Олекса Стороженко. Короткі відомості про автора, його гуморимтичні твори. Оповідання "Скарб". Морально-етичні проблеми твору. Гумористичне, викривальне зображення головного героя. Скарб – узагальнений образ щастя. Повчальний характер оповідання.
ПРЕЗЕНТАЦІЯ (розрахована на пару - 2 уроки)
+короткий План-конспект уроку
+ роздатковий матеріал учням
Цілі уроку:
Познайомити учнів з долею та багатогранною творчістю Олекси Стороженка;
Мотивувати учнів до читання оповідання через креолізований текст (буктрейлер);
розкрити значення слова «скарб» (через створення «асоціативного куща» та ментальної карти);
розвивати вміння використовувати інтерактивні технології у навчальній діяльності (QR-коди, буктрейлер
https://vseosvita.ua/library/buktrejler-oleksa-storozenko-skarb-409174.html
чи презентація-буктрейлер
https://vseosvita.ua/library/oleksa-storozenko-skarb-buktrejler-do-tvoru-prezentacia-412231.html, перевірка – тест https://vseosvita.ua/test/oleksa-storozhenko-opovidannia-skarb-test-452722.html);
вдосконалювати вміння виразно читати прозовий текст , здійснюючи кероване читання (читання з передбаченням);
ознайомити учнів з головними образами твору;
з’ясувати рівень вміння дітей робити характеристику образів, змальованих у вивченому творі та вдосконалювати його;
виявити і розвивати вміння знаходити художні засоби та пояснити їхню роль у творі;
розкрити повчальний характер оповідання;
розвивати увагу, пам'ять, логічне мислення; вміння застосовувати раніше вивчені знання під час виконання завдань;
виховувати пошану до історії України, її духовних скарбів, любов до творчості українських письменників, що сприяє відродженню національної самосвідомості, патріотичних почуттів, естетичних смаків молоді;
виховувати любов до краси рідного слова та бажання відроджувати і вивчати оригінальну творчість письменників-земляків;
розвивати вміння грамотно висловлювати власні думки, судження, логічно й послідовно аргументувати свої міркування (під час рефлексії та характеристики персонажів);
формувати активну життєву позицію, розвивати критичне мислення.
Усього 43 слайди
ЗРАЗКИ:
Спочатку -Психологічна настанова
Відповідь на проблемне питання : "Чи потрібно читати?
ПАПЕРОВА ЧИ ЕЛЕКТРОННА КНИГА — ЩО КРАЩЕ?" і мотивація до читання;Розгадування ребусів
Для створення ребусів використано генератор ребусів
(http://rebus1.com/ua/index.php?item=rebus_generator)
На обкладинці тесту та у завданнях на використано ілюстрації, взяті з інтернету
Матеріал з Вікіпедії — вільної енциклопедії (https://uk.wikipedia.org/wiki)Знайомство з біографією та творчістю Олекси Стороженка;
Актуалізація опорних знань (роди, жанри літератури, сюжет)
Розкрити значення слова «скарб» (через створення «асоціативного куща» та ментальної карти), тлумачний словник.
«Горизонт сподівань», створення ментальної карти
Кероване читання (читання з передбаченням і тлумаченнями).
Знайти художні засоби та пояснити їхню роль у творі;
Характеристика персонажів.
Упорядкування «паспорту» твору.
Рефлексія. Оповідання закінчилось як ви очікували?
Продовжіть речення:
«Мої думки змінюються, коли я читаю…»Творче завдання:
напишіть акровірш чи сенкан зі словом ЩАСТЯ.