Презентація "Стежками природи" - 2017 рік

Опис документу:
Проект учбово-екологічної стежки, метою якого є привернути увагу учнів і батьків до екологічних проблем і історії свого краю, в якому вони живуть, з’ясувати можливості учбово - екологічної стежки для природоохоронної пропаганди.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код
Опис презентації окремими слайдами:
Екологічна стежка «Стежками природи» Щорсівська ЗОШ I-III ступенів Генічеської районної ради 2017 рік
Слайд № 1

Екологічна стежка «Стежками природи» Щорсівська ЗОШ I-III ступенів Генічеської районної ради 2017 рік

Мета проекту: Розробити маршрут учбово - екологічної стежки, привернути увагу учнів і батьків до екологічних проблем і історії с. Щорсівка, Генічес...
Слайд № 2

Мета проекту: Розробити маршрут учбово - екологічної стежки, привернути увагу учнів і батьків до екологічних проблем і історії с. Щорсівка, Генічеської районної ради, Херсонської області, в якому вони живуть, з’ясувати можливості учбово - екологічної стежки для природоохоронної пропаганди.

Актуальність проблеми: Захистити весняну квітку і спів солов’я, степову балку і болото, молоду вербиченьку і могутній віковий дуб, чисте повітря і ...
Слайд № 3

Актуальність проблеми: Захистити весняну квітку і спів солов’я, степову балку і болото, молоду вербиченьку і могутній віковий дуб, чисте повітря і чисту воду – все це надійна гарантія збереження самого життя в усій його красі і гармонії. Без сьогоднішніх наших колективних зусиль надія на виживання людської цивілізації стає проблематичною. Екологічна стежка табору з денним перебуванням дітей “Сонечко” на базі Щорсівської загальноосвітньої школи I-III ступенів – засіб пізнання, інформативності та контакту з природою.

Гіпотеза дослідження: Просвіта, навчання, виховання, оздоровлення, реакреація. Учбово - екологічна стежка – об’єкт для проведення спостережень, екс...
Слайд № 4

Гіпотеза дослідження: Просвіта, навчання, виховання, оздоровлення, реакреація. Учбово - екологічна стежка – об’єкт для проведення спостережень, екскурсій, досліджень та збереження рідкісних видів тварин.

Завдання проекту: - визначити об’єкти, яким надано статус екскурсійних; - зібрати, вивчити та опрацювати інформацію щодо вибраних екскурсійних об’є...
Слайд № 5

Завдання проекту: - визначити об’єкти, яким надано статус екскурсійних; - зібрати, вивчити та опрацювати інформацію щодо вибраних екскурсійних об’єктів с.Щорсівка; - описати екскурсійні об’єкти на маршруті учбово – екологічної стежки; - розробити маршрут; - скласти учбово – схему екологічної стежки; - провести перші організовані екскурсії.

Предмет та об’єкт дослідження Предмет дослідження: учбово - екологічна стежка. Об’єкт дослідження: вибрані екскурсійні об’єкти, їх історія, екологі...
Слайд № 6

Предмет та об’єкт дослідження Предмет дослідження: учбово - екологічна стежка. Об’єкт дослідження: вибрані екскурсійні об’єкти, їх історія, екологічний стан, біологічне різноманіття.

Не знаю я, що буде після нас, в які природа убереться шати. Єдиний, хто не стомлюється, - час, а ми живі, нам не треба поспішати. Зробити щось, лиш...
Слайд № 7

Не знаю я, що буде після нас, в які природа убереться шати. Єдиний, хто не стомлюється, - час, а ми живі, нам не треба поспішати. Зробити щось, лишити по собі, а ми нічого, пройдемо , як тіні, Щоб тільки неба очі голубі, цю землю завжди бачили в цвітінні! Ліна Костенко

Зупинка 1. «Кабінет біології» Кабінет біології – «жива лабораторія», в якій вивчається біологія кімнатних рослин, де відбувається підготовка до екс...
Слайд № 8

Зупинка 1. «Кабінет біології» Кабінет біології – «жива лабораторія», в якій вивчається біологія кімнатних рослин, де відбувається підготовка до екскурсії, проводиться інструктаж з техніки безпеки, учні отримують завдання і звітують про роботу

Зупинка 2 . «Вербиченька» “Без верби й калини – нема України .” Учні нашої школи пишаються тим, що на її території росте таке чудове деревце. Верба...
Слайд № 9

Зупинка 2 . «Вербиченька» “Без верби й калини – нема України .” Учні нашої школи пишаються тим, що на її території росте таке чудове деревце. Верба – це символ неперевершеності життя, символ нашої рідної землі, нашої вродливої України. Ще тільки зійде сніг, ледь-ледь пригріє сонечко, а верба вже не спить, поспішає привітати світ з весною, даруючи йому пухнасті жовті котики. Дерево, що зацвіло першим, здавна шанують в Україні. Одягнувшись в красиві зелені шати, стоять верби рядами над річкою чи ставком, опустивши свої віти у воду. Окрім краси, верба дарує нам і багато корисного. Вона - ніби позначка води на землі. Тому і криницю завжди копають під вербою. На сухому місці це дерево не росте ніколи. Українці здавна вважають вербу священним деревом і шанують його. В останню неділь перед Великоднем відзначається Вербна неділя. Цього дня в церкві святять заздалегідь нарізані вербові гілочки.

Зупинка 3. «Берізка» Берізонько, берізонько, Ти мавка лісова, Зелені твої кіски Вітрисько розвіва , Стоїш ти при дорозі У травах і кущах, І білі св...
Слайд № 10

Зупинка 3. «Берізка» Берізонько, берізонько, Ти мавка лісова, Зелені твої кіски Вітрисько розвіва , Стоїш ти при дорозі У травах і кущах, І білі свої ноги ти миєш у дощах. Білокора красуня! У якого дерева ще є такий чистий і світлий стовбур? За будь-якої погоди, в будь-який час, незалежно від пори року здалека помітиш її, впізнаєш, ні з яким іншим деревом не сплутаєш. З давніх-давен береза стала символом чистоти, невинності та ніжності. Вона оспівана в піснях, прославлена в живопису. 

Зупинка 4. «Трояндова алея» Трояндова алея – це гордість нашої школи . Її започаткували випускники 2013 року. Кожного року вона поповнюється новими...
Слайд № 11

Зупинка 4. «Трояндова алея» Трояндова алея – це гордість нашої школи . Її започаткували випускники 2013 року. Кожного року вона поповнюється новими сортами. Всі ми знаємо, що квіти приносять радість, вони прикрашають наше життя. Багато красивих дивовижних квітів на Землі, але найкрасивіші- троянди. Царицею квітів урочисто називали троянду стародавні греки. Вони шанували її за красу, ніжність і чудовий аромат. Пройшли століття, а людство , як і раніше, продовжує захоплюватися цими квітами. Про них складають пісні, казки, легенди. У багатьох культурах троянда вважається царицею серед квітів і є об'єктом захоплення і поклоніння, символом пристрасного кохання.

Зупинка 5. «Відпочинок» На цій зупинці діти: Відгадують загадки про природу. Розповідають вірші про природу, пригадують прислів’я та приказки. Відп...
Слайд № 12

Зупинка 5. «Відпочинок» На цій зупинці діти: Відгадують загадки про природу. Розповідають вірші про природу, пригадують прислів’я та приказки. Відповідають на запитання ековікторини, які підготували заздалегідь.

Зупинка 6. “Від насінини до могутніх дерев” Територія школи сьогодні потопає в зелені. Силами вчителів, батьків, дітей висаджено багато дерев, кущі...
Слайд № 13

Зупинка 6. “Від насінини до могутніх дерев” Територія школи сьогодні потопає в зелені. Силами вчителів, батьків, дітей висаджено багато дерев, кущів, оформлені клумби. Кожної весни учні висаджують різні рослини, доглядають за ними і насолоджуються чудовими краєвидами до самих заморозків. Прекрасний шкільний парк, вишні, пірамідальні тополі-велетні, ясени – це все об’єкти, якими продовжується екскурсійний маршрут. Більшість із них були висаджені після будівництва нашої школи. Всі рослини мають корисний вплив на здоров'я шко Крім того, рослини можуть підвищувати в повітрі число негативно заряджених іонів - матеріальних носіїв електричних зарядів, що характеризують стан чистоти повітря. На людину помірна іонізація повітря впливає позитивно. Рослини на території школи можуть створювати і сприятливіші для людини мікрокліматичні умови.

Зупинка 7. «Дослідницька» Ця зупинка може розташуватися у будь-якому місці шкільної ділянки, оскільки зайняття, що проводиться на ній, присвячене к...
Слайд № 14

Зупинка 7. «Дослідницька» Ця зупинка може розташуватися у будь-якому місці шкільної ділянки, оскільки зайняття, що проводиться на ній, присвячене копіткому вивченню особливостей будови і розвитку живих об'єктів, тут можна проводити спостереження за природними явищами, сезонними змінами. Починаючи з молодших класів корисно знайомити учнів з назвами рослин, їх описом, особливостями, легендами. Саме робота на цій станції зближує дітей з природою, робить їх знання практичними. Учні і можуть виконувати цілий ряд вправ, вирішувати різні завдання. Наприклад:  Гра "Угадайка" - треба визначити дерева по бруньках, листі, корі, насінні; по опису визначити об'єкт. «Четвертий зайвий« - виключити об'єкт що не відноситься до основної групи. «Упізнай родину» «Хто більший»? - назве видів деревної рослинності шкільного двору; озелененні шкільних квітників; хто більше назве прикмет осені, зими. «Ай, болить»! - вивчення впливу освітленості на вирощування лікарських рослин; вивчення правил збору лікарської сировини;

Зупинка 8. «Агрохімічний аналіз грунту» Визначення кислотності ґрунту з допомогою (універсального) індикатора. На смак ґрунт не кислий, але ж у ньо...
Слайд № 15

Зупинка 8. «Агрохімічний аналіз грунту» Визначення кислотності ґрунту з допомогою (універсального) індикатора. На смак ґрунт не кислий, але ж у ньому містяться кислоти. Рослини і корисні ґрунтові мікроорганізми дуже чутливі до наявності кислот. Найпростіший спосіб визначення кислотності ґрунту Зробити кілька ямок у різних місцях ділянки розміром 30х30см2. По всій глибині ямок зняти тонкий шар ґрунту, змішати; у ступку засипати ґрунт, розтерти грудочки, просіяти через сито та всипати в банку з кришкою. Частину суміші замочити дистильованою водою (або дощовою). Стиснути суміш ґрунту в руці разом зі смужкою індикаторного паперу. Залежно від кислотності грунту індикаторний папірець забарвиться у червоний, рожевий, жовтий, зеленкувато-блакитний чи синій колір відповідно до середовища. За зміною кольору кольорової шкали на упаковці індикатора визначають кислотність.

Зупинка 9. «Акація біла» Рослина одержала свою назву за білий колір квітів. Однак вона лише подібна до справжньої акації листям та квітами. Наукова...
Слайд № 16

Зупинка 9. «Акація біла» Рослина одержала свою назву за білий колір квітів. Однак вона лише подібна до справжньої акації листям та квітами. Наукова назва її робінія (псевдоакація). Так охрестили цю породу ботаніки в честь Робена (Робіна) вченого-садівника французького короля Людовика XIII, Мандруючи в лісах Північної Америки, зокрема в Аппалач-ських горах, Робен звернув увагу на високе і струнке дерево з чудовими білими і надзвичайно запашними квітами. Повертаючись у Європу, він взяв з собою насіння з цього дерева. З часом ця порода оселилася в королівському парку Парижа, а потім дуже швидко поширилася по всій Європі. Всі види акації належать до родини бобових, яка об'єднує 25 родів деревних і чагарникових порід. На Україні акація біла стала однією з найбільш улюблених деревних порід, її можна побачити на вулицях міст і сіл, в парвздовж шляхів. Якби не біла акація, степова зона України була б майже безлісною, а чимало міст і селищ утратили б своє зелене вбрання.

Зупинка 10. “Екологічний стан території школи” Мета: проаналізувати екологічний стан території школи; можливий його вплив на працездатність школярі...
Слайд № 17

Зупинка 10. “Екологічний стан території школи” Мета: проаналізувати екологічний стан території школи; можливий його вплив на працездатність школярів. Завдання 1. Встановіть відстань від школи до житлових будинків, автомобільних доріг. Дані занесіть у таблицю. Завдання 2. Проведіть підрахунки кількості автомобілів, які проїжджають поблизу школи. Розрахуйте кількість вихлопних газів від них, якщо відомо, що один автомобіль за добу продукує 1 кг. вихлопних газів, з яких 30 г. вуглекислого газу та 5 г. оксидів нітрогену. Завдання 3. Відзначте, які дерева та чагарники і в якій кількості ростуть на території, прилеглій до школи. Підкресліть серед них антимікробні (береза бородавчаста, малина, дуб звичайний, дуб червоний, клен гостролистий, верба, вільха чорна, тополя, осика, ліщина звичайна, черемха звичайна, сосна звичайна, ялина європейська, туя західна), шумопоглинаючі (калина звичайна, береза бородавчаста, тополя, дуб звичайний, ліщина звичайна) та рослини, які зменшують електричну забрудненість середовища (береза бородавчаста, горобина звичайна, дуб звичайний, дуб червоний, бузок звичайний). Відстань, м Санітарно-гігієнічні норми Дані обстеження Промислові підприємства 150   Житлові будинки 50   Автомобільні дороги 30  

ВИСНОВКИ Проведена робота має не тільки інтелектуальне значення, а й формує екологічне мислення дбайливого ставлення до навколишнього середовища, л...
Слайд № 18

ВИСНОВКИ Проведена робота має не тільки інтелектуальне значення, а й формує екологічне мислення дбайливого ставлення до навколишнього середовища, любов до рідного краю. Найголовніше, що несе даний проект – це формування екологічної етики, за якої людина не має моральної переваги над іншими видами і не є кульмінацією еволюції. Екологічна етика – це етика смиренності, поваги до природи й екологічного самозбереження.

Перспективи проекту Використовувати даний маршрут як міжшкільний екскурсійний об’єкт в період літнього відпочинку. просвітницька діяльність; збереж...
Слайд № 19

Перспективи проекту Використовувати даний маршрут як міжшкільний екскурсійний об’єкт в період літнього відпочинку. просвітницька діяльність; збереження історичних пам’яток; організація та проведення екологічних свят;

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»