Зараз в ефірі:
онлайн-конференція:
«
Освіта проти насильства: методи профілактики та алгоритми реагування
»
Взяти участь Всі події

Презентація на тему "Види помилок"

Українська мова

Для кого: 10 Клас

20.05.2019

7871

325

1

Опис документу:
Презентація знайомити учнів із класифікацією помилок,оосновними прийомами виправлення недоліків; розвивати вміння порівнювати, узагальнювати, удосконалювати навички монологічного мовлення. Також допоможе вчителю провести урок ефективно. Вона містить цікавий теоретичний матеріал, завдання та вправи на закріплення вивченого. Допоможе у підготовці учнів да ЗНО.
Перегляд
матеріалу
Отримати код
Опис презентації окремими слайдами:
ІРШАВСЬКИЙ ЗАКЛАД ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ І-ІІІ СТУПЕНІВ №1
Слайд № 1

ІРШАВСЬКИЙ ЗАКЛАД ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ І-ІІІ СТУПЕНІВ №1

орфографічні пунктуаційні лексичні граматичні стилістичні
Слайд № 2

орфографічні пунктуаційні лексичні граматичні стилістичні

ОРФОГРАФІЧНІ ПОМИЛКИ НЕПРАВИЛЬНО НАПИСАНІ СЛОВА Орфографічною помилкою вважається неправильне написання однієї букви замість іншої в сумнівних випа...
Слайд № 3

ОРФОГРАФІЧНІ ПОМИЛКИ НЕПРАВИЛЬНО НАПИСАНІ СЛОВА Орфографічною помилкою вважається неправильне написання однієї букви замість іншої в сумнівних випадках, неправильне вживання (або невживання) апострофа, м’якого знака, вели­кої та малої літер, неправильний перенос слів,  подвоєння літер, де його немає, або відсутність подвоєння, де воно має бути; відсутність чергування у — в, і — й у точно визначених правилами ситуаціях та інші.

Утворені за допомогою часток будь-, небудь-, казна-, хтозна-: будь-де, казна-коли Прислівники із частками то-, -от, но-, таки-: тільки-но, як-от Пр...
Слайд № 4

Утворені за допомогою часток будь-, небудь-, казна-, хтозна-: будь-де, казна-коли Прислівники із частками то-, -от, но-, таки-: тільки-но, як-от Прикметник чи займенник + прийменник по-: по-нашому, по-перше Утворені з двох повторюваних прислівників часто-густо, пліч-о-пліч

ПУНКТУАЦІЙНІ ПОМИЛКИ Розділові   знаки — це  як  нотні   знаки: вони  міцно  тримають  текст   і не  дають  йому розсипатися.                      ...
Слайд № 5

ПУНКТУАЦІЙНІ ПОМИЛКИ Розділові   знаки — це  як  нотні   знаки: вони  міцно  тримають  текст   і не  дають  йому розсипатися.                                                                                 К. Паустовський  В українській пунктуації вживаються розділові знаки: крапка, крапка з комою, кома,   двокрапка, тире, знак питання, знак оклику, крапки, дужки, лапки. Пунктуаційними  помилками  вважаються… Пропуск  потрібного  розділового  знака; Постановка  зайвого  розділового  знака; Невиправдана  правилами  заміна  одного  знака  іншим; Неправильна  послідовність   постановки  розділових  знаків при  їх  сполученні.

Не бійтесь заглядати у словник: Це пишний яр, а не сумне провалля; Збирайте, як розумний садівник, Достиглий овоч у Грінченка й Даля, Не майте гнів...
Слайд № 6

Не бійтесь заглядати у словник: Це пишний яр, а не сумне провалля; Збирайте, як розумний садівник, Достиглий овоч у Грінченка й Даля, Не майте гніву до моїх порад І не лінуйтесь доглядать свій сад. Максим Рильський

З  ІСТОРІЇ  РОЗДІЛОВИХ   ЗНАКІВ Першими   розділові   знаки  почали   використовувати   грецькі  філософи. Ці  знаки  допомагали   їм   виразно  чи...
Слайд № 7

З  ІСТОРІЇ  РОЗДІЛОВИХ   ЗНАКІВ Першими   розділові   знаки  почали   використовувати   грецькі  філософи. Ці  знаки  допомагали   їм   виразно  читати  текст  вголос. Грецький   учений   Аристофан   склав  першу  систему   розділових   знаків, яка   складалась…  із  крапок. Кінець  думки - крапка  вгорі  рядка. Крапка  знизу—чекай   продовження   думки. Крапка   посередині   рядка  "говорила"  читцеві, що  потрібно  зупинитися  і  перепочити, бо   речення   має   кілька  частин.        У   VІІІ  ст. учений  Алкуїн   використовував   уже  кому, але  тільки   з  крапкою, знак  оклику   і  знак   питання.        Слов'янське   письмо   запозичило  і  собі   від  греків  ці   знаки, які  ділили  текст  на   частини. Ми  бачимо  їх   у  літописах   ІХ  ст.  і  в  писемних  пам'ятках  ХНІ ст. Правила   вживання   розділових  знаків  увів   у  ХVІ ст.  Мануцій  Молодший. Світ  користувався  цими  правилами   три  століття.  У  ХІХ ст. німецькі  вчені   розробили  досконалішу  систему  розділових  знаків, яка  діє  і  в  сучасних   європейських  мовах (А. Мовчун).

 1. Мамо  питаю  то  льони   цвітуть? А  мати  сміються   то  кажуть  Дніпро. А  чого  він  такий   синій? Від  неба. 2. Наші  діти   вчив   Макаре...
Слайд № 8

 1. Мамо  питаю  то  льони   цвітуть? А  мати  сміються   то  кажуть  Дніпро. А  чого  він  такий   синій? Від  неба. 2. Наші  діти   вчив   Макаренко   це   майбутні   творці  історії. 3.Його   непокоїло  коли   діти   на  питання   яким   ти  хочеш   вирости   відповідали сміливим  дужим  хоробрим   але   ніхто  не  говорив  чесним   і   добрим. 4.Три   біди  є  у  людини   смерть  старість  і   погані   діти   говорить   українська  мудрість. Льотчик   Сіробаба   запевняє   що  в  той  гарнізон  куди   переведено  Петра  потрапляє  не   кожен сірих  та  мурих   туди   не   беруть   і   що  Петра  ти  може   Тоню   ще  побачиш   у   голубому  скафандрі (О.Гончар). 5. У   своїх  сонетах  Рильський   часто   висловлював  пейзажем  те   для   чого   слів  нема  людських (Д.Павличко). ПОСТАВТЕ  ТА  ПОЯСНІТЬ   РОЗДІЛОВІ   ЗНАКИ

Солов'їну, барвінкову, колосисту – на віки – українську рідну мову в дар мені дали батьки. Оксана Забужко
Слайд № 9

Солов'їну, барвінкову, колосисту – на віки – українську рідну мову в дар мені дали батьки. Оксана Забужко

1. Зорі висять над землею, місяць – над морем. 2. Стоять над Бугом солдати грудьми, ліворуч – громи, і праворуч – громи. 3. Хлопчик повеселішав, ко...
Слайд № 10

1. Зорі висять над землею, місяць – над морем. 2. Стоять над Бугом солдати грудьми, ліворуч – громи, і праворуч – громи. 3. Хлопчик повеселішав, коли полковий кравець замість штанців пошив галіфе й гімнастерку, а швець – маленькі чобітки з вушками. 4. Літо дає коріння, а осінь насіння. 5. Припливає до моря останній лід, а назустріч йому журавлі. 6. Тут я одразу став меншим, а світ більшим.

ЛЕКСИЧНІПОМИЛКИ повтор одного слова чи спільнокореневих слів в одному або сусідніх реченнях (тавтологія), вживання зайвих слів (плеоназм), дублюван...
Слайд № 11

ЛЕКСИЧНІПОМИЛКИ повтор одного слова чи спільнокореневих слів в одному або сусідніх реченнях (тавтологія), вживання зайвих слів (плеоназм), дублювання значення в двох словах, перекручування слів, уживання їх у невластивому значенні. На  все   впливає   мови   чистота:            Зір  глибшає  і  кращають  уста,            Стає  точнішим слух, а  думка  ллється,            Як  вітром   розколихані  жита.                                                          Д. Павличко

1. Хворий   поставився  до  слів  лікаря  з  цілковитою… Лікар  зрозумів, що  той  перебуває  у  стані  глибокої (апатія, байдужість). 2. Якщо  хоч...
Слайд № 12

1. Хворий   поставився  до  слів  лікаря  з  цілковитою… Лікар  зрозумів, що  той  перебуває  у  стані  глибокої (апатія, байдужість). 2. Якщо  хочеш, ми  можемо…нашу  домовленість. У  1753 році  Франція…торговельний  договір  з  Англією (анулювати, скасувати). 3. Всі  критикували…в  роботі  редактора. Електрик  виявив… в  роботі  мотора  серйозні (недоліки, дефекти). 4. Ці  дві  фотокартки  є  цілком… Зробити…переклад  поетичного  твору  Пушкіна  дуже   важко (точний, ідентичний). 5. Робота  вчених  була… Це  було…видовище (ефективне, ефектне). ВИБЕРІТЬ  З  ДУЖОК ПОТРІБНЕ  СЛОВО. ПОЯСНІТЬ  СВІЙ  ВИБІР  

1. Радіокоментатор розповість по радіо про хід спортивного матчу. 2. Український режисер Олександр Довженко першим створив перший звуковий фільм. 3...
Слайд № 13

1. Радіокоментатор розповість по радіо про хід спортивного матчу. 2. Український режисер Олександр Довженко першим створив перший звуковий фільм. 3. За допомогою комп’ютерної мережі Інтернет послання дійде швидко за лічені секунди на інший кінець світу. 4. Передплату преси, газет і журналів продовжено ще на місяць.

1. Біля школи учні зробили насадки дерев. 2. Як приємно вести спостереження за небесними світилами у теплу серпневу ніч! 3. Спортсмен дуже хвилював...
Слайд № 14

1. Біля школи учні зробили насадки дерев. 2. Як приємно вести спостереження за небесними світилами у теплу серпневу ніч! 3. Спортсмен дуже хвилювався, тому що робив свій перший виступ. 4. Учитель математики проводив перевірку виконання контрольного завдання. 5. Учні поставили досліди на поведінці тварин.

Будь-якої пори привабливий калиновий кущ. Навесні кущ прикрашений ніжними зеленими суцвіттями. А літньої пори кущ чарує розкішною зеленню лапатого ...
Слайд № 15

Будь-якої пори привабливий калиновий кущ. Навесні кущ прикрашений ніжними зеленими суцвіттями. А літньої пори кущ чарує розкішною зеленню лапатого листя. На початку осені кущ пишається золотим убранням. Узимку ж кущ вабить добре примороженими, вже цілком їстівними ягодами. Краса калини оспівана в багатьох піснях, казках і легендах.

ГРАМАТИЧНІ ПОМИЛКИ утворення форм слів; побудова словосполучень; структура речень: граматична основа речення; побудова простого речення; побудова с...
Слайд № 16

ГРАМАТИЧНІ ПОМИЛКИ утворення форм слів; побудова словосполучень; структура речень: граматична основа речення; побудова простого речення; побудова складного речення. ... неправильне утворення відмінкових форм іменника:

1. Марина сказала Наталі, що я теж побувала в Карпатах. 2. Завтра ми складаємо іспит по англійській мові. 3. Вулиця вела до річки, на якій росли яб...
Слайд № 17

1. Марина сказала Наталі, що я теж побувала в Карпатах. 2. Завтра ми складаємо іспит по англійській мові. 3. Вулиця вела до річки, на якій росли яблуні. 4. Воротар ударив по м’ячу кулаком, який упав недалеко від воріт. 5. Написавши переказ, наші зошити були здані вчителеві. 6. Ідучи до школи, почався дощ. 7. Повертаючись додому, мені зустрівся однокласник.

   По  проханню, по  місцю  роботи, в  склад, по  потребі, з  того  часу, по  досвіду  знаю, по  адресі, по  дорученню, по  цій  причині, сумувати ...
Слайд № 18

   По  проханню, по  місцю  роботи, в  склад, по  потребі, з  того  часу, по  досвіду  знаю, по  адресі, по  дорученню, по  цій  причині, сумувати  по  матері, слідкувати  по  підручнику, розкажи  за  брата, що  сказати  за  навчання, при  житті  дідуся, по  закону, прийшов  по  справі, один  день  в  місяць, в  дві  години, із-за  вас  запізнились, в  залежності  від  умов. ВИПРАВТЕ   ДОПУЩЕНІ  ПОМИЛКИ

1. У магазині покупцеві забули вручити решту. 2. Учителька прорекламувала батьківські збори. 3. На листі зелених насаджень діамантами сяяла роса. 4...
Слайд № 19

1. У магазині покупцеві забули вручити решту. 2. Учителька прорекламувала батьківські збори. 3. На листі зелених насаджень діамантами сяяла роса. 4. Моя люба тварина – це мій кіт Кєша. 5. Чорногузибігають на мілкому і ловлять жаб. 6. У маминих оченятах не було ні фальші, ні лукавості. 7. Якось восени дядя Сергій знайшов маленьке зайченя, яке сиділо під кущем смородини. 8. Поснідавши, я дивлюсь телебачення. 9. Він вдарився об стіл і розпанахав собі ногу. ЗАПИШІТЬ ВІДРЕДАГОВАНІ РЕЧЕННЯ

СТИЛІСТИЧНІ ПОМИЛКИ Використані мовні засоби не відповідають стилю висловлювання чи порушують закони милозвучності. Стилістична помилка – помилка в...
Слайд № 20

СТИЛІСТИЧНІ ПОМИЛКИ Використані мовні засоби не відповідають стилю висловлювання чи порушують закони милозвучності. Стилістична помилка – помилка в усному або писемному мовленні, що полягає у вживанні слів (словосполучень, речень), що не відповідають стилеві всього тексту. Наприклад: Уживання у відповіді на уроціпросторічних слів. Нам було дуже весело під час візиту до лісу. Проте слід пам’ятати, що інколи письменники навмисно, для досягнення комічного ефекту вживають слова й вирази, що не відповідають вимогам художнього стилю. Наприклад: Раз я біг завертати свині, що взяли маршрут на буряк, і тоді із прозорої сині скинув бомбу на вигін літак (В.Симоненко)

ЗНАЙДІТЬ І ВИПРАВТЕ У РЕЧЕННІ СТИЛІСТИЧНІ ПОМИЛКИ 1. Великим кострубатим дубам було байдуже, що ішли опади у вигляді снігу. 2. Земля – планета, що ...
Слайд № 21

ЗНАЙДІТЬ І ВИПРАВТЕ У РЕЧЕННІ СТИЛІСТИЧНІ ПОМИЛКИ 1. Великим кострубатим дубам було байдуже, що ішли опади у вигляді снігу. 2. Земля – планета, що кружляє навколо Сонця. 3. При низькій температурі пара перетворюється у невеликі кристали льоду і утворює казкові сніжинки. 4. Хлопчик вивів із гаража коня похилого віку.

У, і пишеться: між літерами, що позначають приголосні ( Цілий день був у квартирі); на початку речення перед приголосними ( І маю жаль я до осінньо...
Слайд № 22

У, і пишеться: між літерами, що позначають приголосні ( Цілий день був у квартирі); на початку речення перед приголосними ( І маю жаль я до осінньої рослини); після паузи (після коми, двокрапки, тире тощо) перед приголосним ( Вибачте, у нас по-простому).

 Що (в/у) молодості навчишся, то на старість як знайдеш. Скільки голів, скільки (й/і) умів. Не спитавши броду, не лізь (у/в) воду. (У/в) вмілого ру...
Слайд № 23

 Що (в/у) молодості навчишся, то на старість як знайдеш. Скільки голів, скільки (й/і) умів. Не спитавши броду, не лізь (у/в) воду. (У/в) вмілого руки не болять . (І/й) риба співала б, коли б голос мала . (У/в) чужій стороні не так (і/й) сонце світить . ВИБЕРІТЬ ПРАВИЛЬНИЙ ВАРІАНТ УЖИВАННЯ  У-В, І – Й.

Страшні слова, коли вони мовчать, коли вони зненацька причаїлись, коли не знаєш, з чого їх почать, бо всі слова були уже чиїмись. Ліна Костенко
Слайд № 24

Страшні слова, коли вони мовчать, коли вони зненацька причаїлись, коли не знаєш, з чого їх почать, бо всі слова були уже чиїмись. Ліна Костенко

Дякую за роботу
Слайд № 25

Дякую за роботу

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.