Сьогодні о 18:00
Вебінар:
«
Критика і розвиток. Як не знищити мотивацію
»
Взяти участь Всі події

Презентація на тему: "Срібна доба" російської поезії"

Зарубіжна література

Для кого: 11 Клас

28.03.2019

4761

305

0

Опис документу:
Презентація спрямована на те, щоб ознайомити учнів з поняттям "срібна доба" російської поезії, з її хронологічними межами, з напрямами і течіями даного періоду, з її найяскравішими представниками. Звернути увагу дітей на те, що поняттям "срібна доба" визначають культуру на рубежі століть в цілому.
Перегляд
матеріалу
Отримати код
Опис презентації окремими слайдами:
Срібна доба російської поезії Підготувала: вчитель зарубіжної літератури Вільшанської ЗОШ І-ІІІ ст. Білозор Т.Л.
Слайд № 1

Срібна доба російської поезії Підготувала: вчитель зарубіжної літератури Вільшанської ЗОШ І-ІІІ ст. Білозор Т.Л.

«И серебряный месяц ярко Над серебряным веком плыл...» А.Ахматова
Слайд № 2

«И серебряный месяц ярко Над серебряным веком плыл...» А.Ахматова

Період розвитку російської поезії кінця ХІХ - початку ХХ ст. називають “срібною добою”, російським поетичним Ренесансом (Відродженням).
Слайд № 3

Період розвитку російської поезії кінця ХІХ - початку ХХ ст. називають “срібною добою”, російським поетичним Ренесансом (Відродженням).

Назва “срібна доба” була обрана за аналогією із “золотою добою”
Слайд № 4

Назва “срібна доба” була обрана за аналогією із “золотою добою”

Першу третину ХІХ ст. називають “золотою добою” російської літератури – це епоха Пушкіна, Лермонтова, Гоголя, Толстого, Достоєвського, Чехова, які ...
Слайд № 5

Першу третину ХІХ ст. називають “золотою добою” російської літератури – це епоха Пушкіна, Лермонтова, Гоголя, Толстого, Достоєвського, Чехова, які здивували увесь світ силою художнього зображення, а також співчуттям і людяністю.

Сам термін “срібна доба” є вельми умовним. Закріпився він в російському літературознавстві після появи статті Миколи Оцура “Срібне століття російсь...
Слайд № 6

Сам термін “срібна доба” є вельми умовним. Закріпився він в російському літературознавстві після появи статті Миколи Оцура “Срібне століття російської поезії” в 1933 році.

Срібна доба не має чітких хронологічних меж, але, зазвичай, її початком вважаються 80-90 рр. ХІХ ст., а закінченням – 20-30-і рр. ХХ ст.
Слайд № 7

Срібна доба не має чітких хронологічних меж, але, зазвичай, її початком вважаються 80-90 рр. ХІХ ст., а закінченням – 20-30-і рр. ХХ ст.

Срібну добу неможливо уявити поза історичним контекстом
Слайд № 8

Срібну добу неможливо уявити поза історичним контекстом

Нам відомі тривожні історичні події того часу: 1890 р. – початок епохи економічного розвитку. 1894 р. – початок царювання Миколи II. 1904-1905 рр. ...
Слайд № 9

Нам відомі тривожні історичні події того часу: 1890 р. – початок епохи економічного розвитку. 1894 р. – початок царювання Миколи II. 1904-1905 рр. – російсько-японська війна. 1905-1907 рр. – перша російська революція. 1906 р. – створення I Державної Думи і аграрна реформа А.П. Столипіна. 1914 р. – початок Першої світової війни. 1917 р. – Лютнева революція; скасування самодержавства. Жовтнева революція.

Бунт народу, програні війни, криза влади – до яких пір ще терпіти це російському інтелігенту? А якщо не терпіти, то що робити? Включатися в цей потік?
Слайд № 10

Бунт народу, програні війни, криза влади – до яких пір ще терпіти це російському інтелігенту? А якщо не терпіти, то що робити? Включатися в цей потік?

Поети, як і політики, намагалися відкрити для себе щось нове. Політики прагнули соціальних змін, поети шукали нових форм художнього відображення світу
Слайд № 11

Поети, як і політики, намагалися відкрити для себе щось нове. Політики прагнули соціальних змін, поети шукали нових форм художнього відображення світу

В сфері літератури розкол суспільства, що завершився революцією і громадянською війною, виразився в тому, що після 1917 р. літературний процес розв...
Слайд № 12

В сфері літератури розкол суспільства, що завершився революцією і громадянською війною, виразився в тому, що після 1917 р. літературний процес розвивався у трьох протилежних напрямах, які часто навіть не пересікалися.

Символізм Представники: З. Гіппіус, О. Блок, А. Бєлий
Слайд № 13

Символізм Представники: З. Гіппіус, О. Блок, А. Бєлий

Акмеїзм Представники: М. Гумільов, А. Ахматова, О. Мандельштам
Слайд № 14

Акмеїзм Представники: М. Гумільов, А. Ахматова, О. Мандельштам

Футуризм Представники: В. Хлєбников, І. Сєверянін, В. Маяковський
Слайд № 15

Футуризм Представники: В. Хлєбников, І. Сєверянін, В. Маяковський

Сергій Єсенін – найяскравіший представник групи “новоселянських” поетів Самобутнім явищем російської лірики початку ХХ ст. була так звана “новоселя...
Слайд № 16

Сергій Єсенін – найяскравіший представник групи “новоселянських” поетів Самобутнім явищем російської лірики початку ХХ ст. була так звана “новоселянська поезія”.

У розмаїтий хор яскравих ліриків, так чи інакше пов’язаних з певними літературними течіями та школами, вливалися голоси поетів, що перебували поза ...
Слайд № 17

У розмаїтий хор яскравих ліриків, так чи інакше пов’язаних з певними літературними течіями та школами, вливалися голоси поетів, що перебували поза будь-якими угрупованнями: О. Буніна, М. Цвєтаєвої, Б. Пастернака та ін.

Борис Пастернак Марина Цвєтаєва
Слайд № 18

Борис Пастернак Марина Цвєтаєва

Поняттям «срібна доба» визначають культуру на рубежі століть в цілому
Слайд № 19

Поняттям «срібна доба» визначають культуру на рубежі століть в цілому

Саме в цей період збагатилась естетика художньої творчості, прославилась ціла плеяда видатних просвітителів, діячів науки, письменників, поетів, ху...
Слайд № 20

Саме в цей період збагатилась естетика художньої творчості, прославилась ціла плеяда видатних просвітителів, діячів науки, письменників, поетів, художників, композиторів.

Філософія СОЛОВЙОВ ВОЛОДИМИР СЕРГІЙОВИЧ (1853-1900), російський релігійний філософ, поет, публіцист. БЕРДЯЄВ МИКОЛА ОЛЕКСАНДРОВИЧ (1874-1948), росі...
Слайд № 21

Філософія СОЛОВЙОВ ВОЛОДИМИР СЕРГІЙОВИЧ (1853-1900), російський релігійний філософ, поет, публіцист. БЕРДЯЄВ МИКОЛА ОЛЕКСАНДРОВИЧ (1874-1948), російський релігійний філософ

Широке міжнародне визнання здобули російський театр (К. Станіславський, В. Мейєрхольд, В. Коміссаржевська, Ф. Шаляпін та ін.) і російський балет (А...
Слайд № 22

Широке міжнародне визнання здобули російський театр (К. Станіславський, В. Мейєрхольд, В. Коміссаржевська, Ф. Шаляпін та ін.) і російський балет (А. Павлова, В. Ніжинський)

Театр: співаки і актори Федір Іва́нович Шаля́пін (1873-1938, Париж) — російський оперний і камерний співак (високий бас), перший народний артист РФ...
Слайд № 23

Театр: співаки і актори Федір Іва́нович Шаля́пін (1873-1938, Париж) — російський оперний і камерний співак (високий бас), перший народний артист РФ (1918). Костянти́н Сергійович Станісла́вський (1863-1938) — російський театральний режисер, актор і викладач. Основоположник знаменитої акторської системи, котра протягом 100 років має величезну попу-лярність в Росії і в світі. Народний артист СРСР (1936). Віра Федорівна Коміссаржевська (1864 -1910) – російська актриса, засновниця власного театру.

Балет Анна Павлова (1881-1931), російська балерина “Вмираючий лебідь” –образ, який приніс А.Павловій світову славу
Слайд № 24

Балет Анна Павлова (1881-1931), російська балерина “Вмираючий лебідь” –образ, який приніс А.Павловій світову славу

Нові зірки світового масштабу зійшли і на музичному небосхилі
Слайд № 25

Нові зірки світового масштабу зійшли і на музичному небосхилі

Музика: російські композитори Сергій Васильович Рахманінов (1873-1923), композитор, піаніст і диригент. Олександр Миколайович Скря́бін (1871-1915) ...
Слайд № 26

Музика: російські композитори Сергій Васильович Рахманінов (1873-1923), композитор, піаніст і диригент. Олександр Миколайович Скря́бін (1871-1915) — російський композитор і піаніст. Ігор Федорович Стравінський (1882-1971, Нью-Йорк, поховано у Венеції) — композитор та диригент.

Небаченим розмаїїттям нових напрямів, течій та шкіл вибухнуло образотворче мистецтво (В. Сєров, В. Васнєцов, М. Врубель, М. Ларіонов, К. Малевич, Б...
Слайд № 27

Небаченим розмаїїттям нових напрямів, течій та шкіл вибухнуло образотворче мистецтво (В. Сєров, В. Васнєцов, М. Врубель, М. Ларіонов, К. Малевич, Б. Кустодієв та ін.)

Художники ВРУБЕЛЬ МИХАЙЛО ОЛЕКСАНДРОВИЧ (1856-1910), самобутній виразник тенденцій символізму
Слайд № 28

Художники ВРУБЕЛЬ МИХАЙЛО ОЛЕКСАНДРОВИЧ (1856-1910), самобутній виразник тенденцій символізму

“Демон поверженный”
Слайд № 29

“Демон поверженный”

“Політ Фауста і Мефістофеля” “Демон сидящий”
Слайд № 30

“Політ Фауста і Мефістофеля” “Демон сидящий”

КУСТОДІЄВ БОРИС МИХАЙЛОВИЧ (1878 - 1927), російський художник - Автопортрет
Слайд № 31

КУСТОДІЄВ БОРИС МИХАЙЛОВИЧ (1878 - 1927), російський художник - Автопортрет

“Цар Микола ІІ” “Портрет Шаляпіна”
Слайд № 32

“Цар Микола ІІ” “Портрет Шаляпіна”

ВАСНЄЦОВ ВІКТОР МИХАЙЛОВИЧ (1848-1926), російський художник і архітектор, майстер живопису на історичні і фольклорні сюжети.
Слайд № 33

ВАСНЄЦОВ ВІКТОР МИХАЙЛОВИЧ (1848-1926), російський художник і архітектор, майстер живопису на історичні і фольклорні сюжети.

В. Васнєцов «Гамаюн, птица вещая» “Я смертельна для тех, кто нежен и юн. Я птица печали, я — Гамаюн…” Анна Ахматова
Слайд № 34

В. Васнєцов «Гамаюн, птица вещая» “Я смертельна для тех, кто нежен и юн. Я птица печали, я — Гамаюн…” Анна Ахматова

“Богатирі”
Слайд № 35

“Богатирі”

“Богоматір”
Слайд № 36

“Богоматір”

“Іісус Христос розіп’ятий”
Слайд № 37

“Іісус Христос розіп’ятий”

Висновок: Мистецтво «срібної доби» випромінює своє світло, свою енергію і донині. І ми, ті, що народилися у ХХ і живемо у ХХІ ст., відкриваємо його...
Слайд № 38

Висновок: Мистецтво «срібної доби» випромінює своє світло, свою енергію і донині. І ми, ті, що народилися у ХХ і живемо у ХХІ ст., відкриваємо його для себе, дивуємося, захоплюємося, починаємо розуміти і любити.

Презентацію підготувала: вчитель вищої категорії Вільшанської СЗШ І-ІІІ ступенів Білозор Тетяна Леонтіївна
Слайд № 39

Презентацію підготувала: вчитель вищої категорії Вільшанської СЗШ І-ІІІ ступенів Білозор Тетяна Леонтіївна

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.