Презентація до уроку української мови за темою "Відмінки іменників" 6 клас

Опис документу:
Тип уроку: урок осмислення нових знань, формування умінь і навичок. Використання ІКТ. Використання перентації на уроці дає можливість учителю зацікавити учнів, спонукати їх до творчості, викликати бажання самостійно знаходити потрібний матеріал у мережі Інтернету.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися
Опис презентації окремими слайдами:
Актуалізація опорних знань 1. Робота у групах. Прочитати прислів’я, пояснити їх значення. Виписати іменники, що мають тільки форму множини в І стов...
Слайд № 1

Актуалізація опорних знань 1. Робота у групах. Прочитати прислів’я, пояснити їх значення. Виписати іменники, що мають тільки форму множини в І стовпчик, а однини – у ІІ.

1.Чиї б двері рипіли, та тільки не твої. 2. Земля як стерняста нива, не пройдеш, ноги не вколовши. З. Добрі діти – потіха, а погані – гризота. 4. Л...
Слайд № 2

1.Чиї б двері рипіли, та тільки не твої. 2. Земля як стерняста нива, не пройдеш, ноги не вколовши. З. Добрі діти – потіха, а погані – гризота. 4. Люди раді літу, а бджоли – цвіту. 5. Без добра лихо не родить. 6. Кашу маслом не зіпсуєш.

«Чиста дошка» Назвіть відмінки іменника. Скільки їх? Які відмінки називаються непрямими, а який - прямим? Чому? Який відмінок ніколи не вживається ...
Слайд № 3

«Чиста дошка» Назвіть відмінки іменника. Скільки їх? Які відмінки називаються непрямими, а який - прямим? Чому? Який відмінок ніколи не вживається з прийменником? Який відмінок завжди вживається з прийменником?

Самостійна робота. Прочитайте в підручнику матеріал на с. 107-108, роблячи на закладці позначки ( «+», «?»). За опрацьованим матеріалом сформулюйте...
Слайд № 4

Самостійна робота. Прочитайте в підручнику матеріал на с. 107-108, роблячи на закладці позначки ( «+», «?»). За опрацьованим матеріалом сформулюйте запитання до вчителя.

Все в лісі співає Весною ми пішли до лісу. Зійшло сонце, подихнув легенький вітерець, всі дерева в лісі співали. Кожне співало свою пісню. Береза с...
Слайд № 5

Все в лісі співає Весною ми пішли до лісу. Зійшло сонце, подихнув легенький вітерець, всі дерева в лісі співали. Кожне співало свою пісню. Береза співала ніжну пісню. Слухаючи її пісню, хотілося підійти до білокорої красуні й обняти її. Дуб співав мужню пісню. Коли ми слухали пісню дуба, нам хотілося бути сильними, відважними. Верба, що схилилася над ставом, співала задумливу пісню. Прислухаючись до пісні верби, ми подумали, що прийде осінь і листячко з дерев осиплеться. Горобина співала тривожну пісню. Від цієї пісні до нас прилинула думка про темну ніч і бурхливу грозу, від якої гнеться тонка горобина, немов шукаючи захисту. Ось які пісні почули ми в лісі (В. Сухомлинський).

Провідміняйте іменники в однині й множині. Виділіть закінчення. Варіант : зозуля, рій, простирадло. Варіант ІІ: гай, левада, сонце.
Слайд № 6

Провідміняйте іменники в однині й множині. Виділіть закінчення. Варіант : зозуля, рій, простирадло. Варіант ІІ: гай, левада, сонце.

Робота в групах. Гра «Один за одним – усі разом». Перший учень групи пропонує будь-який іменник у називному відмінку, другий ставить його в родовом...
Слайд № 7

Робота в групах. Гра «Один за одним – усі разом». Перший учень групи пропонує будь-який іменник у називному відмінку, другий ставить його в родовому і т. д. Яка група швидко й правильно поставить п’ять іменників в усіх відмінкових формах, та й перемагає.

Дослідження. Спишіть текст. Визначте рід, число і відмінок іменників. З’ясуйте, яким членом речення є іменник, і відповідно підкресліть. Ось і зайш...
Слайд № 8

Дослідження. Спишіть текст. Визначте рід, число і відмінок іменників. З’ясуйте, яким членом речення є іменник, і відповідно підкресліть. Ось і зайшло сонце. Запалало небо на заході – завтра буде вітер. Відблиск вечірньої заграви ліг на снігові замети. Ніби їх сонце облило багряними барвами. Гасне заграва – і багряний відблиск на снігу згасає. Мерехтять зорі. Сніг сіріє. Пташка ховається у гнізді. Зайчик сидить під кущем.

Лінгвістичний експеримент. Поставте виділені слова у різних відмінкових формах Ой цікаві (поні) – глянь, які красиві! Ех, промчать на (поні) ще б т...
Слайд № 9

Лінгвістичний експеримент. Поставте виділені слова у різних відмінкових формах Ой цікаві (поні) – глянь, які красиві! Ех, промчать на (поні) ще б та ще разок! Вплетені у (поні) стрічечки у гриві; у легкім розгоні котиться візок (Д. Білоус).  

Гра «Найрозумніший» Група спеціалістів, яка присуджує премії та нагороди на змаганнях. Спільна валюта Європейського союзу, запроваджена від 1 січня...
Слайд № 10

Гра «Найрозумніший» Група спеціалістів, яка присуджує премії та нагороди на змаганнях. Спільна валюта Європейського союзу, запроваджена від 1 січня 1999 р. Шоколадне дерево. Транспортне виробниче підприємство, яке забезпечує експлуатацію та ремонт вагонів, тролейбусів тощо. Європейське економічне співтовариство. Мистецтво відображення на екрані зображень, які створюють враження живої дійсності. Легковий автомобіль з лічильником, що відзначає відстань і оплату за проїзд. Різновид капусти з товстим кулястим стеблом. Улюблене заняття на дозвіллі.

Лінгво-географічний диктант.
Слайд № 11

Лінгво-географічний диктант.

Слайд № 12

Конкурс юних мовознавців. Знайдіть і виправте помилки у вживанні іменників. 1. Сідайте, пані Галине. 2. Сергіє, ти маєш рацію. 3. Заходьте до нас, ...
Слайд № 13

Конкурс юних мовознавців. Знайдіть і виправте помилки у вживанні іменників. 1. Сідайте, пані Галине. 2. Сергіє, ти маєш рацію. 3. Заходьте до нас, Вале. 4. Приїздіть, бабусе.

Підсумки уроку Побудувати зв’язне висловлювання «Що нового я дізнався на уроці»  
Слайд № 14

Підсумки уроку Побудувати зв’язне висловлювання «Що нового я дізнався на уроці»  

Домашнє завдання група «Б» - вправа 258; група «А» - 259, скласти діалог про користь відмінків у нашому мовленні.  
Слайд № 15

Домашнє завдання група «Б» - вправа 258; група «А» - 259, скласти діалог про користь відмінків у нашому мовленні.  

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Впровадження веб-квестів в освітній процес»
Левченко Ірина Михайлівна
36 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.