Презентація "Розвиток здоров’язберігаючої компетентності на уроках хімії та інформатики"

Опис документу:
Специфіка викладання предметів «Хімія» та «Інформатика» передбачає роботу з реактивами, хімічним обладнанням у класі, вдома з різними хімічними речовинами (побутова хімія, лікарські препарати, продукти харчування: сода, оцет тощо); роботу за комп‘ютером, тому дотримання правил техніки безпеки і вміння надавати першу медичну допомогу є пріоритетним для кожного вчителя

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися
Опис презентації окремими слайдами:
Розвиток здоров’язберігаючої компетентності на уроках хімії та інформатики Підготувала вчитель хімії та інформатики Качмар І. І. 2017
Слайд № 1

Розвиток здоров’язберігаючої компетентності на уроках хімії та інформатики Підготувала вчитель хімії та інформатики Качмар І. І. 2017

На уроках хімії та інформатики Специфіка викладання предметів «Хімія» та «Інформатика» передбачає роботу з реактивами, хімічним обладнанням у класі...
Слайд № 2

На уроках хімії та інформатики Специфіка викладання предметів «Хімія» та «Інформатика» передбачає роботу з реактивами, хімічним обладнанням у класі, вдома з різними хімічними речовинами (побутова хімія, лікарські препарати, продукти харчування: сода, оцет тощо); роботу за комп‘ютером, тому дотримання правил техніки безпеки і вміння надавати першу медичну допомогу є пріоритетним для кожного вчителя Під час виконання практичних чи лабораторних робіт звернути увагу на такі вказівки: дотримуйтесь інструкцій з техніки безпеки; виконуйте запропоновані завдання.

Слайд № 3

Працюємо за комп’ютером Відеофрагмент “Як правильно сидіти за комп’ютером” https://www.youtube.com/watch?v=UTDwwcRg0Ns Інструкція правильного сидін...
Слайд № 4

Працюємо за комп’ютером Відеофрагмент “Як правильно сидіти за комп’ютером” https://www.youtube.com/watch?v=UTDwwcRg0Ns Інструкція правильного сидіння за комп'ютером Сядьте прямо. Спину тримайте рівно, корпус розверніть прямо до монітора (не можна сидіти впівоберта). Ноги не схрещуйте, поставте обидві ступні твердо на підлогу або на підніжку. Поперек злегка вигнутий, спирається па спинку крісла. Розслабте корпус і ноги, виберіть зручну позу для сидіння. Розслабте плечі, руки розслаблені покладіть на стіл (або на клавіатуру з мишею), розслабте пальці. Лінія плечей повинна розташовуватися прямо над лінією стегон. Передпліччя можна покласти на м'які підлокітники на такій висоті, щоб зап'ястки розташовувалися трохи нижче, ніж лікті. Для рук завжди повинна бути опора, щоб вони не висіли в по­вітрі, а зручно розмістилися в боки. Руки випряміть більш ніж наполовину (кут у лікті повинен бути більше ніж 90°). Лікті зігнуті і перебувають приблизно на відстані 3 см від корпусу. Клавіатуру помістіть нижче за лікті (якщо можливо) або на їх рівні. Голову тримайте прямо, за бажання — з невеликим нахилом уперед. Не допускайте втоми очей і загальної перевтоми організму. «Золоті» правила під час роботи за комп'ютером Перед роботою за комп'ютером обов'язково зроби розминку. Коли працюєш — сиди розслаблений. Частіше змінюй позу, роби перерви в роботі. Пальці повинні бути легкими й розслабленими. Піклуйся про зір, працюючи за комп'ютером. Після закінчення заняття зроби розминку.

На уроці з теми "Отруйність спиртів" школярі дають відповідь на питання: "Чому в Україні так багато людей хворих на алкоголізм?". Учні пояснюють це...
Слайд № 5

На уроці з теми "Отруйність спиртів" школярі дають відповідь на питання: "Чому в Україні так багато людей хворих на алкоголізм?". Учні пояснюють це питання не лише з точки зору біохімічних процесів, а і соціальних явищ, знань, заснованих на традиціях народу, його звичаїв, менталітету. ЛД “Згортання білка під впливом етанолу” На уроці з теми " Харчові добавки, Е-числа " використовую метод "Зорієнтуйся", за допомогою якого учні опрацьовують велику кількість важливої для здоров’я інформації за короткий час. Групи учнів отримують випереджувальні завдання з тем: "Лабораторія якості молока", "Лабораторія якості води та соків", "Лабораторія якості ковбасних виробів", "негативні наслідки вживання харчових добавок". Після виконаної роботи експертні групи обмінюються інформацією, формулюють і записують висновки. Поняття про адсорбцію" - провести лабораторний дослід "Адсорбція брильянтового зеленого (зельонка), чаю за допомогою активованого вугілля" При вивченні розділу "Цифрові мережеві технології" учням пропонується гра "за і проти" Інтернету, учні діляться на дві групи опонентів "за" та опонентів "проти", із своїх міркувань складають таблицю "Інтернет "за і проти" - це цікаво і потрібно знати." Приклади “За” “Проти” Доступна інформація. Спілкування. Заробіток. Розвиток логічної і розумової діяльності. Захист комп‘ютера (віруси). Захисти себе (не вся інформація надійна тощо). Залежність.

Лабораторія якості ковбасних виробів (ПОРАДИ) Розгляньте зовнішній вигляд ковбасних виробів. Їх вміст повинен бути рівномірним, колір не темний, св...
Слайд № 6

Лабораторія якості ковбасних виробів (ПОРАДИ) Розгляньте зовнішній вигляд ковбасних виробів. Їх вміст повинен бути рівномірним, колір не темний, свіжий запах. При незначному стискуванні вміст не повинен розлізатися та ламатись. Якісною реакцією на крохмаль є посиніння розчину йоду. Крапніть на ковбасні вироби краплю розчину йоду. Розгляньте етикетки ковбасних виробів. Які числа Е там присутні? До якого класу харчових добавок вони належать? Розгляньте термін зберігання виробів із м’яса. Зробіть висновок щодо повного та вірного відображення складу ковбасних виробів на етикетці. Для збільшення строку придатності ковбаси та інших м’ясних продуктів до них додають Е250 нітріт натрію- канцероген Е 252 нітрат калію. Використовують для обробки м’ясних фабрикатів, ковбас. Е 251 нітрит натрію. Додають до шпіка, шинки, сушеного м’яса. В організмі людини перетворюється на більш небезпечні нітрити, викликаючи ракові пухлини та інтоксикацію організму.

Корисні поради від експерта (молоко) Людина вві сні менше рухається і міцніше спить, якщо вип’є на ніч стакан молока. Електроенцефалограми теж свід...
Слайд № 7

Корисні поради від експерта (молоко) Людина вві сні менше рухається і міцніше спить, якщо вип’є на ніч стакан молока. Електроенцефалограми теж свідчать, що тепле молоко сприяє більш глибокому та спокійному сну, особливо в другу половину ночі. Лікарі рекомендують пити молоко повільно, невеличкими ковтками, заїдаючи його хлібом, печивом чи ін. Якщо пити молоко швидко і великими ковтками, то воно, потрапляючи в шлунок під дією шлункового соку, згортається у великі шматки, що важко переварюються. Знімати пінку з молока, що кипить та перекипіло, значить понижувати його харчову цінність. Під дією світла в молоці проходять фотохімічні реакції і за 4 години в ньому руйнуються вітаміни, особливо вітамін С. Тому молоко слід зберігати в темному місці чи в непрозорих пляшках. Не кип’ятіть молоко більше трьох хвилин, інакше руйнуються всі вітаміни. Для виготовлення порошкообразного та концентрованого молока виготовляють пірофасфати - Е450. Е210 бензойна кислота, Е211 бензоат натрію, Е212 бензоат калію- вводять як бактерицидний засіб в йогурти. Також молочно фруктові суміші та йогурти додають Е227 гідросульфіт кальцію, який викликаю алергічні реакції та приступи астми.

Здоров’язберігаючі технології Технологія 1: не купувати продукти з неприродно яскравим забарвленням; Технологія 2: уважно читати етикетки; Технолог...
Слайд № 8

Здоров’язберігаючі технології Технологія 1: не купувати продукти з неприродно яскравим забарвленням; Технологія 2: уважно читати етикетки; Технологія 3: не купуйте продукти з тривалим терміном зберігання; Технологія 4: що менше список інгредієнтів у готових продуктах, то менше добавок: продукти з вишуканим, пікантним смаком, швидше за все, містять різні добавки. Технологія 5: не перекушуйте чіпсами, готовими сніданками, супами з пакетика, хот-догами, всілякими бюргерами; Технологія 6: обирайте заморожені овочі замість консервованих; Технологія 7: замість того, щоб купувати готові соки, робіть їх самі; Технологія 8: відмовтеся від перероблених або законсервованих м'ясних продуктів, таких як ковбаса, сосиски, тушковане м'ясо в банках. Вірю, що у нас це вийде!

Читайте етикетки продуктів харчування на наявність в них різноманітних «Е-шок»!!! ПРАВИЛО СПОЖИВАЧА «Маєш інформацію – вмій обрати якісний продукт»
Слайд № 9

Читайте етикетки продуктів харчування на наявність в них різноманітних «Е-шок»!!! ПРАВИЛО СПОЖИВАЧА «Маєш інформацію – вмій обрати якісний продукт»

Обов’язковими вважаю "хвилинки відпочинку" на уроці, які дозволяють зменшити розумове навантаження учнів. Пропоную Інтернет-ресурси: https://yadi.s...
Слайд № 10

Обов’язковими вважаю "хвилинки відпочинку" на уроці, які дозволяють зменшити розумове навантаження учнів. Пропоную Інтернет-ресурси: https://yadi.sk/d/Tb7HXCrMsHkCA; фізкульт-хвилинка "ялинка": https://www.youtube.com/watch?v=WLlm96HXSW0; Заставка “Віртуальний акваріум”(релакс): https://yandex.ua/video/search?filmId=7391383321218999645&text=%D0%B7%D0%B0%D1%81%D1%82%D0%B0%D0%B2%D0%BA%D0%B0%20%D0%B4%D0%BB%D1%8F%20%D0%BA%D0%BE%D0%BC%D0%BF%D1%8E%D1%82%D0%B5%D1%80%D0%B0%20%D0%B0%D0%BA%D0%B2%D0%B0%D1%80%D1%96%D1%83%D0%BC

ЩОБ БЕЗПЕЧНО ПРАЦЮВАТИ В КАБІНЕТІ ХІМІЇ, ВИВЧИ ТА НЕУХИЛЬНО ВИКОНУЙ ПРАВИЛА: 1. Входити до кабінету хімії і лаборантської тільки з дозволу викладач...
Слайд № 11

ЩОБ БЕЗПЕЧНО ПРАЦЮВАТИ В КАБІНЕТІ ХІМІЇ, ВИВЧИ ТА НЕУХИЛЬНО ВИКОНУЙ ПРАВИЛА: 1. Входити до кабінету хімії і лаборантської тільки з дозволу викладача. 2. Входити до кабінету або виходити з нього спокійно, аби ненароком не перекинути хімічного посуду, приладдя чи склянок з реактивами, що стоять на столах. 3. Займати в кабінеті завжди одне й те саме робоче місце, не переходити на інше місце без дозволу викладача. 4. Підтримувати чистоту і порядок на своєму робочому місці, мити за собою хімічний посуд. 5. Під час роботи не тримати на лабораторному столі нічого зайвого, крім підручника, збірника задач, довідника, зошита і письмового приладдя, щоденника. 6. Усі досліди виконувати самостійно, крім тих, які (за вказівкою вчителя) виконуються парами або групами з 3 - 4 учнів. 7. Не починати роботу, доки не перевірено, чи є все необхідне для дослідів, і не продумано послідовність виконання кожного з них. 8. Працювати сидячи, швидко, однак без зайвої квапливості, під час роботи дотримуватися тиші. 9. Записувати в зошиті хід виконання роботи, спостереження, рівняння реакцій, робити висновки одразу після закінчення досліду. 10. Дбайливо ставитися до обладнання кабінету. 11. Дотримуватися правил користування водопроводом, газом, електричним струмом, не відкривати крани й не вмикати електричні прилади без потреби. 12. Дотримуватися правил нагрівання, поводження з реактивами, хімічним посудом, лабораторним обладнанням. Знати запобіжні заходи під час роботи в кабінеті хімії. 13. Знати розміщення в кабінеті аптечки, протипожежних засобів і вміти ними користуватися. Правила для учнів

Правила Інтернет – безпеки та Інтернет – етики для дітей і підлітків Ніколи не давайте особистої інформації про себе (прізви­ще, номер телефону, ад...
Слайд № 12

Правила Інтернет – безпеки та Інтернет – етики для дітей і підлітків Ніколи не давайте особистої інформації про себе (прізви­ще, номер телефону, адресу, помер школи) без дозволу батьків. Якщо ви віднайшли в мережі щось, що бентежить вас, не намагайтеся розібратися в цьому самостійно. Зверніться до батьків або вчителів вони знають, що треба робити. Зустрічі в реальному житті зі знайомими по Інтернет – спілкуванню не є дуже гарною ідеєю, оскільки люди можуть бути дуже різними в електронному спілкуванні і під час реальної зустрічі. Якщо ж ви все-таки хочете зустрітися з ними, повідом­те про це батьків, і нехай вони підуть на першу зустріч разом із вами. Не відкривайте листи електронної пошти, файли або Web-сторінки, отримані від людей, яких ви реально не знаєте або яким не довіряєте. Нікому не давайте свій пароль,, за винятком дорослих ва­шої родини. Завжди дотримуйтеся сімейних правил Інтернет – безпеки: вони розроблені для того, щоб ви почувалися комфортно й безпечно в мережі. Ніколи не робіть того, що може призвести до грошових витрат у вашій родині, окрім випадків, коли поруч із вами батьки. Завжди будьте ввічливими в електронному листуванні, і ваші респонденти будуть ввічливими з вами. В. електронних листах не користуйтеся верхнім регістром, де сприймається в мережі як крик і може прикро вразити вашого співрозмовника. Не надсилайте в листі інформацію великого обсягу (кар­тинки, фотографії тощо) без попередньої домовленості з вашим співрозмовником. Не розсилайте листи з будь-якою інформацією незнайо­мим людям без їхнього прохання, це сприймається як спам і, звичайно, засмучує користувачів мережі. Завжди поводьтеся в мережі так, як би ви хотіли, щоб поводилися з вами.

Орієнтовний комплекс вправ для зняття втоми під час навчання в кабінетах інформатики та ІКТ навчання Комплекс вправ для очей Вправи виконуються сид...
Слайд № 13

Орієнтовний комплекс вправ для зняття втоми під час навчання в кабінетах інформатики та ІКТ навчання Комплекс вправ для очей Вправи виконуються сидячи в зручній позі, хребет прямий, очі відкриті погляд — прямо, відвернувшись від комп'ютера. Варіант 1 1.Погляд спрямовувати вліво — прямо, вправо — прямо, вгору — прямо, додолу — прямо без затримки в кожному положенні. Повторити 5 разів — і 5 разів у зворотному напрямку. 2.Заплющити очі на рахунок «раз-два», розплющити очі і подивитися па кінчик носа на рахунок «три-чотири». 3.Кругові рухи очей: до 5 кругів вліво і вправо. Варіант 2 Швидко кліпати очима протягом 15 с. Заплющити Очі. Не розплющуючи очей, начебто подивитися ліворуч на рахунок «раз-чотири», повернутися у вихідне положення. Так само подивитися праворуч на рахунок «п'ять-вісім» і повернутися у вихідне положення. Повторити 5 разів. Спокійно посидіти із заплющеними очима, розслабившись протягом 5 с. Комплекс вправ для зняття м'язового напруження Варіант 1 Вихідне положення — сидячи на стільці. Витягнути і розчепірити пальці так, щоб відчути напружен­ня. У такому положенні затримати протягом 5 с. Розслабити, а по­тім зігнути пальці. Повторити вправу 5 разів. Повільно і плавно опустити підборіддя, залишаючись у тако­му положенні 2-3 с, і розслабитися. Сидячи на стільці, піднести руки якомога вище, потім плавно опустити їх додолу, розслабити. Вправу повторити 5 разів. Переплести пальці рук і відвести їх за голову. Звести лопат­ки, залишатися у такому положенні 5 с, а потім розслабитися. По­вторити вправу 5 разів. Варіант 2 Вихідне положення — сидячи на стільці. Зробити кілька глибоких вдихів і видихів. Потягнутися на стільці, зігнувши руки па потилиці, відхиляючи голову назад і ви­простуючи плечі. Повторити 5 разів. Зробити нахили і повороти голови. Повторити 5 разів. Зробити легкий самомасаж обличчя і кисті руки протягом 3-5 с. Варіант З Вихідне положення — стоячи, ноги разом, руки вниз. Прямі руки розвести в боки долонями догори, зробити вдих. Схрестити руки перед грудьми, міцно обхопити себе за плечі, повторити 5 разів. Кругові рухи ліктями вперед протягом 5 с. Те саме назад. Дихати рівномірно.

вправа для очей "Карсон": https://www.youtube.com/watch?v=WnxsJavOCn8
Слайд № 14

вправа для очей "Карсон": https://www.youtube.com/watch?v=WnxsJavOCn8

Пам'ятка з БЖ Побутова хімія Хімія та токсичні речовини в побуті Чадний газ Ртуть Радіаційна небезпека Правила роботи з піротехнічними виробами Без...
Слайд № 15

Пам'ятка з БЖ Побутова хімія Хімія та токсичні речовини в побуті Чадний газ Ртуть Радіаційна небезпека Правила роботи з піротехнічними виробами Безпека роботи в Інтернеті для дітей Перша медична допомога Летучі органічні сполуки у воді Поради щодо захисту від деяких факторів http://ivanna117.blogspot.com/p/blog-page_34.html

Найбільше багатство – здоров’я Народна мудрість Бережи одяг, доки новий, а здоров’я — доки молодий
Слайд № 16

Найбільше багатство – здоров’я Народна мудрість Бережи одяг, доки новий, а здоров’я — доки молодий

  • 26.10.2019
  • Виховна робота
  • 5 Клас, 6 Клас, 7 Клас, 8 Клас, 9 Клас, 10 Клас, 11 Клас
  • Інші методичні матеріали
  • 153
  • 0
  • 1
  • Стежити

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з НІМЕЦЬКОЇ МОВИ залишилося:
0
1
міс.
2
3
дн.
0
1
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!