Презентація "Розділові знаки в реченнях з прямою мовою"

Українська мова

Для кого: 9 Клас

19.07.2021

91

3

0

Опис документу:
Презентація до уроку української мови за темою "Розділові знаки в реченнях з прямою мовою". Презентація містить практичні вправи. Підходить для використання під час дистанційного навчання. Матеріал відповідає програмовому.
Перегляд
матеріалу
Отримати код
Опис презентації окремими слайдами:
РОЗДІЛОВІ ЗНАКИ В РЕЧЕННЯХ ІЗ ПРЯМОЮ МОВОЮ
Слайд № 1

РОЗДІЛОВІ ЗНАКИ В РЕЧЕННЯХ ІЗ ПРЯМОЮ МОВОЮ

(формувати компетентності): предметні: формування міцних пунктуаційних навичок при прямій мові); ключові: повторювати і закріплювати вивчений раніш...
Слайд № 2

(формувати компетентності): предметні: формування міцних пунктуаційних навичок при прямій мові); ключові: повторювати і закріплювати вивчений раніше матеріал; комунікативні: розвиток мовної і мовленнєвої гнучкості; інформаційні: аналіз текстів; загальнокультурні: прагнення досягати належних результатів у навчанні). МЕТА

Чим відрізняються подані речення? 1. Молодь любить працювати дружно, натхненно. 2. «Не кидайте хлібом, він святий! — в суворості ласкавій, бувало, ...
Слайд № 3

Чим відрізняються подані речення? 1. Молодь любить працювати дружно, натхненно. 2. «Не кидайте хлібом, він святий! — в суворості ласкавій, бувало, каже дід старий малечі кучерявій» (М. Рильський).

ПРОЧИТАЙТЕ РЕЧЕННЯ. ПЕРЕРОБІТЬ ЙОГО В РЕЧЕННЯ З ПРЯМОЮ МОВОЮ. Леся розуміла свою відповідальність, тому постійно дбала про стильове, лексичне й син...
Слайд № 4

ПРОЧИТАЙТЕ РЕЧЕННЯ. ПЕРЕРОБІТЬ ЙОГО В РЕЧЕННЯ З ПРЯМОЮ МОВОЮ. Леся розуміла свою відповідальність, тому постійно дбала про стильове, лексичне й синонімічне збагачення рідної мови, і це теж додає їй заслуги в нашій культурі, у нашому красному письменстві (Олесь Гончар).

ПЕРЕПИШІТЬ РЕЧЕННЯ, ПОСТАВТЕ ПОТРІБНІ РОЗДІЛОВІ ЗНАКИ. 1. І журавлик заспівав радісно Не звіть мене журавликом, щоб я не журився! А звіть мене весе...
Слайд № 5

ПЕРЕПИШІТЬ РЕЧЕННЯ, ПОСТАВТЕ ПОТРІБНІ РОЗДІЛОВІ ЗНАКИ. 1. І журавлик заспівав радісно Не звіть мене журавликом, щоб я не журився! А звіть мене веселиком, щоб я веселився! (О. Іваненко). 2. Так, велич завжди ходить у парі зі скоромністю промовив Владик і додав У цієї людини не можна було не поважати (В. Гжицький). 3. Вмивайся, вмивайся, дитино, хвалить мене мати (М. Стельмах). 4. Ой, на морі хвиля грала сумно дівчина співала у долині роса впала на калині поламала цвіт (П. Воронько).

ПРОЧИТАЙТЕ ТЕКСТ В ОСОБАХ. ЗАПИШІТЬ ДІАЛОГ У РЯДОК, ПОСТАВТЕ ПОТРІБНІ РОЗДІЛОВІ ЗНАКИ. — Що найкрасивіше в світі? — Фіалка в горах. — Що красивіше,...
Слайд № 6

ПРОЧИТАЙТЕ ТЕКСТ В ОСОБАХ. ЗАПИШІТЬ ДІАЛОГ У РЯДОК, ПОСТАВТЕ ПОТРІБНІ РОЗДІЛОВІ ЗНАКИ. — Що найкрасивіше в світі? — Фіалка в горах. — Що красивіше, ніж фіалка в горах? — Любов. — Що найяскравіше в світі? — Сонце ранкове в горах. — Що яскравіше сонця ранкового в горах? — Любов. (Расул Гамзатов)

ПЕРЕПИШІТЬ РЕЧЕННЯ, СТАВЛЯЧИ МОВУ ДІЙОВИХ ОСІБ (РЕПЛІКИ) З НОВОГО РЯДКА. ПОСТАВТЕ НЕОБХІДНІ РОЗДІЛОВІ ЗНАКИ. 1. «Скажи, Україно, скажи, моя доле, а...
Слайд № 7

ПЕРЕПИШІТЬ РЕЧЕННЯ, СТАВЛЯЧИ МОВУ ДІЙОВИХ ОСІБ (РЕПЛІКИ) З НОВОГО РЯДКА. ПОСТАВТЕ НЕОБХІДНІ РОЗДІЛОВІ ЗНАКИ. 1. «Скажи, Україно, скажи, моя доле, а що тобі мріється? — знати б хотів…» — «Родюче і вічне безмежне є поле. Крізь нього промінням шляхи до братів» (М. Нагнибіда). 2. «Маю листа», — хвалиться Хаєцький. «Дав бригадир соломи?» — «Сам і вкрив, товаришу гвардії майор» (О. Гончар).

Спишіть, переставляючи слова автора щодо прямої мови. З’ясуйте зміни в пунктуаційному оформленні. 1. «Чи не час у дорогу?» — поспитала Соломія (М. ...
Слайд № 8

Спишіть, переставляючи слова автора щодо прямої мови. З’ясуйте зміни в пунктуаційному оформленні. 1. «Чи не час у дорогу?» — поспитала Соломія (М. Коцюбинський). 2. «А, це ти, Максиме? — зрадів Карпо. — Заходь, заходь!» (М. Коцюбинський). 3. Вершник притримав коня і запитав: «Де тут штаб?» (П. Панч).

ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ ДІБРАТИ АБО СКЛАСТИ РЕЧЕННЯ З ПРЯМОЮ МОВОЮ З РІЗНИМИ РОЗДІЛОВИМИ ЗНАКАМИ. ЗАПИСАТИ. ПОЯСНИТИ ПОСТАНОВКУ РОЗДІЛОВИХ ЗНАКІВ.
Слайд № 9

ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ ДІБРАТИ АБО СКЛАСТИ РЕЧЕННЯ З ПРЯМОЮ МОВОЮ З РІЗНИМИ РОЗДІЛОВИМИ ЗНАКАМИ. ЗАПИСАТИ. ПОЯСНИТИ ПОСТАНОВКУ РОЗДІЛОВИХ ЗНАКІВ.

ВИКОРИСТАНІ ДЖЕРЕЛА https://www.canva.com/ Конспекти уроків з української мови 9 клас, 2017
Слайд № 10

ВИКОРИСТАНІ ДЖЕРЕЛА https://www.canva.com/ Конспекти уроків з української мови 9 клас, 2017

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.