Презентація "Розділові знаки в реченнях при прямій мові, Репліка.Діалог.Цитата"

Опис документу:
Мета: закріпити знання учнів про пряму мову, удосконалювати вміння й навички правильного вживання розділових знаків у реченнях з прямою мовою, правильно інтонувати речення з прямою мовою; формувати ключові компетентності; формувати предметні компетентності та компетенції:емоційно-ціннісну; літературознавчу.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися
Опис презентації окремими слайдами:
Українська мова 11 клас ТЕМА: РОЗДІЛОВІ ЗНАКИ В РЕЧЕННЯХ ПРИ ПРЯМІЙ МОВІ. РЕПЛІКА.ДІАЛОГ.ЦИТАТА
Слайд № 1

Українська мова 11 клас ТЕМА: РОЗДІЛОВІ ЗНАКИ В РЕЧЕННЯХ ПРИ ПРЯМІЙ МОВІ. РЕПЛІКА.ДІАЛОГ.ЦИТАТА

Епіграф Як не любить той край, де вперше ти побачив солодкий дивний світ, що звав життям, де вперше став ходить і квіткою неначе в його теплі зрост...
Слайд № 2

Епіграф Як не любить той край, де вперше ти побачив солодкий дивний світ, що звав життям, де вперше став ходить і квіткою неначе в його теплі зростав і усміхавсь квіткам. (В.Бичко)

Пам’ятка «Сім правил до теми» 1. Пряму мову записуємо з великої літери й беремо з обох боків у лапки. Після слів автора ставимо двокрапку. Слова ав...
Слайд № 3

Пам’ятка «Сім правил до теми» 1. Пряму мову записуємо з великої літери й беремо з обох боків у лапки. Після слів автора ставимо двокрапку. Слова автора після прямої мови записуємо з малої літери. 2. Якщо слова автора стоять усередині прямої мови, то можливі три варіанти розділових знаків: «П, — а, — п». «П, — а. — П». «П, — а: — П». 3. Цитати завжди беремо в лапки, крім випадків, коли цитата є частиною речення, тоді вона пишемо з малої літери. Вказівку на автора цитати беремо в дужки, після другої дужки ставимо крапку. 4. Віршований текст у лапки не беремо, оформляємо як звичайну цитату. 5. Кожну репліку діалогу записуємо з нового рядка, перед нею ставимо тире. 6. Якщо репліки записуємо не з абзацу, а підряд, то кожну з них беремо в лапки, а між ними ставимо тире: «П, — а. — П?» — «П, — а. –П». 7. Різновид цитати — епіграф. У лапки не беремо. Вказівку на джерело пишемо під епіграфом справа без дужок, крапку після неї не ставимо.

 Клоуз-тест (Якщо твердження вірне – так, якщо ні – ні) 1.Чужа мова — це мова іншої особи, не автора, не мовця? 2.Спосіб передачі чужої мови без зб...
Слайд № 4

 Клоуз-тест (Якщо твердження вірне – так, якщо ні – ні) 1.Чужа мова — це мова іншої особи, не автора, не мовця? 2.Спосіб передачі чужої мови без збереження лексичних, синтаксичних особливостей – це пряма мова? 3.Дослівне відтворення чужої мови – це пряма мова? 4.Непряма мова становить складносурядне речення? 5.Змістове ядро у конструкції з прямою мовою становлять слова автора? 6.Невласне пряма мова поєднує в собі елементи прямої та непрямої мови? 7.Різновидом прямої мови є діалог? 8.Нова репліка діалогу записується з нового рядка? 9.Репліки діалогу інколи беруться в лапки? 10.Цитати завжди беруться в лапки? 11.З малої літери пишеться цитата? 12.Епіграф є різновидом цитати?

Відновлювальне письмо Перепишіть, розставляючи потрібні розділові знаки при прямій мові 1. Життя в неволі нічого не варте відказав Максим краще сме...
Слайд № 5

Відновлювальне письмо Перепишіть, розставляючи потрібні розділові знаки при прямій мові 1. Життя в неволі нічого не варте відказав Максим краще смерть! (І. Франко). 2. Пам’ятаю, казала мені мати Цей світ як маків цвіт Зранку цвіте до вечора опаде! (О. Довженко). 3. Роби добро казала мати і чисту совість не віддай за шмати! (Д. Павличко). 4. Я подумав тоді Тіні коротшають так само непомітно як і людське життя (Г. Тютюнник). 5. Ніщо так не красить людину, як натхнення подумала Ярослава (О. Гончар). 6. Все, все ми віддаємо тобі Батьківщино промовив він раптом якимсь дивним голосом ні до кого. Все! Навіть серця (О. Гончар).  

«Реставратор» Перепишіть діалог, розставте розділові знаки. Прочитайте виразно Кажуть, ви вже одержали призначення? звернувся до Інни археолог післ...
Слайд № 6

«Реставратор» Перепишіть діалог, розставте розділові знаки. Прочитайте виразно Кажуть, ви вже одержали призначення? звернувся до Інни археолог після мовчанки. Так, незабаром з училищем розпрощаюсь. Берете курс на Кураївку. Кличе вас берег любові… Звідки ви це знаєте? здивовано запитала дівчина. Багато що про вас знаю. Цікавлюсь. Це лише ви не хотіли помічати моїх зацікавлень зітхнув він. Аж дивно чути. Нічого дивного. Люди шукають скарби. Та не завжди шукають їх там, де вони лежать. А вони, може, під тобою. Отут, де стоїш, під нашаруванням пилу та сміття (О. Гончар).

Технологія «Знайди помилку» (робота в парах) За поданими схемами складіть речення «П, — а, — п». «П, — а. — П». «П, — а: — П». Кожна пара зачитує с...
Слайд № 7

Технологія «Знайди помилку» (робота в парах) За поданими схемами складіть речення «П, — а, — п». «П, — а. — П». «П, — а: — П». Кожна пара зачитує свої речення. Пояснює розділові знаки. Учні інших пар знаходять помилки, виправляють їх.

«Редактор» Речення з прямою мовою перебудувати на речення з непрямою мовою. «Перша сходинка до щастя – здоров’я» (Сократ) . Великий давньогрецький ...
Слайд № 8

«Редактор» Речення з прямою мовою перебудувати на речення з непрямою мовою. «Перша сходинка до щастя – здоров’я» (Сократ) . Великий давньогрецький філософ Аристотель говорив : « Я вважаю, що п’янство – це добровільне божевілля». «На мою думку, - любив повторювати Артур Шопенгауер, - здоровий жебрак щасливіший за хворого короля».

Пам’ятка – порада Дивіться на цей світ очима своєї любові – і він буде прекрасним! 2. Будуйте цей світ руками своїх надій – і … 3. Несіть цей світ ...
Слайд № 9

Пам’ятка – порада Дивіться на цей світ очима своєї любові – і він буде прекрасним! 2. Будуйте цей світ руками своїх надій – і … 3. Несіть цей світ у долонях добра – і … 4. Будіть цей світ світлом своєї віри – і …

«Пряма мова,цитата,діолог» Я впевнений Я знаю: - особливості прямої та непрямої мови; - особливості цитати; - особливості діалогу.
Слайд № 10

«Пряма мова,цитата,діолог» Я впевнений Я знаю: - особливості прямої та непрямої мови; - особливості цитати; - особливості діалогу.

Я вмію: - знаходити речення з прямою і непрямою мовою, цитатами, репліками діалогу; - замінювати пряму мову непрямою; - правильно будувати речення ...
Слайд № 11

Я вмію: - знаходити речення з прямою і непрямою мовою, цитатами, репліками діалогу; - замінювати пряму мову непрямою; - правильно будувати речення з вивченої теми; - правильно ставити розділові знаки при прямій мові, цитаті, діалозі.

Домашнє завдання Складіть і записати діалог із морально-етичної теми
Слайд № 12

Домашнє завдання Складіть і записати діалог із морально-етичної теми

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ТА ЛІТЕРАТУРИ залишилося:
0
4
міс.
0
7
дн.
0
3
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!