Презентація на тему: "Головні члени речення"

Опис документу:
Члени речення — це слова або лексичні словосполучення, пов'язані синтаксичними й морфологічними відношеннями. Членами речення є тільки повнозначні слова, до яких можна поставити питання. Головні члени речення: підмет і присудок.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися
Опис презентації окремими слайдами:
Слайд № 1

Епіграф уроку: Мандруємо разом! У добру путь! Цю землю Синтаксисом звуть!
Слайд № 2

Епіграф уроку: Мандруємо разом! У добру путь! Цю землю Синтаксисом звуть!

Мета уроку: узагальнити і систематизувати вивчене учнями з теми «Головні члени речення»; удосконалювати вміння визначати граматичну основу речень, ...
Слайд № 3

Мета уроку: узагальнити і систематизувати вивчене учнями з теми «Головні члени речення»; удосконалювати вміння визначати граматичну основу речень, розпізнавати типи підметів та присудків за формою вираження, виконувати повний синтаксичний розбір речень; розвивати зв′язне мовлення, вдосконалювати будову речення; виховувати високу культуру мовлення.

Означає предмет, опредмечену дію чи ознаку, абстрактне поняття, істоту тощо Пов’язаний з присудком Відповідає на питання хто? що? Виражається будь-...
Слайд № 4

Означає предмет, опредмечену дію чи ознаку, абстрактне поняття, істоту тощо Пов’язаний з присудком Відповідає на питання хто? що? Виражається будь-якою повнозначною частиною мови, крім прислівника, а також сполученням двох і більше слів

Підмет може бути виражений іменником займенником числівником прикметником, числівником, займенником, дієприкметником у значенні іменника сполучення...
Слайд № 5

Підмет може бути виражений іменником займенником числівником прикметником, числівником, займенником, дієприкметником у значенні іменника сполученням числівника з іменником або двох займенників власною назвою інфінітивом поєднанням двох іменників

Означає дію, стан, ознаку чи належність Пов”язаний з підметом Вживається формами дієслів дійсного, наказового або умовного способу, фрезеологіз- ма...
Слайд № 6

Означає дію, стан, ознаку чи належність Пов”язаний з підметом Вживається формами дієслів дійсного, наказового або умовного способу, фрезеологіз- мами Відповідає на питання що робить предмет? що з ним робиться? який він є? хто він такий?

простий дієслівний складений дієслівний складений іменний складний ВИДИ ПРИСУДКІВ
Слайд № 7

простий дієслівний складений дієслівний складений іменний складний ВИДИ ПРИСУДКІВ

Дослідження-спостереження Записати речення, підкреслити головні члени речення,пояснити, чим виражені присудки. Солов′я збентежив трепет яблуневих в...
Слайд № 8

Дослідження-спостереження Записати речення, підкреслити головні члени речення,пояснити, чим виражені присудки. Солов′я збентежив трепет яблуневих віт.Десятків зо три вуликів стояло серед гайка. Хмари лебедині пливли над нами.

Допоміжне дієслово зі значенням: а) початку дії,її тривалості чи завершення (почати, кинутися, продовжувати, закінчувати, припинити та ін.); б) мож...
Слайд № 9

Допоміжне дієслово зі значенням: а) початку дії,її тривалості чи завершення (почати, кинутися, продовжувати, закінчувати, припинити та ін.); б) можливості чи неможливості, волевияв- лення (могти, уміти, бажати, хотіти, вирішити, намагатися та ін.) Інфінітив припинили рухатися, хотів повідомити, вирішила промовчати

Замініть у поданих реченнях прості дієслівні присудки складеними дієслівними, дібравши для цього з довідки необхідні допоміжні дієслова. Утворені р...
Слайд № 10

Замініть у поданих реченнях прості дієслівні присудки складеними дієслівними, дібравши для цього з довідки необхідні допоміжні дієслова. Утворені речення запишіть. 1.Осінь, поки непомітно, визирає з усіх шпаринок. 2.ОльгаДмитрівна міцно притискує дітей до серця і нестримно плаче від радості. 3.Улітку в спраглому небі гойдається вітер одвічних лип. 4.На сході багряно палав місяць. 5.Зроблю собі човна із мрій і весла із пісень. 6.Уже не кує зозуля в кленах... Довідка. Почати, продовжувати, хотіти, намагатися, закінчувати, не переставати, переставати.

Дієслово- зв′язка, що вказує на час, особу, спосіб Іменна частина, виражена: *іменником; *прикметником; *займенником; *дієприкметником; *фразеологі...
Слайд № 11

Дієслово- зв′язка, що вказує на час, особу, спосіб Іменна частина, виражена: *іменником; *прикметником; *займенником; *дієприкметником; *фразеологізмом був другом; став розумнішим; виявився своїм; були переконані; був лебединою піснею

Вибірково-розподільна робота. Виписати з речень присудки. І група – складені дієслівні. ІІ група – складені іменні. Зоря на небі рожева вже починал...
Слайд № 12

Вибірково-розподільна робота. Виписати з речень присудки. І група – складені дієслівні. ІІ група – складені іменні. Зоря на небі рожева вже починалась займатися. Повітря було насичене пахощами достиглих яблук. Ліси ставали густіші й густіші. Запалений вогонь мав зберігатися аж до весни. Він був на сьомому небі. Гості за святковим столом починали вести неквапну розмову. Будемо чекати ранку. Золоті ворота – парадний в′їзд до Києва.

Завдання до казки Спишіть, поставте,де потрібно, тире на місці пропущеної зв′язки. Бджола відома трудівниця. Поезія це діло совісне. Паляниця хлібо...
Слайд № 13

Завдання до казки Спишіть, поставте,де потрібно, тире на місці пропущеної зв′язки. Бджола відома трудівниця. Поезія це діло совісне. Паляниця хлібові сестриця.Працювати не в дудку грати.Витримка то запорука успіху. Тиха вода глибока.

СКЛАДНИЙ ПРИСУДОК Склад присудка Приклади Простий дієслівний + складений іменний Хлопець стояв перед усіма присоромлений Складений дієслівний+ скла...
Слайд № 14

СКЛАДНИЙ ПРИСУДОК Склад присудка Приклади Простий дієслівний + складений іменний Хлопець стояв перед усіма присоромлений Складений дієслівний+ складений іменний Спочатку він хотів бути художником. Складений дієслівний + Складений дієслівний Потім спробував готуватися вступати на економічний

Синтаксичний розбір речення Два джмелі зранку почали поратися коло квіток.
Слайд № 15

Синтаксичний розбір речення Два джмелі зранку почали поратися коло квіток.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Психологічні особливості навчання вчителів у системі формальної і неформальної освіти»
Швень Ярослава Леонідівна
24 години
490 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.