Платна розробка

Презентація до уроку "Олекса Стороженко. Оповідання "Скарб"

Українська література

Для кого: 7 Клас

05.02.2021

2280

7

0

Опис документу:

Олекса Стороженко. Короткі відомості про автора, його гуморимтичні твори. Оповідання "Скарб". Морально-етичні проблеми твору. Гумористичне, викривальне зображення головного героя. Скарб – узагальнений образ щастя. Повчальний характер оповідання.
ПРЕЗЕНТАЦІЯ (розрахована на пару - 2 уроки)
+короткий План-конспект уроку
+ роздатковий матеріал учням

Цілі уроку:

  • Познайомити учнів з долею та багатогранною творчістю Олекси Стороженка;

  • Мотивувати учнів до читання оповідання через креолізований текст (буктрейлер);

  • розкрити значення слова «скарб» (через створення «асоціативного куща» та ментальної карти);

  • розвивати вміння використовувати інтерактивні технології у навчальній діяльності (QR-коди, буктрейлер

    https://vseosvita.ua/library/buktrejler-oleksa-storozenko-skarb-409174.html

    чи презентація-буктрейлер

    https://vseosvita.ua/library/oleksa-storozenko-skarb-buktrejler-do-tvoru-prezentacia-412231.html, перевірка – тест https://vseosvita.ua/test/oleksa-storozhenko-opovidannia-skarb-test-452722.html);

  • вдосконалювати вміння виразно читати прозовий текст , здійснюючи кероване читання (читання з передбаченням);

  • ознайомити учнів з головними образами твору;

  • з’ясувати рівень вміння дітей робити характеристику образів, змальованих у вивченому творі та вдосконалювати його;

  • виявити і розвивати вміння знаходити художні засоби та пояснити їхню роль у творі;

  • розкрити повчальний характер оповідання;

  • розвивати увагу, пам'ять, логічне мислення; вміння застосовувати раніше вивчені знання під час виконання завдань;

  • виховувати пошану до історії України, її духовних скарбів, любов до творчості українських письменників, що сприяє відродженню національної самосвідомості, патріотичних почуттів, естетичних смаків молоді;

  • виховувати любов до краси рідного слова та бажання відроджувати і вивчати оригінальну творчість письменників-земляків;

  • розвивати вміння грамотно висловлювати власні думки, судження, логічно й послідовно аргументувати свої міркування (під час рефлексії та характеристики персонажів);

  • формувати активну життєву позицію, розвивати критичне мислення.

    Усього 43 слайди
    ЗРАЗКИ:

    Спочатку -

  • Психологічна настанова

  • Відповідь на проблемне питання : "Чи потрібно читати?
    ПАПЕРОВА ЧИ ЕЛЕКТРОННА КНИГА — ЩО КРАЩЕ?"
    і мотивація до читання;

  • Розгадування ребусів

    Для створення ребусів використано генератор ребусів
    (http://rebus1.com/ua/index.php?item=rebus_generator)
    На обкладинці тесту та у завданнях на використано ілюстрації, взяті з інтернету
    Матеріал з Вікіпедії — вільної енциклопедії (https://uk.wikipedia.org/wiki)
    0201nmhy-684c-940x723.png

    0201nmjz-c7b8-825x591.png

  • Знайомство з біографією та творчістю Олекси Стороженка;

    0201nmly-6bf5-940x704.png

  • Актуалізація опорних знань (роди, жанри літератури, сюжет)

    0201nmpj-79a7-940x716.png

  • Розкрити значення слова «скарб» (через створення «асоціативного куща» та ментальної карти), тлумачний словник.

    0201nmpp-bc3c-940x706.png

    0201nmpy-9bda-940x710.png

  • «Горизонт сподівань», створення ментальної карти

    0201nmq8-5c09-940x705.png

  • Кероване читання (читання з передбаченням і тлумаченнями).

    0201nms0-a448-940x710.png

    0201nmrs-37ad-940x698.png

    0201nmrn-62eb-940x712.png0201nmr0-895a-940x705.png

  • Знайти художні засоби та пояснити їхню роль у творі;

  • Характеристика персонажів.

  • Упорядкування «паспорту» твору.

  • Рефлексія. Оповідання закінчилось як ви очікували?

    0201nmqr-c973-940x709.png

  • Продовжіть речення:
    «Мої думки змінюються, коли я читаю…»

  • Творче завдання:
    напишіть акровірш чи сенкан зі словом ЩАСТЯ.