Презентація на тему:"Балада "Світязь"Міцкевича"

Опис документу:
Мета:поширити знання учнів про творчий доробок А.Міцкевича, опрацювати баладу «Світязь». Зʼясувати історію її написання, визначити тему, ідею, композицію. Розвивати навички виразного читання, зв’язне мовлення, логічне мислення, ключові компетентності. Виховувати інтерес до минулого народу, почуття патріотизму.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися
Опис презентації окремими слайдами:
Утвердження любові до батьківщини й героїзму в баладі А.Міцкевича «Світязь». Символічні образи, елементи фольклору у творі 7 КЛАС СВІТОВА ЛІТЕРАТУРА
Слайд № 1

Утвердження любові до батьківщини й героїзму в баладі А.Міцкевича «Світязь». Символічні образи, елементи фольклору у творі 7 КЛАС СВІТОВА ЛІТЕРАТУРА

Мета: поглибити знання учнів про творчість А.Міцкевича, ознайомити з баладою «Світязь», довести утвердження любові до батьківщини й героїзму в бала...
Слайд № 2

Мета: поглибити знання учнів про творчість А.Міцкевича, ознайомити з баладою «Світязь», довести утвердження любові до батьківщини й героїзму в баладі, з’ясувати символічні образи твору та елементи фольклору; закріпити знання учнів про жанр балади, розкрити фольклорно-національні традиції в творі, розвивати вміння виразного читання, аналізу художнього твору, виховувати кращі моральні якості людини. Тип уроку: вивчення та первинне закріплення знань і способів діяльності.  

Адам Міцкевич, без сумніву, найбільший поет польської нації і один із найгеніальніших людей, яких видало людство. Іван Франко Вступне слово учителя...
Слайд № 3

Адам Міцкевич, без сумніву, найбільший поет польської нації і один із найгеніальніших людей, яких видало людство. Іван Франко Вступне слово учителя Повідомлення теми, мети уроку Хід уроку

Повідомлення біографів. Життя і творчість Адама Міцкевича (випереджальне завдання). III. Засвоєння нових знань
Слайд № 4

Повідомлення біографів. Життя і творчість Адама Міцкевича (випереджальне завдання). III. Засвоєння нових знань

- Адам Міцкевич народився в … - Причина вигнання польського поета з рідної землі - … - На Україні Міцкевич побував в … - Балада – це … - До збірки ...
Слайд № 5

- Адам Міцкевич народився в … - Причина вигнання польського поета з рідної землі - … - На Україні Міцкевич побував в … - Балада – це … - До збірки «Поезії» ввійшли такі балади Міцкевича …   СТРАТЕГІЯ “ПРОДОВЖ РЕЧЕННЯ”

Повідомлення географа про озеро Світязь на Україні.
Слайд № 6

Повідомлення географа про озеро Світязь на Україні.

Повідомлення географа про озеро Світязь в Білорусі.
Слайд № 7

Повідомлення географа про озеро Світязь в Білорусі.

ВІДЕОРОЛИК “ОЗЕРО СВІТЯЗЬ” ГІПЕРПОСИЛАННЯ
Слайд № 8

ВІДЕОРОЛИК “ОЗЕРО СВІТЯЗЬ” ГІПЕРПОСИЛАННЯ

- Ваші враження від перегляду відеофільму. - Чи зрозуміли ви суть прослуханого на білоруській мові? - Спробуйте переказати текст. БЕСІДА ЗА ВІДЕОФІ...
Слайд № 9

- Ваші враження від перегляду відеофільму. - Чи зрозуміли ви суть прослуханого на білоруській мові? - Спробуйте переказати текст. БЕСІДА ЗА ВІДЕОФІЛЬМОМ “ОЗЕРО СВІТЯЗЬ”

- Де відбуваються події? – Яким ми бачимо озеро? – Чому воно лякає уночі? – Що чути з озера? – Чи розуміють люди, що відбувається? ПРОЧИТАТИ ЕКСПОЗ...
Слайд № 10

- Де відбуваються події? – Яким ми бачимо озеро? – Чому воно лякає уночі? – Що чути з озера? – Чи розуміють люди, що відбувається? ПРОЧИТАТИ ЕКСПОЗИЦІЮ БАЛАДИ “СВІТЯЗЬ” В ПЕРЕКЛАДІ М. ПРИГАРИ. ВІДПОВІСТИ НА ЗАПИТАННЯ.

- Кого рибалки спіймали в сітях? - Чому вони не загинули на відміну від інших, охочих дізнатися таємницю озера? - З яким проханням звернувся князь-...
Слайд № 11

- Кого рибалки спіймали в сітях? - Чому вони не загинули на відміну від інших, охочих дізнатися таємницю озера? - З яким проханням звернувся князь-сусід до Тугана? - Як Світязянка заспокоїла батька? - З якими словами звернулася княжна до ангела? - На що перетворилось місто Світязь та його жителі? РОБОТА НАД СЮЖЕТОМ БАЛАДИ ( УЧИТЕЛЬ СТАВИТЬ ЗАПИТАННЯ, УЧНІ ВІДПОВІДАЮТЬ ЦИТАТАМИ З ТЕКСТУ ).

- Яке враження справила на вас балада? - Зачитайте опис озера Світязь. - Чому поет робить його таким детальним? - Порівняйте фотокопію озера Світяз...
Слайд № 12

- Яке враження справила на вас балада? - Зачитайте опис озера Світязь. - Чому поет робить його таким детальним? - Порівняйте фотокопію озера Світязь із описом Світязя у баладі Міцкевича. - Чи вдалося поету водночас показати красу, небезпеку і чарівність природи? Що для цього поет використав? ( Відповідати за допомогою методу «Прес») ЕВРИСТИЧНА БЕСІДА

- Яку таємницю зберігало озеро? - Від імені княжни описати місто Світязь. - Чому князь Туган із військом вирушив із міста? - Нагородити епітетами к...
Слайд № 13

- Яку таємницю зберігало озеро? - Від імені княжни описати місто Світязь. - Чому князь Туган із військом вирушив із міста? - Нагородити епітетами княжну, доньку Тугана. - Перед яким вибором опинилися люди? - Як це їх характеризує? - Визначити тему та ідею балади. - Доведіть,як в баладі утверджується любов до батьківщини і патріотизм. ЕВРИСТИЧНА БЕСІДА

№1. Визначити композиційні елементи балади. №2. Довести, що «Світязь» за жанром є балада. №3. Яке місце у творі відведено місцевому колориту? ДОСЛІ...
Слайд № 14

№1. Визначити композиційні елементи балади. №2. Довести, що «Світязь» за жанром є балада. №3. Яке місце у творі відведено місцевому колориту? ДОСЛІДНИЦЬКА РОБОТА В ГРУПАХ

- Чи правильно вчинили жителі міста? - Чи був у них інший вихід? - Якби у вас була можливість, щоб ви порадили? “КОЛО ДУМОК”
Слайд № 15

- Чи правильно вчинили жителі міста? - Чи був у них інший вихід? - Якби у вас була можливість, щоб ви порадили? “КОЛО ДУМОК”

Завдання: з допомогою іформаційних карток дослідити використання Адамом Міцкевичем у баладі «Світязь» традиційних образів-символів, з якими в уявле...
Слайд № 16

Завдання: з допомогою іформаційних карток дослідити використання Адамом Міцкевичем у баладі «Світязь» традиційних образів-символів, з якими в уявленнях слов’ян пов’язані усталені значення. РОБОТА В ГРУПАХ

Картка №1 Вода – символ першоматерії, плодючості, початку й кінця всього сущого на землі; у християн – символ очищення від гріхів, смерті й похован...
Слайд № 17

Картка №1 Вода – символ першоматерії, плодючості, початку й кінця всього сущого на землі; у християн – символ очищення від гріхів, смерті й поховання, життя і воскресіння із мертвих, чесності й правдивості, сили, дівчини та жінки.

Картка №2 Синій, блакитний колір – символізує довір’я, безкінечність, сум. Це колір неба і води. У християнській культурі він асоціюється з вічною ...
Слайд № 18

Картка №2 Синій, блакитний колір – символізує довір’я, безкінечність, сум. Це колір неба і води. У християнській культурі він асоціюється з вічною божественною істиною. Означає також доброчесність, добру славу, вірність.

  Картка №3 Білий колір – символ невинності, чистоти, доброчесності, світла, сонця, життя, вічності. У християнських традиціях біле означає спорідн...
Слайд № 19

  Картка №3 Білий колір – символ невинності, чистоти, доброчесності, світла, сонця, життя, вічності. У християнських традиціях біле означає спорідненість із Божим світом. У білому зображуються ангели, святі. Водночас білий має і протилежну символіку: це знак смерті, порожнечі, мовчання. Слов’яни одягали покійників у білий одяг.

Картка №4 Лілія (купава) – символ цноти, чистоти, непорочної краси. Водночас вона – символ смерті, відданості, помсти покійника, квітка Пресвятої д...
Слайд № 20

Картка №4 Лілія (купава) – символ цноти, чистоти, непорочної краси. Водночас вона – символ смерті, відданості, помсти покійника, квітка Пресвятої діви.

Картка №5 Зелений колір – колір трави, символ природи, молодості, плодючості, краси і радості, ствердження життя, миру.
Слайд № 21

Картка №5 Зелений колір – колір трави, символ природи, молодості, плодючості, краси і радості, ствердження життя, миру.

1.У чому секрет балади Міцкевича «Світязь»? 2. Виконання тестового завдання на знання змісту балади. (ГІПЕРПОСИЛАННЯ) IV . ПІДСУМОК УРОКУ
Слайд № 22

1.У чому секрет балади Міцкевича «Світязь»? 2. Виконання тестового завдання на знання змісту балади. (ГІПЕРПОСИЛАННЯ) IV . ПІДСУМОК УРОКУ

- Виписати художні засоби із балади «Світязь». - Намалювати ілюстрації до балади (за бажанням). - Повідомлення про Р.Л.Стівенсона (творча група).  ...
Слайд № 23

- Виписати художні засоби із балади «Світязь». - Намалювати ілюстрації до балади (за бажанням). - Повідомлення про Р.Л.Стівенсона (творча група).   V. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Основи фінансової грамотності»
Часнікова Олена Володимирівна
72 години
790 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.