Презентація "Правила вживання апострофа"

Опис документу:
Презентація на тему "Правила вживання апострофа" розроблена для 5 класу. Робота містить різноманітний та цікавий матеріал з відео, відповідає програмі Міністерства освіти та науки України "Українська мова 5-9 класи".

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код
Опис презентації окремими слайдами:
ЗАПРОШУЮ ВАС НА УРОК УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ Підготувала вчитель Приютівської ЗШ Руденко Оксана Вікторівна
Слайд № 1

ЗАПРОШУЮ ВАС НА УРОК УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ Підготувала вчитель Приютівської ЗШ Руденко Оксана Вікторівна

ТЕМА УРОКУ: ПРАВИЛА ВЖИВАННЯ АПОСТРОФА
Слайд № 2

ТЕМА УРОКУ: ПРАВИЛА ВЖИВАННЯ АПОСТРОФА

Повторити, систематизувати й узагальнити знання учнів про апостроф,удосконалити навички правильної вимови та написання слів з апострофом МЕТА УРОКУ:
Слайд № 3

Повторити, систематизувати й узагальнити знання учнів про апостроф,удосконалити навички правильної вимови та написання слів з апострофом МЕТА УРОКУ:

НУМО ДРУЖНО ПРАЦЮВАТИ, ЩОБ РІДНУ МОВУ ДОБРЕ ЗНАТИ. ДЕВІЗ УРОКУ:
Слайд № 4

НУМО ДРУЖНО ПРАЦЮВАТИ, ЩОБ РІДНУ МОВУ ДОБРЕ ЗНАТИ. ДЕВІЗ УРОКУ:

Корегування тексту. Кілка днів запорожці мчали на конях а за ними гналися татари. Нарешті пирислідувачі стомилися. Вони вирішили, що козаки і так п...
Слайд № 5

Корегування тексту. Кілка днів запорожці мчали на конях а за ними гналися татари. Нарешті пирислідувачі стомилися. Вони вирішили, що козаки і так пропадут в стипу від голоду. Але козаки і недумали пропадати.Вони їли хліб сало куліш й щастливо повирнулися на Січь. Повторення вивченого

 У тридев'ятому царстві є незвичайна країна Фонетика. Правлять нею три сестри: сувора і розумна Орфографія, точна Графіка і миловида та співуча Орф...
Слайд № 6

 У тридев'ятому царстві є незвичайна країна Фонетика. Правлять нею три сестри: сувора і розумна Орфографія, точна Графіка і миловида та співуча Орфоепія.   Якось у цій країні сталася надзвичайна подія - зник Апостроф. У Фонетиці почався страшний безлад. Графіка та Орфоепія хапалися за голову, бо люди почали неграмотно писати. Орфоепія потерпала від неправильної вимови. Люди не могли порозумітися!..  Казка “Зникнення апострофа”

 Усі негайно стали шукати Апостроф. І ось що з'ясували слідчі. Кома, що мешкала у сусідній країні, давно заздрила Апострофу, оскільки він був такий...
Слайд № 7

 Усі негайно стали шукати Апостроф. І ось що з'ясували слідчі. Кома, що мешкала у сусідній країні, давно заздрила Апострофу, оскільки він був такий же, як і вона, але завжди стояв вище. Можливо, це її рук справа? ДІТИ! ДОПОМОЖІТЬ ПОВЕРНУТИСЯ АПОСТРОФУ!

В’юн, пір’їна, комп’ютер, м’яч, черв’як, бур’яни. ЗНАЙДИ АПОСТРОФ
Слайд № 8

В’юн, пір’їна, комп’ютер, м’яч, черв’як, бур’яни. ЗНАЙДИ АПОСТРОФ

ЦІКАВО ЗНАТИ АПОСТРОФ - це наймолодший знак нашого письма; - позначає роздільну вимову; - з давньогрецької мови означає кривий, зігнутий.
Слайд № 9

ЦІКАВО ЗНАТИ АПОСТРОФ - це наймолодший знак нашого письма; - позначає роздільну вимову; - з давньогрецької мови означає кривий, зігнутий.

Прослухайте і запам’ятайте правила вживання апострофа
Слайд № 10

Прослухайте і запам’ятайте правила вживання апострофа

ЗАПАМ’ЯТАЙ ПРАВИЛО Апостроф пишемо перед я, ю, є, ї: Апостроф НЕ пишемо перед я, ю, є, ї: 1. Після букв б, п, в, м, : рум’яний, солов’ї, черв’як 1....
Слайд № 11

ЗАПАМ’ЯТАЙ ПРАВИЛО Апостроф пишемо перед я, ю, є, ї: Апостроф НЕ пишемо перед я, ю, є, ї: 1. Після букв б, п, в, м, : рум’яний, солов’ї, черв’як 1. Після б, п, в, м, ф, якщо перед ними в корені слова є буква на позначення приголосного, крім р: свято, цвях 2. Після р, що позначає твердий звук (у вимові чується [й]): бур’ян, пір’я

ПОЯСНІТЬ, ЧОМУ В ПОДАНИХ СЛОВАХ АПОСТРОФ НЕ ПИШЕМО? свято тьмяний цвях медвяний дзвякнути духмяний різьбяр морквяний мавпячий рутвяний
Слайд № 12

ПОЯСНІТЬ, ЧОМУ В ПОДАНИХ СЛОВАХ АПОСТРОФ НЕ ПИШЕМО? свято тьмяний цвях медвяний дзвякнути духмяний різьбяр морквяний мавпячий рутвяний

Слайд № 13

ЗАПАМ’ЯТАЙТЕ! При переносі апостроф не відокремлюється від попередньої букви: БУР’-ЯН, КОМП’-ЮТЕР, СОЛОВ’-ЇНИЙ.
Слайд № 14

ЗАПАМ’ЯТАЙТЕ! При переносі апостроф не відокремлюється від попередньої букви: БУР’-ЯН, КОМП’-ЮТЕР, СОЛОВ’-ЇНИЙ.

Знак апострофа у слові лиш тоді поставиться, якщо голос через [ й ] раптом спотикнеться. Вимовляємо плавно й ніжно: свято, мавпячий, зоря, Але рвуч...
Слайд № 15

Знак апострофа у слові лиш тоді поставиться, якщо голос через [ й ] раптом спотикнеться. Вимовляємо плавно й ніжно: свято, мавпячий, зоря, Але рвучко й неспокійно: б’ю, п’ю, в’янути, бур’ян. ОРФОЕПІЧНИЙ ПРАКТИКУМ

ЗАПИШІТЬ СЛОВА ОРФОГРАФІЧНО: [ АРФЙАРКА ] [ БУРЙАН ] [ ПАМЙАТАТИ ] [ СЛОВЙАНИ] [ОБОВЙАЗОК] [ЛУКЙАН ] ОРФОГРАФІЧНЕ ВІДНОВЛЕННЯ
Слайд № 16

ЗАПИШІТЬ СЛОВА ОРФОГРАФІЧНО: [ АРФЙАРКА ] [ БУРЙАН ] [ ПАМЙАТАТИ ] [ СЛОВЙАНИ] [ОБОВЙАЗОК] [ЛУКЙАН ] ОРФОГРАФІЧНЕ ВІДНОВЛЕННЯ

Запиши слова фонетичною транскрипцією. Визначте кількість букв і звуків. Зяблик – з’ясувати; свято – в’яне. Чи впливає апостроф на кількість звуків...
Слайд № 17

Запиши слова фонетичною транскрипцією. Визначте кількість букв і звуків. Зяблик – з’ясувати; свято – в’яне. Чи впливає апостроф на кількість звуків у словах? ДОСЛІДЖЕННЯ

Зразок: торф – торф’яний. Хлопець – солома – камінь – дерево – Утвори за зразком слова з апострофом
Слайд № 18

Зразок: торф – торф’яний. Хлопець – солома – камінь – дерево – Утвори за зразком слова з апострофом

Спиши текст, уставляючи, де потрібно, апостроф. Біжить, петляє в..юнка стежка. Здал..я бачу, що зарості терну аж сині від р..ясних дощів. Саме пора...
Слайд № 19

Спиши текст, уставляючи, де потрібно, апостроф. Біжить, петляє в..юнка стежка. Здал..я бачу, що зарості терну аж сині від р..ясних дощів. Саме пора збирати ягоди. Післ..я морозу вони пом..якшали, стали приємні на смак. Так і просяться, щоб їх хтось з..їв. МАНДРИ АПОСТРОФА

Розділи у дві колонки: апостроф пишемо апостроф не пишемо Моркв..яний, торф..яний, кав..ярня, мавп..ячий, присв..ята, зав..язь, св..ято, цв..ях, р....
Слайд № 20

Розділи у дві колонки: апостроф пишемо апостроф не пишемо Моркв..яний, торф..яний, кав..ярня, мавп..ячий, присв..ята, зав..язь, св..ято, цв..ях, р..ясно, п..юре, здоров..я, солов..ї. Зупинка “Грамотій”

Відредагуй і запиши речення. Настрій в мене був св’ятковий. Гар’ячий літній день духм’яно пахне хлібом й квітами. Травянистий килим припав пилом. Т...
Слайд № 21

Відредагуй і запиши речення. Настрій в мене був св’ятковий. Гар’ячий літній день духм’яно пахне хлібом й квітами. Травянистий килим припав пилом. Тьмяно поблискує вдалині річка. МОВНИЙ ПРАКТИКУМ

Продовжи речення: На уроці було цікаво.... Я дізнався... Мені сподобалося... ПІДСУМОК УРОКУ
Слайд № 22

Продовжи речення: На уроці було цікаво.... Я дізнався... Мені сподобалося... ПІДСУМОК УРОКУ

ДО НОВИХ ЗУСТРІЧЕЙ! ДЯКУЮ ЗА УВАГУ!
Слайд № 23

ДО НОВИХ ЗУСТРІЧЕЙ! ДЯКУЮ ЗА УВАГУ!

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»