Сьогодні о 16:00
Вебінар:
«
Сучасні методики засвоєння норм нової редакції "Українського правопису"
»
Взяти участь Всі події

Презентація "Особливості організації проблемного навчання на уроках біології та основи здоров'я"

Біологія

Для кого: 8 Клас, 9 Клас, 10 Клас

06.04.2020

579

10

0

Опис документу:
Дана презентація ілюструє досвід роботи вчителя біології над проблемою : "Особливості організації проблемного навчання на уроках біології та основи здоров'я". У презентації показані приклади методів і форм навчання та результати їх застосування на уроках та в позакласний час.
Перегляд
матеріалу
Отримати код
Опис презентації окремими слайдами:
Вишківська ЗОШ І-ІІІ ступенів
Слайд № 1

Вишківська ЗОШ І-ІІІ ступенів

Презентація вчителя біології Вишківського ліцею Хомин О.В.
Слайд № 2

Презентація вчителя біології Вишківського ліцею Хомин О.В.

Моє педагогічне кредо: “Правильно навчає той, хто навчає цікаво.” (А. Ейнштейн)
Слайд № 3

Моє педагогічне кредо: “Правильно навчає той, хто навчає цікаво.” (А. Ейнштейн)

Моє життєве кредо: “Мети досягає той, хто її прагне…”
Слайд № 4

Моє життєве кредо: “Мети досягає той, хто її прагне…”

Проблема, над якою працюю: “Особливості організації проблемного навчання на уроках біології та основи здоров’я”
Слайд № 5

Проблема, над якою працюю: “Особливості організації проблемного навчання на уроках біології та основи здоров’я”

Як зробити так, щоб урок став цікавим та залишився в пам’яті учнів, щоб іскра цікавості переросла в захопленість, а захопленість—у самостійний пошу...
Слайд № 6

Як зробити так, щоб урок став цікавим та залишився в пам’яті учнів, щоб іскра цікавості переросла в захопленість, а захопленість—у самостійний пошук знань, щоб учень зрозумів та засвоїв те, до чого додумався самостійно? Те, що я чую — я забуваю, Те, що я бачу — я пам’ятаю, Те, що я роблю — я розумію. (Конфуцій)

“Проблемне викладання ґрунтується не на передаванні готової інформації, а на отриманні учнями певних знань та вмінь шляхом вирішення теоретичних та...
Слайд № 7

“Проблемне викладання ґрунтується не на передаванні готової інформації, а на отриманні учнями певних знань та вмінь шляхом вирішення теоретичних та практичних проблем....” В.Оконь

Питання проблемного навчання для української школи є актуальним тому, що проблемне навчання — один із способів формування компетентностей учнів. Пр...
Слайд № 8

Питання проблемного навчання для української школи є актуальним тому, що проблемне навчання — один із способів формування компетентностей учнів. Проблемне навчання — це навчально-пізнавальна діяльність учнів із засвоєнням знань та способів діяльності на основі створення і розв’язування проблемних ситуацій.

МЕТОДИЧНІ ПРИЙОМИ протиріччя практичної діяльності ПРОБЛЕМНІ СИТУАЦІЇ самостійне знаходження способів вирішення дослідницькі завдання конкретні зап...
Слайд № 9

МЕТОДИЧНІ ПРИЙОМИ протиріччя практичної діяльності ПРОБЛЕМНІ СИТУАЦІЇ самостійне знаходження способів вирішення дослідницькі завдання конкретні запитання порівняння, узагальнення різні точки зору учнів

МЕТА ПРОБЛЕМНОГО НАВЧАННЯ: Засвоєння результатів наукового пізнання, системи знань; отримання результатів; формування пізнавальної самодіяльності у...
Слайд № 10

МЕТА ПРОБЛЕМНОГО НАВЧАННЯ: Засвоєння результатів наукового пізнання, системи знань; отримання результатів; формування пізнавальної самодіяльності учня ; розвиток творчих здібностей. ЦІЛІ ТА ЗАВДАННЯ ПРОБЛЕМНОГО НАВЧАННЯ набуття знань, умінь, навичок; засвоєння засобів самостійної діяльності; розвиток пізнавальних і творчих здібностей розвиток мислення, здібностей учнів і творчих умінь; засвоєння учнями знань, умінь, здобутих в ході активного пошуку; самостійне вирішення проблем.

Основні переваги проблемного навчання: -розвиває розумові здібності учнів як суб’єктів учіння; -викликає у них інтерес до учіння; -сприяє виробленн...
Слайд № 11

Основні переваги проблемного навчання: -розвиває розумові здібності учнів як суб’єктів учіння; -викликає у них інтерес до учіння; -сприяє виробленню мотивів і мотивації навчально-пізнавальної діяльності; -пробуджує їхні творчі нахили; -має різнобічний характер; -виховує самостійність, активність і креативність учнів; -сприяє формуванню всебічно розвинутої особистості, спроможної вирішувати майбутні професійні та життеві проблеми.

Зіставлення характеристик пояснювально-ілюстративного і проблемного навчання Традиційне навчання Проблемне навчання Навчальний матеріал подається у...
Слайд № 12

Зіставлення характеристик пояснювально-ілюстративного і проблемного навчання Традиційне навчання Проблемне навчання Навчальний матеріал подається у готовому вигляді. Педагог основну увагу звертає на програму навчання Новий навчальний матеріал учні отримують під час вирішення теоретичних та практичних проблем Під час учіння виникають певні прогалини, завади та труднощі, викликані тимчасовим вилученням учня з процесу навчання Під час вирішення проблеми учні долають усі труднощі, їхня активність і самостійність досягають високого рівня Темп навчання залежить від навчальної програми Темп навчання залежить від індивідуально-психічних якостей учнів Конторольнавчальних досягнень тільки частковопов’язанийіз процесом навчання; він не є складовою цього процесу Підвищена активність учнів сприяє розвитку позитивних мотивів навчальної діяльності, зменшує необхідність формальної перевірки результатів Відсутність можливості досягнення учнями 100% позитивних результатів; найбільшу трудність викликає використання інформації на практиці Результати навчання є достатньо високими та стійкими. Учні легше використовують отримані знання на практиці та водночас розвивають свої вміння і творчі здібності

Проблемне питання: 1.Чому тварина має різні типи тканин? 2.Чим відрізняються між собою тканини тваринного організму?
Слайд № 13

Проблемне питання: 1.Чому тварина має різні типи тканин? 2.Чим відрізняються між собою тканини тваринного організму?

Ситуаційна задача: Наприклад під час вивчення теми „Спадковість і мінливість організмів” пропонується розв’язати таку проблему: до медико-генетично...
Слайд № 14

Ситуаційна задача: Наприклад під час вивчення теми „Спадковість і мінливість організмів” пропонується розв’язати таку проблему: до медико-генетичної лабораторії звернулися працівники суду за консультацією. Розглядається справа про стягнення аліментів і необхідно встановити батьківство громадянина Х. Проведено необхідні дослідження і встановлено, що у матері І група крові, у дитини – ІІ, у громадянина Х – ІІІ. Ви, як експерт, виступаєте в суді і пояснюєте, чи може бути цей чоловік батьком дитини.

На значення опори звертав увагу ще давньогрецький математик, фізик та інженер, один з найдавніших вчених античності Архімед. Що таке опора? Опорою ...
Слайд № 15

На значення опори звертав увагу ще давньогрецький математик, фізик та інженер, один з найдавніших вчених античності Архімед. Що таке опора? Опорою в механіці називають елементи системи, основною функцією яких є передача зусиль від однієї частини конструкції на інші або на фундамент. А яке ж значення має опора для тварин? Чи тільки цим обмежується значення опорної системи для організму тварин?

— - Шия у ссавців має різну довжину: у собаки вона коротка, у жирафи — довга. Яка причина такої відмінності?
Слайд № 16

— - Шия у ссавців має різну довжину: у собаки вона коротка, у жирафи — довга. Яка причина такої відмінності?

Дослідницький метод—це один із варіантів проблемного навчання. Мета застосування дослідницького методу — збуджувати й розвивати активність сприйнят...
Слайд № 17

Дослідницький метод—це один із варіантів проблемного навчання. Мета застосування дослідницького методу — збуджувати й розвивати активність сприйняття і мислення учнів.

Позакласна робота. «Зупинимо туберкульоз разом»
Слайд № 18

Позакласна робота. «Зупинимо туберкульоз разом»

«Ми проти СНІДу»
Слайд № 19

«Ми проти СНІДу»

« Вода—джерело життя »
Слайд № 20

« Вода—джерело життя »

З метою формування в учнів почуття любові до природи, рідного краю включаю у навчально-виховний процес пізнавальні тематичні екскурсії в ліс.
Слайд № 21

З метою формування в учнів почуття любові до природи, рідного краю включаю у навчально-виховний процес пізнавальні тематичні екскурсії в ліс.

З метою формування в учнів почуття любові до природи, рідного краю включаю у навчально-виховний процес пізнавальні тематичні екскурсії в поле та ліс.
Слайд № 22

З метою формування в учнів почуття любові до природи, рідного краю включаю у навчально-виховний процес пізнавальні тематичні екскурсії в поле та ліс.

З метою формування в учнів почуття любові до природи, рідного краю включаю у навчально-виховний процес пізнавальні тематичні екскурсії до річки.
Слайд № 23

З метою формування в учнів почуття любові до природи, рідного краю включаю у навчально-виховний процес пізнавальні тематичні екскурсії до річки.

З метою глибшого вивчення тем навчальної програми вивчаємо рослини та гриби нашої місцевості.
Слайд № 24

З метою глибшого вивчення тем навчальної програми вивчаємо рослини та гриби нашої місцевості.

Якщо ми навчимо дітей не тільки працювати, вчитись, долати труднощі, а й отримувати від цього задоволення - тоді можна сказати, що основну мету, як...
Слайд № 25

Якщо ми навчимо дітей не тільки працювати, вчитись, долати труднощі, а й отримувати від цього задоволення - тоді можна сказати, що основну мету, яка ставиться перед школою, ми виконуємо. Скажи мені — я забуду, покажи мені — я запам'ятаю, залучи мене — я навчусь. (Східна приказка) Як не намагатися, як чудово та артистично не розповідати, а в пам’яті учня залишається: лише 20% від почутого, 30% - того що бачать, 50% - того, що чують і бачать, 70% - того, що говорять, 90% - того, що говорять і роблять.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.