Презентація на тему: "Інтернет-залежність і діти"

Виховна робота, психологія

05.03.2021

124

0

3

Для кого: Дорослі
Опис документу:
Презентація рекомендована для використання на батьківських зборах. Спрямована на ознайомлення з поняттям Інтернет-залежністі, симптомами, причинами виникнення та наслідками. Пропонуються рекомендації батькам для профілактики Інтернет-залежності у дітей.
Перегляд
матеріалу
Отримати код
Опис презентації окремими слайдами:
Інтернет-залежність і діти Автор: психолог Великоомелянського ліцею Станіславська Людмила Іванівна
Слайд № 1

Інтернет-залежність і діти Автор: психолог Великоомелянського ліцею Станіславська Людмила Іванівна

Інтернет-залежність – це психічний розлад, під час якого у людини виникає нав'язливе бажання вийти в Інтернет і хвороблива нездатність вчасно відкл...
Слайд № 2

Інтернет-залежність – це психічний розлад, під час якого у людини виникає нав'язливе бажання вийти в Інтернет і хвороблива нездатність вчасно відключитися від нього.

Інтернет-залежність може спричинити стан, у якому людина фокусується на віртуальному, а не на реальному світі.
Слайд № 3

Інтернет-залежність може спричинити стан, у якому людина фокусується на віртуальному, а не на реальному світі.

Психологічні симптоми залежності: • Відчуття ейфорії чи піднесеності під час роботи за комп'ютером; • Нездатність зупинити роботу та контролювати ч...
Слайд № 4

Психологічні симптоми залежності: • Відчуття ейфорії чи піднесеності під час роботи за комп'ютером; • Нездатність зупинити роботу та контролювати час, проведений у мережі; • Ігнорування друзів та сім'ї, труднощі у спілкуванні; • Відчуття порожнечі, депресії та роздратованості поза мережею; • Перекладання повсякденних турбот на плечі членів сім'ї; Непереборне бажання вийти в Інтернет; Порушення концентрації уваги.

Фізичні симптоми: Зап'ястний тунельний синдром - оніміння та зниження чутливості пальців; Сухі очі; Головні болі (схожі на мігрень); Болі у спині; ...
Слайд № 5

Фізичні симптоми: Зап'ястний тунельний синдром - оніміння та зниження чутливості пальців; Сухі очі; Головні болі (схожі на мігрень); Болі у спині; Нерегулярне харчування - відсутність апетиту; Недотримання гігієни; Розлади сну.

Види Інтернет-залежності серед школярів Для дітей найбільш характерні три форми інтернет-залежності: ігрова залежність - пристрасть до онлайн-ігор;...
Слайд № 6

Види Інтернет-залежності серед школярів Для дітей найбільш характерні три форми інтернет-залежності: ігрова залежність - пристрасть до онлайн-ігор; залежність від соцмереж - пристрасть до віртуальних знайомств і спілкування онлайн, постійне спілкування на форумах, у чатах, у соціальних мережах на противагу живому спілкуванню; нав'язливий веб-серфінг - хаотичні переходи з сайту на сайт, без конкретної мети.

Головною причиною виникнення Інтернет та комп’ютерної залежності у дітей вважається недостатнє спілкування і взаєморозуміння з батьками і однолітка...
Слайд № 7

Головною причиною виникнення Інтернет та комп’ютерної залежності у дітей вважається недостатнє спілкування і взаєморозуміння з батьками і однолітками. Це шлях самоствердитися. Виникає ілюзія, що дитина чогось досягає, а в житті може бути навпаки.

Коли ж варто занепокоїтися? Якщо дитина стала проводити за комп'ютером більше часу, ніж раніше (більше 4 годин на день); Якщо віртуальне спілкуванн...
Слайд № 8

Коли ж варто занепокоїтися? Якщо дитина стала проводити за комп'ютером більше часу, ніж раніше (більше 4 годин на день); Якщо віртуальне спілкування стало для неї важливішим, ніж реальне - вона пропускає школу, перестала виходити на прогулянки у двір і т.д.; Якщо спостерігаються порушення сну, апетиту, зміна звичного режиму; Якщо дитина стала схильною до частих перепадів настрою, неадекватно (агресивно) реагує на прохання вимкнути комп'ютер; Якщо за неможливості бути онлайн вона тривожна, пригнічена, постійно згадує про справи "в мережі"; Якщо дитина неохоче розповідає або взагалі приховує, чим займається в мережі, що шукає, у що грає.

Пам’ятка-тест для батьків Щоб виявити ступінь залежності дитини, проведіть простий тест. У момент, коли дитина сидить за комп’ютером, або в мережі,...
Слайд № 9

Пам’ятка-тест для батьків Щоб виявити ступінь залежності дитини, проведіть простий тест. У момент, коли дитина сидить за комп’ютером, або в мережі, зверніться до неї із будь-яким проханням, наприклад: «Допоможи мені, будь ласка, зробити подарунок для бабусі» або «Допоможи мені, будь ласка, приготувати вечерю». Залежно від того, у який спосіб відреагує дитина на ваше прохання, оцініть ступінь її залежності.

Способи реагування дитини: варіант А. Дитина легко відгукується на прохання, може захопитися допомогою, а потім «переключитися» на іншу справу і за...
Слайд № 10

Способи реагування дитини: варіант А. Дитина легко відгукується на прохання, може захопитися допомогою, а потім «переключитися» на іншу справу і забути про комп’ютер – повна свобода від Інтернет чи комп’ютерної залежності на момент тестування;

Способи реагування дитини: варіант Б. Дитина відгукується з другого-третього разу, неохоче виконує прохання, демонструє невдоволення, сперечається ...
Слайд № 11

Способи реагування дитини: варіант Б. Дитина відгукується з другого-третього разу, неохоче виконує прохання, демонструє невдоволення, сперечається — перший ступінь залежності або початковий етап другого ступеня залежності;

Способи реагування дитини: варіант В. Дитина не відгукується на прохання дорослого, діяльність у мережі, або гру не перериває – залежність другого ...
Слайд № 12

Способи реагування дитини: варіант В. Дитина не відгукується на прохання дорослого, діяльність у мережі, або гру не перериває – залежність другого ступеня. Ризик переходу на третій ступінь.

Способи реагування дитини: Якщо дитина поводиться так, як описано у варіантах Б або В, потрібно через певний час (наступного дня) звернутися до дит...
Слайд № 13

Способи реагування дитини: Якщо дитина поводиться так, як описано у варіантах Б або В, потрібно через певний час (наступного дня) звернутися до дитини з аргументованим проханням, наприклад: «Синку, допоможи мені, будь ласка. Я одна впоратися не можу. Мені потрібна твоя допомога! Будь ласка, перерви своє заняття і допоможи мені». Якщо реакція на прохання буде аналогічною, що й за першої спроби, то можна зробити висновок про наявність у дитини залежності й необхідність надання їй кваліфікованої допомоги фахівця.

Рекомендації для профілактики залежності: 1. Привчайте дитину правильно ставитися до комп'ютера: як до технічного пристрою, за допомогою якого можл...
Слайд № 14

Рекомендації для профілактики залежності: 1. Привчайте дитину правильно ставитися до комп'ютера: як до технічного пристрою, за допомогою якого можливо отримати знання і навички, а не як до засобу отримання емоцій. 2. Не дозволяйте дитині у віці 3-5 років грати у комп'ютерні ігри. 3. Розробляйте з дитиною правила роботи за комп'ютером: 20 хв. У мережі, З0 хв. заняття іншими видами діяльності. 4. Не дозволяйте дитині їсти і пити біля комп'ютера. 5. Не дозволяйте дитині перебувати у мережі перед сном. 6. Домовляйтеся з дитиною виконувати ці правила.

Рекомендації для профілактики залежності: 7. Обговорюйте з дитиною обмеження у разі, якщо дитина порушить домовленість. 8. Помічайте, коли дитина д...
Слайд № 15

Рекомендації для профілактики залежності: 7. Обговорюйте з дитиною обмеження у разі, якщо дитина порушить домовленість. 8. Помічайте, коли дитина дотримується ваших вимог, обов'язково скажіть їй про свої почуття радості та задоволення. Таким чином закріплюється бажана поведінка. 9. Не використовуйте комп'ютер як засіб для заохочення дитини. Під час хвороби і вимушеного перебування вдома комп'ютер не повинен стати компенсацією. 10. Допомагайте дитині долати негативні емоції, які завжди присутні в житті кожної людини (розчарування, сум, образа, агресія тощо), і які можуть підштовхнути дитину отримати полегшення у мережі.

Пам'ятка для профілактики залежності Навчіть дитину обов'язкових правил: Не давати нікому свої паролі; Не ділитися своїми фотографіями з незнайомим...
Слайд № 16

Пам'ятка для профілактики залежності Навчіть дитину обов'язкових правил: Не давати нікому свої паролі; Не ділитися своїми фотографіями з незнайомими людьми; Нікому не давати особистої інформації; Не зустрічатись з випадковими людьми, з якими познайомились в мережі; Не реагувати на лайливі коментарі, які вам адресовані; Не скачувати і не встановляти невідомі програми за посиланнями, навіть якщо їх рекомендували друзі; Не переглядати інформацію за незнайомими посиланнями; Не відкривати невідомі листи-спами, у них можуть бути віруси; Повідомляти про погрозливі повідомлення, чи інші непристойні пропозиції; Не повідомляти інформацію про кредитки батьків, фото квитків, на яких видно штрих-код чи QR код.

Рекомендації для батьків: 1.Розмовляйте з дітьми про справи в школі, цікавтесь їх емоціями, враженнями. 2. Дозвольте дитині навчити вас тому, що їй...
Слайд № 17

Рекомендації для батьків: 1.Розмовляйте з дітьми про справи в школі, цікавтесь їх емоціями, враженнями. 2. Дозвольте дитині навчити вас тому, що їй цікаво, це вас зблизить. 3.Запам’ятовуйте те, що важливо для вашої дитини. 4. Розповідайте про ваші справи. 5. Знайдіть спільне захоплення чи хоббі. 6.Розповідайте про цікаві та смішні історії з вашого життя. 7.Вибачайтесь, коли ви були неправі. 8. Бешкетуйте інколи разом. 9.Діліться з дитиною повчальними та мудрими уроками з вашого життя.

Дякую за увагу!
Слайд № 18

Дякую за увагу!

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Виховна робота, психологія

05.03.2021

124

0

3

Для кого: Дорослі