Презентація. "Правопис сполучників в українській мові"

Опис документу:
Презентація " Правопис сполучників разом і окремо" допоможе вчителю-словеснику повести якісний урок української мови в умовах дистанційного навчання. Презентація складається з теоретичної і практичної частин, які допоможуть учням краще засвоїти матеріал

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код
Опис презентації окремими слайдами:
Написання сполучників разом і окремо 7-Б клас Вчитель: Макаліч С.С.
Слайд № 1

Написання сполучників разом і окремо 7-Б клас Вчитель: Макаліч С.С.

Слайд № 2

Запишіть прислів’я, поясніть їх зміст, знайдіть сполучники та однозвучні сполуки слів, обґрунтуйте їх правопис. 1.Як/би ти не знав багато, а більше...
Слайд № 3

Запишіть прислів’я, поясніть їх зміст, знайдіть сполучники та однозвучні сполуки слів, обґрунтуйте їх правопис. 1.Як/би ти не знав багато, а більше за всіх не знатимеш. 2. Як/би не було хмар, ми й не знали б ціни сонцю. 3. Що/б руки вміли, треба працювати головою. 4. Що/б вода не принесла, вона ж колись і забере. 5. Що/б у серці не таїлось, на лиці усе б відбилось. 6. Що/б лиха не мати, треба рано вставати. 7. Що/б улітку не вроди­ло, зимою не зашкодить. 8. Листопад не лютий, про/те спитає, чи взутий.

Спишіть речення, розкриваючи дужки. Назвіть у сполучниках орфограми. Обґрунтуйте їх. 1.Якщо ви хочете, що/б рідне слово назавжди ввійшло в духовне ...
Слайд № 4

Спишіть речення, розкриваючи дужки. Назвіть у сполучниках орфограми. Обґрунтуйте їх. 1.Якщо ви хочете, що/б рідне слово назавжди ввійшло в духовне життя дитини, стало її багатством, не забувайте про рідну пісню (В. Сухомлинський). 2. Ну що/б, здавалося, слова (Т. Шевченко). 3. Довго співали дівчата, довго гуляли хлопці, незважаючи на/те/що другого дня треба рано було вставати (І. Нечуй-Левицький). 4. Ніч мине, як вже не раз минала, — то/ж недарма темрява тремтить (Леся Українка). 5. Як/би я турбувався лиш про себе, вже б онімів давно від самоти (Д. Павличко).

Слайд № 5

Спишіть речення, розкриваючи дужки. Назвіть у сполучниках орфограми. Обґрунтуйте їх. 1.Я хочу вірші написати (про, те), як вітер гілочку колише (Л....
Слайд № 6

Спишіть речення, розкриваючи дужки. Назвіть у сполучниках орфограми. Обґрунтуйте їх. 1.Я хочу вірші написати (про, те), як вітер гілочку колише (Л. Кос­тенко). 2. А мій сусід безвиїзно прожив у рідному селі. (За, те) він знає, як опівночі сади із зорями шепочуться (М. Луків). 3. (Хоч, би, як) лютувала зима, а кінець їй настане (Народна творчість). 4. Князю Добромиру намос­тили з трави та бур’яну м’яку постелю, (що, б) було видно високу могилу (В. Малик). 5. День видався гарний, теплий, (дарма, що) осінній (Д. Міщенко). 6. Хоч голий (за, те) в поясі. 7. (Як, би) на кропиву не мороз, вона би всіх людей пожалила (Народна творчість). 8. Стомилися від полоття, (про, те) задоволені. 9. (Як, що) на вістрі крихта бруду, всю зброю пожере іржа (Д. Павличко). 10. У море виходили, як водиться, вдосвіта, (то, ж) не погля­дали на небо (Д. Міщенко).

З’єднайте частини складних сполучників. Поясніть їх написання. Не/мов, за/те, не/мов/би,не/наче, наче/б ,не/наче/б/то,мов/би, мов/би/то, не/мов/би/...
Слайд № 7

З’єднайте частини складних сполучників. Поясніть їх написання. Не/мов, за/те, не/мов/би,не/наче, наче/б ,не/наче/б/то,мов/би, мов/би/то, не/мов/би/то, ніби /то, те/ж, от/же, що/би, що/б, як/би, як/що, про/те, як/би, при/тім, хоча/б, але/ж, тоб/то, дарма/що, коли/б, про/те, ні/би/то, а/ні/ж, у/тім, то/що, за/мість/то­го/щоб, як/що, тим/часом/як.

Підсумкове тестування
Слайд № 8

Підсумкове тестування

1. Укажіть рядок, у якому всі сполучники пишуться разом А в/тім, за/те, дарма/що, з/тим/щоб  Б про/те,ніби/то,тоб/то, як/що  В як/тільки,що/б, попр...
Слайд № 9

1. Укажіть рядок, у якому всі сполучники пишуться разом А в/тім, за/те, дарма/що, з/тим/щоб  Б про/те,ніби/то,тоб/то, як/що  В як/тільки,що/б, попри/те/що, не/мов  Г не/мов/би/то,хіба/що, не/зважаючи/на/те/що, за/те  Д коли/б, з/тим/щоб,мов/би/то, як/би

2. Виділене слово є сполучником і його слід писати разом у реченні А Я тебе люблю,друже, за/те,щонеможнатебе нелюбити.  Б Народнапісня– то/ж усійзе...
Слайд № 10

2. Виділене слово є сполучником і його слід писати разом у реченні А Я тебе люблю,друже, за/те,щонеможнатебе нелюбити.  Б Народнапісня– то/ж усійземліокраса.  В Усе одно, що/б не сталось, ми нерозлучимосьз тобою.  Г Хотілаб япіснеюстати усююхвилинуясну, що/б вільнопосвітілітати.  Д Як/би не крутилахуртовина,блиснепромінь–кригарозтає.

3. Виділене слово слід писати разом у реченні А Про/те явищевіндізнавсязінтерв’ю.  Б Як/би менічеревики, топішлаб я намузики.  В За/те йогопокохала...
Слайд № 11

3. Виділене слово слід писати разом у реченні А Про/те явищевіндізнавсязінтерв’ю.  Б Як/би менічеревики, топішлаб я намузики.  В За/те йогопокохала,щомавчорніброви.  Г Як/би допомогтийомувирішитивсісправи?  Д Що/ж/то приготуватина вечерю?

4. Усі слова пишуться разом у рядку А куди/небудь, раз/у/раз, час/від/часу, на/вмисне  Б без/пуття, без/упину, без/смаку, босо/ніж  В без/перестану...
Слайд № 12

4. Усі слова пишуться разом у рядку А куди/небудь, раз/у/раз, час/від/часу, на/вмисне  Б без/пуття, без/упину, без/смаку, босо/ніж  В без/перестану, в/решті, від/тепер, що/хвилини  Г що/дня, у/бік, зтозна/де, без/відома  Д на/пам’ять, як/не/як, по/християнському, на/щастя

5. Усі слова треба писати разом у рядку А де/хто, чи/мало, ніби/то  Б ані/де, аби/чий, навряд/чи  В чим/дуж, що/миті, хіба/що  Г ні/з/ким, аби/який...
Слайд № 13

5. Усі слова треба писати разом у рядку А де/хто, чи/мало, ніби/то  Б ані/де, аби/чий, навряд/чи  В чим/дуж, що/миті, хіба/що  Г ні/з/ким, аби/який, чим/скоріш  Д немов/би, ні/який, все/таки

6. Виділене слово є сполучником і його слід писати разом у реченні А За/те ми любимоБатьківщину,щовона – своя.  Б На те/ж і щука вморі,щобкарась не...
Слайд № 14

6. Виділене слово є сполучником і його слід писати разом у реченні А За/те ми любимоБатьківщину,щовона – своя.  Б На те/ж і щука вморі,щобкарась недрімав.  В Батькозмалкурозповідали про/те, якберегтисвою честь.  Г Життятакекоротке– то/ж поспішаймотворитидобро.  Д Як/би менінехотілосяцихвишень, та ячіткознав,щоОнуфрійзавждинасторожі.

7. Укажіть рядок, у якому всі сполучники пишуться окремо А ад/же, а/ніж, в/тім, за/те  Б мов/би,наче/б,наче/б/то, не/мов  В або/ж,адже/ж, але/ж, а/...
Слайд № 15

7. Укажіть рядок, у якому всі сполучники пишуться окремо А ад/же, а/ніж, в/тім, за/те  Б мов/би,наче/б,наче/б/то, не/мов  В або/ж,адже/ж, але/ж, а/як/же  Г не/мов/би, не/мов/би/то,ніби/то,ні/ж  Д от/же, ото/ж, при/тім, при/тому

8. Укажіть рядок, у якому всі сполучники пишуться окремо А при/чім, при/чому,це/б/ти,або/що  Б про/те,що/б, то/що, а/як/же  В се/б/то, як/би, за/те...
Слайд № 16

8. Укажіть рядок, у якому всі сполучники пишуться окремо А при/чім, при/чому,це/б/ти,або/що  Б про/те,що/б, то/що, а/як/же  В се/б/то, як/би, за/те,хоч/би  Г то/ж/коли, коли/б/то,отже/ж,хоча/б  Д тоб/то, як/що, дарма/що, для/того/щоб

9. Виділене слово є сполучником і його слід писати окремо у реченні А Хочне заставІванадома, за/те пройшовся.  Б Сказавгучно, що/б усіприйшли.  В Щ...
Слайд № 17

9. Виділене слово є сполучником і його слід писати окремо у реченні А Хочне заставІванадома, за/те пройшовся.  Б Сказавгучно, що/б усіприйшли.  В Що/б висказали, коли б я неприїхав.  Г Як/би тутбувмійтовариш!  Д Як/що хочеш,допоможутобіувирішеннізадач з математики.

10. Укажіть рядок, у якому всі сполучники пишуться разом А замість/того/щоб, з/тим/щоб, у/міру/того/як, через/те/що  Б з/того/часу/як, незважаючи/н...
Слайд № 18

10. Укажіть рядок, у якому всі сполучники пишуться разом А замість/того/щоб, з/тим/щоб, у/міру/того/як, через/те/що  Б з/того/часу/як, незважаючи/на/те/що, адже/ж, а/ніж  В після/того/як, при/цьому, за/те, не/мов  Г не/мов/би/то, не/наче/б/то, ніби/то, при/тому  Д та/й, так/що, тим/часом/як, тому/що

11. Укажіть рядок, у якому всі сполучники пишуться через дефіс А отож/то,тим/то,тільки/но, тому/то  Б де/інде, де/інколи, де/що, де/факто  В не/нач...
Слайд № 19

11. Укажіть рядок, у якому всі сполучники пишуться через дефіс А отож/то,тим/то,тільки/но, тому/то  Б де/інде, де/інколи, де/що, де/факто  В не/наче/б/то, не/мов/би/то, ото/ж,ніби/то  Г дарма/що,отже/ж, але/ж, як/би  Д отож/то, де/інколи, при/чому,це/б/то

12. Виділене слово є сполучником і його слід писати разом у реченні А Що/б уліткуневродило, то зимою незавадить.  Б Що/б нетрапилося– будьлюдиною. ...
Слайд № 20

12. Виділене слово є сполучником і його слід писати разом у реченні А Що/б уліткуневродило, то зимою незавадить.  Б Що/б нетрапилося– будьлюдиною.  В Що/б не кричало,біжий неоглядайся.  Г Що/б неробив–робидобре.  Д Що/б жить –нів кого права не питаюсь!

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ТА ЛІТЕРАТУРИ залишилося:
0
0
міс.
2
5
дн.
0
6
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!