Презентація на тему "Спарта" до уроку історії (Історія України. Всесвітня історія.(Інтегрований курс)) 6 класу

Опис документу:
Презентація до уроку історії 6 класу на тему "Спарта". План уроку: 1. Виникнення Спартанської держави. 2. Мессенські війни. 3. Спартанська держава, її устрій. Законодавство Лікурга. 4. Система виховання та побут спартанців.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися
Опис презентації окремими слайдами:
Спарта
Слайд № 1

Спарта

План уроку: 1. Виникнення Спартанської держави. 2. Мессенські війни. 3. Спартанська держава, її устрій. Законодавство Лікурга. 4. Система виховання...
Слайд № 2

План уроку: 1. Виникнення Спартанської держави. 2. Мессенські війни. 3. Спартанська держава, її устрій. Законодавство Лікурга. 4. Система виховання та побут спартанців.

В ХІ ст. до н. е. дорійці завоювали півострів Пелопоннес і заснували власне поселення – Спарту. Спа́рта або  Лакедемон — місто-держава  Стародавньо...
Слайд № 3

В ХІ ст. до н. е. дорійці завоювали півострів Пелопоннес і заснували власне поселення – Спарту. Спа́рта або  Лакедемон — місто-держава  Стародавньої Греції, найсильніше на Пелопонеському півострові, яке існувало в області Лаконії. Конкурувало з Афінами.

На півострові багато гір. Грунти кам'янисті. Влітку часто бувають посухи. Тут ростуть переважно чагарники. У долинах вирощують оливки, цитрусові, т...
Слайд № 4

На півострові багато гір. Грунти кам'янисті. Влітку часто бувають посухи. Тут ростуть переважно чагарники. У долинах вирощують оливки, цитрусові, тютюн, пшеницю. Розводять кіз і овець. На цьому півострові розташовані давні міста Спарта і Коринф. Тут знаходяться руїни Мікен, Олімпії.

Мессенські війни. У VІІІ ст. до н. е. Спарта розпочала війну з Мессенією. Перша Мессенська війна тривала близько 19 років і завершилась підкоренням...
Слайд № 5

Мессенські війни. У VІІІ ст. до н. е. Спарта розпочала війну з Мессенією. Перша Мессенська війна тривала близько 19 років і завершилась підкоренням значної території Мессенії. Підкорене населення перетворилося на рабів – ілотів.

У VІІ ст. до н. е. розпочалося повстання проти спартанців – Друга Мессенська війна. В результаті війни вся територія Мессенії була приєднана до Спа...
Слайд № 6

У VІІ ст. до н. е. розпочалося повстання проти спартанців – Друга Мессенська війна. В результаті війни вся територія Мессенії була приєднана до Спарти.

Населення Спарти: Спартіати – нащадки дорійців, повноправні громадяни Періеки (сусіди) – вільне населення: Переселилися до Спарти, мали деякі права...
Слайд № 7

Населення Спарти: Спартіати – нащадки дорійців, повноправні громадяни Періеки (сусіди) – вільне населення: Переселилися до Спарти, мали деякі права, займалися землеробством та ремеслами, сплачували податки спартіатам. Ілоти (раби) – підкорене місцеве населення Пелопоннесу. Обробляли землю спартанців.

Цікаво знати Щоб запобігти повстанню ілотів, кожної весни влаштовувалися криптії – “полювання” за ілотами. Спартанські юнаки вистежували найбільш с...
Слайд № 8

Цікаво знати Щоб запобігти повстанню ілотів, кожної весни влаштовувалися криптії – “полювання” за ілотами. Спартанські юнаки вистежували найбільш сильних і мужніх серед ілотів, які могли б очолити повстання, і вбивали їх. Для юнаків це був “іспит на мужність”, а для суспільства – запобіжний захід проти можливого повстання.

Згідно з переказом, політичний устрій Спарти запровадив у VІІІ столітті до н. е. законодавець Лікург в усній постанові «Велика Ретра». Він належав ...
Слайд № 9

Згідно з переказом, політичний устрій Спарти запровадив у VІІІ столітті до н. е. законодавець Лікург в усній постанові «Велика Ретра». Він належав до царського роду, але відмовився від влади на користь племінника. Після тривалих подорожей він повернувся до Спарти та запровадив нові закони. Згодом він пішов у Дельфи, але взяв із спартанців обіцянку до свого повернення не змінювати законів. Із Дельф Лікург поїхав на Крит, де заморив себе голодом. Отже, Лікург так ніколи і не повернувся додому, а спартанці не наважилися змінити закони.

Архагети - обиралися на рік Герусія – 30 геронтів керували державою у мирний час Апела – участь мали право брати лише громадяни-воїни Ефори (5 осіб...
Слайд № 10

Архагети - обиралися на рік Герусія – 30 геронтів керували державою у мирний час Апела – участь мали право брати лише громадяни-воїни Ефори (5 осіб) – їм належала найбільша влада. Мали право контролювати всіх, навіть царів

Робота над джерелом: Плутарх про вибори геронтів У цьому випадку починалося найвеличніше змагання у світі, змагання де кожен бився до останніх сил....
Слайд № 11

Робота над джерелом: Плутарх про вибори геронтів У цьому випадку починалося найвеличніше змагання у світі, змагання де кожен бився до останніх сил. Йшлося не про те, щоб бути оголошеним найпрудкішим зі швидких у бігові, найсильнішим із сильних, а найкращим і найрозумнішим між найкращими і найрозумнішими людьми… За свою моральну перевагу переможець отримував довічно… владу в державі та ставав володарем над життям і смертю, честю й безчестям…

Цікаво знати Спартанці були хоробрими, витривалими воїнами. Зазвичай вони не переслідували відступаючих ворогів, вважаючи нижче своєї гідності вбив...
Слайд № 12

Цікаво знати Спартанці були хоробрими, витривалими воїнами. Зазвичай вони не переслідували відступаючих ворогів, вважаючи нижче своєї гідності вбивати тих, хто втікав. Триста найкращих із них ставали особистою охороною царя – гіппеями. Жителі міста вважали себе непереможними у битвах, і тому місто Спарта не було захищене мурами.

Здатися для спартанця означало покрити себе ганьбою. Звідси особливий спартанський менталітет. Мати спартанця, відправляючи сина на війну, говорила...
Слайд № 13

Здатися для спартанця означало покрити себе ганьбою. Звідси особливий спартанський менталітет. Мати спартанця, відправляючи сина на війну, говорила: «Повертайся зі щитом чи на щиті». За законом тих часів лише два класи людей заслуговували на право увічнити свої імена на надгробних плитах - це жінки, що загинули при пологах, і чоловіки, які загинули в бою.

Усі чоловіки поліса становили могутню армію. Громадяни Спарти не мали права займатися торгівлею або ремеслом. Серед спартанців не було ні бідних, н...
Слайд № 14

Усі чоловіки поліса становили могутню армію. Громадяни Спарти не мали права займатися торгівлею або ремеслом. Серед спартанців не було ні бідних, ні багатих.

Основою законів був принцип рівності. Запроваджувалася система заходів, спрямованих проти особистого збагачення: вилучено з обігу золоті та срібні ...
Слайд № 15

Основою законів був принцип рівності. Запроваджувалася система заходів, спрямованих проти особистого збагачення: вилучено з обігу золоті та срібні монети, заборонено купівлю-продаж землі, всі спартіати мали носити простий і грубий одяг, було накладено заборону на виробництво і користування предметами розкоші тощо.  Запроваджено спільні трапези.

У Спарті батьки не мали права розпоряджатися своєю новонародженою дитиною – її долю вирішували геронти. І Вони прискіпливо оглядали дитину і, якщо ...
Слайд № 16

У Спарті батьки не мали права розпоряджатися своєю новонародженою дитиною – її долю вирішували геронти. І Вони прискіпливо оглядали дитину і, якщо вирішували, що вона слабка, наказували кинути її у прірву.

Життя спартанців проходило у постійних військових вправах. Хлопчики із 7 років вчилися мистецтва війни у спеціальних школах. З 14 років їм дозволял...
Слайд № 17

Життя спартанців проходило у постійних військових вправах. Хлопчики із 7 років вчилися мистецтва війни у спеціальних школах. З 14 років їм дозволялося носити зброю. З 16 років і до старості спартанець зобов'язаний був служити в армії. У 30 років спартанець вважався повнолітнім і мав право отримати ділянку землі та одружитися.

Спартанське виховання Хлопчиків з 7 років віддавали до агел – спеціальних дитячих таборів-шкіл, де вони піддавалися жорстокому вихованню. Їх постій...
Слайд № 18

Спартанське виховання Хлопчиків з 7 років віддавали до агел – спеціальних дитячих таборів-шкіл, де вони піддавалися жорстокому вихованню. Їх постійно тримали напівголодними, щоб вони навчилися самостійно здобувати собі їжу крадіжкою. Тих, хто спіймався на крадіжці, нещадно били за недостатню спритність.

Били й просто нізащо, виховуючи витримку і вміння переносити біль. Хлопчиків привчали битися один з одним, щоб вони не боялися бійки. До 12 років в...
Слайд № 19

Били й просто нізащо, виховуючи витримку і вміння переносити біль. Хлопчиків привчали битися один з одним, щоб вони не боялися бійки. До 12 років вони не носили одягу, спали на в´язках очерету або соломи.

Їх навчали читати й писати лише для того, щоб вони могли зрозуміти або скласти військове повідомлення. Короткі та влучні вислови, які цінувалися сп...
Слайд № 20

Їх навчали читати й писати лише для того, щоб вони могли зрозуміти або скласти військове повідомлення. Короткі та влучні вислови, які цінувалися спартанцями, прийнято називати лаконічними (від назви «Лаконіка»).

Спартанські жінки були найбільш вільними й незалежними порівняно із жінками інших грецьких полісів. Вони нарівні з чоловіками діставали фізичну під...
Слайд № 21

Спартанські жінки були найбільш вільними й незалежними порівняно із жінками інших грецьких полісів. Вони нарівні з чоловіками діставали фізичну підготовку, змагалися під час спортивних ігор, які присвячувалися богині Гері. Жінки цілком і неподільно володарювали у господарстві. Спартанки самостійно виховували своїх дітей: хлопчиків – до семирічного віку, дівчаток – до одруження. Але вони не мали права брати участь у народних зборах.

Закріплення вивченого матеріалу: 1. Що таке закони Лікурга? 2. Чим становище ілотів відрізнялося від періеків? 3. Які чесноти цінувалися в Спарті? ...
Слайд № 22

Закріплення вивченого матеріалу: 1. Що таке закони Лікурга? 2. Чим становище ілотів відрізнялося від періеків? 3. Які чесноти цінувалися в Спарті? 4. Опишіть життя спартанських дітей. 5. Чому спартанці були вмілими та витривалими воїнами?

Домашнє завдання: 1. Опрацювати відповідний матеріал підручника. 2. Творче завдання: Скласти кросворд або ребус за матеріалом вивченої теми.
Слайд № 23

Домашнє завдання: 1. Опрацювати відповідний матеріал підручника. 2. Творче завдання: Скласти кросворд або ребус за матеріалом вивченої теми.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з МАТЕМАТИКИ залишилося:
0
3
міс.
2
4
дн.
1
9
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!
Схожі матеріали