Презентація на тему:" Доба Просвітництва"

Опис документу:
Мета: познайомити учнів з характерними особливостями доби Просвітництва як ідейного руху, систематизувати матеріал, опрацьований самостійно, визначити основні ідеї Просвітництва, розглянути роль художньої літератури та розмаїття виявів літературного життя; розвивати в учнів навички аналізу інформації, уміння узагальнювати та систематизувати матеріал; виховувати інтерес до кращих духовних надбань людства

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися
Опис презентації окремими слайдами:
Доба Просвітництва
Слайд № 1

Доба Просвітництва

Історична доба епохи 1. XVIII століття — епоха великих соціальних зрушень у країнах Європи. Криза феодальної системи й формування буржуазних віднос...
Слайд № 2

Історична доба епохи 1. XVIII століття — епоха великих соціальних зрушень у країнах Європи. Криза феодальної системи й формування буржуазних відносин. Буржуазна революція в Англії (1688—1689), Велика французька революція (1789—1794), в інших країнах теж розпочалися процеси перебудови державних устроїв. 2. Вихід на арену політичної боротьби представників третього стану. 3. Переосмислення колишніх соціальних відносин і формування нових концепцій подальшого розвитку світу й людства. Глобальний переворот у галузі ідеології. XVIII століття — вік філософії.

“Гасло просвітництва: май відвагу користуватися власним розумом” (І. Кант) “Рушійна сила прогресу – розум: якщо всі розуміють необхідність природно...
Слайд № 3

“Гасло просвітництва: май відвагу користуватися власним розумом” (І. Кант) “Рушійна сила прогресу – розум: якщо всі розуміють необхідність природного порядку – він настане”. (Т. Гооббс) “Перша причина щастя чи недолі людської – в самій людині. Кожна людина від природи володіє “природними правами”. (Дж. Локк) Єдиний спосіб захистится від зовнішнього світу – це глибоко його пізнати”. (Дж. Локк) “Усі смертні вільні”. (Вольтер) “Не треба законами досягати того, що можна досягти поліпшення вдачі”. “Несправедливість, допущена стосовно однієї людини, є загрозою всім”. (Монтексьє) “Мистецтво має виносити вирок злу й пороку, виступати наставником роду людського”. (д. Дідро) “Свобода, рівність, братерство”. (Гасло великої Французької революції !789 рік) “Люди народжуються і залишаються вільними і рівними в правах, природними і невід’ємними правами людини є свобода, власність, безпека, й опір пригнобленню…” (декларація прав людини і громадянина, 1789 рік)

Просвітництво — широкий ідейно-культурний рух, що охопив усі країни Європи й виявився у різних видах мистецтва. Величезна роль літератури, що стала...
Слайд № 4

Просвітництво — широкий ідейно-культурний рух, що охопив усі країни Європи й виявився у різних видах мистецтва. Величезна роль літератури, що стала передовим плацдармом, де перевірялися найновішіідеї, найсміливіші погляди на людину та суспільство. Злиття літератури та філософії. При всій відмінності поглядів та підходів представників Просвітництва єднає дещо спільне, що дозволяє виокремити цю добу в історії людства, а саме: а)надання великого значення розуму; б)заперечення теорії природжених ідей, досвід — єдине джерело набуття знань;

в)ідеї правлять світом, вони можуть змінити суспільство; г)критика недосконалого суспільного ладу, несправедливих устроїв, нерівності; д)природа — ...
Слайд № 5

в)ідеї правлять світом, вони можуть змінити суспільство; г)критика недосконалого суспільного ладу, несправедливих устроїв, нерівності; д)природа — розумна, а розум — вияв природи; е)зло у житті — результат порушення законів природи, тому треба повернутися до її сутності; є) людина добра від народження, а суспільство спотворює її природу; ж)моральне виховання людини — шлях до вдосконалення суспільства; з)просвітителі — «громадяни світу», вони відчували свою відповідальність за увесь світ, прагнули змінити його на засадах гуманізму.

Просвітництво вирізняється співіснуванням різних філософських течій та напрямів: раціоналізм, сенсуалізм, матеріалізм, суб'єктивний ідеалізм, антич...
Слайд № 6

Просвітництво вирізняється співіснуванням різних філософських течій та напрямів: раціоналізм, сенсуалізм, матеріалізм, суб'єктивний ідеалізм, античний скептицизм. Сенсуалісти вважали, що пізнання базується на первісних відчуттях, і всі наші поняття, ідеї, уявлення є наслідком переробленихі осмисленних відчуттів. Раціоналісти визнавали існування «вроджених ідей», зокрема про прекрасне, величне, потворне; наголошували на верховенстві розуму, відповідності творчості його вмогам. Матералісти розуміли мистецтво як “наслідування природи”, а в його обрахах вбачали своєрідні “зліпки” матеріального світу. Ідеалісти розгдядали мистецтво як втілення “первинних ідей” у “вторинних” чуттєвих образах, або як породження творчого духу митця.

Погляд на людину Просвітителі хотіли бачити в людині «природну особистість» (Ж. Ж. Руссо), поєднання «краси й добра» (Й. Й. Вінкельман), «розумну і...
Слайд № 7

Погляд на людину Просвітителі хотіли бачити в людині «природну особистість» (Ж. Ж. Руссо), поєднання «краси й добра» (Й. Й. Вінкельман), «розумну істоту» (Вольтер), «практичну людину» (Д. Дефо), «справедливу людину» (Д. Дідро). Але всіх їх об'єднує розуміння залежності суспільного життя від виховання людини. «Чим людина розумніша, тим вона вільніша», — писав Вольтер. Увесь пафос Просвітництва полягає у програмі оновлення життя, формуванні нової людини, утвердженні нових ідеалів і цінностей, нових стосунків між людьми й концепцій, які, на думку мислителів, мали привести до загального добра і всесвітньої гармонії. Велику увагу просвітителі приділяли вихованню, яке вони розуміли в широкому плані — це й освіта людини, і її моральний розвиток, і навчання нормам поведінки у суспільстві. Просвітителі розуміли літературу й мистецтво як засіб виховання, повчаючи всіх — від монархів до представників народу.

Ідеї Просвітництва 1. Культ розуму та науки. 2. Поєднання розуму та природи. 3. Віра в перетворюючу силу ідей та освіти. 4. Визнання впливу суспіль...
Слайд № 8

Ідеї Просвітництва 1. Культ розуму та науки. 2. Поєднання розуму та природи. 3. Віра в перетворюючу силу ідей та освіти. 4. Визнання впливу суспільного і природного середовища на формування людини. 5. Надання переваги досвіду. 6. Переосмислення питань світобудови й суспільного порядку. 7. Проголошення цінності людини незалежно від її походження, утвердження рівності всіх людей. 8. Виховання гармонійної людини за законами розуму та природи. 9. Утвердження великої виховної ролі мистецтва в суспільстві.

У літературі розвивалися різні художні напрями: просвітницький класицизм; просвітницький реалізм; сентименталізм; рококо. Художні напрями
Слайд № 9

У літературі розвивалися різні художні напрями: просвітницький класицизм; просвітницький реалізм; сентименталізм; рококо. Художні напрями

Дух Просвітництва знайшов вияв у різних галузях: у філософії (Дж. Локк, К. А. Гельвецій, Е. Е. К. Шефтсбері та ін.), в літературі (Вольтер, Д. Дідр...
Слайд № 10

Дух Просвітництва знайшов вияв у різних галузях: у філософії (Дж. Локк, К. А. Гельвецій, Е. Е. К. Шефтсбері та ін.), в літературі (Вольтер, Д. Дідро, Ш. Л. Монтеск'є, Дж. Свіфт, Д. Дефо, Г.Філдінг, Й. В. Ґете, Ф. Шиллер, Г. Е. Лессінг, Й. Г. Гердер та ін.) у живопису (В. Хогарт, Т. Гейнсборо, Ж. Б. Грез, Ж. Б. С. Шарден та ін.), у музиці (Й. С. Бах, Й. Гайдн, Глюк та ін.), у скульптурі (Е. М. Фальконе, Ж. А. Гудон та ін.)

Жанри літератури доби Просвітництва Жанр Автор, назва твору Епістолярний роман (роману листах) Й. В. Гете“СтражданнямолодогоВертера”, Ж. Ж.руссо“Юл...
Слайд № 11

Жанри літератури доби Просвітництва Жанр Автор, назва твору Епістолярний роман (роману листах) Й. В. Гете“СтражданнямолодогоВертера”, Ж. Ж.руссо“Юлія. Або новаЕлоїза” Дорожні нотатки, щоденники Л.Стерн“Сентиментальнаподорож по Франції йІталії”, О. Радищев“Подорожз Петербурга доМоскви” Реалістичний роман Д. Дефо“РобінзонКрузо” Сатирично-фантастичний роман Дж.Свіфт“мандриГуллівера” Філософськаповість Вольтер“Простак” “Міщанськадрама” Ф. Шиллер“Розбійники” Комедія П. Бомарше“ВесілляФігаро” Трагедія Й. В. Гете“Фауст” Соціально-побутовий роман Г.Філдінг“ІсторіяТомаДжонса,знайди” Автобіографії Б. Франклін“Автобіографія” Наукові, соціально-політичні, критичні статті “Енциклопедіянаук, мистецтв іремесел”(під

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Малюк у світі економіки та фінансів»
Часнікова Олена Володимирівна
36 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.