Презентація "Історія розвитку та становлення лялькового театру"

Художня культура

17.01.2021

1676

0

44

Для кого: 10 Клас, 11 Клас
Опис документу:
Становлення та започаткування лялькового театру відбулося дуже давно. Але його існування триває і досі. Дуже цікаво дізнатись його історію, та чим український ляльковий театр відрізняється від закордонного театру.
Перегляд
матеріалу
Отримати код
Опис презентації окремими слайдами:
Історія розвитку та становлення лялькового театру
Слайд № 1

Історія розвитку та становлення лялькового театру

Театр ляльок — це театральне видовище, в якому діють ляльки (можуть варіюватися за розмірами і формами, наприклад, бути об'ємними або пласкими), що...
Слайд № 2

Театр ляльок — це театральне видовище, в якому діють ляльки (можуть варіюватися за розмірами і формами, наприклад, бути об'ємними або пласкими), що рухаються за допомогою акторів. Здебільшого актори, які керують ляльками, сховані або замасковані від глядача, однак останнім часом набув поширення театр ляльок «вживу» — коли глядачі здатні побачити, як відбувається процес керування ляльками.

Фрагмент вистави обласного театру ляльок міста Донецька «Сестриця Оленка і брат Іванко»
Слайд № 3

Фрагмент вистави обласного театру ляльок міста Донецька «Сестриця Оленка і брат Іванко»

Джон С. Сарджент. «Маріонетки. Актори за ширмою». 1903 р.
Слайд № 4

Джон С. Сарджент. «Маріонетки. Актори за ширмою». 1903 р.

Відомості про театр ляльок зустрічаються ще в античній літературі, відомо також, що в і Давньому Єгипті були театралізовані вистави релігійного змі...
Слайд № 5

Відомості про театр ляльок зустрічаються ще в античній літературі, відомо також, що в і Давньому Єгипті були театралізовані вистави релігійного змісту з використанням ляльок богів. З даніх давен лялькові вистави відомі також у країнах Сходу — в Китаї (куй-лей-сі), Японії, Індії, Індонезії тощо.

Улюбленим героєм театрів ляльок у Європі (від Середньовіччя) завжди був розумний, дотепний представник народу: 1. Пульчінела в Італії; 2. Полішинел...
Слайд № 6

Улюбленим героєм театрів ляльок у Європі (від Середньовіччя) завжди був розумний, дотепний представник народу: 1. Пульчінела в Італії; 2. Полішинель у Франції (у Ліоні — Ґіньйоль); 3. Вольтьє у Бельгії; 4. Пікельґерінґ у Голландії; 5. Панч у англійців; 6. Кашпарек у Чехії (у Пльзені, потому в Празі — Спейбл і Гурвінек); 7. Каспер та Гансвурст у німців; 8. Ян Классен (Jan Klaassen) у Нідерландах; 9. Копельняк у поляків; 10. Пєтрушка в росіян.

Костюм і маска неаполітанського Полішинеля
Слайд № 7

Костюм і маска неаполітанського Полішинеля

Вистава Punch & Judy Show, Дорсет, Англія
Слайд № 8

Вистава Punch & Judy Show, Дорсет, Англія

Пам'ятник Спейблу та Гурвінку, Плзень
Слайд № 9

Пам'ятник Спейблу та Гурвінку, Плзень

Слайд № 10

Петрушка. Музей Театру ляльок імені Образцова. 2008
Слайд № 11

Петрушка. Музей Театру ляльок імені Образцова. 2008

Голови ляльок з пап'є-маше на народних гуляннях Виготовлення ляльок, зокрема великого розміру, приміром з пап'є-маше, практикувалося й зустрічаєтьс...
Слайд № 12

Голови ляльок з пап'є-маше на народних гуляннях Виготовлення ляльок, зокрема великого розміру, приміром з пап'є-маше, практикувалося й зустрічається в наш час для участі у святковій ході, скажімо під час карнавалів у Іспанії, Франції та Німеччині.

У Туреччині (від доби Османської імперії) та в прилеглих народів (наприклад, у вірмен) поширення набув театр тіней караґьоз.
Слайд № 13

У Туреччині (від доби Османської імперії) та в прилеглих народів (наприклад, у вірмен) поширення набув театр тіней караґьоз.

Слайд № 14

У ХХ столітті розвиток театру ляльок в країнах світу пішов різними шляхами — у англомовному світі (Великобританія, США) лялькарі лишились аматорами...
Слайд № 15

У ХХ столітті розвиток театру ляльок в країнах світу пішов різними шляхами — у англомовному світі (Великобританія, США) лялькарі лишились аматорами, однак завдяки комерціалізації головного персонажа національного театру ляльок Панча, вистави Punch & Judy Show, що показуються на свята або на ярмарках користуються незмінною популярністю. Мандрівними лишаються здебільшого і трупи лялькарів у романському світі, включаючи Латинську Америку, де європейські традиції поєдналися з індіанськими та африканськими. У низці країн Європи, зокрема Франції, Німеччині, Чехії, Польщі, Україні, Росії тощо ляльковий театр став одним із видів класичного театрального мистецтва, а його провідниками стали дуже часто стаціонарні заклади культури — лялькові театри.

Вистава Punch & Judy Show
Слайд № 16

Вистава Punch & Judy Show

Так, у СРСР, де мистецтво було одним із чинників державної пропаганди, наряду з мережею державних драматичних театрів по всій країні було створенно...
Слайд № 17

Так, у СРСР, де мистецтво було одним із чинників державної пропаганди, наряду з мережею державних драматичних театрів по всій країні було створенно мало не в кожній великій адмінодиниці дитячі, і зокрема, театри ляльок (наприклад, станом на 1970-ті в СРСР нараховувалось близько сотні театрів ляльок). Подібна ж ситуція склалась після ІІ Світової війни і в країнах Соцтабору, хоча без сталих традицій, які існували до того, театр ляльок в Україні чи Чехії ніколи б не зміг досягнути сучасного рівня професійності. Найстарішим професіональним театром ляльок у Європі та світі традиційно вважається чеський Театр Спейбла і Гурвінка, відкритий у 1930 році. Однак, заради справедливості, варто зазначити, що перші стаціонарні театри виникли у німецькомовних країнах, і зокрема першим був Мюнхенський театр маріонеток, що відчинив свої двері ще 1900 року, а задуманий як дитячий стаціонарний театр ляльок його творцем Йозефом Леонардом Шмідом (Josef Leonhard Schmid, 1822–1912) був ще в середині XIX століття.

Празький Театр Спейбла і Гурвінка— ляльковий театр у столиці Чехії місті Празі, найстаріший професіональний ляльковий театр у Європі (та світі), од...
Слайд № 18

Празький Театр Спейбла і Гурвінка— ляльковий театр у столиці Чехії місті Празі, найстаріший професіональний ляльковий театр у Європі (та світі), один з найвідоміших у країні та в Центральній Європі.

Зображення основних лялькок Театру на фасаді його будівлі. Згори додолу: Спейбл, Гурвінек, пані Катержина, Мані́чка і песик Жерик
Слайд № 19

Зображення основних лялькок Театру на фасаді його будівлі. Згори додолу: Спейбл, Гурвінек, пані Катержина, Мані́чка і песик Жерик

Мюнхенський театр маріонеток
Слайд № 20

Мюнхенський театр маріонеток

Оригінальна меморіальна дошка на вшанування Франца фон Поччі, мюнхенського лялькаря-винахідника
Слайд № 21

Оригінальна меморіальна дошка на вшанування Франца фон Поччі, мюнхенського лялькаря-винахідника

В цілому на кінець ХХ — початок XXI ст. склалось декілька потужних шкіл лялькарів зі своїми, в першу чергу, типами ляльок, манерою ведення вистав т...
Слайд № 22

В цілому на кінець ХХ — початок XXI ст. склалось декілька потужних шкіл лялькарів зі своїми, в першу чергу, типами ляльок, манерою ведення вистав тощо — пострадянська, зокрема українська та російська, центральноєвропейська, зокрема чеська і польська, західноєвропейська, зокрема, німецька і французька, а також дуже оригінальна китайська. Всі держави Центральної Європи, де театри ляльок були державними установами (закладами культури) після економічних негараздів 1990-х не тільки зберегли, а й розвинули діяльність лялькарів. Стаціонарні театри ляльок нині з успіхом працюють в Польщі (десятки, понад 30, майже в кожному більш-менш великому місті, також і приватні від 1990-х років), Росії та Україні (в кожному обл-, республіканському або крайовому центрі, подеколи в інших великих містах), Чехії, Болгарії (бл. 10), Румунії, Білорусі (в Мінську, Гомелі, Могильові, Бересті, Гродно, Молодечно), країнах Прибалтики, Угорщині. Наприклад, у Чехії нині функціонує близько 300 аматорських колективів лялькарів та 12 стаціонарних театрів ляльок зі своїми сценами

Розвиток театру ляльок на сучасному етапі, як і решти видів мистецтва, виявляє декілька протилежних тенденцій — з одного боку етнізація, тобто конс...
Слайд № 23

Розвиток театру ляльок на сучасному етапі, як і решти видів мистецтва, виявляє декілька протилежних тенденцій — з одного боку етнізація, тобто консервування, подеколи розшукування національного коріння в театрі ляльок, з іншого боку — осучаснення театру ляльок — останнє стосуєьтся як модернізації сюжетики вистав, так і активного використання під час вистав досягнень технічного прогресу, скажімо відеоряду, кінозображень, якихось спецефектів тощо. Дуже корисною формою взаємообміну досвідом і традиціями є проведення різноманітних, в т.ч. вуличних, як національних, так і міжнародних фестивалів театрів ляльок.

Український театр ляльок
Слайд № 24

Український театр ляльок

Вертепні ляльки з експозиції Державного музею театрального, музичного та кіномистецтва України. В центрі — порцеляновий оригінал XVIII ст.
Слайд № 25

Вертепні ляльки з експозиції Державного музею театрального, музичного та кіномистецтва України. В центрі — порцеляновий оригінал XVIII ст.

Героєм народного театру ляльок в Україні в пізнішу добу став Запорожець. Перший професійний театр ляльок в Україні  ― в Чернігові було засновано у ...
Слайд № 26

Героєм народного театру ляльок в Україні в пізнішу добу став Запорожець. Перший професійний театр ляльок в Україні  ― в Чернігові було засновано у 1921 році Віктором Швембергером. В Києві (тепер Київський державний академічний театр ляльок) було засновано 27 жовтня 1927 року як філію Театру юного глядача за ініціативою народного артиста України О. І. Соломарського та Дєєвої І.С. Перший театральний сезон було відкрито 2 виставами — «Старовинний петрушка» та «Музики» за Л. Етібовим у постановці П. Щербатипського.

Київський державний академічний театр ляльок
Слайд № 27

Київський державний академічний театр ляльок

Дякую за увагу!!!
Слайд № 28

Дякую за увагу!!!

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Художня культура

17.01.2021

1676

0

44

Для кого: 10 Клас, 11 Клас