Презентація "Пряма мова.Розділові знаки при прямій мові"

Опис документу:
Мета: закріпити знання про пряму мову, формувати навички правильно інтонувати речення з прямою мовою, розставляти розділові знаки у реченнях з прямою мовою; розвивати логічне мислення, культуру усного й писемного мовлення, пам’ять, увагу

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код
Опис презентації окремими слайдами:
Пряма мова. Розділові знаки при прямій мові
Слайд № 1

Пряма мова. Розділові знаки при прямій мові

закріпиш знання про пряму мову; навчишся правильно інтонувати речення з прямою мовою; розставляти розділові знаки у реченнях з прямою мовою. Сьогод...
Слайд № 2

закріпиш знання про пряму мову; навчишся правильно інтонувати речення з прямою мовою; розставляти розділові знаки у реченнях з прямою мовою. Сьогодні на уроці ти: Лукяненко Э.А. МКОУ СОШ №256 г.Фокино

Пригадай Що таке пряма мова? Пряма мова – це точно відтворене висловлювання певної особи, передане від її імені.
Слайд № 3

Пригадай Що таке пряма мова? Пряма мова – це точно відтворене висловлювання певної особи, передане від її імені.

Пригадай Що таке слова автора? Слова, що вказують, кому належить пряма мова, називають словами автора.
Слайд № 4

Пригадай Що таке слова автора? Слова, що вказують, кому належить пряма мова, називають словами автора.

Пригадай Які розділові знаки ставляться при прямій мові? На письмі пряму мову завжди беремо в лапки і пишемо з великої букви. Якщо слова автора сто...
Слайд № 5

Пригадай Які розділові знаки ставляться при прямій мові? На письмі пряму мову завжди беремо в лапки і пишемо з великої букви. Якщо слова автора стоять перед прямою мовою, то після них ставимо двокрапку. Якщо слова автора стоять після прямої мови, то перед ними ставимо кому(знак питання або знак оклику) й тире. Слова автора після прямої мови пишемо з маленької букви.

Запиши речення, визнач пряму мову й слова автора. Накресли схеми речень, поясни розділові знаки. З-під кущика сміється колючий їжачок: “А хто з вас...
Слайд № 6

Запиши речення, визнач пряму мову й слова автора. Накресли схеми речень, поясни розділові знаки. З-під кущика сміється колючий їжачок: “А хто з вас доторкнеться до гострих колючок?” “Хай буде так!” - сказав їжак. “Хи-хи-хи! Хи-хи-хи!”- реготали реп’яхи.

Перевір себе А : “ П ? “ “ П ! “ – а. “ П ! “ – а.
Слайд № 7

Перевір себе А : “ П ? “ “ П ! “ – а. “ П ! “ – а.

Знайди помилку в поданих схемах. Перепиши тільки ті схеми, в яких правильно поставлені розділові знаки. Усно склади речення за цими схемами. “ П , ...
Слайд № 8

Знайди помилку в поданих схемах. Перепиши тільки ті схеми, в яких правильно поставлені розділові знаки. Усно склади речення за цими схемами. “ П , - а , - п ! “ А : ” П .” “П “, : а. “П ?” – А. “ П “, а. А “ П “. Перевір себе Лукяненко Э.А. МКОУ СОШ №256 г.Фокино

Перепиши речення, розставляючи пропущені розділові знаки. Я спитав у води Звідкіля ти прийшла І сказала вода З глибини джерела Я спитав у води В чо...
Слайд № 9

Перепиши речення, розставляючи пропущені розділові знаки. Я спитав у води Звідкіля ти прийшла І сказала вода З глибини джерела Я спитав у води В чому сила твоя І сказала вода В чистоті ручая. Ходить вітер і пита з болем Де поділо ти жита, поле. Скільки живе лелека у дядька Павла питаю. Лукяненко Э.А. МКОУ СОШ №256 г.Фокино

Перевір себе Я спитав у води: ”Звідкіля ти прийшла?” І сказала вода: “З глибини джерела!” Я спитав у води: “В чому сила твоя?” І сказала вода: “В ч...
Слайд № 10

Перевір себе Я спитав у води: ”Звідкіля ти прийшла?” І сказала вода: “З глибини джерела!” Я спитав у води: “В чому сила твоя?” І сказала вода: “В чистоті ручая.” Ходить вітер і пита з болем: “Де поділо ти жита, поле?” “Скільки живе лелека?”- у дядька Павла питаю. Лукяненко Э.А. МКОУ СОШ №256 г.Фокино

Спиши речення, постав розділові знаки. Накресли схеми Чому ти вириваєш сторінки з підручника питає вчителька маленького Борю. А я не всі вириваю, т...
Слайд № 11

Спиши речення, постав розділові знаки. Накресли схеми Чому ти вириваєш сторінки з підручника питає вчителька маленького Борю. А я не всі вириваю, тільки прочитані відповідає той. Чому знов запитує вчителька. Щоб помилково двічі не прочитати теж саме відповів Боря. Лукяненко Э.А. МКОУ СОШ №256 г.Фокино

Перевір себе “Чому ти вириваєш сторінки з підручника?” - питає вчителька маленького Борю. “П?”-а. “А я не всі вириваю, тільки прочитані”,- відповід...
Слайд № 12

Перевір себе “Чому ти вириваєш сторінки з підручника?” - питає вчителька маленького Борю. “П?”-а. “А я не всі вириваю, тільки прочитані”,- відповідає той. “П”,-а. “Чому?”- знов запитує вчителька. “П?”-а. “Щоб помилково двічі не прочитати теж саме”,- відповів Боря. “П”,-а. Лукяненко Э.А. МКОУ СОШ №256 г.Фокино

З яких творів взяті цитати? Виправ помилки, допущені авторами Ненечко! гукали вони одне поперед одного До нас у ліжко вскочило щось-таке, мов котик...
Слайд № 13

З яких творів взяті цитати? Виправ помилки, допущені авторами Ненечко! гукали вони одне поперед одного До нас у ліжко вскочило щось-таке, мов котик. Господи стогнав він пробач мені мої гріхи. Я не хотів би покинути цей світ, не покаявшись… Та це ж мене манить нечиста сила! Подумав переляканий дяк . А таки розумна жінка моя господиня! Подумав про себе Домовик. Лукяненко Э.А. МКОУ СОШ №256 г.Фокино

Лукяненко Э.А. МКОУ СОШ №256 г.Фокино Сьогодні на уроці Я… Закріпив… Навчився… Запам`ятав… Потренувався… Лукяненко Э.А. МКОУ СОШ №256 г.Фокино
Слайд № 14

Лукяненко Э.А. МКОУ СОШ №256 г.Фокино Сьогодні на уроці Я… Закріпив… Навчився… Запам`ятав… Потренувався… Лукяненко Э.А. МКОУ СОШ №256 г.Фокино

Дякую всім за роботу! Лукяненко Э.А. МКОУ СОШ №256 г.Фокино Лукяненко Э.А. МКОУ СОШ №256 г.Фокино
Слайд № 15

Дякую всім за роботу! Лукяненко Э.А. МКОУ СОШ №256 г.Фокино Лукяненко Э.А. МКОУ СОШ №256 г.Фокино

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ТА ЛІТЕРАТУРИ залишилося:
0
0
міс.
2
5
дн.
0
6
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!