Сьогодні о 18:00
Вебінар:
«Реалізація професійної діяльності та розвиток цифрової компетентності педагога через обмін методичними матеріалами в цифрових бібліотеках»

Презентація "Казкотерапія в роботі практичного психолога"

Дошкілля

Для кого: Дорослі

16.04.2019

3410

210

0

Опис документу:
Казка супроводжує дитину протягом всього дитинства, її використовують для того, щоб не читати зайвий раз моралі, вона вчить чинити правильно і справедливо у будь-якій ситуації. Казкотерапія – це терапія середовищем, особливою казковою атмосферою, в якій можуть проявитися потенційні можливості особистості, може матеріалізуватись мрія, а головне, в ній з’являється відчуття захищеності.
Перегляд
матеріалу
Отримати код
Опис презентації окремими слайдами:
Казкотерапія в роботі практичного психолога Бутмарчук С.В. практичний психолог
Слайд № 1

Казкотерапія в роботі практичного психолога Бутмарчук С.В. практичний психолог

«Казка для маленьких дітей — не просто розповідь про фантастичні події, це — цілий світ, в якому дитина живе, бореться, протиставляє злу свою добру...
Слайд № 2

«Казка для маленьких дітей — не просто розповідь про фантастичні події, це — цілий світ, в якому дитина живе, бореться, протиставляє злу свою добру волю». В.О.Сухомлинський

Метою казкотерапії є підведення дитини до усвідомлення своєї внутрішньої сутності, своєї єдності і неповторності, до відчуття гармонії із собою і с...
Слайд № 3

Метою казкотерапії є підведення дитини до усвідомлення своєї внутрішньої сутності, своєї єдності і неповторності, до відчуття гармонії із собою і світом. У процесі казкотерапії дитина навчається сприймати себе такою, якою вона є, усвідомлювати себе й інших людей, кожного, як неповторну індивідуальність.

Казка супроводжує дитину протягом всього дитинства, її використовують для того, щоб не читати зайвий раз моралі, вона вчить чинити правильно і спра...
Слайд № 4

Казка супроводжує дитину протягом всього дитинства, її використовують для того, щоб не читати зайвий раз моралі, вона вчить чинити правильно і справедливо у будь-якій ситуації.

Казкотерапія – це терапія середовищем, особливою казковою атмосферою, в якій можуть проявитися потенційні можливості особистості, може матеріалізув...
Слайд № 5

Казкотерапія – це терапія середовищем, особливою казковою атмосферою, в якій можуть проявитися потенційні можливості особистості, може матеріалізуватись мрія, а головне, в ній з’являється відчуття захищеності та аромат таємниці . 

усвідомлення власних можливостей; усвідомлення цінності власного життя; розуміння закону причини та наслідку; пізнання різних стилів світовідчуття;...
Слайд № 6

усвідомлення власних можливостей; усвідомлення цінності власного життя; розуміння закону причини та наслідку; пізнання різних стилів світовідчуття; пізнання світу власних емоцій та переживань; свідома творча взаємодія зі світом; внутрішнє відчуття світу та гармонії. Провідні принципи казкотерапії:

активності; самостійності; емоційності; творчості; зв’язного мовлення. Метод казкотерапії сприяє розвитку у дошкільників:
Слайд № 7

активності; самостійності; емоційності; творчості; зв’язного мовлення. Метод казкотерапії сприяє розвитку у дошкільників:

Ритуал входження в казку; Повторення ; Розширення уявлення; Закріплення ; Інтеграція; Резюмування; Ритуал виходу із казки. Алгоритм казкотерапевтич...
Слайд № 8

Ритуал входження в казку; Повторення ; Розширення уявлення; Закріплення ; Інтеграція; Резюмування; Ритуал виходу із казки. Алгоритм казкотерапевтичного заняття:

Перевтілюючись у казкового героя, малюк може спокійно розповісти про свої почуття, думки. Саме під час сеансів казкотерапії діти засвоюють моделі п...
Слайд № 9

Перевтілюючись у казкового героя, малюк може спокійно розповісти про свої почуття, думки. Саме під час сеансів казкотерапії діти засвоюють моделі поведінки, вчаться реагувати на життєві ситуації, підвищують рівень знань про себе і про інших.

«Колаж з казок»; «Вінегрет з казок»; зміна кінцівки казки; переміщення героя однієї казки в іншу і спостереження за його пригодами; складання казки...
Слайд № 10

«Колаж з казок»; «Вінегрет з казок»; зміна кінцівки казки; переміщення героя однієї казки в іншу і спостереження за його пригодами; складання казки за кольоровими кружечками та ін. Цікаві форми роботи з казкою :

Казкотерапія – копітка робота з певною метою. Вона дає дитині дошкільного віку свободу думок, бажань, дій, почуттів. Саме за допомогою корекційного...
Слайд № 11

Казкотерапія – копітка робота з певною метою. Вона дає дитині дошкільного віку свободу думок, бажань, дій, почуттів. Саме за допомогою корекційного впливу казки в емоційному стані та поведінці дитини спостерігаються зміни на краще, відбувається поліпшення настрою, розвиток емоційної сфери та зв’язного мовлення.

читання казок, розповідь, бесіда за змістом казок; «образи перетворень»; малювання, ліплення, ручна праця за змістом казок; дидактичні ігри за сюже...
Слайд № 12

читання казок, розповідь, бесіда за змістом казок; «образи перетворень»; малювання, ліплення, ручна праця за змістом казок; дидактичні ігри за сюжетами казок; ігри-психогімнастики, театралізовані ігри за сюжетами казок; використання казки як відповідь на запитання дитини. Методи роботи з казками:

художні, дидактичні, психокорекційні, психотерапевтичні, медитативні, авторські . У роботі використовуються такі види казок:
Слайд № 13

художні, дидактичні, психокорекційні, психотерапевтичні, медитативні, авторські . У роботі використовуються такі види казок:

До художніх казок належать народні казки і авторські історії. Власне саме це і називається казками, міфами, притчами. Авторські казки більш образні...
Слайд № 14

До художніх казок належать народні казки і авторські історії. Власне саме це і називається казками, міфами, притчами. Авторські казки більш образні. Вони допомагають усвідомити проблемні внутрішні переживання людини. Дидактичні казки створюються педагогами для цікавого подання навчального матеріалу, вони допомагають розкрити важливість певних знань. Види казок:

Психорекційні казки створюються для м’якого впливу на поведінку дитини. Психотерапевтичні казки ніби лікують душу. Вони допомагають розкрити прихов...
Слайд № 15

Психорекційні казки створюються для м’якого впливу на поведінку дитини. Психотерапевтичні казки ніби лікують душу. Вони допомагають розкрити прихований зміст подій. Медитативні казки створюються для накопичення позитивного образного досвіду, зняття психоемоційного напруження. Види казок:

Творчі вправи - розвивають фантазію дитини, її уяву, творче мислення, зв’язне мовлення. У неї формується вміння генерувати ідеї, що спонукає до тво...
Слайд № 16

Творчі вправи - розвивають фантазію дитини, її уяву, творче мислення, зв’язне мовлення. У неї формується вміння генерувати ідеї, що спонукає до творчої активності. Прийоми творчої роботи з казкою: Аналітичний – передбачає аналіз змісту казки-оригіналу, з’ясування та оцінка рис характерів дійових осіб, виявлення ключових проблем та їх причини. Оперативний – заміна деяких якостей персонажів, предметів та явищ з метою розв’язання певних проблем. Синтетичний – трансформація усього змісту казки відповідно до внесених змін.

Діагностична функція дозволяє вивчити стан дитини і поставити основну мету для подальшої роботи. Прогностична функція дає можливість побачити не ті...
Слайд № 17

Діагностична функція дозволяє вивчити стан дитини і поставити основну мету для подальшої роботи. Прогностична функція дає можливість побачити не тільки сьогодення людини, а і заглянути в її майбутнє. Виховна функція допомагає за допомогою простих сюжетів і яскравих, барвистих образів навчити дитину простих істин. Коригувальна функція полягає в заміні небажаної поведінки на необхідну Функції казкотерапії:

“Зроби навпаки”; Збільшення-зменшення ; Прискорення-уповільнення; Дроблення-об’єднання; Перерваності-постійності; Динамізації-статичності; Персоніф...
Слайд № 18

“Зроби навпаки”; Збільшення-зменшення ; Прискорення-уповільнення; Дроблення-об’єднання; Перерваності-постійності; Динамізації-статичності; Персоніфікації-деперсоніфікації ; Надання або відбирання властивостей; Універсалізації-обмеження; “Шкідливе змінити на корисне”; Відновлення-відкидання; Заміна одних властивостей іншими, більш корисними. Способи трансформації змісту твору:

Форми роботи з казкою: розповідь від першої та третьої особи; розповідь і придумування продовження казки; складання казок дітьми; лялькотерапія; по...
Слайд № 19

Форми роботи з казкою: розповідь від першої та третьої особи; розповідь і придумування продовження казки; складання казок дітьми; лялькотерапія; постановка і розігрування казки; аналіз казок; імідж-терапія; малювання казок; медитація за змістом казки.

Казкотерапія проводиться в підгрупах. Оптимальна кількість учасників — 8-10 дітей, саме в цьому діапазоні ефекти групової казкотерапії можуть виявл...
Слайд № 20

Казкотерапія проводиться в підгрупах. Оптимальна кількість учасників — 8-10 дітей, саме в цьому діапазоні ефекти групової казкотерапії можуть виявлятися особливо яскраво. Участь в іграх дошкільників із різними рисами вдачі, рівнем розвитку спрямовує проведення казко­терапії у рівному тоні. Разом із тим у групі не пови­нно бути більше однієї гіперактивної, дратівливої, схильної до рухового неспокою дитини.

Найзручніше місце для проведення казкотерапії — окреме, невелике за розмірами, добре освітлене приміщення. Казкотерапію досить проводити один раз н...
Слайд № 21

Найзручніше місце для проведення казкотерапії — окреме, невелике за розмірами, добре освітлене приміщення. Казкотерапію досить проводити один раз на тиж­день. Якщо у дошкільників виникає відчуття втоми, слід припинити проведення казкотерапії, перевівши увагу дітей на інший вид діяльності: виліпити з пластиліну фігурки героїв, зробити малюнки до найяскравіших епізодів казки, погратися.

Фантастичний світ казки, наповнений чудесами, таємницями та магією, завжди приваблює дітей. Усі діти з радістю занурюються в уявний світ, активно д...
Слайд № 22

Фантастичний світ казки, наповнений чудесами, таємницями та магією, завжди приваблює дітей. Усі діти з радістю занурюються в уявний світ, активно діють в ньому, роблять спроби творчо його перетворити. Дитина сприймає все, що відбувається в казці як реальність. Через казки дитина отримує знання про світ, про взаємовідносини між людьми, про проблеми та перешкоди, які виникають у житті. Через казку дитина вчиться долати бар’єри, знаходити вихід з важких ситуацій, вірити в силу добра, любові та справедливості.

Діти дуже люблять казки, тому що в них – «природний простір їх безмежного потенціалу, тому що в них компенсується недостатність дій в реальному жит...
Слайд № 23

Діти дуже люблять казки, тому що в них – «природний простір їх безмежного потенціалу, тому що в них компенсується недостатність дій в реальному житті, тому що в них запрограмоване їх доросле життя» А. Менегетті

Дякую за увагу.
Слайд № 24

Дякую за увагу.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.

Вітаємо зі святом працівникі́в осві́ти

та даруємо 100 грн

кешбеку!

Кешбеком можна оплатити 50% вартості будь-яких цифрових товарів та послуг на порталі «Всеосвіта»

Отримати кешбек можна з 1 до 14 жовтня 24 жовтня та використати протягом всього місяця.