Презентація до уроку розвитку зв´язного мовлення. Переказ" Сонце допомогло"

Опис документу:
Дана презентація до уроку розвитку зв´язного мовлення який навчатиме учнів мистецтву переказувати, вмінню послідовно переповідати сюжет тексту, логічно, зв’язано викладати думки, сприятиме збагаченню лексичного запасу і активізуватиме його , вчитиме складати план тексту, сприятиме закріпленню граматичних знань, правописних навичок

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися
Опис презентації окремими слайдами:
Детальний переказ оповідання « Сонце допомогло» Підготувала вчитель початкових класів КЗ Верхівцевського НВК Попова Л. П.
Слайд № 1

Детальний переказ оповідання « Сонце допомогло» Підготувала вчитель початкових класів КЗ Верхівцевського НВК Попова Л. П.

Детальний переказ – це усний або письмовий переказ, що якнайповніше передає зміст прочитаного або прослуханого тексту.
Слайд № 2

Детальний переказ – це усний або письмовий переказ, що якнайповніше передає зміст прочитаного або прослуханого тексту.

Для чого людині потрібно вміти детально переказувати?
Слайд № 3

Для чого людині потрібно вміти детально переказувати?

Слайд № 4

Біла Плиска - пташка, що ламає кригу Біла Плиска - це звичайна комахоїдна пташка, яку досить легко впізнати по її елегантному зовнішньому вигляду: ...
Слайд № 5

Біла Плиска - пташка, що ламає кригу Біла Плиска - це звичайна комахоїдна пташка, яку досить легко впізнати по її елегантному зовнішньому вигляду: довгий, що постійно погойдується хвостик, чорні верхівка і шийка, а животик, лоб і щічки білі. Втім, забарвлення у цієї пташки трохи змінюється залежно від місця проживання.

Слайд № 6

В давнину цю пташку називали «Синочку» або «Плиски». Ранньою весною, побачивши прилетілу трясогузку, старі казали: «Синочку прилетіла лід на річці ...
Слайд № 7

В давнину цю пташку називали «Синочку» або «Плиски». Ранньою весною, побачивши прилетілу трясогузку, старі казали: «Синочку прилетіла лід на річці розбивати». Вони чи то жартома, чи то всерйоз вважали, що ця пташка, бігаючи по льоду, розбиває його своїм погойдуванням хвостиком. Але як би там не було, невдовзі після прильоту вісниці весни, починається льодохід.

Слайд № 8

Улюблені місця проживання цієї пташки - береги озер, річок і потічків. За варіантами розташування своїх гнізд біла Плиска, не має собі рівних. Її с...
Слайд № 9

Улюблені місця проживання цієї пташки - береги озер, річок і потічків. За варіантами розташування своїх гнізд біла Плиска, не має собі рівних. Її споруди можна знайти і в поштовій скриньці, і в дровітні дров, і в дуплі дерева, і в покинутому комбайні, і навіть в комині.

Слайд № 10

Слайд № 11

Слайд № 12

Сонце допомогло На узліссі живе плиска. Рано-вранці підлітає до води, щоб напитися і розпочати свій сніданок. 
Слайд № 13

Сонце допомогло На узліссі живе плиска. Рано-вранці підлітає до води, щоб напитися і розпочати свій сніданок. 

Перші нічні заморозки побілили інеєм траву, а воду стягнули тонким льодом. Розвиднилось. Пташка прилетіла і сіла на краю калюжі. Спробувала дзьобом...
Слайд № 14

Перші нічні заморозки побілили інеєм траву, а воду стягнули тонким льодом. Розвиднилось. Пташка прилетіла і сіла на краю калюжі. Спробувала дзьобом. Не виходить.      

Невдовзі із-за лісу виглянуло сонце і повільно стало відігрівати охололу за ніч землю. Пропав льодок. Знову з’явилися комахи.   А тепер можна й пос...
Слайд № 15

Невдовзі із-за лісу виглянуло сонце і повільно стало відігрівати охололу за ніч землю. Пропав льодок. Знову з’явилися комахи.   А тепер можна й поснідати. І плиска зайнялася своєю пташиною роботою.

Про кого розповідається в тексті? Що хотіла зробити вранці пташка? Чому плиска не змогла зразу поснідати? Чим усе закінчилося? Якими словами автор ...
Слайд № 16

Про кого розповідається в тексті? Що хотіла зробити вранці пташка? Чому плиска не змогла зразу поснідати? Чим усе закінчилося? Якими словами автор називає плиску? А чи не краще звучав би текст без цієї заміни?

Скажіть по-іншому: на узліссі (біля лісу) розвиднилось (світає) невдовзі (незабаром) пропав льодок (розтав) плиска (пташка, вона, ласунка).
Слайд № 17

Скажіть по-іншому: на узліссі (біля лісу) розвиднилось (світає) невдовзі (незабаром) пропав льодок (розтав) плиска (пташка, вона, ласунка).

Структурний аналіз тексту. Назвіть зачин, кінцівку. Про що йдеться в основній частині тексту? Скільки абзаців в тексті?
Слайд № 18

Структурний аналіз тексту. Назвіть зачин, кінцівку. Про що йдеться в основній частині тексту? Скільки абзаців в тексті?

  плиска прилетіла, спробувала дзьобом, почала пити, зайнялася сніданком; вона, пташка, ласунка; заморозки наступили, побілили інеєм, стягнули льодом;
Слайд № 19

  плиска прилетіла, спробувала дзьобом, почала пити, зайнялася сніданком; вона, пташка, ласунка; заморозки наступили, побілили інеєм, стягнули льодом;

сонце виглянуло, засвітило, стало відігрівати; комахи з’явились, прокинулись; льодок розтав, пропав. 
Слайд № 20

сонце виглянуло, засвітило, стало відігрівати; комахи з’явились, прокинулись; льодок розтав, пропав. 

План. Чим займалась вранці плиска? Чому пташка не змогла розпочати сніданок? Що допомогло пташці поснідати?
Слайд № 21

План. Чим займалась вранці плиска? Чому пташка не змогла розпочати сніданок? Що допомогло пташці поснідати?

Індивідуальна допомога слабшим учням може бути такою: Початок абзаців; Набір опорних слів до кожного абзацу.
Слайд № 22

Індивідуальна допомога слабшим учням може бути такою: Початок абзаців; Набір опорних слів до кожного абзацу.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Впровадження веб-квестів в освітній процес»
Левченко Ірина Михайлівна
36 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.