Презентація "Ступені порівняння прикметників"

Опис документу:
Дана презентація допоможе одинадцятикласникам повторити творення вищого та найвищого ступенів порівняння якісних прикметників, з'ясувати, що є порушенням морфологічної норми та від яких прикметників не утворюються ступені поорівняння.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код
Опис презентації окремими слайдами:
Ступені порівняння прикметників
Слайд № 1

Ступені порівняння прикметників

1. Зіставте записи з прикметником вищого ступеня порівняння. Яку помилку допущено в другіі колонціі? 2. Зіставте записи з прикметником найвищого ст...
Слайд № 2

1. Зіставте записи з прикметником вищого ступеня порівняння. Яку помилку допущено в другіі колонціі? 2. Зіставте записи з прикметником найвищого ступеня порівняння. Яку помилку допущено в другіі колонціі? 3.Зробіть висновок про те, яких помилок потрібно уникати під час уживання прикметників вищого та найвищого ступенів порівняння. Правильно міцніший за сталь Правильно найбільш сміливий Неправильно міцніший сталі Неправильно найбільш сміливіший

Творення ступенів порівняння якісних прикметників Вищий ступінь Найвищий ступінь Проста форма Складенаформа Проста форма Складена форма Використову...
Слайд № 3

Творення ступенів порівняння якісних прикметників Вищий ступінь Найвищий ступінь Проста форма Складенаформа Проста форма Складена форма Використовуємо суфікси -ш-, -іш- Додаємослова більш,менш дозвичайної форми прикметника Додаємо префікснай- допростої формивищого ступеня Додаємослова найбільш, найменш дозвичайної форми прикметника дальший рідніший більшдалекий меншрідний найдальший найрідніший найбільшдалекий найменшрідний

Зміна звуків Приутворенніпростоїформивищогоступеняпорівняннякінцевіприголоснікореня[г],[ж],[з]разомізсуфіксом[ш]змінюються на[жч]. НАПРИКЛАД:дорожч...
Слайд № 4

Зміна звуків Приутворенніпростоїформивищогоступеняпорівняннякінцевіприголоснікореня[г],[ж],[з]разомізсуфіксом[ш]змінюються на[жч]. НАПРИКЛАД:дорожчий, вужчий, тяжчий, нижчий, ближчий, важчий, дужчий. Якщо твірна основа закінчується на[с], то змінюються нащ. НАПРИКЛАД:вищий, товщий, кращий

Додаткові засоби ЗначеннянайвищогоступеняможнапосилитипрефіксамиЯК-,ЩО-. НАПРИКЛАД:якнайвищий,щонайвищий. Інколинайвищийступіньвиражаютьдодаваннямд...
Слайд № 5

Додаткові засоби ЗначеннянайвищогоступеняможнапосилитипрефіксамиЯК-,ЩО-. НАПРИКЛАД:якнайвищий,щонайвищий. Інколинайвищийступіньвиражаютьдодаваннямдовищого ступенясполученьвідусіх,над усе,завсіх.НАПРИКЛАД:тихішийвідусіх,милішийнад усе.

Від деяких прикметників форми вищого ступеня можна утворити двома суфіксами: -ш- (тихий → тихший) та -іш- (тихий → тихіший). Від окремих прикметник...
Слайд № 6

Від деяких прикметників форми вищого ступеня можна утворити двома суфіксами: -ш- (тихий → тихший) та -іш- (тихий → тихіший). Від окремих прикметників прості форми вищого ступеня утворюють зміною основи: великий— більший, гарний— кращий, поганий— гірший. Значення простої форми вищого ступеня порівняння може посилюватися прислівниками набагато, далеко, куди, ще: набагато зручніший, ще виразніший.

Увага! Проста форма вищого й найвищого ступенів є для української мови природнішою і вживається в усіх стилях мовлення. Складена форма має відтінок...
Слайд № 7

Увага! Проста форма вищого й найвищого ступенів є для української мови природнішою і вживається в усіх стилях мовлення. Складена форма має відтінок книжності, тому вживається (паралельно з простою) обмежено — в офіційно-діловому та науковому стилях.

Порушенням морфологічної норми є поєднання обох форм ступенювання. Не можна сказати більш виразніший, найбільш докладніший. Треба: виразніший, найд...
Слайд № 8

Порушенням морфологічної норми є поєднання обох форм ступенювання. Не можна сказати більш виразніший, найбільш докладніший. Треба: виразніший, найдокладніший або більш виразний, найбільш докладний. Конструкції із самий - самий кращий, самий більший - НЕПРИПУСТИМІ. Замість самий треба використовувати префікс НАЙ-: найкращий, найбільший.

Не всі якісні прикметники утворюють ступені порівняння. Не мають ступенів порівняння прикметники, які виражають: виражаютьпостійні(абсолютні)ознаки...
Слайд № 9

Не всі якісні прикметники утворюють ступені порівняння. Не мають ступенів порівняння прикметники, які виражають: виражаютьпостійні(абсолютні)ознаки порожній,босий,жонатий,сліпийтощо означаютьколірйутворенізакольоровоюсхожістюзіншимипредметами малиновий,салатовий,буряковий,лимонний,кавовийтощо означаютьмастьтварин вороний,буланий,зозулястий,гнідийтощо маютьсуфікси-ав-(-яв-), -уват-(-юват-)зізначеннямнеповноговиявуознаки білявий,сивуватийтощо

Не мають ступенів порівняння прикметники, які виражають: маютьусвоїйструктуріпрефіксипре-, ультра-,архі-, без-, над-, за-, не-,яківжевказуютьнапевн...
Слайд № 10

Не мають ступенів порівняння прикметники, які виражають: маютьусвоїйструктуріпрефіксипре-, ультра-,архі-, без-, над-, за-, не-,яківжевказуютьнапевнумірувираженняознаки прегарний,ультрамодний,архіважливий,безсоромний,надважкий,заширокий,недобрийтощо прикметники із суфіксом здрібнілості або згрубілості темненький, синенький, старезний, довжелезний, товстеннийтощо недосяжну ознаку нездоланний,незрівнянний,нескінченнийтощо складні прикметники темно-синій, жовтогарячийтощо незмінювані прикметники іншомовного походження бордо, бежтощо прикметники,щоперейшлизвідноснихабоприсвійнихуякісні вовчий(характер),золоті(руки),каштанове(волосся)

ВПРАВА 1 І. Утворіть, де можливо та запишіть просту й складену форми вищого й найвищого ступенів порівняння поданих прикметників. Підкресліть слова...
Слайд № 11

ВПРАВА 1 І. Утворіть, де можливо та запишіть просту й складену форми вищого й найвищого ступенів порівняння поданих прикметників. Підкресліть слова, у яких відбулися зміни звуків Переконливий, каштановий, близький, дорогий, преспокійний, свіжесенький, доречний, надпотужний, синьоокий. ІІ. З однією утвореною формою складіть і запишіть речення.

ВПРАВА 2 І. Знайдіть і підкресліть правильно утворені форми ступенів порівняння прикметників. Неправильні форми виправте, записавши скориговані. На...
Слайд № 12

ВПРАВА 2 І. Знайдіть і підкресліть правильно утворені форми ступенів порівняння прикметників. Неправильні форми виправте, записавши скориговані. Найбільш сміливий, самий глибокий, важчий від усіх, більш чистіший, менший, якнайкращий, давніший, найкривіший, самий більший, красивіший над усе, активніший, дуже дотепний, світло-рожевий, пречудовий, розумніший, більш корисніший, вищий від усіх, щонайдобріший, більш жовтогарячий, найзнайоміший, менш складний, прегарніший.

ВПРАВА 3 Підготуйте розповідь про себе, використовуючи словосполучення: «найголовніше моє завдання», «найважливіші люди в моєму житті», «найцікавіш...
Слайд № 13

ВПРАВА 3 Підготуйте розповідь про себе, використовуючи словосполучення: «найголовніше моє завдання», «найважливіші люди в моєму житті», «найцікавіша книжка», «найбільше досягнення», «більш ефективний спосіб», «найбільш бажаний результат», «найяскравіша подія», «найсумніша подія», «найважча перешкода», «найкрасивіший вчинок», «найкраща підтримка», «найдорожча людина».

Використана література Авраменко О. Українська мова (рівень стандарту): підруч. для 11 кл. закл. загальн. середн. освіти / Олександр Авраменко. — К...
Слайд № 14

Використана література Авраменко О. Українська мова (рівень стандарту): підруч. для 11 кл. закл. загальн. середн. освіти / Олександр Авраменко. — К. : Грамота, 2019. — с. 29-33. Глазова О. П. Українська мова (рівень стандарту): підруч. для 11 кл. закл. загал. серед. освіти / Олександра Глазова. — Харків : Вид-во «Ранок», 2019. — с. 17-21. Голуб Н.Б. Українська мова (рівень стандарту) підручник для 11 класу закладів загальної середньої освіти / Н.Б. Голуб, О.М. Горошкіна, В.І. Новосьолова, – К. : Педагогічна думка, 2019. – с. 33-36. Заболотний О.В. Українська мова : (рівень стандарту) : підруч. для 11-го кл. закл. заг. серед. освіти / Олександр Заболотний, Віктор Заболотний. – Київ : Генеза, 2019. – с. 28-32.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Сертифікат від «Всеосвіти» відповідає п. 13 постанови КМУ від 21 серпня 2019 року № 800 (із змінами і доповненнями, внесеними постановою КМУ від 27 грудня 2019 року № 1133)

Обрати Курс або Вебінар.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.


Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!

Всеосвіті 3 роки!

Святкуємо гучно та з подарунками!

+ 10 подарункових боксів з фірмовими товарами від «Всеосвіти»!

+ 10 подарункових боксів з фірмовими товарами від «Всеосвіти»!

до розіграшу подарунків залишилось
00
00
00
00