Сьогодні відбувся
Вебінар:
«
Стратегії подолання наслідків психологічної травми у педагогів засобами арттерапії
»
Взяти участь Всі події

Презентація "Основні випадки чергування у-в, і-й"

Українська мова

Для кого: 5 Клас

26.01.2022

167

15

0

Опис документу:

Мета: ознайомити учнів з основними випадками чергування у-в, і-й, учити вживати їх відповідно до правил, формувати вміння знаходити орфограму в тексті, виправляти помилки, удосконалювати навички вживання слів із цим чергуванням у побудові висловлювань в усній і писнмній формах; формувати самостійність, логічність, комунікативність; виховувати любов до рідної мови.

Перегляд
матеріалу
Отримати код
Опис презентації окремими слайдами:
Чергування у–в, і-й Урок української мови у 5 класі
Слайд № 1

Чергування у–в, і-й Урок української мови у 5 класі

Сьогодні на уроці ти… дізнаєшся про основні випадки чергування у-в, і-й; навчишся вживати їх відповідно до правил.
Слайд № 2

Сьогодні на уроці ти… дізнаєшся про основні випадки чергування у-в, і-й; навчишся вживати їх відповідно до правил.

Дослідження - міркування Прочитай вголос подані парами сполучення слів. Простеж, сполучення якої колонки вимовляти легше? На основі спостереження з...
Слайд № 3

Дослідження - міркування Прочитай вголос подані парами сполучення слів. Простеж, сполучення якої колонки вимовляти легше? На основі спостереження зроби висновок про те, у яких випадках треба вживати у, і, а в яких – в, й, щоб досягти милозвучності. 1.Дуб і береза - дуб й береза . 2.Почав іти - почав йти. 3.Працюють у нас - працюють в нас. 4.Побачив усіх - побачив всіх.

Одним із засобів милозвучності української мови є чергування у-в, і-й. Порівняймо: працюваву полі працювалав полі вінішов вонайшла
Слайд № 4

Одним із засобів милозвучності української мови є чергування у-в, і-й. Порівняймо: працюваву полі працювалав полі вінішов вонайшла

У, І вживається В, Й уживається На початку речення перед приголосним (Улісі багато грибів); На початкуреченняпередголосним(Вочахпалаввогонь); між п...
Слайд № 5

У, І вживається В, Й уживається На початку речення перед приголосним (Улісі багато грибів); На початкуреченняпередголосним(Вочахпалаввогонь); між приголосними (прийшовізапитав, вечірумісті); між голосними (живевОдесі,річкийозера); крім того,івживаємо перед словами, що починаються най, я, ю, є, ї; увживаємо перед словами, що починаються нав, ф,св, хв,льв(зайшлауфоє, гориіяри). якщо попереднє слово закінчується на голосний (пішливсадок). Початковіу, івживаємо,якщопопереднєсловозакінчуєтьсянаприголосний(вінішов, нашучитель). Початкові в, йуживаємо, якщо попереднє слово закінчується на голосний (вонайде, нашівчителі).

Зверни увагу! Чергування у-в, і-й чітко простежується в прозових творах, а в поетичній мові досить часто порушується з вимог ритму вірша.
Слайд № 6

Зверни увагу! Чергування у-в, і-й чітко простежується в прозових творах, а в поетичній мові досить часто порушується з вимог ритму вірша.

Запишіть словосполучення у дві колонки: а) ті, в яких із дужок треба дібрати букву у; б) ті, в яких із дужок треба дібрати букву в. Працював (у,в) ...
Слайд № 7

Запишіть словосполучення у дві колонки: а) ті, в яких із дужок треба дібрати букву у; б) ті, в яких із дужок треба дібрати букву в. Працював (у,в) Львові, іти (у,в) село, розповідав (у,в)чням, артилерист (у,в) касці, виїхала (у,в) Одесу, відповів (у,в)сім, місто (у,в) Узбекистані, озеро (у,в) горах, розповіла (у,в)сім, допоміг (у,в)чителеві, абрикос (у,в) банці, ілюстрація (у,в)альбомі. Якщо ви правильно виконали завдання, з перших букв перших слів словосполучень складеться початок прислів`я: «.. не тоне».

Перевір себе У Працював у Львові розповідав учням артилерист у касці відповів усім допоміг учителеві абрикос у банці В іти в село виїхала в Одесу м...
Слайд № 8

Перевір себе У Працював у Львові розповідав учням артилерист у касці відповів усім допоміг учителеві абрикос у банці В іти в село виїхала в Одесу місто в Узбекистані озеро в горах розповіла всім ілюстрація в альбомі Правда і в морі не тоне

Запишіть сполучення слів у дві колонки: а) зі сполучником і; б) зі сполучником й. Спокій (і,й) тиша, зрада (і,й) лідступність, далекі (і,й)близькі,...
Слайд № 9

Запишіть сполучення слів у дві колонки: а) зі сполучником і; б) зі сполучником й. Спокій (і,й) тиша, зрада (і,й) лідступність, далекі (і,й)близькі, вечір (і,й) ранок, очерет (і,й) лобода, багатий (і,й)бідний, одуди (і,й) сови, глід (і,й) береза, літо (і,й) осінь, освіта (і,й) наука, сьомий (і,й) восьмий, страви (і,й) напої, ліс (і,й)діброва, сьогодні (і,й) завтра. Якщо ви правильно виконали завдання з других букв перших слів складеться пропущене у вислові Д. Білоуса: «У мові —чари барвінкові: ... в ріднім слові».

Перевір себе І Спокій і тиша вечір і ранок очерет і лобода багатий і бідний глід і береза сьомий і восьмий ліс і діброва Й зрада й підступність дал...
Слайд № 10

Перевір себе І Спокій і тиша вечір і ранок очерет і лобода багатий і бідний глід і береза сьомий і восьмий ліс і діброва Й зрада й підступність далекі й близькі одуди й сови літо й осінь освіта й наука страви й напої сьогодні й завтра Д. Білоус: «У мові —чари барвінкові: печаль і радість в ріднім слові».

Запам`ятав… Потренувався… Навчився… Дізнався… Сьогодні на уроці Я…
Слайд № 11

Запам`ятав… Потренувався… Навчився… Дізнався… Сьогодні на уроці Я…

Дякую за роботу! До зустрічі!
Слайд № 12

Дякую за роботу! До зустрічі!

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.