Презентація "Фонетика. Звуки мови. Голосні та приголосні"

Опис документу:
Урок української мови у 5 класі Тема: Фонетика. Звуки мови. Голосні та приголосні Мета: поглибити знання учнів про звуки мови й звуки мовлення, голосні й приголосні звуки; формувати вміння й навички розрізняти голосні й приголосні звуки, удосконалювати правильну вимову звуків; розвивати логічне мислення, пам'ять, фонематичний слух; виховувати любов та шанобливе ставлення до рідної мови, відповідальне ставлення до слова. Міжпредметні зв'язки: мова, література, усна народна творчість.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися
Опис презентації окремими слайдами:
Фонетика. Звуки мови. Голосні та приголосні 04.12.2017 Підготувала вчитель української мови і літератури Шевченко Н.М.
Слайд № 1

Фонетика. Звуки мови. Голосні та приголосні 04.12.2017 Підготувала вчитель української мови і літератури Шевченко Н.М.

ГРАФІКА (знаки письма) ФОНЕТИКА (звуки мови)
Слайд № 2

ГРАФІКА (знаки письма) ФОНЕТИКА (звуки мови)

Звук - найменша неподільна одиниця, яку ми вимовляємо і чуємо
Слайд № 3

Звук - найменша неподільна одиниця, яку ми вимовляємо і чуємо

ЗВУКИ - 38 ГОЛОСНІ - 6 ПРИГОЛОСНІ- 32 НАГОЛОШЕНІ НЕНАГОЛОШЕНІ ДЗВІНКІ ГЛУХІ ТВЕРДІ І М'ЯКІ
Слайд № 4

ЗВУКИ - 38 ГОЛОСНІ - 6 ПРИГОЛОСНІ- 32 НАГОЛОШЕНІ НЕНАГОЛОШЕНІ ДЗВІНКІ ГЛУХІ ТВЕРДІ І М'ЯКІ

[а], [о], [у], [е], [и], [і] Голосні звуки
Слайд № 5

[а], [о], [у], [е], [и], [і] Голосні звуки

Дзвінкі: [б] [д] [з] [дз] [ж] [дж] [г] [ґ] [л] [м] [н] [р] [в] [й] Глухі: [п] [т] [с] [ц] [ш] [ч] [х] [к] [ф]
Слайд № 6

Дзвінкі: [б] [д] [з] [дз] [ж] [дж] [г] [ґ] [л] [м] [н] [р] [в] [й] Глухі: [п] [т] [с] [ц] [ш] [ч] [х] [к] [ф]

Тверді та м’які приголосні 9 пар твердих і м ’ яких приголосних звуків Приго- лосний звук, що не має парного твердо- го __ [й] [д, т, з, с, дз, ц, ...
Слайд № 7

Тверді та м’які приголосні 9 пар твердих і м ’ яких приголосних звуків Приго- лосний звук, що не має парного твердо- го __ [й] [д, т, з, с, дз, ц, л, н, р] [д ’ т ‛ з ‛ с ‛ дз ‛ ц‛ л ‛ н‛ р‛] 13 твердих приголосних, що не мають парних м ‛ яких [б, п, в, м, ф, г, г, к, х, ж, ч, ш, дж] ___

Здогадайся: Букви, як воїни, стали всі вряд, Наче солдати, ідуть на парад. Кожна на місці своєму стоїть, А називаються всі …
Слайд № 8

Здогадайся: Букви, як воїни, стали всі вряд, Наче солдати, ідуть на парад. Кожна на місці своєму стоїть, А називаються всі …

Алфавіт(азбука,абетка)- сукупність букв (літер), прийнятих у писемності якої-небудь мови та розміщених у певному установленому порядку
Слайд № 9

Алфавіт(азбука,абетка)- сукупність букв (літер), прийнятих у писемності якої-небудь мови та розміщених у певному установленому порядку

Аа Бб Вв Гг Ґґ Дд Ее Єє Жж Зз и Іі Її Йй Кк Лл Мм Нн Оо Пп Рр Сс Тт Уу Фф Хх Цц Чч Шш Щщ ь Юю Яя
Слайд № 10

Аа Бб Вв Гг Ґґ Дд Ее Єє Жж Зз и Іі Її Йй Кк Лл Мм Нн Оо Пп Рр Сс Тт Уу Фф Хх Цц Чч Шш Щщ ь Юю Яя

Запишіть слова за алфавітом Край, будинок, калина, зірка, груша, ґанок, ґудзик, дзиґа, бджоляр, рученька, дзюрчить, яблучко,їхати, дощик, хрущ.
Слайд № 11

Запишіть слова за алфавітом Край, будинок, калина, зірка, груша, ґанок, ґудзик, дзиґа, бджоляр, рученька, дзюрчить, яблучко,їхати, дощик, хрущ.

Перевір себе Бджоляр, будинок, груша, ґанок, ґудзик, дзиґа, дзюрчить, дощик, зірка, їхати, калина, край, рученька, хрущ, яблучко.
Слайд № 12

Перевір себе Бджоляр, будинок, груша, ґанок, ґудзик, дзиґа, дзюрчить, дощик, зірка, їхати, калина, край, рученька, хрущ, яблучко.

Хвилинка-веселинка Відгадай Ми, звичайно, не хитруєм: Нас і бачать, нас і чують- Це зовсім не дивина. Як же наші імена? У вимові завжди чисті, Звук...
Слайд № 13

Хвилинка-веселинка Відгадай Ми, звичайно, не хитруєм: Нас і бачать, нас і чують- Це зовсім не дивина. Як же наші імена? У вимові завжди чисті, Звуки ми ще й голосисті. Небагато нас, а все ж Без нас слова не складеш.

СКОРОМОВКА В садочку у Пилипа Зросла висока липа. Не лінь було Пилипу Щодня полити липу. “Спасибі”,- до Пилипа Лопоче листям липа.
Слайд № 14

СКОРОМОВКА В садочку у Пилипа Зросла висока липа. Не лінь було Пилипу Щодня полити липу. “Спасибі”,- до Пилипа Лопоче листям липа.

Встанови ознаки голосних і приголосних 3.Творяться шумом і голосом або тільки шумом. • 1.Нескладотворчі. • 1.Складотворчі. • 2.При вимові видихуван...
Слайд № 15

Встанови ознаки голосних і приголосних 3.Творяться шумом і голосом або тільки шумом. • 1.Нескладотворчі. • 1.Складотворчі. • 2.При вимові видихуваний струмінь повітря натрапляє на перепони. • 3.При вимові струмінь видихуваного повітря проходить вільно. • 2.Творяться голосом.

Перевір себе ГОЛОСНІ • 1.Складотворчі. • 2.Творяться голосом. • 3.При вимові струмінь видихуваного повітря проходить вільно. ПРИГОЛОСНІ • 1.Несклад...
Слайд № 16

Перевір себе ГОЛОСНІ • 1.Складотворчі. • 2.Творяться голосом. • 3.При вимові струмінь видихуваного повітря проходить вільно. ПРИГОЛОСНІ • 1.Нескладотворчі. • 2.При вимові видихуваний струмінь повітря натрапляє на перепони. 3.Творяться шумом і голосом або тільки шумом.

Запишіть слова фонетичною транскрипцією Дощ, ліщина, яблуко, поїзд, Юлія, ім’я.
Слайд № 17

Запишіть слова фонетичною транскрипцією Дощ, ліщина, яблуко, поїзд, Юлія, ім’я.

Перевір себе [д о ш ч], [л’ і ш ч и н а], [й а б л у к о], [п о й і з д], [й у л’ і й а], [і м й а].
Слайд № 18

Перевір себе [д о ш ч], [л’ і ш ч и н а], [й а б л у к о], [п о й і з д], [й у л’ і й а], [і м й а].

Робота в парах Спишіть прислів’я, вставляючи голосні. Р..дн.. м..в.. – н.. п..л..в.., з.. в..тр..м н.. р..зв….ш. Н.. к..д..й сл..в н.. в..т..р.
Слайд № 19

Робота в парах Спишіть прислів’я, вставляючи голосні. Р..дн.. м..в.. – н.. п..л..в.., з.. в..тр..м н.. р..зв….ш. Н.. к..д..й сл..в н.. в..т..р.

Перевір себе Рідна мова – не полова, за вітром не розвієш. Не кидай слів на вітер.
Слайд № 20

Перевір себе Рідна мова – не полова, за вітром не розвієш. Не кидай слів на вітер.

Бажаю успіхів у навчанні!
Слайд № 21

Бажаю успіхів у навчанні!

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

До ЗНО з УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ТА ЛІТЕРАТУРИ залишилося:
0
2
міс.
2
8
дн.
2
3
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!