Сьогодні о 18:00
Вебінар:
«
Особливості адаптації та модифікації освітнього процесу в контексті інклюзивного навчання
»

Презентація на тему "Освіта на українських землях у др.пол.18- на поч.19ст"

Історія України

Для кого: 8 Клас

19.05.2021

72

2

0

Опис документу:
Презентація до уроку історії України у 8 класі описує розвиток освіти на українських землях у др.пол.18-поч.19 ст.(початкова, середня та вища), характеризує діяльність Києво-Могилянської академії та її визначних студентів
Перегляд
матеріалу
Отримати код
Опис презентації окремими слайдами:
Освіта та наука у др пол.XVII – XVIIIст.
Слайд № 1

Освіта та наука у др пол.XVII – XVIIIст.

Гра “Показуха”(один учень описує слово з хмарини, не називаючи його. Інші відгадують)
Слайд № 2

Гра “Показуха”(один учень описує слово з хмарини, не називаючи його. Інші відгадують)

Початкова школа Початковий рівень освіти репрезентували церковно-приходські школи, у яких вчителювали дяки. Головна мета - таких шкіл було вихованн...
Слайд № 3

Початкова школа Початковий рівень освіти репрезентували церковно-приходські школи, у яких вчителювали дяки. Головна мета - таких шкіл було виховання християнина. Завдання початкових шкіл - навчити дітей читати і розуміти прочитане, адже християнин повинен був самостійно знайомитися з богослужбовими книгами і розуміти церковну службу. Вміння каліграфічно писати не вважалося необхідним на цьому етапі освіти, тому учні засвоювали тільки навички спрощеного письма

Ось як описує хату дяка Варфоломій Шевченко (він вчився в ній у 1828 році): „Школа була у великій хаті біля церкви на майдані. Це була хата обідран...
Слайд № 4

Ось як описує хату дяка Варфоломій Шевченко (він вчився в ній у 1828 році): „Школа була у великій хаті біля церкви на майдані. Це була хата обідрана, не обмазана, шибки у вікнах розбиті.Од сусідських хат вона різнилася своєю величиною, та тим, що стояла на одшибі самотою і без двору, а на керелівський шинок не походила тільки тим, що держалася в більшому непорядку, ніж він, і більш, ніж він, була запущена”.

Як же вчили дітей цій мудрій справі? Для письма необхідне було приладдя, тож брався шматок паперу (річ дуже коштовна в ті часи, особливо для села),...
Слайд № 5

Як же вчили дітей цій мудрій справі? Для письма необхідне було приладдя, тож брався шматок паперу (річ дуже коштовна в ті часи, особливо для села), прикладався до гарячої груби і по ньому водилося шматком воску. Папір таким чином провощувався. Далі його лініювали будь-чим гострим (частіше за все цвяхом) під квадратик або лінійку. Потім розводили у пляшечці або у мисочці крейду, вмочали гусяче перо і писали по навощеному паперу. Написане можна було за необхідності стерти, таким чином папір міг служити довго. Цікавою була методика навчання читанню. Школярі на повний голос, якомога голосніше кричали – читали свої букварі, Часословці, Псалтирі. По хаті ходив дяк з довгою лінійкою в руках. Він тою лінійкою бив з усієї сили по столах і наказував: „Читайте, читайте!” Неабиякою поміччю в здобутті освіти були і різки. Шевченко : „Скінчив Псалтир, постановив за старосвітським звичаєм кашу братії”.  

Середня освіта - колегіуми В них навчалися діти старшин, духовенства, заможних міщан і козацтва. У XVIII ст. діяли колегіуми в Чернігові (1700 р.),...
Слайд № 6

Середня освіта - колегіуми В них навчалися діти старшин, духовенства, заможних міщан і козацтва. У XVIII ст. діяли колегіуми в Чернігові (1700 р.), Переяславі (1738 р.), Харкові (1721 р.), які забезпечували доволі високий рівень знань. Мова викладання – латина Найпопулярніші курси – риторики та філософії З часом перетворились на закриті духовні, релігійні заклади

Вища освіта 1786 р. Катерина II "Статут народних училищ" Нові типи шкіл – головні (4 роки) – 8шт й малі(2роки) народні училища -17шт Освіта привіле...
Слайд № 7

Вища освіта 1786 р. Катерина II "Статут народних училищ" Нові типи шкіл – головні (4 роки) – 8шт й малі(2роки) народні училища -17шт Освіта привілей вищих суспільних станів засіб впливу, бо використовувалась російська мова “учение французского языка оставить домашнему воспитанию по собственной каждого воли, а в народных училищах оного не преподавать…” Катерина ІІ Класно-урочна система, піднята рука, методика викладання.

Києво-Могилянська академія До кін. XVIIIст –перетворюється на заклад духовної освіти 1817р- закриття С. Величко Г.Грабянка, П. Симоновський, істори...
Слайд № 8

Києво-Могилянська академія До кін. XVIIIст –перетворюється на заклад духовної освіти 1817р- закриття С. Величко Г.Грабянка, П. Симоновський, історики: М. Бантиш-Каменський, М. Берлінський, Художники: І.Мигура, Г.Левицький, Л. Тарасевич, композитори М.Березовський, А.Ведель, архітектор І. Григорович-Барський

Напрямки діяльності Києво-Могилянської академії - театр(драми, діалоги, інтермедії), - література(поетична школа), - клас медицини(1802)Нестор Макс...
Слайд № 9

Напрямки діяльності Києво-Могилянської академії - театр(драми, діалоги, інтермедії), - література(поетична школа), - клас медицини(1802)Нестор Максимович-Амбодик(доктор Лейпцігзького у-ту, засновник вітчизняного акушерства, ботаніки, фізіотерапії); Данило Самойлович доктор 20 університетів, вперше обґрунтував необхідність вакцинації від чуми; - природничі науки; - натурфілософія, - чиста математика(з др..пол.18ст) - змішана математика(архітектура, гідравліка, механіка, гідростатика,астрономія) діяльність мандрівних учителів - дяків, студентів колегіумів, Києво-Могилянської академії, які під час канікул мандрували Україною.

“Дебати”(опрацювати стор 233-234) Клас поділяється на дві експертні групи: 1ша група доводить, що Києво-Могилянська академія справляла великий впли...
Слайд № 10

“Дебати”(опрацювати стор 233-234) Клас поділяється на дві експертні групи: 1ша група доводить, що Києво-Могилянська академія справляла великий вплив на розвиток освіти, 2га група наводить протилежні факти

Григорій Сковорода(1722-1794рр) – «Сад Божественних пісень»(30 віршів), «Байки харківські» https://www.youtube.com/watch?v=D8qACXU75go - правила жи...
Слайд № 11

Григорій Сковорода(1722-1794рр) – «Сад Божественних пісень»(30 віршів), «Байки харківські» https://www.youtube.com/watch?v=D8qACXU75go - правила життя https://www.radiosvoboda.org/a/skovoroda-savych-filosof-den-narodzhennya/30982195.html

Робота в парах Опрацюйте твори Г. Сковориди та запишіть, яких ще, на вашу думку правил, дотримувався Г.Сковорода
Слайд № 12

Робота в парах Опрацюйте твори Г. Сковориди та запишіть, яких ще, на вашу думку правил, дотримувався Г.Сковорода

ЧИСТИЙ МОЖЕШ БУТЬ СОБОЮ… Чистий можеш буть собою, То нащо тобі броня І шолом над головою? Не потрібна і війна. Непорочність — ось тобі броня, А нев...
Слайд № 13

ЧИСТИЙ МОЖЕШ БУТЬ СОБОЮ… Чистий можеш буть собою, То нащо тобі броня І шолом над головою? Не потрібна і війна. Непорочність — ось тобі броня, А невинність — крем'яна стіна. Щит, меч і шолом — буде тобі бог. Світе, світе безпорадний, Вся надія — угорі, Маєш сумнів — то нещадний Вихор розмете на прі. Непорочність — се Сігор, повір, А невинність — ось небесний двір. Там побувай і там почий. Бомб се місто не боїться, Ні підступності, ні стріл. Хитрих мін не застрашиться, Ні пожежі, ані стрільб. Непорочність — ось де діамант, А невинність — ось священний град. Там побувай і там почий. Ворога в сім граді люблять, їм віддружують тепло, Силу для чужого гублять,- І не відають про зло. Де ж такий чудовий, пишний град? Сам ти град, коли в душі є сад, Святому духу храм і град.

БАЙКА "ПСИ" В селі у господаря жили два пси. Довелося якось повз ворота проїздити незнайомцеві. Один пес вискочив, погавкав, доки чоловік не зник з...
Слайд № 14

БАЙКА "ПСИ" В селі у господаря жили два пси. Довелося якось повз ворота проїздити незнайомцеві. Один пес вискочив, погавкав, доки чоловік не зник з очей, і повернувся до двору. — Що ти з цього маєш? — спитав другий. — У всякому разі не так нудно,— відповів той. — Але ж не всі переїжджі,— сказав розумний,— такі, щоб їх мати за ворога нашого господаря. Коли б так, то і я б служби своєї не занедбав, гавкав, хоч іще з минулої ночі мене непокоїть пошкоджена вовчими зубами нога. Собакою бути — це річ непогана, а от даремне брехати на кожного — зле. Сила: Розумний чоловік знає, що ганити, а дурний базікає без пуття. БАЙКА "ВОРОН І ЧИЖ" Неподалік від озера, з якого визирали жаби, сидів на гілці й виспівував Чиж. Поблизу нього крякав собі й Ворон, та, бачачи, що Чиж не полишає співати, сказав: — Чого ще й ти сюди пнешся, жабо? — А чому це ти мене звеш жабою? — спитав Чиж Ворона. — Тому що ти так само зелений, як та жаба. — Коли я жаба,— мовив на те Чиж,— тоді ти сам справжнісінький жабур, бо спів твій дуже схожий на жаб'ячий. Сила: Серце і звичаї людські, а не зовнішні якості мають свідчити за те, хто ти є. Дерево по плодах пізнається. БАЙКА "ЖАЙВОРОНКИ" У давнину, коли ще черепахи вчилися в орлів літати, молодий Жайворонок сидів недалеко від того місця, де одна зі згаданих черепах, як у байці мудрого Езопа розповідається, навчаючись літати, впала з великим шумом і грюкотом на камінь. Жайворонок злякався і, тремтячи всім тілом, сказав своєму батькові: — Батечку! Біля тієї гори, мабуть, сів орел, про якого ти мені розповідав колись, що то найстрашніший і найсильніший з усіх птахів… — А чому тобі так здалося, синку? — спитав старий. — Батечку! Коли він сідав, я такої швидкості ще не бачив і шуму та гуркоту такого ніколи не чув. — Любий мій синку,— сказав старий,— ти маєш молоденький розумець… Знай, друже мій, і завжди співай отаку пісеньку: Не той орел, що високо літає, А той, що легко сідає… Сила: Багато людей без природи починають великі справи, та погано кінчають. Добрий намір і кінець — всякій справі є вінець. БАЙКА "ГОЛОВА І ТУЛУБ" Тулуб, одягнутий у розкiшну франтовиту дорогими прикрасами одiж, величався перед Головою i дорiкав їй тим, що на неї й десятої частини не припадає того багатства, яке має вiн. — Слухай-но, дурню! Коли може помiститися твiй розум у черевi, то затям, що так робиться не через велику твою вартiсть, а тому, що годi тобi обiйтися таким малим, як це можу я, — вiдказала Голова. Фабулка ця для тих, хто честь свою на самiй пишнотi поклали.

Сенкан на тему: “Освіта на українських землях”
Слайд № 15

Сенкан на тему: “Освіта на українських землях”

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.