Презентація: Музика-цілющий засіб в освіті дошкільників з особливими освітніми потребами"

Опис документу:
Презентація містить систему музичних технологій, які забезпечують дитині з особливими освітніми потребами зміцнення психічного і фізичного здоров'я, виявлення і розвиток музичних і творчих здібностей, формування звички до здорового способу життя.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код
Опис презентації окремими слайдами:
Музика – цілющий засіб в освіті дошкільників з особливими освітніми потребами. Презентацію підготувала Фролова Ольга Володимирівна музичний керівни...
Слайд № 1

Музика – цілющий засіб в освіті дошкільників з особливими освітніми потребами. Презентацію підготувала Фролова Ольга Володимирівна музичний керівник КЗ «Бердянська загальноосвітня санаторна школа-інтернат I-III ступенів ЗОР

Актуальність ідеї Сучасний етап розвитку освітньої галузі в Україні відзначився особливою увагою з боку держави і суспільства до дітей з особливими...
Слайд № 2

Актуальність ідеї Сучасний етап розвитку освітньої галузі в Україні відзначився особливою увагою з боку держави і суспільства до дітей з особливими освітніми потребами. Дитина з особливими освітніми потребами в умовах модернізації та реформування освіти розглядається як особистість, яка має такі ж права, що й інші члени суспільства. Про це йдеться в ряді нормативно-правових документів України: наказів МОН України №1436 від 31 грудня 2015 «Про затвердження Плану заходів щодо забезпечення права на освіту дітей з особливими освітніми потребами в загальноосвітньому просторі», №5 від 11 січня 2016 «Про Затвердження плану заходів з реалізації спільного проекту «Вчимося жити разом», Наказу департаменту освіти і науки Запорізької обласної державної адміністрації № 0030 від 18 січня 2016 «Про оголошення у Запорізькій області 2016 року Роком дитини з особливими освітніми потребами». Пошук нових шляхів впливу на повноцінне формування, розвиток і корекцію їх психофізичних якостей набуває актуальності в сфері сучасної корекційної педагогіки та спеціальної психології в зв’язку із залученням дітей до загальноосвітнього простору та бажанням надати їм вчасної допомоги в різних типах закладів та в різних формах навчання. Нині навчання і виховання дітей з особливими освітніми потребами відбувається не лише в спеціальних закладах освіти, а й в загальноосвітньому просторі. Для корекції їх психофізичних порушень необхідні інноваційні методи та моделі психолого-педагогічної допомоги. І саме застосування музики є одним із таких методів, який використовує її як засіб мобілізації інтелектуальних, емоційних, рухових, мовленнєвих та інших функціональних можливостей організму дитини, як велику допомогу в корекційній роботі. Цей висновок став стимулом для обрання теми поглибленного опрацювання:«Музика – цілющий засіб в освіті дошкільників з особливими освітніми потребами». Ми вважаємо, що музичні заняття актуально , можливо і необхідно використовувати з користю для здоров’я.

Мета роботи: Розробити систему музичних занять, які забезпечать дитині з особливими освітніми потребами зміцнення психічного і фізичного здоров'я, ...
Слайд № 3

Мета роботи: Розробити систему музичних занять, які забезпечать дитині з особливими освітніми потребами зміцнення психічного і фізичного здоров'я, виявлення і розвиток музичних і творчих здібностей, формування звички до здорового способу життя. Завдання: - Створити предметно-розвиткове середовище для формування гармонійної, духовно-багатої, фізично здорової особистості; - розвивати музичні і творчі здібності, враховуючи вікові та індивідуальні можливості кожної дитини; - формувати початок музичної культури,правильну поставу, гігієнічні навички; підвищити адаптивні можливості дитячого організму (активізувати захисні властивості, стійкість до захворювань). Очікувані результати: Гармонізація емоційно-вольової сфери; Посилення емоційної стійкості до стресів; Поліпшення фізичного здоров’я; Розкриття природних здібностей і задатків; Сформованість певного рівня музичної обізнаності та компетентності; Формування мовленнєвої культури та соціальної комунікації.

Алгоритм проведення заняття: “Музика – цілющий засіб” Ритуал початку й закінчення заняття, вступна ходьба (1хв) Привітання-звертання із самомасажем...
Слайд № 4

Алгоритм проведення заняття: “Музика – цілющий засіб” Ритуал початку й закінчення заняття, вступна ходьба (1хв) Привітання-звертання із самомасажем, або “інструментальний діалог” (2хв) Музично-ритмічні рухи, профілактика порушення постави (3хв) Слухання та прислухання (3хв) Дихальна та пальчикова гімнастики (1хв) Артикуляційна гімнастика (1хв) Спів, пісенна творчість, мовленнєві ігри (6 хв) Музично-танцювальна діяльність (3хв) Музично-ігрова діяльність, музикування ( 3 хв) Музична релаксація Прощання-звертання (2хв) (1хв)

Привітання-звертання з використанням самомасажу або інструментальний діалог Готують голосові зв’язки до співу Розвивають звуковисотний і ритмічний ...
Слайд № 5

Привітання-звертання з використанням самомасажу або інструментальний діалог Готують голосові зв’язки до співу Розвивають звуковисотний і ритмічний слух Готують голос до співу

Слухання та прислухання Слухання музики може заспокоювати чи збуджувати нервову систему, прискорювати чи уповільнювати роботу серця та дихання, під...
Слайд № 6

Слухання та прислухання Слухання музики може заспокоювати чи збуджувати нервову систему, прискорювати чи уповільнювати роботу серця та дихання, підвищувати чи нормалізувати артеріальний тиск, спазмувати та розслаблювати м’язи, підвищувати рівень ендорфірону(речовина, яка виробляється в мозку і сприяє підвищенню життєвого тонусу, усуненню больового синдрому тощо), регулювати температуру тіла, активізувати імунітет, стимулювати вироблення гормонів, що блокує стрес. Слухання та прислухання спрямовує на розвиток уваги та посилення діяльності слухового каналу дитини. Застосування прийому “чую те, чого не бачу” сприяє розвитку вміння концентрувати увагу на звукових процесах дійсності та активізації мисленнєвої діяльності під час з’ясування джерела звуку. Спочатку діти вслуховуються у звучання, далі розмірковують, що це звучить: дощ, грім, вітер, шурхіт листя, музичні інструменти тощо і, малюючи це у своїй уяві, відтворюють (імітують) звукове явище голосом. Слухання відбувається автоматично, а для того,щоб почути, потрібно вміння зосереджуватися, аналізувати й емоційно реагувати на звук, що саме по собі, вже є складнішим процесом. Наше завдання – навчити дитину диференційовано підходити до всього, що звучить, інтуїтивно вирізняти гармонійне благозвуччя і уміти насолоджуватися ним.

ВПЛИВ ЗВУЧАННЯ МУЗИЧНИХ ІНСТРУМЕНТІВ НА ЛІКУВАННЯ І ПРОФІЛАКТИКУ ЗАХВОРЮВАНЬ
Слайд № 7

ВПЛИВ ЗВУЧАННЯ МУЗИЧНИХ ІНСТРУМЕНТІВ НА ЛІКУВАННЯ І ПРОФІЛАКТИКУ ЗАХВОРЮВАНЬ

Використання класичної музики для покращення емоційного стану дитини Емоційний стан Назва твору Автор Час Перевтомаінервовевиснаження «Ранок» «Поло...
Слайд № 8

Використання класичної музики для покращення емоційного стану дитини Емоційний стан Назва твору Автор Час Перевтомаінервовевиснаження «Ранок» «Полонез» Е.Гріг Огінський 2-3хв. 3-4хв. Пригнічениймеланхоличнийнастрій Дорадості» «АвеМарія» Л. Ван Бетховен, Ф. Шуберт 4хв. 4-5хв. Дратівливость,гнів «Хорпілігримів», «Сентиментальнийвальс» Р. Вагнер, П.Чайковський 2-4хв. 3-4хв Зниженазосередженість,увага «Порироку», «Місячнесяйво», «Мрії» П.Чайковський, К.Дебюссі, Р.Дебюссі 2-3хв. 3хв. Розслаблюючийвплив «Баркарола», «Пастораль», «Соната до мажор» (ч 3), «Лебідь», «Сентиментальнийвальс» романсзкінофільму«Овід», «ІсторіяЛюбові», «Вечір», «Елегія», «Прелюдія1»Прелюдія3 » П.Чайковський,Бізе,Лекана, Сен-Санс, П.Чайковський, Д. Шостакович, Ф. Лей, Д. Леннон, Форе, І. С. Бах 2-3хв 3хв. 3-4хв. 2-3хв. 3-4хв. 4хв. 3-4хв. 2хв. 4хв. 3хв.

Вплив інструментальної музики проявляє себе таким чином: • звучання ударних інструментів дає відчуття стійкості, впевненості в майбутньому, фізично...
Слайд № 9

Вплив інструментальної музики проявляє себе таким чином: • звучання ударних інструментів дає відчуття стійкості, впевненості в майбутньому, фізично бадьорить, додає людині сили; • мідні духові інструменти миттєво виводять людину зі стану сну і діють на неї як звуковий холодний душ; інтелектуальній сфері найбільше відповідають клавішні інструменти, які найяскравіше виявляються у фортепіанному звучанні. Не випадково звучання рояля називають самою математичною музикою, а піаністів відносять до музичної еліти, яка володіє чітким мисленням і дуже хорошою, в порівнянні з іншими музикантами, пам'яттю; • абсолютно інша структура звуку у струнних інструментів. Вони прямо впливають на серце. Струнні, в особливості скрипки і віолончелі, гітари, орієнтовані на розвиток співчуття. Відомий вислів про скрипки, які «сміються і плачуть, з'єднують людей, сприяють створенню особливого настрою, при якому надзвичайно добре вирішуються питання милосердя»; вокальна музика впливає на весь організм, але найбільше на горло. Вислів «чарівний голос» дуже актуальний в даний час, тому що вміння непросто говорити, а й інтонувати і модулювати свої слова і вирази стає справжнім мистецтвом підпорядкування людей своїй волі, створення певного образу, що надзвичайно важливо для політика, керівника і будь-якої людини, що працює в сфері комунікацій. Таким чином, музика – один із засобів який впливає на фізичний стан . А це є необхідною умовою в роботі з дітьми з особливими освітніми потребами.

Дихальна гімнастика під музику Позитивно впливає на обмінні процеси Відновлює порушене носове дихання Сприяє розвитку дихальної системи та співочих...
Слайд № 10

Дихальна гімнастика під музику Позитивно впливає на обмінні процеси Відновлює порушене носове дихання Сприяє розвитку дихальної системи та співочих здібностей дітей, відновленню центральної нервової системи

Артикуляційна гімнастика під музику Тренування м’язів мовного апарату, підготовка до правильної вимови фонем
Слайд № 11

Артикуляційна гімнастика під музику Тренування м’язів мовного апарату, підготовка до правильної вимови фонем

Пальчикова гімнастика під музику Стимулює дію мовних зон кори головного мозку дітей Удосконалює увагу і пам’ять Формує асоціативно-образне мислення...
Слайд № 12

Пальчикова гімнастика під музику Стимулює дію мовних зон кори головного мозку дітей Удосконалює увагу і пам’ять Формує асоціативно-образне мислення Полегшує майбутнім школярам засвоєння навичок письма

Спів та інсценізація пісень Сприяє стабілізації нервової системи, стимуляції мозкової діяльності Слугує гімнастикою для дихального апарату Дає змог...
Слайд № 13

Спів та інсценізація пісень Сприяє стабілізації нервової системи, стимуляції мозкової діяльності Слугує гімнастикою для дихального апарату Дає змогу дитині долати психологічні бар’єри , ставати впевненішою у власних силах

«Хто багато співає, того хвороби минають» Звук “а-а” стимулює роботу легенів, трахеї, гортані, оздоровлює руки і ноги; Звук “і-і” активізує діяльні...
Слайд № 14

«Хто багато співає, того хвороби минають» Звук “а-а” стимулює роботу легенів, трахеї, гортані, оздоровлює руки і ноги; Звук “і-і” активізує діяльність щитовідної залози, покращує зір і слух; Звук “у-у” підсилює функцію дихальних центрів мозку і центру мови; Звуки “м” з закритим ротом знімає психічну втому, покращує пам’ять і кмітливість

Мовленнєві ігри Розвивають емоційну виразність мовлення дітей, рухову активність
Слайд № 15

Мовленнєві ігри Розвивають емоційну виразність мовлення дітей, рухову активність

Музично-ігрова діяльність Відбувається стимуляція і концентрація уваги дитини Координація аудіовізуальної, моторної і тактильної корекції Створюють...
Слайд № 16

Музично-ігрова діяльність Відбувається стимуляція і концентрація уваги дитини Координація аудіовізуальної, моторної і тактильної корекції Створюються найкращі умови для комунікації – встановлення взаємодії індивіда з групою і групи з кожною окремою дитиною.

Гра на музичних інструментах приносить насолоду й відчуття причетності до творчого процесу народження музики. Дитина отримує змогу відчути власну з...
Слайд № 17

Гра на музичних інструментах приносить насолоду й відчуття причетності до творчого процесу народження музики. Дитина отримує змогу відчути власну значущість і гідність. Музика, яку виконує дитина й інструмент, який вона обирає, несуть діагностичну інформацію про саму дитину. Наприклад, якщо дитина обирає ударні інструменти ( барабан, ложки, бубон, колотушки) ,то їй не вистачає впевненості,стійкості, фізичної активності, або у неї є бажання позбутися гніву та роздратуванню. Вибір духових музичних інструментів(сопілочок, дудочок, тощо) вказує на необхідність бути вислуханою або свідчить про недостатню розвиненість уміння заявляти про себе, бути почутим Зосередження уваги на клавішних інструментах свідчить про потенціал інтелектуальних здібностей дитячої творчості. Струнні музичні інструменти ( ліра, скрипочка тощо) сигналізують про потребу співчутливого й ніжного ставлення до дитини або про бажання виразити ніжні й сердечні почуття. МУЗИКУВАННЯ

Музично-танцювальна діяльність Допомагає гармонійно поєднати ритм рухів свого тіла з ритмом музики , відчути радість, прилив сил та енергії в русі ...
Слайд № 18

Музично-танцювальна діяльність Допомагає гармонійно поєднати ритм рухів свого тіла з ритмом музики , відчути радість, прилив сил та енергії в русі під музику, Зняти психофізичні утиски, вивільнити невикористану енергію

Розвитку особистості дитини сприяють дитячі музичні свята. Основа свята – це гра: веселе дійство, де є вільна музична діяльність. Викликаючи емоції...
Слайд № 19

Розвитку особистості дитини сприяють дитячі музичні свята. Основа свята – це гра: веселе дійство, де є вільна музична діяльність. Викликаючи емоції радості, свята закріплюють знання дітей про оточуючий світ, розвивають мову дитини, творчу ініціативу та естетичний смак.

Музично-релаксаційні вправи Знімають фізичне та психічне напруження Створюють позитивний емоційний настрій
Слайд № 20

Музично-релаксаційні вправи Знімають фізичне та психічне напруження Створюють позитивний емоційний настрій

2.Денний сон повинен проходити під тиху, спокійну музику. Відомо, що сон розглядається як прояв важкоорганізованої діяльності ряду мозкових структу...
Слайд № 21

2.Денний сон повинен проходити під тиху, спокійну музику. Відомо, що сон розглядається як прояв важкоорганізованої діяльності ряду мозкових структур. Звідси його найважливіша роль в забезпеченні нервого психічного здоров'я дітей. Денний сон може супроводжуватися наступними музичними творами: Соло фортепіано (Клейдерман і симфонічний оркестр) П.І. Чайковський «Пори року»; Бетховен, соната № 14 «Місячна»; Бах - Гуно «Аве Марія» ; колискові мелодії ; голоси океану. 3.Музика для вечірнього часу сприяє зняттю втоми,стресових ситуацій за день. Вона заспокоює, розслаблює, нормалізує кров'яний тиск і роботу нервової системи дитячого організму. Для цього можна використовувати такі мелодії: «Класичні мелодії для дітей та їх батьків» ; Мендельсон «Концерт для скрипки з оркестром»; Бах «Органні твори»; А. Вівальді «Пори року»; Голоси природи . 1.Ранковий прийом у дитячому садку слід проводити під музику Моцарта. Ця музика має тісний контакт між дорослим і дитиною, створює атмосферу затишку, тепла, любові і забезпечує психологічне благополуччя. Варіантами музики для ранкового прийому можуть бути і такі твори: «Ранок» (музика Гріга з сюїти «Пер Гюнт») Музичні композиції (оркестр Поля Моріа) Сен-Санс «Карнавал тварин» (симфонічний оркестр) РЕКОМЕНДАЦІЇ ЩОДО ВИКОРИСТАННЯ МУЗИКИ В ПОВСЯКДЕННОМУ ЖИТТІ ДИТЯЧОГО САДОЧКА.

Рекомендації щодо співу в повсякденному житті групи Особливого значення варто надавати співу та інсценізації українських народних пісень, у яких пр...
Слайд № 22

Рекомендації щодо співу в повсякденному житті групи Особливого значення варто надавати співу та інсценізації українських народних пісень, у яких протягом століть відбиралися найгарніші та найвиразніші музичні інтонації. Співати українські дитячі пісні у супроводі аудіозапису зразкових дитячих колективів. Наприклад, диск “ Вийди, вийди сонечко: українські народні пісні співають діти”. Це пов`язано з гігієною дитячого голосу. Як відомо, голосові апарати дітей та дорослих істотно відрізняється за фізіологією. Коли діти копіюють вокальну манеру дорослих, вони шкодять своєму голосу. Використовувати пісню під час сюжетно-рольових ігор в групі, на прогулянках, під час зображувальної діяльності, при розповіданні дітям казок, при розгляданні ілюстрацій та бесід за ними. Створити в кожній групі альбом “Наші пісні” з картинками за змістом знайомих пісень та фонотеку пісенного матеріалу.

Висновок Таким чином, професійне застосування всіх видів музичної роботи, запропонованих методів і прийомів сприяє гуманізації змісту музичного вих...
Слайд № 23

Висновок Таким чином, професійне застосування всіх видів музичної роботи, запропонованих методів і прийомів сприяє гуманізації змісту музичного виховання, навчання та розвитку старших дошкільників, створенню розвивального та здоров’язберігаючого освітнього середовища і, найголовніше, принесе відчуття задоволення і радості усім учасникам процесу.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»