Презентація до уроку української мови за темою "Іменники - назви істот і неістот. Власні та загальні назви" 6 клас

Опис документу:
Дана презентація створена з метою покращання навчально-виховного процесу. Розподільний акродиктант учням краще виконати, читаючи завдання, розміщене на мультимедійній дошці. Оцінити рівень своїх досягнень допоможе таблиця самоконтролю. Бліц-диктант "Знамениті" дасть змогу усім учням виявити свій інтелектуальний рівень. Дидактичний матеріал за творами В. Сухомлинського поглибить знання про рідний край.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися
Опис презентації окремими слайдами:
Епіграф. Іменник! Він узяв собі на плечі велике діло – визначати речі,- ім’я,найменування і наймення: робота. Біль. І радість. І натхнення. Д. Білоус
Слайд № 1

Епіграф. Іменник! Він узяв собі на плечі велике діло – визначати речі,- ім’я,найменування і наймення: робота. Біль. І радість. І натхнення. Д. Білоус

І. Актуалізація опорних знань Усне повідомлення на лінгвістичну тему «Іменник як частина мови» 2. Індивідуальна робота на картках
Слайд № 2

І. Актуалізація опорних знань Усне повідомлення на лінгвістичну тему «Іменник як частина мови» 2. Індивідуальна робота на картках

«Згоден? – Не згоден? – Обґрунтуй!» Дерево, сонце, загін, натовп – назви неістот. Домовик, Русалка, покійник, Перун – назви істот. «Кобзар», Кобзар...
Слайд № 3

«Згоден? – Не згоден? – Обґрунтуй!» Дерево, сонце, загін, натовп – назви неістот. Домовик, Русалка, покійник, Перун – назви істот. «Кобзар», Кобзар, кобзар, «Земля», земле, Земля – написано правильно.

Іменники – назви істот і неістот. Іменники власні й загальні. Велика буква і лапки у власних назвах
Слайд № 4

Іменники – назви істот і неістот. Іменники власні й загальні. Велика буква і лапки у власних назвах

Розподільний акродиктант Випишіть у першу колонку назви істот, у другу – неістот. Вівчарка, зима, рота, ожеледь, болото, індик, рись, луг, екологія...
Слайд № 5

Розподільний акродиктант Випишіть у першу колонку назви істот, у другу – неістот. Вівчарка, зима, рота, ожеледь, болото, індик, рись, луг, екологія, Ніна, ніч, олень, озеро. К л ю ч : перші літери слів складають словосполучення «вірно зроблено».

Закріплення знань, умінь та навичок. 1. Робота в групах. Прочитайте текст. Визначте іменники, що означають власні назви. Чим вони відрізняються від...
Слайд № 6

Закріплення знань, умінь та навичок. 1. Робота в групах. Прочитайте текст. Визначте іменники, що означають власні назви. Чим вони відрізняються від загальних назв?

Далеко на півночі, в холодних скелях, на березі Білого моря бився з фашистами молодий солдат Микола Терен. Виріс він у степах Полтавщини, на тихому...
Слайд № 7

Далеко на півночі, в холодних скелях, на березі Білого моря бився з фашистами молодий солдат Микола Терен. Виріс він у степах Полтавщини, на тихому Пслі. У жорстокому бою він був тяжко поранений. Упав на холодну землю й знепритомнів. Узяв його на руки вірний друг, виніс з бою, приніс у польовий госпіталь. Лікар вислухав серце, похитав головою: тяжке поранення в груди. Дали йому ліки, влили кров, та притомність не повертається. Коли це з сусідньої палати почулася пісня: «Ой, зійди, зійди, ясен місяцю…» Тихо стало у госпіталі, всі прислухалися до українського співу. Заворушився Микола, перейнявся тим хвилюючим струменем, наповнився живим духом. Ця рідна українська пісня й повернула притомність Миколі. За В. Сухомлинським

Розподільний вибірковий диктант Прочитайте текст. Випишіть з нього іменники: спочатку власні назви, а потім – загальні
Слайд № 8

Розподільний вибірковий диктант Прочитайте текст. Випишіть з нього іменники: спочатку власні назви, а потім – загальні

Україна Якось раз Василь Олександрович Сухомлинський вибрався на круті схили, що здіймалися над Трускавцем. Звідси далі на схід розкинулась хвиляст...
Слайд № 9

Україна Якось раз Василь Олександрович Сухомлинський вибрався на круті схили, що здіймалися над Трускавцем. Звідси далі на схід розкинулась хвиляста рівнина. Чарівне поділля, а ще далі на схід синьоока Волинь. Від Прип’яті до Десни вишумлює Полісся, а далі Київщина… Лісостеп. А ще далі тихі полтавські ріки, що горнуться до Дніпра, і його село Павлиш, за ним степи аж до самої Херсонщини, до синього моря… Він бачив усю Україну, бачив своє тихе село і рідну школу серед яблуневого саду на залитому сонцем косогорі (І. Цюпа).  

Бліц-диктант «Знамениті» 1. Президент України. 2. Перший космонавт незалежної України. 3. Найдавніша пам’ятка культури, присвячена минулому нашої Н...
Слайд № 10

Бліц-диктант «Знамениті» 1. Президент України. 2. Перший космонавт незалежної України. 3. Найдавніша пам’ятка культури, присвячена минулому нашої Н-Сіверщини, його князю. 4. Найвідоміші українські боксери. 5. Київська футбольна команда. 6. Найголовніша річка України. 7. Назва районної газети. 8. Назва готелю у місті Н-Сіверському.

Самоконтроль знань Що можуть означати іменники – власні назви, заповніть таблицю. «Що я вже знаю» Власні іменники Дійові особи казок Прізвища, імена
Слайд № 11

Самоконтроль знань Що можуть означати іменники – власні назви, заповніть таблицю. «Що я вже знаю» Власні іменники Дійові особи казок Прізвища, імена

Практикум Від поданих слів утворіть клички тварин. Усно складіть з ними словосполучення. Зірка, дружок, смілий, ласуня, пушок, забіяка, соловей, кв...
Слайд № 12

Практикум Від поданих слів утворіть клички тварин. Усно складіть з ними словосполучення. Зірка, дружок, смілий, ласуня, пушок, забіяка, соловей, квітка, тихоня, лиска, вірний.

Лінгвістичний експеримент Запропонуйте своє пояснення: звідки, на вашу думку, прийшли і що означали імена. Володимир, Владислав, Мстислав, Ярополк,...
Слайд № 13

Лінгвістичний експеримент Запропонуйте своє пояснення: звідки, на вашу думку, прийшли і що означали імена. Володимир, Владислав, Мстислав, Ярополк, Ярослав, Богдан, Любомир, Божедар

Підсумки уроку Сформулювати правила вживання великої букви у власних назвах. В яких випадках у власних назвах вживаються лапки? Назвіть астрономічн...
Слайд № 14

Підсумки уроку Сформулювати правила вживання великої букви у власних назвах. В яких випадках у власних назвах вживаються лапки? Назвіть астрономічні назви

Бліц-опитування Як відрізнити іменники – назви істот від неістот? Як граматично розрізняються загальні та власні назви? Які іменники належать до вл...
Слайд № 15

Бліц-опитування Як відрізнити іменники – назви істот від неістот? Як граматично розрізняються загальні та власні назви? Які іменники належать до власних назв? Сформулюйте основні правила написання власних назв.

Домашнє завдання скласти словниковий диктант до вивченої теми – гр. «А»; користуючись географічною картою, записати географічні назви, які походять...
Слайд № 16

Домашнє завдання скласти словниковий диктант до вивченої теми – гр. «А»; користуючись географічною картою, записати географічні назви, які походять від імені людей або назви рослин чи тварин – гр. «Б».

Бажаю творчого натхнення та успіхів
Слайд № 17

Бажаю творчого натхнення та успіхів

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Розвиток особистості на всіх вікових етапах життя»
Черниш Олена Степанівна
36 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.