• Всеосвіта
  • Бібліотека
  • НУШ
  • Презентація до уроку природознавства на тему ”Якими бувають дерева, кущі й трав’янисті рослини”

Презентація до уроку природознавства на тему ”Якими бувають дерева, кущі й трав’янисті рослини”

Опис документу:
Ознайомити учнів з різноманітністю рослин у природі.Розвивати пізнавальний інтерес до навчання, спостережливість за листяними і хвойними деревами й кущами, однорічними, дворічними, багаторічними трав’янистими рослинами.Виховувати бережливе ставлення до природи.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися
Опис презентації окремими слайдами:
Презентація до уроку природознавства на тему ”Якими бувають дерева, кущі й трав’янисті рослини”
Слайд № 1

Презентація до уроку природознавства на тему ”Якими бувають дерева, кущі й трав’янисті рослини”

1. Ознайомити учнів з різноманітністю рослин у природі ; закріпити поняття дерево, кущ, трав’яниста рослина; розширити поняття листяні дерева і кущ...
Слайд № 2

1. Ознайомити учнів з різноманітністю рослин у природі ; закріпити поняття дерево, кущ, трав’яниста рослина; розширити поняття листяні дерева і кущі, хвойні дерева і кущі; формування уявлення про однорічні, дворічні й багаторічні трав’янисті рослини; формувати вміння розрізняти хвойні дерева і кущі, листяні дерева і кущі, однорічні, дворічні і багаторічні трав’янисті рослини; навчити дітей спостерігати за живою природою(як рослини змінили свій вигляд, що сталося в житі птахів і звірів) та неживою природою(чи високо сонце над землею, скільки триває день, а скільки ніч, які опади спостерігаються, яка температура у водоймах, температура грунту).

2. Розвивати пізнавальний інтерес до навчання, спостережливість за листяними і хвойними деревами й кущами, однорічними, дворічними, багаторічними т...
Слайд № 3

2. Розвивати пізнавальний інтерес до навчання, спостережливість за листяними і хвойними деревами й кущами, однорічними, дворічними, багаторічними трав’янистими рослинами; розвивати пам’ять, мислення, творчу уяву; розвивати вміння порівнювати, виділяти істотні ознаки, підводити об’єкт під поняття ; удосконалювати навички свідомого читання, зв’язного мовлення; розвивати вміння спостерігати за живою природою (як рослини змінили свій вигляд, що сталося в житі птахів і звірів) та неживою природою (чи високо сонце над землею, скільки триває день, а скільки ніч, які опади спостерігаються, яка температура у водоймах, температура грунту), спостерігати за працею людей. 3.Виховувати самостійність мислення, прагнення знаходити відповіді на поставлені запитання; бережливе ставлення до природи, бажання охороняти і примножувати її красу; виховувати любов до природи під час самостійної роботи учнів і під час спостереження за працею людей, за живою та неживою природою

Обладнання: таблиці «Схема розвитку однорічних рослин», «Схема розвитку дворічних рослин», «Схема розвитку багаторічних рослин», малюнки і гербарні...
Слайд № 4

Обладнання: таблиці «Схема розвитку однорічних рослин», «Схема розвитку дворічних рослин», «Схема розвитку багаторічних рослин», малюнки і гербарні зразки хвойних, листяних, однорічних, дворічних і багаторічних рослин, підручник « Я і Україна» 3 клас (Байбара Т.М., Бібік Н.М.), зошит з друкованою основою «Я і Україна» 3 клас (Клочко Н.В.), малюнки: хмарки, квітки, сонечко, пташки.

Якими бувають дерева, кущі й трав’янисті рослини
Слайд № 5

Якими бувають дерева, кущі й трав’янисті рослини

А)За живою природою - Як високо сонце над землею? - Скільки триває зараз день, а скільки ніч ? День зараз став довший, чи коротший - Як залежить те...
Слайд № 6

А)За живою природою - Як високо сонце над землею? - Скільки триває зараз день, а скільки ніч ? День зараз став довший, чи коротший - Як залежить температура від тривалості дня і ночі - Як ви думаєте, температура у водоймах понизилася, чи ні ? Чим це можна пояснити -Яка температура грунту ? - Хто знає, яка сьогодні температура ? - Що ви скажете про вітер ? - Чи бачили ви опади сьогодні? Пригадаймо, яка погода була вчора. Чи схожа вона на сьогоднішню? Б) За неживою природою - Рослини змінили свій вигляд ? - Що роблять звірі і птахи ? В)Праця людей - Як ви думаєте, що в цю пору року роблять люди на полях та городах ?

1) Фронтальна бесіда Назвіть дерева, які ростуть біля школи ? Як називаються ці дерева? Розкажіть про дерево, яке вам найбільше подобається? Назвіт...
Слайд № 7

1) Фронтальна бесіда Назвіть дерева, які ростуть біля школи ? Як називаються ці дерева? Розкажіть про дерево, яке вам найбільше подобається? Назвіть кущі, які ростуть біля школи ? Назвіть трав’янисті рослини, які вам подобаються? Які з них ростуть у вам вдома? 2) Індивідуальне опитування Розкажіть про рослину, яка вам найбільше сподобається. У своїй розповіді скажіть, чому саме ви вибрали цю рослину, а не іншу? Чим саме вам подобається ця рослина? Скажіть чи росте у вас вдома ця рослина?

3)Фронтальна письмова робота Доведіть, що рослини не можуть існувати без неживої природи. Як впливає температура повітря на ріст рослин? Чи впливаю...
Слайд № 8

3)Фронтальна письмова робота Доведіть, що рослини не можуть існувати без неживої природи. Як впливає температура повітря на ріст рослин? Чи впливають опади на існування рослин? Чому людина не може жити без рослин? 4) Індивідуальна письмова робота Прочитайте мовчки питання тесту і виберіть правильну відповідь 1) Назви тільки органи рослин: а) корінь; б) вуха; в) листки; г) стебло; д) трава; е) квітка і плід 2) Де рослина утворює поживні речовини : а) у квітах; б) в стеблі; в) в зелених листках 3) Завдяки чому рослина утворює поживні речовини: а) вуглекислому газу; б) кисню; в) воді; г) сонячному світлу 4) Коли дихають рослини: а) вдень; б) вночі; в) вдень і вночі

У клена і бузку листки широкі, у ялини вузькі, схожі на голки. Це хвоїнки. Дерева і кущі з широкими листками називаються листяними. Дерева з вузьки...
Слайд № 9

У клена і бузку листки широкі, у ялини вузькі, схожі на голки. Це хвоїнки. Дерева і кущі з широкими листками називаються листяними. Дерева з вузькими листками. Отже, дерева і кущі поділяються на дві групи : листяні та хвойні.

Велике, гарне, могутнє листопадне дерево сімейства букових, що досягає 40–50 м у висоту й 2 м у діаметрі, має іноді віку 1000 і більше років. Дуб в...
Слайд № 10

Велике, гарне, могутнє листопадне дерево сімейства букових, що досягає 40–50 м у висоту й 2 м у діаметрі, має іноді віку 1000 і більше років. Дуб випаровує за теплу пору року більше 100 тонн води, що в 225 разів більше його власної ваги. У нашій країні налічується близько 20 видів дубу. Листи — чергові, прості, короткочерешкові, видовженооберненояйцевидні, голі, темнозелені, блискучі з виступаючими жилками. Навесні дуб розпускається пізно, одним з останніх серед листопадних дерев Квітне дуб у квітні — травні, коли в нього ще зовсім маленькі листи. Квітки одностатеві, однодомні, дуже дрібні й непоказні. Чоловічі або тичинкові квітки зібрані у своєрідні суцвіття — довгі й тонкі жовтувато-зеленуваті пониклі сережки, що нагадують сережки ліщини. Ці сережки цілими пучками звисають із гілок і майже не відрізняються по кольору від молодих маленьких листів

Багаторічний кущ, що дуже роз-ростається з коріння, з родини розоцвітих. Стебло до 2 м висотою,вкрите дрібними колючками, листки трійчасті, квітки ...
Слайд № 11

Багаторічний кущ, що дуже роз-ростається з коріння, з родини розоцвітих. Стебло до 2 м висотою,вкрите дрібними колючками, листки трійчасті, квітки білі, зібрані в рідкі грона. Плоди складні.Росте дико в розріджених лісах на вирубках, просіках, зарослих схилах, лісових галявинах.Цвіте з травня до серпня. Збирають молоді листки і ягоди. Перші містять багато дубильних речовин, а ягоди -- різноманітні органічні кислоти, вітаміни, вуглеводи, ефірну олію та ін. Ягоди чудовий смачний продукт, з них готують варення, компоти, соки, креми, муси.У народній медицині малину широко застосовують при простудних захворюваннях, бронхітах, ларингітах, кашлі. При простудах п'ють чай з малини, чорної бузини, липового цвіту; добре також пити сік з малини, наполовину змішаний з окропом, за 1 раз випивати склянку. Листки малини мають в'яжучу і закріплюючу дію і застосовують їх від поносу і дизентерії.

Трав’янисті рослини можуть бути однорічними, дворічними та багаторічними. До однорічних належать ті рослини, які протягом року проростають із насін...
Слайд № 12

Трав’янисті рослини можуть бути однорічними, дворічними та багаторічними. До однорічних належать ті рослини, які протягом року проростають із насіння, квітують, дають плоди з насінням, відмирають

Однорiчна трав'яниста рослина родини бобових. Стебло прямостояче, розгалужене, невитке, до 80 см заввишки (у виглядi куща). Листки двочерешковi, тр...
Слайд № 13

Однорiчна трав'яниста рослина родини бобових. Стебло прямостояче, розгалужене, невитке, до 80 см заввишки (у виглядi куща). Листки двочерешковi, трiйчастi. Квiтки бiлi, рожевi або лiловi, в пазушних китицях. Цвiте у червнi - серпнi. Плід - біб. Вирощують як харчову i лiкарську рослину. Для виготовлення лiкарських препаратiв використовують стулки стручкiв (Cortex fructus Phaseoli vulgaris). Стулки квасолi мiстять мiнеральнi i дубильнi речовини, клiтковину.

До дворічних належать рослини, які першого року проростають, але не квітують. На другий рік у них з’являється квітка і плід з насінням
Слайд № 14

До дворічних належать рослини, які першого року проростають, але не квітують. На другий рік у них з’являється квітка і плід з насінням

Петрушка (Petroselinum crispum) - рід одно- і дворічних трав'янистих рослин перехреснозапильних, сімейства Зонтичних, овочева культура. У перший рі...
Слайд № 15

Петрушка (Petroselinum crispum) - рід одно- і дворічних трав'янистих рослин перехреснозапильних, сімейства Зонтичних, овочева культура. У перший рік утворить розетку листя і коренеплід, на другий рік рослина зацвітає. Широко поширена на всіх континентах і має двох різновидів: петрушка корневая (стовщений нерозгалудженний конусоподібний чи веретеноподібний коренеплід) і петрушка листова. Листову петрушку у свою чергу розділяють на листову звичайну (із гладкими листками) і листову кучеряву (кучеряву злегка гофровані листя). Рослина вологолюбні і холодостійке, насіння проростає при +2..+3°С, сходи переносять заморозки до -7°С. 30 грамів свіжої петрушки покривають денну потребу організму дорослої людини у вітаміні С (75мг).

Багаторічні трав’янисті рослини мають довговічні підземні стебла. У них накопичуються поживні речовини
Слайд № 16

Багаторічні трав’янисті рослини мають довговічні підземні стебла. У них накопичуються поживні речовини

Фіа́лка запашна́ (Viola odorata L.) Місцеві назви — фіалка пахуча, кінські копитця, підлісок. Багаторічна трав'яниста ранньовесняна рослина родини ...
Слайд № 17

Фіа́лка запашна́ (Viola odorata L.) Місцеві назви — фіалка пахуча, кінські копитця, підлісок. Багаторічна трав'яниста ранньовесняна рослина родини фіалкових, 5-15 см заввишки з прикореневою розеткою при основі стебла, з повзучим малорозгалуженим кореневищем і з повзучими надземними пагонами. Листки чергові, широкоовальні, ниркоподібні або округло-яйцеподібні, при основі глибокосерцеподібні, верхівка листкової пластинки тупа, по краю городчаста, темно-зелена, короткопухнаста або гола. Квітки запашні, поодинокі, на довгих квітконіжках, неправильні, роздільнопелюсткові, оцвітина подвійна, з п'яти тупих чашолистків і п'яти різних пелюсток. Нижня пелюстка з шпоркою, на верхівці виїмчаста, інші — округлі; бічні пелюстки менші від інших.

Ви вже знаєте, що серед рослин є дерева, кущі, трав’янисті рослини. Кожна з цих рослин має свої істотні ознаки. Дерево має міцне дерев’янисте стебл...
Слайд № 18

Ви вже знаєте, що серед рослин є дерева, кущі, трав’янисті рослини. Кожна з цих рослин має свої істотні ознаки. Дерево має міцне дерев’янисте стебло. У куща є кілька міцних дерев’янистих стебел. А от трав’янисті рослини мають м’яке соковите стебло. - Які істотні ознаки дерева ? - Які істотні ознаки куща ? - Які істотні ознаки трав’янистих рослин ? 1) Істотні ознаки рослин ( завдання 1) У дерев є --------------------------------------------------------------------------------------- У кущів є ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- У трав’янистих рослин є -----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Рослини поділяються на дерева, кущі і трав’янисті рослини. Дерево має один міцний стовбур. У куща є кілька міцних дерев’янистих стебел. Вони значно...
Слайд № 19

Рослини поділяються на дерева, кущі і трав’янисті рослини. Дерево має один міцний стовбур. У куща є кілька міцних дерев’янистих стебел. Вони значно менші, ніж стовбур дерева. Трав’янисті рослини мають м’які соковиті стебла. - Які з поданих рослин є деревами ? ( сосна, береза, верба, дуб) - Які з поданих рослин є кущами ? ( калина, малина ) - Які з поданих рослин є трав’янистими рослинами ( кульбаба, пирій, овес, шипшина, мак) 2.) Заповнення таблиці ( завдання 2) Поділи на групи назви рослин і заповни таблицю Калина, кульбаба, сосна, пирій, береза, малина, овес, верба, шипшина, дуб, мак. Групи рослин Представники 1. 2. 3.

Дерева поділяють на хвойні і листяні. Вузькі листки, схожі на голки, називають хвоєю, а дерева, на яких є такі листки – хвойними. Дерева, які мають...
Слайд № 20

Дерева поділяють на хвойні і листяні. Вузькі листки, схожі на голки, називають хвоєю, а дерева, на яких є такі листки – хвойними. Дерева, які мають широкі листки називають листяними. - Які листки у дерева на першому малюнку ? - Які листки у дерева на другому малюнку ? - Які листки у дерева на третьому малюнку ? - Які листки у дерева на останньому малюнку ? 3) Яким деревам належать ці листки ( завдання 3) Поділи назви дерев на групи і заповни таблицю Групи дерев Представники 1. 2.

Ми вже знаємо, що хвойні дерева мають вузькі листки, схожі на голки. Це хвоїнки. Хвоя - змінені листки. Такі вузькі, схожі на голки має ялина, ялів...
Слайд № 21

Ми вже знаємо, що хвойні дерева мають вузькі листки, схожі на голки. Це хвоїнки. Хвоя - змінені листки. Такі вузькі, схожі на голки має ялина, ялівець. - Які із наведених у списку дерев мають вузькі листки, схожі на голки ? -Ялина має вузькі листки? -Cосна має вузькі листки? -Кедр має вузькі листки? -Які листки має ялиця? -Які листки у бука? -Які листки у граба? 4) Підкресли назви хвойних дерев ( завдання 4) Ялина, липа, дуб, сосна, кедр, каштан, осика, тополя, яблуня, береза, модрина, верба, ялиця, бук, граб, вишня.

- Про що ви дізналися сьогодні на уроці ? - На які дві групи поділяються дерева ? - Які дерева і кущі ростуть біля школи? - Наведіть приклад листян...
Слайд № 22

- Про що ви дізналися сьогодні на уроці ? - На які дві групи поділяються дерева ? - Які дерева і кущі ростуть біля школи? - Наведіть приклад листяних і хвойних дерев ? - Якими можуть бути трав’янисті рослини ? Наведіть приклади - З коренеплодів яких рослин можна приготувати салат? - Які однорічні рослини вирощує ваша сім’я на городі?

Опрацювати текст підручника на сторінці 112 – 114. Дати відповіді на запитання після тексту. Завдання №6 на ст. 36 у зошиті з друкованою основою. П...
Слайд № 23

Опрацювати текст підручника на сторінці 112 – 114. Дати відповіді на запитання після тексту. Завдання №6 на ст. 36 у зошиті з друкованою основою. Підготувати різноманітні прикмети на грудень місяць, вести календар спостережень. Скласти розповідь про рослину, яка найбільше вам подобається.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з ГЕОГРАФІЇ залишилося:
0
2
міс.
0
9
дн.
1
8
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!