Сьогодні відбувся
Вебінар:
«
Створюємо квести та вебквести для роботи у класі та дистанційно
»
Взяти участь Всі події

Презентація "Історія польотів на повітряних куля". Фізика, 7 клас

Фізика

Для кого: 7 Клас

29.08.2021

117

4

0

Опис документу:
Історія повітроплавання була історією не тільки перемог, але і поразок, а часом і драматичних доль. Єдиний в Україні пам'ятник повітроплавцям встановлений у Кам'янці-Подільському. Повітряна куля – апарат, наповнений газом, за допомогою якого людина може підніматися в повітря на невеликий час. Лоренцо Гузман був першою людиною, який, спираючись на вивчення фізичних явищ природи, зумів виявити реальний спосіб повітроплавання і спробував здійснити його на практиці.
Перегляд
матеріалу
Отримати код
Опис презентації окремими слайдами:
Історія польотів на повітряних куля Архипова Людмила Дмитрівна, вчитель фізики та астрономії Фастівського НВК “ЗОШ І-ІІІ ступенів №7 – ЦВПВ “Гарт” ...
Слайд № 1

Історія польотів на повітряних куля Архипова Людмила Дмитрівна, вчитель фізики та астрономії Фастівського НВК “ЗОШ І-ІІІ ступенів №7 – ЦВПВ “Гарт” Сенин В.Г., МОУ «СОШ №4», г. Корсаков Тема нашего урока

Повітряна куля Повітряна куля – апарат, наповнений газом, за допомогою якого людина може підніматися в повітря на невеликий час Первый заголовок
Слайд № 2

Повітряна куля Повітряна куля – апарат, наповнений газом, за допомогою якого людина може підніматися в повітря на невеликий час Первый заголовок

Перші повітряні кулі  Чжуге Лян із королівства Династія Шу, в період Трьох Царств (220–280 н. е.) використовував повітряні ліхтарики для військовог...
Слайд № 3

Перші повітряні кулі  Чжуге Лян із королівства Династія Шу, в період Трьох Царств (220–280 н. е.) використовував повітряні ліхтарики для військового сигналізування. Ці небесні ліхтарики мають назву ліхтарі Кунмін Ще в 1306 року в Китаї було відкрито принцип аеростатичного польоту. Тоді, звичайно, не робили повітряних куль, але маленькі кульки наповнювали димом і піднімали вгору, щоб повеселити натовп. Первый заголовок

Перші повітряні кулі Також існують твердження, що він побудував кулю, яка називалася Passarola (Великий птах) і зробив спробу здійнятися на ній із ...
Слайд № 4

Перші повітряні кулі Також існують твердження, що він побудував кулю, яка називалася Passarola (Великий птах) і зробив спробу здійнятися на ній із замку Святого Георгія в Лісабоні, і приземлився в кілометрі від нього/ В 1709 році бразильський церковник Бартоломей де Гусман зробив кулю заповнену нагрітим повітрям, що здійнялася посеред кімнати в Лісабоні. Первый заголовок

«Пассарола» Лоренцо Гузман Бразилець Бартоломмео Лоренцо в історію повітроплавання він увійшов як португальський священик Лоренцо Гузман, автор про...
Слайд № 5

«Пассарола» Лоренцо Гузман Бразилець Бартоломмео Лоренцо в історію повітроплавання він увійшов як португальський священик Лоренцо Гузман, автор проекту “Пассароли”, яка до останнього часу сприймалася як чиста фантазія. Лоренцо Гузман був першою людиною, який, спираючись на вивчення фізичних явищ природи, зумів виявити реальний спосіб повітроплавання і спробував здійснити його на практиці. Первый заголовок

Повітряна куля Перша повітряна куля була винайдена у 1783 року братами Монгольф'є. Куля наповнювалась гарячим повітрям, завдяки чому підіймалась уг...
Слайд № 6

Повітряна куля Перша повітряна куля була винайдена у 1783 року братами Монгольф'є. Куля наповнювалась гарячим повітрям, завдяки чому підіймалась угору. Жак-Етьєнн Монгольф'є  Жозеф Мішель Монгольф'є Первый заголовок

Повітряна куля братів Монгольф'є Основні недоліки повітряної кулі: Повітряною кулею не можна керувати — вона летить туди, куди її «понесе» вітер. Т...
Слайд № 7

Повітряна куля братів Монгольф'є Основні недоліки повітряної кулі: Повітряною кулею не можна керувати — вона летить туди, куди її «понесе» вітер. Також повітряна куля не здатна перевозити габаритний і важкий вантаж (це стосується, в першу чергу, монгольф'єрів) Первый заголовок

Різновиди повітряних куль: аеростат наповнений гарячим повітрям або Монгольф'єр набуває своєї легкості шляхом нагрівання повітря всередині кулі; ві...
Слайд № 8

Різновиди повітряних куль: аеростат наповнений гарячим повітрям або Монгольф'єр набуває своєї легкості шляхом нагрівання повітря всередині кулі; він є найпоширенішим різновидом газовий аеростат або Шарльєр наповнюється газом, що має меншу молекулярну масу, ніж навколишня атмосфера; більшість повітряних куль встановлюють внутрішній тиск газу таким, що дорівнює атмосферному тиску; повітряна куля надлишкового тиску може використовувати підіймальний газ із більшим тиском, ніж атмосферний, з метою зменшити або уникнути втрату газу від нагрівання вдень; газові повітряні кулі заповнюють такими газами: Водень; коксовий газ; Гелій  розьєр різновид, що застосовує обидва як гарячий так і холодний гази для здіймання в окремих відсіках. Цей різновид повітряних куль іноді використовують для польотів на далекі відстані, наприклад для навколосвітніх подорожей. Первый заголовок

Газ для повітряних куль водень — широко використовувався раніше, але через високу займистість газу зараз застосовується рідко; коксовий газ — хоча ...
Слайд № 9

Газ для повітряних куль водень — широко використовувався раніше, але через високу займистість газу зараз застосовується рідко; коксовий газ — хоча він дає вдвічі меншу підіймальну силу ніж водень, він широко застосовувався в дев'ятнадцятому і на початку двадцятого століть, оскільки був дешевшим за водень і легкодоступним; гелій — використовується сьогодні у більшості дирижаблів і пілотованих кулях наповнених газом; іншими газами, що застосовуються є аміак і метан, але вони мають погану підіймальну здатність і інші вади пов'язані з безпекою, тому вони ніколи не були широко використовувані. Первый заголовок

Розьєр Розьє́р (фр. rozière) — різновид аеростата (повітряне судно, легше за повітря), що використовує для польоту підйомну силу двох оболонок, нап...
Слайд № 10

Розьєр Розьє́р (фр. rozière) — різновид аеростата (повітряне судно, легше за повітря), що використовує для польоту підйомну силу двох оболонок, наповнених відповідно газом з питомою вагою нижчою, ніж у повітря, і нагрітим повітрям. Винахідником першого комбінованого аеростату став французький фізик Пілатр де Розьє. Конструкція складалася з двох з'єднаних оболонок: верхня, сферична, була заповнена воднем, а нижня, циліндрична, — підігрітим повітрям. За задумом автора, апарат мав поєднувати переваги шарльєрів (газових аеростатів) і монгольф'єрів (аеростатів з нагрітим повітрям).  15 червня 1785 року Розьє разом із помічником Роменом спробував на своєму літальному апараті перетнути протоку Ла-Манш, але через технічну несправність аеростат упав з великої висоти, не відлетівши від берегів Франції, і обидва випробовувачі загинули. Первый заголовок

Розьєр 15 червня 1785 року Розьє разом із помічником Роменом спробував на своєму літальному апараті перетнути протоку Ла-Манш, але через технічну н...
Слайд № 11

Розьєр 15 червня 1785 року Розьє разом із помічником Роменом спробував на своєму літальному апараті перетнути протоку Ла-Манш, але через технічну несправність аеростат упав з великої висоти, не відлетівши від берегів Франції, і обидва випробовувачі загинули. Первый заголовок

Винахід професора Шарля Політ повітряної кулі братів Монгольф’є викликав великий інтерес в Парижі. Академія наук запросила їх повторити свій досвід...
Слайд № 12

Винахід професора Шарля Політ повітряної кулі братів Монгольф’є викликав великий інтерес в Парижі. Академія наук запросила їх повторити свій досвід в столиці. У той же час молодому французькому фізикові професорові Жаку Шарлю було наказано підготувати і провести демонстрацію свого літального апарату.    27 серпня 1783 року на Марсовому полі в Парижі стартував літальний апарат Шарля. На очах 300 тисяч глядачів він кинувся вгору і незабаром став невидимим.  Первый заголовок

З історії польотів на повітряних кулях 24 вересня 1784 року вперше у повітря на монгольф'єрі піднялася жінка — пані Тібль. Її політ тривав 142 хвил...
Слайд № 13

З історії польотів на повітряних кулях 24 вересня 1784 року вперше у повітря на монгольф'єрі піднялася жінка — пані Тібль. Її політ тривав 142 хвилини. 1999 року швейцарець Бертран Піккар і англієць Брайан Джонс здійснили першу у світі навколосвітню подорож на розьєрі. Первый заголовок

Перші повітряні пасажири Брати Монгольф’є продемонстрували в Парижі аеростат власної конструкції.  Збудована ними повітряна куля був в певному сенс...
Слайд № 14

Перші повітряні пасажири Брати Монгольф’є продемонстрували в Парижі аеростат власної конструкції.  Збудована ними повітряна куля був в певному сенсі твором мистецтва. Її оболонка заввишки більше 20 метрів мала незвичайну бочкоподібну форму і була оздоблена зовні вензелями і барвистими орнаментами. Спочатку брати продемонстрували свою кулю офіційним представникам Академії наук. Повітряна куля викликала у них таке захоплення, що було вирішено повторити показ в присутності королівського двору.  Демонстрація відбулася у Версалі (під Парижем) 19 вересня 1783 року.  Первый заголовок

Перші повітряні пасажири Щоб зробити ще більший ефект, брати причепили до повітряної кулі клітку, куди посадили барана, качку і півня. Це були перш...
Слайд № 15

Перші повітряні пасажири Щоб зробити ще більший ефект, брати причепили до повітряної кулі клітку, куди посадили барана, качку і півня. Це були перші пасажири в історії повітроплавання. Повітряна куля відірвалася від помосту і кинулася вгору, а через вісім хвилин, пройшовши шлях в чотири кілометри, благополучно опустилася на землю. Брати Монгольф’є стали героями дня, були удостоєні нагород, а всі повітряні кулі, в яких для створення підйомної сили використовувалося димне повітря, стали з того дня іменуватися монгольф’єрами. Первый заголовок

Перший політ людини на монгольф'єрі Перші повітроплавці: Пілатр де Розьє та прихильник повітроплавання маркіз д’Арланд. І ось 21 листопада 1783 рок...
Слайд № 16

Перший політ людини на монгольф'єрі Перші повітроплавці: Пілатр де Розьє та прихильник повітроплавання маркіз д’Арланд. І ось 21 листопада 1783 року людина нарешті змогла відірватися від землі і зробити повітряний політ. Монгольф’єр протримався в повітрі 25 хвилин, пролетівши близько дев’яти кілометрів. Первый заголовок

Перший політ людини на шарльєр Збудована Шарлем куля мала сітку, що обтягувала верхню півсферу оболонки аеростата, і стропи, за допомогою яких до ц...
Слайд № 17

Перший політ людини на шарльєр Збудована Шарлем куля мала сітку, що обтягувала верхню півсферу оболонки аеростата, і стропи, за допомогою яких до цієї сітки підвішувалася гондола для людей. В оболонці була зроблена спеціальна віддушина для виходу водню при падінні зовнішнього тиску. Для управління висотою польоту використовувалися спеціальний клапан в оболонці і баласт, що зберігається в гондолі. Був передбачений і якір для полегшення посадки на землю. Первый заголовок

Перший політ людини на шарльєр 1 грудня 1783 року шарльєр діаметром понад дев’ять метрів взяв старт у парку Тюїльрі. На ньому вирушили професор Шар...
Слайд № 18

Перший політ людини на шарльєр 1 грудня 1783 року шарльєр діаметром понад дев’ять метрів взяв старт у парку Тюїльрі. На ньому вирушили професор Шарль і один з братів Робер, які брали активну участь в роботах з будівництва шарльєр. Пролетівши 40 кілометрів, вони благополучно опустилися біля невеликого села. Потім Шарль поодинці продовжив подорож. Шарльєр пролетів п’ять кілометрів, забравшись на небувалу для того часу висоту – 2750 метрів. Пробувши в захмарною височині біля півгодини, дослідник благополучно приземлився, завершивши, таким чином, перший в історії повітроплавання політ на аеростаті з оболонкою, наповненою воднем. Первый заголовок

Аеростат над Ла-Маншем Французький механік Жан П’єр Бланшар у 1781 році н побудував апарат, крила якого приводилися в рух зусиллям рук і ніг.  Коли...
Слайд № 19

Аеростат над Ла-Маншем Французький механік Жан П’єр Бланшар у 1781 році н побудував апарат, крила якого приводилися в рух зусиллям рук і ніг.  Коли восени 1784 року почалися його польоти в Англії, у нього виникла ідея перелетіти на аеростаті через Ла-Манш, довести тим самим можливість повітряного сполучення між Англією і Францією Первый заголовок

Аеростат над Ла-Маншем Цей історичний переліт, в якому брали участь Бланшар і його друг американський доктор Джеффрі, відбувся 7 січня 1785 року. П...
Слайд № 20

Аеростат над Ла-Маншем Цей історичний переліт, в якому брали участь Бланшар і його друг американський доктор Джеффрі, відбувся 7 січня 1785 року. Первый заголовок

Пам'ятна колона Жан-П'єру Франсуа Бланшару, Ер, Франція Крилата куля Бланшара Первый заголовок
Слайд № 21

Пам'ятна колона Жан-П'єру Франсуа Бланшару, Ер, Франція Крилата куля Бланшара Первый заголовок

Софі Бланшар Софі Бланшар (повне ім'я Марі Мадлен-Софі Бланшар), фр. Sophie Blanchard; 25 березня 1778 — 6 липня 1819) — французький повітроплавець...
Слайд № 22

Софі Бланшар Софі Бланшар (повне ім'я Марі Мадлен-Софі Бланшар), фр. Sophie Blanchard; 25 березня 1778 — 6 липня 1819) — французький повітроплавець та дружина піонера повітроплавання Жан-П'єра Франсуа Бланшара. Софі Бланшар стала першою жінкою, яка фахово займалась повітроплаванням, після смерті чоловіка продовжила його справу, здійснивши близько 60 польотів. Похована на паризькому цвинтарі Пер-Лашез. Первый заголовок

Смерть Софі Бланшар Первый заголовок
Слайд № 23

Смерть Софі Бланшар Первый заголовок

Винахід Мартиновича і Германа  Експерименти братів Монгольф'є широко висвітлювала преса того часу – і на українських землях теж про них чули Первый...
Слайд № 24

Винахід Мартиновича і Германа  Експерименти братів Монгольф'є широко висвітлювала преса того часу – і на українських землях теж про них чули Первый заголовок

Винахід Мартиновича і Германа  Професор фізики Львівського університету Ігнатій Мартинович, людина гострого розуму і строкатої біографіїю Він багат...
Слайд № 25

Винахід Мартиновича і Германа  Професор фізики Львівського університету Ігнатій Мартинович, людина гострого розуму і строкатої біографіїю Він багато винаходив, особливо багато – у Львові, де працював з 1784 по 1791 роки. Там Мартинович здружився з доктором медицини Непомуценом Антонієм Германом, колишнім королівським лікарем. Разом вони створили автоматичний пальник на рідкому паливі – більше не було необхідності брати із собою на небеса кошик соломи. Винайдений Мартиновичем і Германом спосіб використовується в повітроплаванні й у наші дні. Первый заголовок

Повітроплавання в Україні 4 березня 1784 року о п'ятій годині пополудні безліч городян прийшли в парк Більського подивитися на диво дивне. Величезн...
Слайд № 26

Повітроплавання в Україні 4 березня 1784 року о п'ятій годині пополудні безліч городян прийшли в парк Більського подивитися на диво дивне. Величезна куля, яка рухалася теплим повітрям, піднялася в небо на сотню метрів всього за хвилину. Стежити за пальником було нікому, він незабаром згас – і аеростат повільно спустився на землю. Другий політ пройшов не так гладко: пальник підпалив оболонку – і та, палаючи, звалилася з неба. Добре, що пасажирів цього разу знову не було. Хто знає, може, саме через цю небесну катастрофу повітроплавцям так і не вдалося зібрати достатньо коштів на спорудження кулі своєї мрії. А, може, через безглуздий і гарячий характер Мартиновича. Первый заголовок

Повітроплавання в Україні Єдиний в Україні пам'ятник повітроплавцям встановлений у Кам'янці-Подільському. Смішний чоловічок у камзолі і перуці з бу...
Слайд № 27

Повітроплавання в Україні Єдиний в Україні пам'ятник повітроплавцям встановлений у Кам'янці-Подільському. Смішний чоловічок у камзолі і перуці з буклями намагається відірватися від стін Старої фортеці за допомогою повітряної кульки, за яку тримається. Скульптуру авторства Сергія Кляпетури відкрили у 2014 році, приурочивши подію до 230-річчя повітроплавання в місті. П'ятьма роками раніше на стіні все тієї ж знаменитої фортеці було встановлено меморіальну дошку. Первый заголовок

Життя, віддане повітроплаванню Винахідником першого комбінованого аеростату став французький фізик Пілатр де Розьє. Конструкція складалася з двох з...
Слайд № 28

Життя, віддане повітроплаванню Винахідником першого комбінованого аеростату став французький фізик Пілатр де Розьє. Конструкція складалася з двох з'єднаних оболонок: верхня, сферична, була заповнена воднем, а нижня, циліндрична, — підігрітим повітрям. За задумом автора, апарат мав поєднувати переваги шарльєрів (газових аеростатів) і монгольф'єрів (аеростатів з нагрітим повітрям). 15 червня 1785 року Розьє разом із помічником Роменом спробував на своєму літальному апараті перетнути протоку Ла-Манш, але через технічну несправність аеростат упав з великої висоти, не відлетівши від берегів Франції, і обидва випробовувачі загинули. 1999 року швейцарець Бертран Пікар і англієць Брайан Джонс[en] здійснили першу в світі успішну беспосадкову навколосвітню подорож на повітряній кулі-розьєрі Breitling Orbiter 3. Первый заголовок

Життя, віддане повітроплаванню 15 червня 1785 року Розьє разом із помічником Роменом спробував на своєму літальному апараті перетнути протоку Ла-Ма...
Слайд № 29

Життя, віддане повітроплаванню 15 червня 1785 року Розьє разом із помічником Роменом спробував на своєму літальному апараті перетнути протоку Ла-Манш, але через технічну несправність аеростат упав з великої висоти, не відлетівши від берегів Франції, і обидва випробовувачі загинули. Історія повітроплавання була історією не тільки перемог, але і поразок, а часом і драматичних доль Первый заголовок

Перший випробувальний політ аеростата на Анноне Французька листівка «Перший випробувальний політ аеростата на Анноне 4 червня 1783 року» Первый заг...
Слайд № 30

Перший випробувальний політ аеростата на Анноне Французька листівка «Перший випробувальний політ аеростата на Анноне 4 червня 1783 року» Первый заголовок

Презентацію створено за матеріалами, які є у вільному доступі мережі INTERNET Первый заголовок
Слайд № 31

Презентацію створено за матеріалами, які є у вільному доступі мережі INTERNET Первый заголовок

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.