Презентація до уроку з української мови 4 клас. ТЕМА: Іменники-синоніми, іменники-антоніми.

Опис документу:
МЕТА: Повторити відомості про іменники-синоніми, іменники-антоніми, іменники-омоніми; розширити уявлення про лексичне значення іменника, його форми. Вдосконалювати вміння вибирати з ряду синонімів ті іменники, які найбільше відповідають змісту висловлювання. Розвивати творчу уяву, мовленнєві здібності учнів, відповідальність, колективізм, показати учням красу та багатство української мови за допомогою народної творчості, творів письменників та поетів. Викликати бажання вивчати рідну мову.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися
Опис презентації окремими слайдами:
ТЕМА: Іменники-синоніми, іменники-антоніми. Однозначні та багатозначні іменники. Пряме і переносне значення іменників. Підготувала вчитель Борщівсь...
Слайд № 1

ТЕМА: Іменники-синоніми, іменники-антоніми. Однозначні та багатозначні іменники. Пряме і переносне значення іменників. Підготувала вчитель Борщівського НВК “ЗНЗ І-ІІІ ст. №3- гімназія ім. Р. Андріяшика” Герасимів Н.Я.

МЕТА: Повторити відомості про іменники-синоніми, іменники-антоніми, іменники-омоніми; розширити уявлення про лексичне значення іменника, його форми...
Слайд № 2

МЕТА: Повторити відомості про іменники-синоніми, іменники-антоніми, іменники-омоніми; розширити уявлення про лексичне значення іменника, його форми. Вдосконалювати вміння вибирати з ряду синонімів ті іменники, які найбільше відповідають змісту висловлювання. Розвивати творчу уяву, мовленнєві здібності учнів, відповідальність, колективізм, показати учням красу та багатство української мови за допомогою народної творчості, творів письменників та поетів. Викликати бажання вивчати рідну мову, прививати любов до рідної землі, повагу до рідної мови, народу, розвивати емоційно - художні відчуття.

Знову день почався діти, Всі зібрались на урок. Тож пора нам поспішити- Кличе в подорож дзвінок. Сьогодні в нас урок звичайний, Та вчить багато нас...
Слайд № 3

Знову день почався діти, Всі зібрались на урок. Тож пора нам поспішити- Кличе в подорож дзвінок. Сьогодні в нас урок звичайний, Та вчить багато нас чому. Хай буде він для нас повчальний, За це подякуєм йому.

Пролунав дзвінок. Починаємо урок. Працюватимем старанно, Щоб почути у кінці, що у нашому класі Дітки просто молодці.
Слайд № 4

Пролунав дзвінок. Починаємо урок. Працюватимем старанно, Щоб почути у кінці, що у нашому класі Дітки просто молодці.

“Кубування” - З чого складається наше мовлення? - Основне призначення слова? - Що таке іменники-синоніми? - Іменники-антоніми? -Іменники-омоніми? -...
Слайд № 5

“Кубування” - З чого складається наше мовлення? - Основне призначення слова? - Що таке іменники-синоніми? - Іменники-антоніми? -Іменники-омоніми? -Пряме і переносне значення слів?  

Добір синонімів До поданого іменника дібрати якомога більше синонімів. Багаття … Врода … Дім …
Слайд № 6

Добір синонімів До поданого іменника дібрати якомога більше синонімів. Багаття … Врода … Дім …

«Впіймай оплеском іменники» День, плакати, радість, хвалити, порядок, зелений, зима, працювати, брехня, густий, галас, встає, війна, засинає, колюч...
Слайд № 7

«Впіймай оплеском іменники» День, плакати, радість, хвалити, порядок, зелений, зима, працювати, брехня, густий, галас, встає, війна, засинає, колючий, горе, мороз.

Добір омонімів Вівсянка (пташка і крупа); гриф (пташка і частина музичного інструмента); грот (печера і нижнє вітрило); дзвоник (звуковий сигнал і ...
Слайд № 8

Добір омонімів Вівсянка (пташка і крупа); гриф (пташка і частина музичного інструмента); грот (печера і нижнє вітрило); дзвоник (звуковий сигнал і трав’яниста рослина); захід (одна зі сторін світу і рух сонця за обрій); кадр (окремий знімок і працівник фірми); кома (розділовий знак і тяжкий стан людини),…  

ТЕМА: Іменники-синоніми, іменники-антоніми. Однозначні та багатозначні іменники. Пряме і переносне значення іменників. Підготувала вчитель Борщівсь...
Слайд № 9

ТЕМА: Іменники-синоніми, іменники-антоніми. Однозначні та багатозначні іменники. Пряме і переносне значення іменників. Підготувала вчитель Борщівського НВК “ЗНЗ І-ІІІст. №3- гімназія ім. Р.Андріяшика” Герасимів Н.Я.

ТЕМА: Іменники-синоніми, іменники-антоніми. Однозначні та багатозначні іменники. Пряме і переносне значення іменників. Підготувала вчитель Борщівсь...
Слайд № 10

ТЕМА: Іменники-синоніми, іменники-антоніми. Однозначні та багатозначні іменники. Пряме і переносне значення іменників. Підготувала вчитель Борщівського НВК “ЗНЗ І-ІІІст. №3- гімназія ім. Р.Андріяшика” Герасимів Н.Я. ЗАГАДКА: В зеленім лісі побував Якийсь художник-і поволі Дерева перефарбував У золотисто-жовтий колір. -Ти хто такий?- я здивувавсь, Чому тебе не бачив досі? -То придивися, хтось озвавсь,- І ти тоді побачиш …

ТЕМА: Іменники-синоніми, іменники-антоніми. Однозначні та багатозначні іменники. Пряме і переносне значення іменників.
Слайд № 11

ТЕМА: Іменники-синоніми, іменники-антоніми. Однозначні та багатозначні іменники. Пряме і переносне значення іменників.

Що ми можемо сказати про правителя країни Слово? (Воно складається із звуків, ділиться на склади, служить для побудови речень.) -Яке його головне п...
Слайд № 12

Що ми можемо сказати про правителя країни Слово? (Воно складається із звуків, ділиться на склади, служить для побудови речень.) -Яке його головне призначення? (Служить засобом називання навколишніх предметів, ознак, дій.) -Тому нам потрібно знати слова та їх значення.  

Якось вітер ніс листок І прикульгував щокрок. І щокрок відпочивав, І листок на землю клав. Так сердешний занеміг, Ніби ніс він збіжжя міх, Важко ди...
Слайд № 13

Якось вітер ніс листок І прикульгував щокрок. І щокрок відпочивав, І листок на землю клав. Так сердешний занеміг, Ніби ніс він збіжжя міх, Важко дихав і сопів, Аж упав нарешті в рів.

«Третій зайвий» (Знайдіть зайві словосполучення)   Золота ложка; сумує ліс; весела дівчина; золота людина; сумує мати; веселе літо; золоті руки. су...
Слайд № 14

«Третій зайвий» (Знайдіть зайві словосполучення)   Золота ложка; сумує ліс; весела дівчина; золота людина; сумує мати; веселе літо; золоті руки. сумує небо. веселі сніжинки.  

Творчий диктант Каштанове листя-… (каштанове волосся); гіркий перець-… сизий голуб-… гострий ніж-…  
Слайд № 15

Творчий диктант Каштанове листя-… (каштанове волосся); гіркий перець-… сизий голуб-… гострий ніж-…  

Каліграфічна хвилинка Напишіть не відриваючи руки слово осінь. Доберіть 5 ознак осені і запишіть. Встановіть, в якому значенні вжито дібрані слова.  
Слайд № 16

Каліграфічна хвилинка Напишіть не відриваючи руки слово осінь. Доберіть 5 ознак осені і запишіть. Встановіть, в якому значенні вжито дібрані слова.  

Фізкультхвилинка Ми з-за парт мерщій встаєм, Лінькам волі не даєм …  
Слайд № 17

Фізкультхвилинка Ми з-за парт мерщій встаєм, Лінькам волі не даєм …  

ТЕМА: Іменники-синоніми, іменники-антоніми. Однозначні та багатозначні іменники. Пряме і переносне значення іменників. Підготувала вчитель Борщівсь...
Слайд № 18

ТЕМА: Іменники-синоніми, іменники-антоніми. Однозначні та багатозначні іменники. Пряме і переносне значення іменників. Підготувала вчитель Борщівського НВК “ЗНЗ І-ІІІст. №3- гімназія ім. Р.Андріяшика” Герасимів Н.Я. дружба, знання рідної мови, мислення, увага, терпіння

Лінгвістична гра-естафета Я на дереві гойдаюсь, я в конверті відправляюсь?   Я воду закривав, я вантажі піднімав?   Я в небі весело сяю, я тлю всю ...
Слайд № 19

Лінгвістична гра-естафета Я на дереві гойдаюсь, я в конверті відправляюсь?   Я воду закривав, я вантажі піднімав?   Я в небі весело сяю, я тлю всю поїдаю?   Це слово три значення має: то двері воно зачиняє, то тягнеться ніжно до мами, то букви виписує вправно?

Гра «АУКЦІОН» Хто останній назве до поданого слова синонім, той виграв. Битва-……; біда-….; дорога-….; друг-….; будинок-…; крик-…; ласка-…; край-…; ...
Слайд № 20

Гра «АУКЦІОН» Хто останній назве до поданого слова синонім, той виграв. Битва-……; біда-….; дорога-….; друг-….; будинок-…; крик-…; ласка-…; край-…; мама-…; невільник-…; сум-….; подія-….

Вправа “ Мікрофон” -Що ви нового дізналися про слово? -Для чого ми вивчаємо слова-антоніми, синоніми, омоніми? -Чи могли б ми обійтись без них?
Слайд № 21

Вправа “ Мікрофон” -Що ви нового дізналися про слово? -Для чого ми вивчаємо слова-антоніми, синоніми, омоніми? -Чи могли б ми обійтись без них?

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ТА ЛІТЕРАТУРИ залишилося:
0
4
міс.
0
1
дн.
0
0
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!