Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця
“Створення ситуації успіху на уроках світової літератури” Вчитель – Мукан Н. М.
« Ти можеш!» - повинен нагадувати вчитель учню. «Він може!» - повинен нагадувати колектив. «Я можу!» - повинен повірити в себе учень. В.Шаталов
Актуальність Актуальність педагогічної технології «Створення ситуації успіху» полягає в тому, що її використання сприяє: підвищенню результативності; зростанню продуктивності уроку; розкриттю творчих здібностей; стимулюванню до самовдосконалення; внутрішньому задоволенню навчальною діяльністю.
Головна мета діяльності вчителя створити ситуацію успіху для розвитку особистості дитини, дати можливість кожному вихованцю відчути радість досягнення успіху, усвідомлення своїх здібностей, віри у власні сили.
Успіх пізнання уміння старання інтерес хвала
Ситуації успіху Те, що здатний організувати учитель Результат впливу цієї ситуації Поєднання умов, які забезпечують успіх Успіх Ситуація
Основні напрямки роботи Використання цікавої пізнавальної інформації Формування стійкого інтересу до знань, позитивних мотивів навчання Розвиток індивідуальних особливостей учнів Втілення моделі особистісно орієнтованого навчання Впровадження інноваційних педагогічних технологій
Види створення ситуацій успіху: Ефект навіювання (“Ти це можеш…”, “Тобі це вдасться…”); Емоційне заохочування (констатація будь-якого факту успіху); Авансування (репетиція майбутньої дії, яка створює настрій на успіх перед класом);
Даю шанс (підготовлена педагогом ситуація, в якій учень зненацька для себе розкриває свої можливості); Рушай за нами (допомога окремих учнів у навчанні невстигаючим); Навмисна помилка (прийом, який активізує увагу учнів); Загальна радість ( емоційний відгук присутніх на успіх члена свого колективу)
Прийоми досягнення успіху: Створення емоційного фону уроку та формування психологічної установки на діяльність . Чітке формулювання теми уроку. Визначення цілей та завдань, спрямованих на розвиток пізнавальних та творчих здібностей учнів. Мотивація. Ефективність методів, за допомогою яких реалізуються цілі уроку. Підбиття підсумків, оцінювання результатів уроку. Домашнє завдання.
З практичного досвіду вчителя Франц Кафка "Перевтілення" Прийом "Вільне письмо" Протягом п'яти хвилин запишіть свої думки з приводу запитання без зупинки, не відриваючи ручку від аркуша: — Як новела Кафки "Перевтілення" розкриває аб сурдність світового буття?
Прийом "Збережи останнє слово за собою" Розпочавши обговорення запропонованого питання, передайте естафету сусіду по парті, потім п'яти учням з будь-яких сусідніх парт. Після обговорення підбийте підсумок усього, що було сказано ("Таким чином...") Як сприйняв Замза свій новий стан? (І група) Як сприйняли метаморфозу рідні? (II група) Таким чином...
Гійом Аполлінер "Міст Мірабо“ Прийом "Кутки" Запишіть у таблицю по 5 виважених аргументів на підтвердження й заперечення тези, закладеної в рядках: Любов — це "журба і втіха, крутнява шалена" Доведіть свою позицію іншим учням класу, яким треба підтвердити ваші думки або заперечити їх. так ні
Е.Хемінгуей "Старий і море“ Форма роботи — "Мікрофон" Учні отримують можливість сказати щось важливе щодо порушеного питання. Поняття мікрофону уявне, його функції може виконувати будь-який предмет, обраний вчителем. Кожен учень, що отримав у руки "мікрофон", повинен висловитися лаконічно й точно (працюють дві групи учнів по 5 чоловік). Запитання для обговорення: Які проблеми, актуальні для всього людства, порушує лауреат Нобелівської премії Хемінгуей у повісті-притчі "Старий і море"? Чому повість "Старий і море" називають притчею?
Ґабріель Ґарсіа Маркес "Стариган із крилами“ Форма роботи — "Творчий етюд" Напиши творчий етюд на тему "Чи потрібні людям ангели?" (за оповіданням Г.Г.Маркеса "Стариган із крилами".
Кабінет літератури – творча лабораторія
Такі цікаві уроки
Ситуація успіху – доволі тонкий педагогічний інструмент. Ним мусить володіти кожен учитель, адже він – майстер, який бере участь у творенні найголовнішого – Людини. Кожна дитина особлива, по-своєму неповторна й обдарована. Звернення вчителя до її найкращих почуттів обов‘язково матиме успіх і знайде відгук у дитячих серцях. Створюючи ситуацію успіху для кожної дитини, необхідно враховувати її інтереси, захоплення, здібності.
Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»