Презентація до уроку української мови в 9 класі на тему "Розділові знаки між частинами складносурядного речення"

Опис документу:
Дана презентація доповнює запропонований конспект уроку української мови в 9 класі на тему «Розділові знаки між частинами складносурядного речення». Дає змогу пришвидшити та глибше зрозуміти матеріал уроку.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися
Опис презентації окремими слайдами:
Розділові знаки між частинами складносурядного речення Мета: навчити правильно ставити розділові знаки між частинами складносурядного речення й обґ...
Слайд № 1

Розділові знаки між частинами складносурядного речення Мета: навчити правильно ставити розділові знаки між частинами складносурядного речення й обґрунтовувати їх уживання, формувати пунктуаційну грамотність, удосконалювати орфографічні навички; розвивати мислення, творчі навички і вміння будувати складносурядні речення; виховувати любов до природи України, повагу до народних ремесел.

Орфографічна хвилинка сільсько/господарський, корабле/будівник, рано/вранці, листо/пад, екс/чемпіон, червоно/чорний, авіа/квиток, електронно/ядерни...
Слайд № 2

Орфографічна хвилинка сільсько/господарський, корабле/будівник, рано/вранці, листо/пад, екс/чемпіон, червоно/чорний, авіа/квиток, електронно/ядерний, далеко/східний, ново/будова, нежданий/негаданий, ніжно/білий, електро/мережа, яскраво/зелений.

Перевірка Сільськогосподарський рано-вранці кораблебудівник екс-чемпіон листопад червоно-чорний авіаквиток електронно-ядерний далекосхідний неждани...
Слайд № 3

Перевірка Сільськогосподарський рано-вранці кораблебудівник екс-чемпіон листопад червоно-чорний авіаквиток електронно-ядерний далекосхідний нежданий-негаданий новобудова ніжно-білий електромережа яскраво-зелений  

Мозковий штурм Складносурядним називається речення…. Частини складносурядного речення поєднуються між собою… Сполучники сурядності поділяються на т...
Слайд № 4

Мозковий штурм Складносурядним називається речення…. Частини складносурядного речення поєднуються між собою… Сполучники сурядності поділяються на такі групи:… Між простими реченнями у складносурядному існують смислові зв’язки:…

Робота з картками з кодування. (Парна робота) Якими сполучниками поєднані частини складносурядного речення? Дайте відповіді у вигляді коду: Є – єдн...
Слайд № 5

Робота з картками з кодування. (Парна робота) Якими сполучниками поєднані частини складносурядного речення? Дайте відповіді у вигляді коду: Є – єднальні, П – протиставні, Р – розділові.

Перевірка 1. Осіннє сонце блиснуло на мить, і тільки срібна папороть димить. 2. То сонце усміхнеться нам крізь хмари, то дощик рясно землю полива. ...
Слайд № 6

Перевірка 1. Осіннє сонце блиснуло на мить, і тільки срібна папороть димить. 2. То сонце усміхнеться нам крізь хмари, то дощик рясно землю полива. 3. Осінній вечір тихо догорає, і золото спадає з ясенів. 4. По садах вітри гасають, а над садами зоріє небо осіннє. 5. Восени дощ холодний січе і вітер дужий проймає до кісток. Відповідь: Є, Р, Є, П, Є.

Постановка проблеми Не то осінні води шуміли, збігаючи в Дунай, не то вітер бився в заломах провалля (М Коцюбинський). Дощ нарешті припинився, і ла...
Слайд № 7

Постановка проблеми Не то осінні води шуміли, збігаючи в Дунай, не то вітер бився в заломах провалля (М Коцюбинський). Дощ нарешті припинився, і лагідне сонечко знову засяяло. (А. Ступак)  Лише гул од копит степом котився та хліба шелестіли (А. Головко). Несподіваний ривок — і ми відриваємося від землі (А. Шиян).  

Між частинами складносурядного речення ставляться такі розділові знаки: 1) кома,якщочастиниз'єднанієднальними,протиставнимитарозділовимисполучникам...
Слайд № 8

Між частинами складносурядного речення ставляться такі розділові знаки: 1) кома,якщочастиниз'єднанієднальними,протиставнимитарозділовимисполучниками Ізполя дорога завернула долісу, і миопинилисяпідтемнимсклепіннямвисокихдубів(Петро Панч). 3північногозаходувітердмухнув, алевінуже немігздолатитепла (Ю.Збанацький). Читонастаненічкатемна,чито веселий деньшумить(Л.Глібов). 2) крапка з комою, якщо частини, з'єднані сполучниками а, але, проте, все ж, однак (рідше також, і, та), — дуже поширені; — мають усередині свої розділові знаки (коми); — далекі за змістом; — виділені автором як відносно самостійні П'янкий соковитий дух ішов від живої розпареної землі; а високо над вигоном уже перелітали на північ ключами птиці, дзвінкоголосі, чуйні, весняні (О. Гончар). Річкаширока таглибока, а вода синя та чиста; і котиться вона,виблискуючиташумуючи(М. Вороний). 3) тире,якщочастини,з'єднанісполучниками  і (й), та (і), та й, а,виражають: —швидкузмінуподій; —протиставлення; —неочікуванийрезультат Дмухнуввітерпонадставом — іслідуне стало (Т. Шевченко). Минула буря — ісонцезасяяло(М.Рильський).

Між частинами складносурядного речення кома не ставиться, якщо 1) вониз'єднаніодиничнимсполучникомі (й), та (і),чи,абоімають спільнийдругоряднийчле...
Слайд № 9

Між частинами складносурядного речення кома не ставиться, якщо 1) вониз'єднаніодиничнимсполучникомі (й), та (і),чи,абоімають спільнийдругоряднийчлен,вставнеслово,частки лише,ще,навіть В однумить розсунувсяпростірі сталиближчимизорі(Ю. Мушкетик). Мабуть, язапізнюсянапоїздібратовідоведетьсявідвозитимене намашині. Ще сонценезайшлоі невийшовмісяць. 2) вониз'єднаніодиничнимсполучникомі (й), та (і),чи,абоі єодноскладнимибезособовими чи називними реченнями Потемнілоі сталомороситидрібнота тихо (О. Гончар).Сумной глухо (ПанасМирний). Меди тапахощіживиці(М.Рильський). Весело й такхочетьсяспівати. 3) вони з'єднані одиничним сполучником і (й), та (і), чи, або і є питальними, спонукальними або окличними реченнями Хай наше слово невмираєі наша правда хайживе! (М.Рильський).Хтовиічоговам треба? (Ю.Яновський)

Обґрунтуємо вживання в кожному реченні розділових знаків. 1.Уже давно стояла ніч над землею і зорі виблискували з темного неба. (Панас Мирний) 2.Ха...
Слайд № 10

Обґрунтуємо вживання в кожному реченні розділових знаків. 1.Уже давно стояла ніч над землею і зорі виблискували з темного неба. (Панас Мирний) 2.Хай квітне наша Україна і йде весна! (Б.Олійник) 3.Минула буря – і сонце засяяло. (М.Рильський) 4.Природа – майстерня, і людина в ній працівник (І.Тургенєв)

Верба! Здається, звичайне дерево, а скільки з ним пов'язано цікавих історій! Навіть важко уявити традиційне українське село без цих одвічних супутн...
Слайд № 11

Верба! Здається, звичайне дерево, а скільки з ним пов'язано цікавих історій! Навіть важко уявити традиційне українське село без цих одвічних супутників. Вербником обсаджували дороги чи видолинки. Його густа крона була надійним прихистком мандрівника од пекучого літнього сонця чи наглої зливи, від вітрів і буревіїв. Проте найбільше прислужилася верба для річок, ставків, криниць, бо годі знайти річку без цього дерева. Воно оберігало численні джерельця, і русла річок не замулювалися, а береги не зсувалися. Так само верба допомагає боротися з ерозією ґрунтів, особливо в яругах і вибалках стає корисною вона. Багато корисних речей робили й роблять із верби. Виготовляють ясла для худоби, кошари, клітки, а з міцних коренів — добротні човни, корита для водопою та інше. З гнучкої пружної деревини майстри плетуть кошики і виготовляються тини. Нині ж верби стають рідкістю, а тому їх потрібно насаджувати. Верба невибаглива до кліматичних умов. Посади у вологому місці звичайну гіллячку - і вона перетвориться в дерево (За В. Скуратівським).

Слайд № 12

Слайд № 13

Слайд № 14

Слайд № 15

Слайд № 16

Слайд № 17

Слайд № 18

Воно оберігало численні джерельця, і русла річок не замулювалися, а береги не зсувалися . З гнучкої пружної деревини майстри плетуть кошики і вигот...
Слайд № 19

Воно оберігало численні джерельця, і русла річок не замулювалися, а береги не зсувалися . З гнучкої пружної деревини майстри плетуть кошики і виготовляються тини.

Творче моделювання. Групова робота Вербником обсаджували дороги чи видолинки. І група комою між частинами; ІІ група крапкою з комою між частинами; ...
Слайд № 20

Творче моделювання. Групова робота Вербником обсаджували дороги чи видолинки. І група комою між частинами; ІІ група крапкою з комою між частинами; ІІІ група тире між частинами.

Підведення підсумків уроку 1. Чи справдилися очікування? 2. Релаксація
Слайд № 21

Підведення підсумків уроку 1. Чи справдилися очікування? 2. Релаксація

Домашнє завдання Вивчити правила Написати есе «Верба – символ і оберіг»
Слайд № 22

Домашнє завдання Вивчити правила Написати есе «Верба – символ і оберіг»

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Розроблення і використання цифрового освітнього контенту в освітньому процесі Нової української школи »
Ілляхова Марина Володимирівна
30 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.