Сьогодні о 18:00
Вебінар:
«
Критика і розвиток. Як не знищити мотивацію
»
Взяти участь Всі події

Презентація "Міжнародний досвід застосування соціального замовлення"

Професійна діяльність соціальних працівників у громаді

Для кого: 5 Клас, 6 Клас, 7 Клас, 8 Клас, 9 Клас, 10 Клас, 11 Клас, 12 Клас, Дорослі

01.02.2021

177

1

0

Опис документу:
Презентація на тему: «Міжнародний досвід застосування соціального замовлення». Підійде для студентів, які вивчають професійну діяльність соціальних працівників у громаді. За необхідності можу надіслати матеріал на пошту, вайбер або в телеграм. Прохання, якщо будете завантажувати чи використовувати матеріал залишити лайк або відгук)
Перегляд
матеріалу
Отримати код
Опис презентації окремими слайдами:
Міжнародний досвід застосування соціального замовлення Виконала: студентка 1 курсу магістратури гр. МСРп-191 Віктор Вікторія
Слайд № 1

Міжнародний досвід застосування соціального замовлення Виконала: студентка 1 курсу магістратури гр. МСРп-191 Віктор Вікторія

Світовий досвід свідчить, що коли держава не спроможна ефективно фінансувати власну соціальну сферу, то найкраще що вона може зробити - провести ре...
Слайд № 2

Світовий досвід свідчить, що коли держава не спроможна ефективно фінансувати власну соціальну сферу, то найкраще що вона може зробити - провести реформи у напрямку роздержавлення, формування ринку соціальних послуг та впровадження системи соціального замовлення.

Поняття соціального замовлення Соціальне замовлення (муніципальне соціальне замовлення) - це комплекс заходів адміністративного характеру, які регу...
Слайд № 3

Поняття соціального замовлення Соціальне замовлення (муніципальне соціальне замовлення) - це комплекс заходів адміністративного характеру, які регулюють діяльність у сфері соціальних послуг, та здійснюються за допомогою залучення неурядових організацій та суб’єктів господарювання до вирішення актуальних соціальних проблем. Згідно Закону України «Про соціальні послуги», соціальне замовлення – це засіб регулювання діяльності у сфері надання соціальних послуг шляхом залучення на договірній основі суб’єктів господарювання для задоволення потреб у соціальних послугах, визначених місцевими органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування.

Користь соціального замовлення 1. Роздержавлення соціальної сфери та звільнення держави від невластивих їй функцій безпосереднього надання соціальн...
Слайд № 4

Користь соціального замовлення 1. Роздержавлення соціальної сфери та звільнення держави від невластивих їй функцій безпосереднього надання соціальних послуг громадянам; 2. Зменшення прямих бюджетних видатків й економія коштів для більш ефективного надання соціальних послуг; 3. Формування дієвого ринку послуг з реальною конкуренцією організацій, що надають такі послуги; 4. Підвищення якості і зменшення затрат на соціальні послуги; 5. Максимальне наближення соціальних послуг до прямих споживачів; 6. Зменшення корупції за рахунок звуження повноважень державних службовців у процесі прийняття рішень; 7. Розвиток громадянського суспільства за рахунок розширення сфери відповідальності громадських об’єднань і прозорій участі в розподілі бюджетних коштів; 8. Інтеграція до міжнародної спільноти та підвищення довіри до держави завдяки запровадженню соціальних стандартів розвинених країн; 9. Громадський контроль органів державної влади; 10. Підвищення соціальної активності громадян 11. Зменшення дистанції влади.

Реалізація соціального замовлення Соціальне замовлення у тій формі, в якій воно реалізується у розвинених країнах, є одним з численних механізмів в...
Слайд № 5

Реалізація соціального замовлення Соціальне замовлення у тій формі, в якій воно реалізується у розвинених країнах, є одним з численних механізмів взаємодії між НКО і владою як на місцевому, так і на державному рівні. Зокрема, європейський та американський досвід місцевого самоврядування, цей досвід постійної боротьби людей за право самим вирішувати свої проблеми, дозволив закріпити найбільш ефективні механізми участі населення у вирішенні проблем суспільства. Як знаємо НКО виконують дві основні функції: роль посередника між окремими людьми, різними групами і державою; захист та реалізація індивідуальних прав і свобод громадян.

Виходячи з усвідомлення важливості цих функцій НКО, демократичні уряди і громадськість прагнуть розширити сферу діяльності організацій «третього се...
Слайд № 6

Виходячи з усвідомлення важливості цих функцій НКО, демократичні уряди і громадськість прагнуть розширити сферу діяльності організацій «третього сектору». Наділення громади певною мірою влади – основна мета розвитку соціального партнерства. Це сприяє розширенню індивідуальних свобод та відповідальності в економічній сфері, що супроводжується збільшенням вимог громадського контролю над політиками і державою. Тобто, процес розвитку соціального партнерства сприяє демократичній трансформації, структурним економічним і політичним реформам, які роблять державу підзвітною своїм громадянам. В результаті громадяни отримують довгострокову вигоду, а не тільки тимчасове поліпшення своєї економічної ситуації в рамках існуючої системи. Отже, підвищення соціальної активності громадян у поєднанні з кризою можливостей держави – ось дві основні умови, які дозволяють НКО стати провідною силою суспільного розвитку.

За оцінками американських фахівців, майже третина коштів, які обертаються в некомерційному секторі США, складають кошти, які надійшли від держави ч...
Слайд № 7

За оцінками американських фахівців, майже третина коштів, які обертаються в некомерційному секторі США, складають кошти, які надійшли від держави через систему соціальних контрактів. У Німеччині ця частка досягає 70%, у Франції 80%.

Польща, Чехія, Словаччина, Угорщина Досвід країн, що пройшли схожий до України шлях (Польща, Чехія, Словаччина, Угорщина) свідчить, що якщо держава...
Слайд № 8

Польща, Чехія, Словаччина, Угорщина Досвід країн, що пройшли схожий до України шлях (Польща, Чехія, Словаччина, Угорщина) свідчить, що якщо держава не може у достатній мірі фінансувати соціальну сферу, то вона повинна стати на шлях реформування соціальної політики у таких напрямках: 1. Роздержавлення соціальної сфери та максимальне звільнення держави від функцій безпосереднього надання громадянам соціальних послуг з перекладанням цих обов'язків на некомерційні структури суспільства, як це має місце у розвинених країнах світу. 2. Формування ринку соціальних послуг з реальною конкуренцією їх виробників, внаслідок чого, підвищується якість і знижуються витрати на виробництво соціальних послуг. 3. Впровадження комплексної системи соціального замовлення. Така форма взаємодії держави з некомерційними організаціями поширена в усіх цивілізованих країнах.

США У США система соціальних контрактів як форма реалізації соціального замовлення є другим за масштабами джерелом фінансування некомерційних орган...
Слайд № 9

США У США система соціальних контрактів як форма реалізації соціального замовлення є другим за масштабами джерелом фінансування некомерційних організацій – після їх власної господарської діяльності. Це не просто виділення коштів на вирішення соціально значущих завдань, а цілеспрямоване на конкурсній основі надання ресурсів організаціям, які найбільш ефективно працюють у соціальній сфері. Тим самим адміністрація США економить бюджетні кошти.

Федеративна Республіка Німеччина У ФРН після возз'єднання Німеччини майже усі будинки престарілих та інші соціальні заклади колишньої НДР, що раніш...
Слайд № 10

Федеративна Республіка Німеччина У ФРН після возз'єднання Німеччини майже усі будинки престарілих та інші соціальні заклади колишньої НДР, що раніше знаходилися у віданні державних соціальних управлінь, були передані благодійним організаціям. Точно так само вчинили і з лікарнями, і з дитячими садками, які стали установами при некомерційних організаціях або самостійними некомерційними організаціями. Усі ці установи були передані НКО разом із персоналом, обладнанням і, що особливо важливо, зі своїми бюджетами. Державі ж відведена роль законодавця, який встановлює правила взаємин у соціальній сфері і в окремих випадках – посередника. Місцева влада фінансує некомерційні організації при наявності чітко розроблених програм і кошторисів витрат в обсязі, що не перевищує 80% витрат на персонал, і до 70% усіх інших витрат. Кошти, яких не вистачає, організація повинна знайти сама.

Україна Для НКО України в пострадянському просторі досвід соціального партнерства США і Європи не може бути поки що використано у повному обсязі. С...
Слайд № 11

Україна Для НКО України в пострадянському просторі досвід соціального партнерства США і Європи не може бути поки що використано у повному обсязі. Суми коштів, які некомерційні організації у вигляді фінансової допомоги отримують від держави, становить лише приблизно 10% бюджету НКО. Тому впровадження системи соціального замовлення викликало значний інтерес серед найбільш прогресивних НКО Україні. Причому інтерес саме практичний.

Росія Спостереження за тим, з якими проблемами стикаються НКО Росії у просуванні соціального замовлення, дозволило по-новому оцінити динаміку розви...
Слайд № 12

Росія Спостереження за тим, з якими проблемами стикаються НКО Росії у просуванні соціального замовлення, дозволило по-новому оцінити динаміку розвитку взаємодії між владою і НКО. Зокрема, враховано вдалий досвід з проведення ярмарок НКО, які багато в чому сприяли впровадженню соціального замовлення, а також невдачі з прийняттям федерального Закону про соціальне замовлення.

Складнощі просування соціального замовлення До складнощів, які виникають при просуванні соціального замовлення на пострадянському просторі належать...
Слайд № 13

Складнощі просування соціального замовлення До складнощів, які виникають при просуванні соціального замовлення на пострадянському просторі належать: Непідготовленість влади до взаємодії з НКО, незнання їх можливостей і стану «третього сектору»; Несприйняття владою «третього сектора» як реальної суспільної сили, з якою необхідно рахуватися, а тим більше виходити на рівноправні партнерські відносини; Переважання внутрішньовідомчих інтересів та небажання влади ділитися бюджетними коштами. Це особливо проявляється, коли при прийнятті «Положення про соціальне замовлення» проти цього виступають саме представники соціальних комісій та управлінь. Фахова неготовність багатьох НКО до спільного із владою виконання серйозних завдань у межах соціальних проектів, відсутність в них досвіду роботи в умовах держказначейського супровіду витрачання бюджетних коштів.

У відсутність традицій партнерської взаємодії між державою і НКО соціальне замовлення стало першим правовим механізмом, який регулює фінансові та і...
Слайд № 14

У відсутність традицій партнерської взаємодії між державою і НКО соціальне замовлення стало першим правовим механізмом, який регулює фінансові та інші взаємини між НКО і владою у вирішенні соціальних проблем. Таким чином, поширення соціального замовлення стає важливим політичним кроком у напрямку розвитку реального міжсекторного соціального партнерства.

Дякую за увагу!
Слайд № 15

Дякую за увагу!

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.