Презентація " Історичні умови та провідні ідеї Просвітництва"

Опис документу:
Розкрити чинники розвитку європейських літератур доби Просвітництва; знати художні напрями розвитку літератури й мистецтва Просвітництва, називати їхні ознаки представників; називати ключові ідеї Просвітництва

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися
Опис презентації окремими слайдами:
Просвітництво як літературна епоха (урок-конференція)
Слайд № 1

Просвітництво як літературна епоха (урок-конференція)

Завдання: потрібно з’єднати історико-літературну епоху та її представників. Античність Жан Батист Мольєр Середньовіччя Гомер Відродження Педро Каль...
Слайд № 2

Завдання: потрібно з’єднати історико-літературну епоху та її представників. Античність Жан Батист Мольєр Середньовіччя Гомер Відродження Педро Кальдерон Бароко ДантеАліг’єрі Класицизм Вільям Шекспір

Чим людина розумніша, тим вона вільніша. Вольтер
Слайд № 3

Чим людина розумніша, тим вона вільніша. Вольтер

Гронування Які асоціації викликає у вас слово «Просвітництво»?
Слайд № 4

Гронування Які асоціації викликає у вас слово «Просвітництво»?

Освіта Знання
Слайд № 5

Освіта Знання

Повідомлення істориків Основними ознаками епохи є Головна ідея Просвітництва - завдяки знанням змінити цей недосконалий світ Головне завдання - бор...
Слайд № 6

Повідомлення істориків Основними ознаками епохи є Головна ідея Просвітництва - завдяки знанням змінити цей недосконалий світ Головне завдання - боротьба з феодалізмом, абсолютизмом, духовенством Головні герої епохи - люди науки, мистецтва, державні діячі-реформатори Основна ідея - це ідея освіченої монархії , монарх - покровитель мистецтв, наук, ремесел Героєм у творах мистецтва стає також і звичайна людина. вона зображується з симпатією і любов'ю Час Просвітництва (18 століття) - час відкриттів і подорожей Епоха Просвітництва (18 ст.) - епоха енциклопедистів, пропаганда книг і знань

Повідомлення географів Британія Д.Дефо Дж.Свіфт Г.Філдінг Л.Стерн Р.Бернс
Слайд № 7

Повідомлення географів Британія Д.Дефо Дж.Свіфт Г.Філдінг Л.Стерн Р.Бернс

Франція Вольтер Ж.Ж.Руссо ШЛ.Монтеск'є Д.Дідро П.О.Бомарше
Слайд № 8

Франція Вольтер Ж.Ж.Руссо ШЛ.Монтеск'є Д.Дідро П.О.Бомарше

Німеччина Г.Е.Лессінг Й.К.Ф.Шіллер Й.В.Ґете
Слайд № 9

Німеччина Г.Е.Лессінг Й.К.Ф.Шіллер Й.В.Ґете

Італія К. Гольдоні Україна Г. Сковорода
Слайд № 10

Італія К. Гольдоні Україна Г. Сковорода

Росія Д. Фонвізін О. Радищев О. Грибоєдов поети- декабристи
Слайд № 11

Росія Д. Фонвізін О. Радищев О. Грибоєдов поети- декабристи

Повідомлення літературознавців Головна мета просвітницької ідеології перетворити людину «природну» в людину цивілізовану, тобто культурну й освічену
Слайд № 12

Повідомлення літературознавців Головна мета просвітницької ідеології перетворити людину «природну» в людину цивілізовану, тобто культурну й освічену

ОЛС “Основні ідеї Просвітництва” Розум – вищий закон життя. Найдосконалішою є "природна людина". Від народження усі люди рівні. - ідея рівності усі...
Слайд № 13

ОЛС “Основні ідеї Просвітництва” Розум – вищий закон життя. Найдосконалішою є "природна людина". Від народження усі люди рівні. - ідея рівності усіх людей (Вольтера "Простак") - ідея соціальної рівності( Бомарше "Весілля Фігаро") - ідея національної рівності. (Шіллера "Вільгельм Телль" ) - ідея расової рівності. (Дефо "Робінзон Крузо") - ідея просвіченого монарха. (Свіфт "Мандрах Гулівера") Освіту повинні отримувати всі. Прогрес призводить і до негативних наслідків.

Повідомлення літератоів Основним джерелом поширення просвітницьких ідей була художня література Художнім відкриттям доби Просвітництва стали нові ж...
Слайд № 14

Повідомлення літератоів Основним джерелом поширення просвітницьких ідей була художня література Художнім відкриттям доби Просвітництва стали нові жанри — філософська повість і роман виховання

Словникова робота Сентименталізм — це літературний напрям другої половини XVIII — початку XIX ст., що характеризується прагненням відтворити світ п...
Слайд № 15

Словникова робота Сентименталізм — це літературний напрям другої половини XVIII — початку XIX ст., що характеризується прагненням відтворити світ почуттів людини та викликати у читачів співчуття до героїв.

Сентименталізм дістав свою назву від роману англійського письменника Лоренса Стерна «Сентиментальна подорож по Франції та Італії» (1768). Жан-Жака ...
Слайд № 16

Сентименталізм дістав свою назву від роману англійського письменника Лоренса Стерна «Сентиментальна подорож по Франції та Італії» (1768). Жан-Жака Руссо: «Я відчуваю — отже, існую». «Чим більше розум людини стає освіченішим, тим серце її — милосерднішим» У центрі зображення письменників - - життя простих людей з їх душевними переживаннями, почуттями та настроями. Сентименталісти віддавали перевагу таким подіям, які могли розчулити читача, зворушити його, примусити хвилюватися.

Просвітницький класицизм обстоює ідеї «правильного мистецтва», прагне до чіткості мови, до логічного впорядкування композиції та сюжетного розгорта...
Слайд № 17

Просвітницький класицизм обстоює ідеї «правильного мистецтва», прагне до чіткості мови, до логічного впорядкування композиції та сюжетного розгортання творів, але при цьому суттєвих змін зазнають світоглядні пріоритети, що ними керуються письменники, змальовуючи світ своїх героїв. Письменники-класицисти вбачають громадянський обов'язок людини в тому, щоб служити інтересам і потребам суспільства, ідеалам свободи, рівності.

Процес остаточного утвердження просвітницьких ідей у французькій літературі пов'язаний з плеядою визначних письменників, філософів і політичних дія...
Слайд № 18

Процес остаточного утвердження просвітницьких ідей у французькій літературі пов'язаний з плеядою визначних письменників, філософів і політичних діячів Монтеск’є Дідро Бомарше Руссо

Повідомлення групи біографів
Слайд № 19

Повідомлення групи біографів

Лідером французьких просвітників був Вольтер, автор численних філософських та історичних трактатів і відомий письменник.
Слайд № 20

Лідером французьких просвітників був Вольтер, автор численних філософських та історичних трактатів і відомий письменник.

Шарль-Луї де Монтеск’є – французький правник, письменник і політичний мислитель. Він розрізняє природну і політичн усвободу. Монтеск’є був першим,х...
Слайд № 21

Шарль-Луї де Монтеск’є – французький правник, письменник і політичний мислитель. Він розрізняє природну і політичн усвободу. Монтеск’є був першим,хто у Франції почав розробляти систему правових поглядів, що базувалися на ідеалах Просвітництва.

Дені Дідро – французький філософ і енциклопедист епохи Просвітництва. Великого значення надава освіті й вихованню людини, хоча й не заперечував, що...
Слайд № 22

Дені Дідро – французький філософ і енциклопедист епохи Просвітництва. Великого значення надава освіті й вихованню людини, хоча й не заперечував, що для розвитку дитини велике значення мають його анатомо-фізіологічні особливості. Головне – виявити природні здібності дітей і розвивати їх. Найбільш відомою є діяльність Дідро зі створення «Енциклопедії наук, мистецтва, ремесел».

Жан-Жак Руссо – французький філософ-просвітитель, письменник, композитор. Художні твори письменника пробуджували гуманне ставлення до бідних, любов...
Слайд № 23

Жан-Жак Руссо – французький філософ-просвітитель, письменник, композитор. Художні твори письменника пробуджували гуманне ставлення до бідних, любов до природи, сприяли гармонійному розвитку особистості, виховували почуття громадянського обов’язку.

Просвітницький реалізм. Основою просвітницького реалізму став принцип наслідування природі, заявлений просвітниками. Творам представників просвітни...
Слайд № 24

Просвітницький реалізм. Основою просвітницького реалізму став принцип наслідування природі, заявлений просвітниками. Творам представників просвітницького реалізму притаманні критичний пафос, спрямований на засудження соціальних вад і моральних негараздів у людських стосунках, співчуття до долі принижених та скривджених, моралізаторство і тенденція до ідеалізації позитивних героїв Д. Дефо Д. Свіфт С. Річардсон Г. Філдінг Р. Бернс

Повідомлення групи мистецтвознавців Живопис у добу Просвітництва представлений Венеціанською школою живопису, яка є однією з головних італійських ж...
Слайд № 25

Повідомлення групи мистецтвознавців Живопис у добу Просвітництва представлений Венеціанською школою живопису, яка є однією з головних італійських живописних шкіл. Найбільший розвиток отримала 15-16 століттях. Для цієї школи характерне переважання яскравого колористичного рішення, поглиблене володіння пластично виразними можливостями масляного живопису.

Яскравими представниками Венеціанської школи є: Паоло Венеціано, Лоренцо Венеціано, Донато Венеціано, Катаріно Венеціано, Джамбоно, Бартололмео Вів...
Слайд № 26

Яскравими представниками Венеціанської школи є: Паоло Венеціано, Лоренцо Венеціано, Донато Венеціано, Катаріно Венеціано, Джамбоно, Бартололмео Віваріні та ін.

В архітектурі найбільшого поширення набув стиль рококо, що виник у Франції в першій половині 18 століття як розвиток стилю бароко.
Слайд № 27

В архітектурі найбільшого поширення набув стиль рококо, що виник у Франції в першій половині 18 століття як розвиток стилю бароко.

Характерними рисами рококо є: вишуканість, велика декоративна навантаженість інтер’єрів та композицій, гранціозний орнаментальний ритм, велика уваг...
Слайд № 28

Характерними рисами рококо є: вишуканість, велика декоративна навантаженість інтер’єрів та композицій, гранціозний орнаментальний ритм, велика увага до міфології.

Рольова гра «Діяльність інформаційного агентства» Уявіть , до вашого агентства звернувся мандрівник із майбутнього і хоче дізнатися про добу Просві...
Слайд № 29

Рольова гра «Діяльність інформаційного агентства» Уявіть , до вашого агентства звернувся мандрівник із майбутнього і хоче дізнатися про добу Просвітництва.

Робота з таблицею «Доба Просвітництва» Століття Країни Завдання Ідеї Герої Представники ІншіназвиПровітництва
Слайд № 30

Робота з таблицею «Доба Просвітництва» Століття Країни Завдання Ідеї Герої Представники ІншіназвиПровітництва

“Незакінчене речення” Сьогодні на уроці я дізналася про …. Для мене цікавим було…
Слайд № 31

“Незакінчене речення” Сьогодні на уроці я дізналася про …. Для мене цікавим було…

Домашнє завдання Ст. 9 – 13; запитання 1-2 (усно). ІЗ: Підготувати повідомлення про життя та творчість Дж. Свіфта (творчі групи).
Слайд № 32

Домашнє завдання Ст. 9 – 13; запитання 1-2 (усно). ІЗ: Підготувати повідомлення про життя та творчість Дж. Свіфта (творчі групи).

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з ФІЗИКИ залишилося:
0
4
міс.
0
5
дн.
0
3
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!