Презентація "Проблеми дітей в неблагополучних сім`ях"

Виховна робота

Для кого: Дорослі

07.04.2020

831

19

0

Опис документу:
В презентації подані ознаки неблагополуччя сімей та види допомоги й підтримки в залежності від проблеми. Є зразок картки обліку родини, висвітлено форми роботи педагогів з батьками. Окремо буде додано варіант доповіді з цієї теми у форматі Word. Для використання на педагогічних радах, методичних об`єднаннях, для соціальних педагогів.
Перегляд
матеріалу
Отримати код
Опис презентації окремими слайдами:
Проблеми дітей у неблагополучних родинах Доповідь Лавренко Т.В.
Слайд № 1

Проблеми дітей у неблагополучних родинах Доповідь Лавренко Т.В.

Ознаки неблагополуччя сім´ї. Види допомоги
Слайд № 2

Ознаки неблагополуччя сім´ї. Види допомоги

Родина, де зловживають алкоголем Проблеми дитини переживає алкоголізм батьків; Притаманне почуття страху та сорому. Приходить до школи непідготовле...
Слайд № 3

Родина, де зловживають алкоголем Проблеми дитини переживає алкоголізм батьків; Притаманне почуття страху та сорому. Приходить до школи непідготовленою, без домашнього завдання. Часто не висипається. Може мати труднощі у спілкуванні з однолітками. Страждає від фізичного насилля. Зазвичай має неохайний вигляд. З часом найчастіше наслідує спосіб життя батьків, стає безвідповідальною, прогулює уроки. Види допомоги та підтримки Не спілкуватися з чоловіком, коли він нетверезий. Для такої розмови повинні об'єднатися мати і дитина. Дитина вимагає емоційної підтримки. Для неї дуже важливо розповісти комусь про те, що її турбує. Накопичення негативних емоцій може призвести до агресивності. Відвідування сім´ї, складання акту обстеження житлово-побутових умов. Спостереження за дитиною. Консультація психолога, соціального педагога, за потребою – лікаря. За необхідністю – надання додаткової допомоги вчителями - предметниками. Залучення здорового члена родини до співпраці зі школою. Залучення соціальних служб до роботи з батьками, притягнення їх до відповідальності.

Багатодітна родина Проблеми дитини більш жорсткий контроль з боку не лише батьків, але й бабусь, дідусів, старших братів та сестер. менша свобода у...
Слайд № 4

Багатодітна родина Проблеми дитини більш жорсткий контроль з боку не лише батьків, але й бабусь, дідусів, старших братів та сестер. менша свобода у прийнятті рішень, у своїх діях, поведінці. ці діти більш комунікабельні (за умов дружньої сім'ї), хоча можуть бути злобливими й заздрісними. дуже часто на старших дітей лягають моральні й матеріальні обов’язки, що перешкоджають їх власному навчанню та кар'єрі. Це призводить до малоосвіченості й малозабезпеченості, а згодом до погіршення стосунків між дітьми різного віку. Види допомоги та підтримки Бесіда з батьками. Консультації психолога та соціального педагога. Організація безкоштовного харчування у школі. Залучення дитини до гурткової діяльності. Надання гуманітарної допомоги (за потребою). Контроль за станом здоров'я дитини.

Неповні сім´ї Проблеми дитини Батьки не справляються з вихованням через недостатність часу або через брак педагогічних знань. Діти відрізняються не...
Слайд № 5

Неповні сім´ї Проблеми дитини Батьки не справляються з вихованням через недостатність часу або через брак педагогічних знань. Діти відрізняються невихованістю, невмінням будувати відносини з іншими дітьми. Бувають агресивні, знервовані. Інколи можуть бути неохайними. Спостерігається нестача коштів. Види допомоги та підтримки Сім'я має розширити коло знайомств, спілкування з друзями. Якщо батько лише сплачує аліменти, тактовно треба привернути його увагу до виховання дитини. У складних, суперечливих випадках потрібно допомогти батькам заради дитини знайти спільну мову. З дочкою потрібно встановити демократичні стосунки, відмовитися від прискіпливого контролю, дріб'язкової опіки, виявити більше доброзичливості, довіри. Донька обов'язково повинна спілкуватися з батьком - це запорука її майбутнього нормального подружнього сімейного життя. Використовувати педагогічні ситуації у роботі з сім'єю. Робота може носити й педагогічно-освітній характер для всіх батьків з метою попередження помилок у сімейному вихованні. Якщо сім'я складається з батька і сина і причиною сімейного неблагополуччя є розлучення, то дуже важливо, щоб батько і син не стали жінконенависниками.

Низький морально-культурний рівень батьків Проблеми дитини Важковиховувані. Неслухняні. Недисципліновані. З комплексами. Види допомоги та підтримки...
Слайд № 6

Низький морально-культурний рівень батьків Проблеми дитини Важковиховувані. Неслухняні. Недисципліновані. З комплексами. Види допомоги та підтримки Головне завдання - компенсувати недоліки сімейного виховання, духовно-культурного розвитку дитини, враховуючи її індивідуально-психологічні особливості, залучаючи до читання, громадської, гурткової діяльності тощо. Батьків слід активно залучати до громадської роботи на допомогу школі: організація екскурсій, походів, участі у різних шкільних святах, спортивних змаганнях тощо. Батькам потрібно на конкретних прикладах показати, що надмірна опіка утруднює навчання дитини, її спілкування в класному колективі з однолітками, а в майбутньому позначиться на ставленні дитини до батьків. Батьки мають усвідомити, що найважливіша умова успішного виховання - становлення правильних взаємостосунків з дітьми. Спілкування в сім'ї - основа успіхів дитини у навчанні, основа її здоров'я, загального життєвого тонусу, нормальних стосунків з однолітками, вчителями, іншими дорослими.

Конфліктні сім'ї Проблеми дитини Дитина почуває себе відчуженою, ображеною, непотрібною. Подібна обстановка спричинює депресії, байдужість, неврози...
Слайд № 7

Конфліктні сім'ї Проблеми дитини Дитина почуває себе відчуженою, ображеною, непотрібною. Подібна обстановка спричинює депресії, байдужість, неврози. Сімейні чвари, сварки позначаються на поведінці дитини, на її навчальній діяльності: вигляд у неї втомлений, вона неуважна, часто відволікається, не завжди може відповісти на запитання вчителя Види допомоги та підтримки Особливу увагу подружжя слід звернути на те, що нормальні взаємостосунки між батьками створюють сприятливу атмосферу для психічного здоров'я та врівноваженості всіх членів сім'ї. Рекомендуються тести мамам, щоб з'ясувати, чи задоволені жінки своїм сімейним життям, а отже, чи створені в сім'ї умови для повноцінного виховання дитини. Деякі психологічні тести можна застосувати для вивчення сім'ї, з'ясування участі чоловіків у вихованні дітей. Батькам треба порадити замислитися над тим, що відбувається в їхній сім’ї, закликати до того, щоб заради дитини вони конструктивніше підходили до розв'язання різних проблем. Дуже важливо не розмовляти на підвищених тонах. Якщо розмова перетворюється в сварку, комусь одному слід спробувати її припинити, конфліктні проблеми розв'язувати без присутності дітей. Якщо конфліктна ситуація виникла в присутності дитини, то завершити її позитивно.

Малозабезпечена родина Проблеми дитини Недоїдання, відсутність матеріальних благ. Діти вдягнені бідно. Не можуть дозволити собі участь у екскурсіях...
Слайд № 8

Малозабезпечена родина Проблеми дитини Недоїдання, відсутність матеріальних благ. Діти вдягнені бідно. Не можуть дозволити собі участь у екскурсіях тощо. Може виникати почуття неповноцінності, заздрість. Інколи для задоволення потреб діти здійснюють крадіжки, збирають метал. Види допомоги та підтримки організація безкоштовного харчування; залучення дітей до шкільних гуртків, спортивних секцій; підсилений контроль за поведінкою дітей; проведення бесід з батьками та дітьми щодо попередження правопорушень; залучення батьків до шкільних свят; підвищення самовпевненості у дітей; організація співпраці з соціальними службами з метою надання матеріальної допомоги родині

Слайд № 9

1. П.І.П. учня _____________________________________________________________ 2. П.І.Б. батьків ____________________________________________________...
Слайд № 10

1. П.І.П. учня _____________________________________________________________ 2. П.І.Б. батьків ___________________________________________________________ 3. Тип сім´ї (повна, неповна, багатодітна) ______________________________________ 4. Освіта та соціальне становище батьків: батька ___________________________________________________________________ матері ___________________________________________________________________ 5. Устрій сімейного життя (сприятливий, суперечливий, несприятливий)___________________________________________________________ 6. Рівень психолого-педагогічної культури (високий, середній, низький): батька___________________________________________________________________ матері___________________________________________________________________ 7. Характеристика відносин між членами сім´ї _________________________________________________________________________ _________________________________________________________________________ 8. Ціннісні орієнтації сім´ї __________________________________________________ 9. Індивідуальні особливості дитини __________________________________________ _________________________________________________________________________ 10. Рівень вихованості ______________________________________________________ 11. Успішність: 20__-20__ н.р. :_____________ 20__-20__ н.р. :_____________ 20__-20__ н.р. :_____________ 20__-20__ н.р. :_____________ 20__-20__ н.р. :_____________ 20__-20__ н.р. :_____________ 12 Недоліки у сімейному вихованні __________________________________________ _________________________________________________________________________ 13. Проблеми сім´ї _________________________________________________________ _________________________________________________________________________ 14. Педагогічні завдання ____________________________________________________ _________________________________________________________________________ 15. Робота з сім´єю ________________________________________________________ _________________________________________________________________________ _________________________________________________________________________ _________________________________________________________________________ _________________________________________________________________________ __________________________________________________________________________ Картка обліку сім'ї

Форми роботи з батьками: масові (батьківські конференції, дні відкритих дверей, сімейні вечори та сімейні естафети, педагогічні лекторії); індивіду...
Слайд № 11

Форми роботи з батьками: масові (батьківські конференції, дні відкритих дверей, сімейні вечори та сімейні естафети, педагогічні лекторії); індивідуально-групові (бесіди, тренінги, рольові ігри, батьківські дні у школі, організація консультацій для батьків із запрошенням соціальних педагогів, психологів, спеціалістів з питань медицини, юристів); індивідуальні (педагогічні консультації, обговорення педагогічних ситуацій, індивідуальні бесіди, тренінги); взаємодія школи із соціальними службами.

Слайд № 12

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.