурологічних концепцій в процесі вивчення нових літературних творів; розвивати навички оперування літературознавчими термінами й характеристиками нових принципів художнього мислення письменників; виховувати в студентів любов до літератури як джерела пізнання.

МИТЕЦЬ ПІДМІНЯЄ ПРИРОДУ ЛЮДИНОЮ, АПЕЛЮЄ ДО ЇЇ ДУХОВНОСТІ, ГОВОРИТЬ ЛЮДИНІ ПРАВДУ, ЯКУ ТА ХОТІЛА Б ПРИХОВАТИ. І. ГАРІН
Слайд № 3

МИТЕЦЬ ПІДМІНЯЄ ПРИРОДУ ЛЮДИНОЮ, АПЕЛЮЄ ДО ЇЇ ДУХОВНОСТІ, ГОВОРИТЬ ЛЮДИНІ ПРАВДУ, ЯКУ ТА ХОТІЛА Б ПРИХОВАТИ. І. ГАРІН

ПЛАН Нові грані романтичного світу в творчості «пізнього» романтика Ш.Бодлера. Поняття про декаданс. Передмодерністські течії. Поширення імпресіоні...
Слайд № 4

ПЛАН Нові грані романтичного світу в творчості «пізнього» романтика Ш.Бодлера. Поняття про декаданс. Передмодерністські течії. Поширення імпресіонізму в літературі: поезія Поля Верлена як «пейзаж душі». Творчі пошуки найяскравішого французького символіста Артюра Рембо.

«СПРАВЖНІЙ ХУДОЖНИК НЕ ЗВЕРТАЄ УВАГИ НА СУЧАСНИКІВ. ВІН ЗАГРАЄ З ВІЧНІСТЮ» ШАРЛЬ БОДЛЕР Дата народження: 9 квітня 1821 Місце народження: Париж, Фра...
Слайд № 5

«СПРАВЖНІЙ ХУДОЖНИК НЕ ЗВЕРТАЄ УВАГИ НА СУЧАСНИКІВ. ВІН ЗАГРАЄ З ВІЧНІСТЮ» ШАРЛЬ БОДЛЕР Дата народження: 9 квітня 1821 Місце народження: Париж, Франція Дата смерті: 31 серпня 1867 (46 років) Місце смерті: Париж, Громадянство: Франція Рід діяльності: поет, есеїст Напрям: романтизм (пізній) Magnum opus: «Квіти зла»

Збірка "Квіти Зла” (Fleurs du Mal) Творчість Шарля Бодлера стала своєрідним закінченням епохи романтизму. Цей поет одним з перших відчув скепсис на...
Слайд № 6

Збірка "Квіти Зла” (Fleurs du Mal) Творчість Шарля Бодлера стала своєрідним закінченням епохи романтизму. Цей поет одним з перших відчув скепсис наступної літературної доби, заглибився у внутрішній світ, втікаючи від сірої буденності. Сам він ще не символіст, але засоби нового напряму для послідовників визначено. Вийшла у 1857 р., викликала гучний скандал і зробила Бодлера відомим. 21 серпня 1857 року − «за образу суспільної моралі» Бодлер засуджений трибуналом департаменту Сена до штрафу 300 франків і до заборони шести найбільш «аморальних» поезій збірки.

ЛІРИЧНИЙ ГЕРОЙ Ш.БОДЛЕРА - це дисгармонійна особа, яка втратила душевну рівновагу, спокій, нібито намагається опиратися пануванню зла хоча б у свої...
Слайд № 7

ЛІРИЧНИЙ ГЕРОЙ Ш.БОДЛЕРА - це дисгармонійна особа, яка втратила душевну рівновагу, спокій, нібито намагається опиратися пануванню зла хоча б у своїй душі, але водночас втрачає віру. Бодлер намагається розкрити духовний світ сучасної людини, реальність існування якої він уявляє царством моральної хворобливості.

АНТИТЕЗА (ВІД ГРЕЦ. – ПРОТИСТАВЛЕННЯ) – це стилістична фігура, яка утворюється зіставленням слів або словосполучень, протилежних за своїм змістом. ...
Слайд № 8

АНТИТЕЗА (ВІД ГРЕЦ. – ПРОТИСТАВЛЕННЯ) – це стилістична фігура, яка утворюється зіставленням слів або словосполучень, протилежних за своїм змістом. Уже назва збірки вказує на головний художній прийом у віршах Ш. Бодлера – контраст, різке протиставлення. «Квіти» – краса, а «зло» − потворність, з точки зору естетики. Поет не тільки у творчості, але й у власному житті сповідував цей принцип: у пошуках ідеалу й краси він опускався на саме дно, звідки вже не повернувся.

«Ті, хто мене знають, зрозуміють все; для тих, хто не хоче або не може мене зрозуміти, я став би лише марно нагромаджувати свої пояснення». Шарль Б...
Слайд № 9

«Ті, хто мене знають, зрозуміють все; для тих, хто не хоче або не може мене зрозуміти, я став би лише марно нагромаджувати свої пояснення». Шарль Бодлер

Декаданс (з фр. décadence – занепад) – це своєрідне світовідчуття, позначене настроями безнадії, розчарування, занепадом життєвих сил, що об'єднує ...
Слайд № 10

Декаданс (з фр. décadence – занепад) – це своєрідне світовідчуття, позначене настроями безнадії, розчарування, занепадом життєвих сил, що об'єднує представників різних течій; загальна назва кризових явищ у мистецтві і культурі на межі XIX-XX ст., відзначених песимізмом.

РАННІЙ МОДЕРНІЗМ (ВІД ФРАНЦ. – НОВІТНІЙ, СУЧАСНИЙ) – загальна назва сукупності напрямів (течій) і шкіл у літературі та мистецтві на межі XIX-XX ст....
Слайд № 11

РАННІЙ МОДЕРНІЗМ (ВІД ФРАНЦ. – НОВІТНІЙ, СУЧАСНИЙ) – загальна назва сукупності напрямів (течій) і шкіл у літературі та мистецтві на межі XIX-XX ст., які вирізняються антиреалістичною спрямованістю, тяжінням до умовних засобів художнього зображення та вираження, духом експериментаторства.

ІМПРЕСІОНІЗМ (ВІД ФРАНЦ. – ВРАЖЕННЯ) – літературний напрям, що виник у другій половині XIX ст. спочатку у живописі, а потім поширився на інші види ...
Слайд № 12

ІМПРЕСІОНІЗМ (ВІД ФРАНЦ. – ВРАЖЕННЯ) – літературний напрям, що виник у другій половині XIX ст. спочатку у живописі, а потім поширився на інші види мистецтва і літературу. Протестуючи проти надмірної залежності від реального життя, проти копіювання дійсності, імпресіоністи описували власні враження від побаченого, що були мінливими, як і самий світ.

НАЙПЕРШЕ — МУЗИКА У СЛОВІ! БЕРИ Ж ІЗ РОЗМІРІВ ТАКИЙ, ЩО ПЛИНЕ, МЛИСТИЙ І ЛЕГКИЙ, А НЕ ТЯЖИТЬ, НЕМОВ ЗАКОВИ. ПОЛЬ ВЕРЛЕН Дата народження: 30 березня...
Слайд № 13

НАЙПЕРШЕ — МУЗИКА У СЛОВІ! БЕРИ Ж ІЗ РОЗМІРІВ ТАКИЙ, ЩО ПЛИНЕ, МЛИСТИЙ І ЛЕГКИЙ, А НЕ ТЯЖИТЬ, НЕМОВ ЗАКОВИ. ПОЛЬ ВЕРЛЕН Дата народження: 30 березня 1844 Місце народження: Мека, Франція Дата смерті: 8 січня 1896 (52 роки) Місце смерті: Париж Громадянство: Франція Рід діяльності: поет, есеїст Напрям: імпресіонізм Magnum opus: «Сатурнічні поезії»; «Романси без слів»; «Мудрість» та інші

ІМПРЕСІОНІЗМ ПОЛЯ ВЕРЛЕНА Мелодійність: дивовижне поєднання звуків із почуттями. розуміння душі, яка прагнула гармонії, але не знаходячи її у світі...
Слайд № 14

ІМПРЕСІОНІЗМ ПОЛЯ ВЕРЛЕНА Мелодійність: дивовижне поєднання звуків із почуттями. розуміння душі, яка прагнула гармонії, але не знаходячи її у світі, плакала і страждала, виливаючи весь свій сум у мелодіях ліричних віршів. Сугестивність (лат. — натяк, навіювання ). Слово діє не стільки прямим значенням, скільки смисловим ореолом, який «навіває» інші настрої. Сугестія наближає Верлена до символістів. Перша збірка Поля Верлена мала назву «Сатурнічні поезії» (1866) . Як же пояснити таку дивну назву книги? Згідно з уявленнями астрологів, Сатурн — похмура, сумна планета, і Верлен зарахував себе до людей, народжених під нею, які не мають щастя в житті. Характерні риси

ЛІРИЧНИЙ ГЕРОЙ ПОЛЯ ВЕРЛЕНА Верлен ототожнив себе з загадковою і сумною постаттю, яка не знала, що у світі важливіше і цікавіше — сонячне проміння,...
Слайд № 15

ЛІРИЧНИЙ ГЕРОЙ ПОЛЯ ВЕРЛЕНА Верлен ототожнив себе з загадковою і сумною постаттю, яка не знала, що у світі важливіше і цікавіше — сонячне проміння, жебоніння струмка, собака, що біжить, чи відчуття голоду, біль у ногах. Поет стверджував єдність, поліфонічність сприйняття світу, обравши об'єктом поезії миттєве переживання. Таким чином, меланхолія — і поетичний образ, і власний стан душі поета — визначальна риса його світосприйняття.

ЧИ ГІСТЬ МИНУЛИХ Я СТОЛІТЬ, ЧИ ТОГО ВІКУ, ЩО ПРИБУДЕ ? — АЛЕ ВОСТАННЄ, ДОБРІ ЛЮДИ, ЗА МЕНЕ ГОСПОДА МОЛІТЬ. П.ВЕРЛЕН Поль Верлен — найпопулярніший і...
Слайд № 16

ЧИ ГІСТЬ МИНУЛИХ Я СТОЛІТЬ, ЧИ ТОГО ВІКУ, ЩО ПРИБУДЕ ? — АЛЕ ВОСТАННЄ, ДОБРІ ЛЮДИ, ЗА МЕНЕ ГОСПОДА МОЛІТЬ. П.ВЕРЛЕН Поль Верлен — найпопулярніший і найвідоміший поет символістського періоду світової літератури, людина, яка поєднувала в собі безмежну поетичну обдарованість і слабкість вдачі. Життєвий шлях Поля перетворився на суцільну муку і страждання, причиною яких був сам..

СИМВОЛІЗМ (ВІД ФРАНЦ. – ЗНАК, ОЗНАКА) – художній напрям у літературі на межі XIX–XX ст., особливістю якого є тотальна «символізація» художнього мис...
Слайд № 17

СИМВОЛІЗМ (ВІД ФРАНЦ. – ЗНАК, ОЗНАКА) – художній напрям у літературі на межі XIX–XX ст., особливістю якого є тотальна «символізація» художнього мислення, внаслідок чого речі матеріального світу перетворювалися у свідомості митця на «знаки» певних душевних станів і вічних ідей – символи, що тлумачилися як єдиний засіб пізнання суті речей, краси та істинного сенсу.

«НАЙПЕРШЕ, ЩО МАЄ ЗРОЗУМІТИ ТОЙ, ХТО ХОЧЕ СТАТИ ПОЕТОМ, — ЦЕ ПОВНЕ САМОПІЗНАННЯ… ПОЕТ ПЕРЕТВОРЮЄ СЕБЕ НА ЯСНОВИДЦЯ ДОСЯГНЕННЯМ БАЛАНСУ ВСІХ ПОЧУТТІ...
Слайд № 18

«НАЙПЕРШЕ, ЩО МАЄ ЗРОЗУМІТИ ТОЙ, ХТО ХОЧЕ СТАТИ ПОЕТОМ, — ЦЕ ПОВНЕ САМОПІЗНАННЯ… ПОЕТ ПЕРЕТВОРЮЄ СЕБЕ НА ЯСНОВИДЦЯ ДОСЯГНЕННЯМ БАЛАНСУ ВСІХ ПОЧУТТІВ» АРТЮР РЕМБО Дата народження: 20 жовтня 1854 Місце народження: Шарлевіль, Франція Дата смерті: 10 листопада 1891 (37 років) Місце смерті: Марсель Громадянство: Франція Рід діяльності: поет Напрям: символізм Magnum opus: «П’яний корабель»

СИМВОЛІЗМ АРТЮРА РЕМБО Символ як засіб уникнення повсякденності, досягнення ідеальної сутності світу — краси. Роль поета на землі — бути пророком, ...
Слайд № 19

СИМВОЛІЗМ АРТЮРА РЕМБО Символ як засіб уникнення повсякденності, досягнення ідеальної сутності світу — краси. Роль поета на землі — бути пророком, ясновидцем. Інтуїція — містичне прозріння, бо за її допомогою пізнавав правду-красу. Сугестивність як спосіб викликати потрібні емоції. Зберігаючи риму, впроваджує асонанси, застосовує скорочений рядок, який підпорядковує пісенним, розмовним ритмам, взагалі демонструє незалежність від «правил». Пошук «вічної істини» художніми засобами метафори, інакомовлення, натяками, музикальністю, багатозначністю слів, абстрагованістю образів. Поет мав пізнати велику таємницю Всесвіту і оповісти її людям. Поезія — магічна сила, інтуїція. Характерні риси

ПІД ГРИВОЮ ЗАТОК Я — КОРАБЕЛЬ ПРОПАЩИЙ, ЗАКИНУТИЙ У ВИСЬ СТЕРНУ БЕЗ ПТАХІВ, ЗВІДКІЛЬ НІ МОНІТОР, НІ ПАРУСНИК НАЙКРАЩИЙ НЕ ВИРВУТЬ ОСТОВА, ЩО ВІД ВО...
Слайд № 20

ПІД ГРИВОЮ ЗАТОК Я — КОРАБЕЛЬ ПРОПАЩИЙ, ЗАКИНУТИЙ У ВИСЬ СТЕРНУ БЕЗ ПТАХІВ, ЗВІДКІЛЬ НІ МОНІТОР, НІ ПАРУСНИК НАЙКРАЩИЙ НЕ ВИРВУТЬ ОСТОВА, ЩО ВІД ВОДИ СП'ЯНІВ… Ліричний герой поезії “П’яний корабель” — корабель без екіпажу, стерна, якорів, якого носило стихією. Корабель «п'яний» не стільки від розлитого вина, що всмокталось у палубу, скільки від цієї безмежної волі. Це символ звільнення у поета і творчості від традицій та подальше «визволення від звичайного життя та узвичаєного бачення світу».

БЕЗКОМПРОМІСНЕ БУНТАРСТВО А. РЕМБО Юний поет був бунтарем і щодо самого себе. Уже в 20 років він зрікся віршування. Причина такого рішення залишаєт...
Слайд № 21

БЕЗКОМПРОМІСНЕ БУНТАРСТВО А. РЕМБО Юний поет був бунтарем і щодо самого себе. Уже в 20 років він зрікся віршування. Причина такого рішення залишається таємницею для мистецтвознавців. Найпопулярніша версія – відмова від поезії, бо не зумів стати ясновидцем. «Щоб стати першим поетом цього століття, я повинен випробувати все на собі. Для мене вже було мало бути однією людиною» «Поезія завжди мала йти вперед до незвіданих висот і невідкритих глибин...»

Завдання: відповідно до запропонованого плану під портрети поетів прикріпити слова, котрі характеризують світогляд і творчість авторів: громадянин ...
Слайд № 22

Завдання: відповідно до запропонованого плану під портрети поетів прикріпити слова, котрі характеризують світогляд і творчість авторів: громадянин країни; літературний напрям; слово для ідентифікації; літературознавча характеристика або термін; поезія.

1) громадянин країни: Франція, США, Франція, Франція; 2) літературний напрям: імпресіонізм, романтизм+реалізм, символізм, пізній романтизм; 3) слов...
Слайд № 23

1) громадянин країни: Франція, США, Франція, Франція; 2) літературний напрям: імпресіонізм, романтизм+реалізм, символізм, пізній романтизм; 3) слово для ідентифікації: сплін, трансценденталізм, «Король поетів», ясновидець; 4) літературознавча характеристика або термін: інтуїтивність, верлібр, антитеза, сугестія; 5) поезія: «Квіти зла», «Листя трави», «П’яний корабель», «Сатурнічні поезії».

Світова поезія ІІ половини ХІХ ст. Волт Вітмен Шарль Бодлер Поль Верлен Артюр Рембо США Франція Франція Франція Романтизм+реалізм Пізній романтизм ...
Слайд № 24

Світова поезія ІІ половини ХІХ ст. Волт Вітмен Шарль Бодлер Поль Верлен Артюр Рембо США Франція Франція Франція Романтизм+реалізм Пізній романтизм Імпресіонізм Символізм Трансценденталізм Сплін «Король поетів» Ясновидець Верлібр Антитеза Сугестія Інтуїтивність «Листя трави» «Квіти зла» «Сатурнічні «П’яний поезії» корабель»

Домашнє завдання 1. Опрацювати конспект лекції № 2. 2. Скласти стрічки часу за біографіями Ш.Бодлера, П.Верлена, А.Рембо. 3. Вивчити напам’ять поез...
Слайд № 25

Домашнє завдання 1. Опрацювати конспект лекції № 2. 2. Скласти стрічки часу за біографіями Ш.Бодлера, П.Верлена, А.Рембо. 3. Вивчити напам’ять поезію зі С. 11 «Так тихо серце плаче» П.Верлена.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.

Нещодавно завантажили