Сьогодні о 18:00
Вебінар:
«
Критика і розвиток. Як не знищити мотивацію
»
Взяти участь Всі події

Презентація "Речення прості й складні, двоскладні й односкладні.Граматична помилка та її умовне позначення"

Українська мова

Для кого: 8 Клас

26.09.2021

2275

192

0

Опис документу:

Мета: поглибити знання восьмикласників про будову речення, його граматичну основу; дати поняття односкладних і двоскладних речень та навчити їх розрізняти й порівнювати; формувати організаційно-контрольні вміння оцінювати роль простих і складних речень у текстах; удосконалювати пунктуаційні вміння щодо правильної розстановки розділових знаків у складних реченнях.

Перегляд
матеріалу
Отримати код
Опис презентації окремими слайдами:
РЕЧЕННЯ ДВОСКЛАДНІ Й ОДНОСКЛАДНІ, ПРОСТІ І СКЛАДНІ. ГРАМАТИЧНА ПОМИЛКА ТА ЇЇ УМОВНЕ ПОЗНАЧЕННЯ
Слайд № 1

РЕЧЕННЯ ДВОСКЛАДНІ Й ОДНОСКЛАДНІ, ПРОСТІ І СКЛАДНІ. ГРАМАТИЧНА ПОМИЛКА ТА ЇЇ УМОВНЕ ПОЗНАЧЕННЯ

Орфографічний практикум К(е/и)шеня, п(е/и)рукар, якіс(т)ний, кіс(т)лявий, Харків(щ/чч)ина, торі(ш/ч)ній, че(хс/с)ький, карамел(ь)ний, капус(т)няк, ...
Слайд № 2

Орфографічний практикум К(е/и)шеня, п(е/и)рукар, якіс(т)ний, кіс(т)лявий, Харків(щ/чч)ина, торі(ш/ч)ній, че(хс/с)ький, карамел(ь)ний, капус(т)няк, заозер(’)я, з(’)юрмлений, р(’)ябий, з(ьо/йо)мка, пол(ьо/йо)вий, пр(е/и)морожений, пр(и/і)звище, сузір(’)я («)Стожари(»), (А/а)хі(л/лл)есова п(’)ята, (Ф/ф)ранкознавець, (Н/н)обелівс(ь)ка премія, ін(’)єкція, і(р/рр)еал(ь)ний, спаге(т/тт)і, до(н/нн)а, (медіа)лінгвістика, (пів)України, (пів)яблука, (тонно)кілометр, (унтер)офіцер, (агро)культура, (до)речі, (раз)(у)(раз), (у)супереч, (зав)вишки.

ІВАН МАЗЕПА Іван Мазепа — один із найславніших гетьманів України. Він народився 20 березня 1632 року в Мазепинцях на Київщині. Походив із старовинн...
Слайд № 3

ІВАН МАЗЕПА Іван Мазепа — один із найславніших гетьманів України. Він народився 20 березня 1632 року в Мазепинцях на Київщині. Походив із старовинного українського роду Мазеп. Батько Мазепи, Степан, був розумний та освічений чоловік і свого сина, Івана, виховав освіченою людиною. Спершу вчився Іван удома і, маючи дванадцять літ, складав вірші латинською мовою. Згодом учився в Полоцьку у вищій школі й уже в 16 років пішов на Січ учитися військового ремесла. Служив при козацькім війську за Хмельницького. За хоробрість і розум полюбили його всі козаки, а гетьман Хмельницький радив його батькові послати Івана ще продовжувати навчання за кордоном. Згодом козаки вибрали гетьманом Івана Мазепу. По-перше, Мазепа був тоді найбільш освічений між старшиною, а по-друге, усі знали, що хоча він і з царем живе в приязні, але над усе любить Україну, то й буде їй вірно служити. І не помилився Іван Мазепа, ставши гетьманом, почав щиро думати над тим, щоб визволити Україну з-під залежності всіх сусідів. Іван Мазепа старався впорядкувати край і піднести його освіту. Побудував багато шкіл і церков власним коштом. Для Київської академії було збудовано новий величавий будинок на три поверхи. Такої школи і в Московщині в ті часи не було. Мазепа прагнув того, щоб Україна була вільною державою! (За А. Лотоцьким). - Прочитайте текст. Зробіть синтаксичний розбір виділеного речення.

Сприймання й усвідомлення учнями нового матеріалу Двоскладні речення мають граматичну основу, яка скоадається з підмета і присудка: До тебе завше я...
Слайд № 4

Сприймання й усвідомлення учнями нового матеріалу Двоскладні речення мають граматичну основу, яка скоадається з підмета і присудка: До тебе завше я душею лину (З. Кучерява). Односкладні речення мають лише один головний член речення у формі підмета або присудка: І закружляю, мов полова, у круговерті світовій (В. Базилевський). За структурою речення поділяються на прості й складні. Прості речення мають одну граматичну основу: Люблю я пісню солов’їну (А. Загрудний). Складні речення мають дві або більше граматичних основ, що становлять одне смислове і граматичне ціле: Українська мова мене не тільки вабить як письменника, вона дивує й захоплює (В. Шевчук).

Речення бувають повними і неповними. Повні — це такі речення, у яких наявні всі члени речення: По садах пустинних їде гордовито осінь жовтокоса на ...
Слайд № 5

Речення бувають повними і неповними. Повні — це такі речення, у яких наявні всі члени речення: По садах пустинних їде гордовито осінь жовтокоса на баскім коні (В. Сосюра). Неповні — це такі речення, у яких пропущений будь-який член речення, що можна виявити з контексту: Ранні пташки росу п’ють, а пізні — сльози ллють (Нар. творчість). У реченні Сльози ллють пропущено підмет пташки.

Слайд № 6

Повторення матеріалу про словосполучення Визначте головне і залежне слово у словосполученні та тип підрядного зв*язку. Сильний духом, пізно зійшло,...
Слайд № 7

Повторення матеріалу про словосполучення Визначте головне і залежне слово у словосполученні та тип підрядного зв*язку. Сильний духом, пізно зійшло, дуже весело, говорити подрузі, цікава розповідь, зустріти привітно.

Тести
Слайд № 8

Тести

Слайд № 9

Слайд № 10

Слайд № 11

Слайд № 12

Дослідження-зіставлення Розглянути схему і скласти зв’язну розповідь про те, чим речення відрізняється від словосполучення.
Слайд № 13

Дослідження-зіставлення Розглянути схему і скласти зв’язну розповідь про те, чим речення відрізняється від словосполучення.

Творче завдання Прочитати прислів’я. Пояснити зміст кожного. Списати. Підкреслити головні члени Лежачого не б’ють. 2 Весною сій - восени збереш. 3....
Слайд № 14

Творче завдання Прочитати прислів’я. Пояснити зміст кожного. Списати. Підкреслити головні члени Лежачого не б’ють. 2 Весною сій - восени збереш. 3. Вік живи- вік учись. 4. Як дбаємо, так і маємо. 5. З вогнем не жартуй. 6.Друга пізнають у біді. 7. Коли маєм — не шануєм, а змінивши, плачем. 8. Хто не ризикує, той хати не збудує (Нар. творчість). 2.Усно доповнити народні вислови так, щоб змінилася структура речень.

Дослідження-трансформація 1.Перетворити складні речення у прості. Записати їх. Підкреслити граматичні основи. 2.Назвати слова з орфограмою «Ненагол...
Слайд № 15

Дослідження-трансформація 1.Перетворити складні речення у прості. Записати їх. Підкреслити граматичні основи. 2.Назвати слова з орфограмою «Ненаголошені е, и» і пояснити їх написання. 1. І люди йшли під гору ту стрімку, і знову всім незміряні красоти відкрилися в маленькому струмку (Л. Забашта). 2. Змалку його обступали білі стіни, на яких висіли вишиті маминими руками рушники (І. Цюпа). 3. Помінялось місцем моє серце з сонцем, бо весна навколо, вітер і блакить (Р. Братунь). 4. Молодь уся була на полі, бо якраз настали жнива (Леся Українка). 5. Сонце незабаром зайшло зовсім, однак небо ще жевріло згасаючим багрянцем (А. Шиян). 6. Ясно ще осіннє сонце сяє, та холодом осіннім уже в повітрі потягає (І. Франко).

Поняття “граматична помилка” - Розглянемо поняття граматична помилка. Цей вид помилок характеризується порушенням у творенні слів, їх відмінкових ф...
Слайд № 16

Поняття “граматична помилка” - Розглянемо поняття граматична помилка. Цей вид помилок характеризується порушенням у творенні слів, їх відмінкових форм, у побудові словосполучень і речень. Найбільш поширеними видами цих помилок є: А) неправильне утворення слів (посередині осені – всередині осені); Б) ненормативне утворення відмінкових форм різних частин мови (по святах – на свята); В) неправильна побудова словосполучень та речень (страждати від головних болей – страждати від головного болю). Умовно граматична помилка позначається великою літерою Г

“Синтаксична пятихвилинка” Прочитайте речення. Знайдіть словосполучення, в яких неправильно вжито відмінки залежних слів. Запишіть правильний варіа...
Слайд № 17

“Синтаксична пятихвилинка” Прочитайте речення. Знайдіть словосполучення, в яких неправильно вжито відмінки залежних слів. Запишіть правильний варіант 1) Усі діти нашого класу в цей день були одягнені у святковій формі. 2) На шкільному святі музиканти грали в народні інструменти. Вправа “Я – редактор” (самостійна робота) Відредагувати словосполучення. Хворіти грипом; заволодівати увагу; надуживання іншомовних слів; коротше кажучи; старший мене; навчати рідній мові; запобігати увазі; дякувати приятеля; зрадити своєму слову; пам’ятник Лесі Українки (Івана Франка); завдячувати тренера; в залежності від погоди; знущатися над читачами.

Слайд № 18

Слайд № 19

Домашнє завдання Підготуватися до контрольної роботи.
Слайд № 20

Домашнє завдання Підготуватися до контрольної роботи.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.