Презентація до уроку на тему: "Доба бароко в Україні"

Українська література

Для кого: 9 Клас

24.03.2020

347

5

0

Опис документу:
Презентуємо вашій увазі презентацію до уроку з української літератури на тему: "Доба Бароко в Україні". ВІримо, що дана презентація стане вам у нагоді і ви зможете використовувати її у своїй діяльності.
Перегляд
матеріалу
Отримати код
Опис презентації окремими слайдами:
Слайд № 1

Слайд № 2

Етимологія Бароко 1. З португальської мови “perola Barroca” – “перлина неправильної форми”. 2. З латинської мови “baroco” – різновид силогізму (мір...
Слайд № 3

Етимологія Бароко 1. З португальської мови “perola Barroca” – “перлина неправильної форми”. 2. З латинської мови “baroco” – різновид силогізму (міркування), використовується у схоластиці (тип релігійної філософії). 3. З французької мови “baroquer” – “пом’якшувати контур”.

Українська література доби Ренесансу і Бароко Розвиток книгодрукування та перші друковані книги в Україні. І.Вишенський, І.Величковський, С.Климовс...
Слайд № 4

Українська література доби Ренесансу і Бароко Розвиток книгодрукування та перші друковані книги в Україні. І.Вишенський, І.Величковський, С.Климовський – діячі культури. Загальні відомості про козацькі літописи (Самовидця, Г.Граб’янки, С.Величка). Гриндула Т.І., Учитель укр.мови та літератури Чорктівської гімназії ім.М.Шашкевича

Справжній початок бароко – це Мелетій Смотрицький, а повна перемога бароко – утворення київської школи. Дмитро Чижевський
Слайд № 5

Справжній початок бароко – це Мелетій Смотрицький, а повна перемога бароко – утворення київської школи. Дмитро Чижевський

Паспорт літературного напряму Бароко Батьківщина Італія, Іспанія Зародження бароко у Європі СерединаXVIст. “Батько”напряму у Європі МікеланджелоБоу...
Слайд № 6

Паспорт літературного напряму Бароко Батьківщина Італія, Іспанія Зародження бароко у Європі СерединаXVIст. “Батько”напряму у Європі МікеланджелоБоунаротті “Батько”напряму в Україні Мелетій Смотрицький Часові межі напряму в Україні XVI-XVIII (XIX)століття Жанрові форми Філософська й еротична лірика, панегірик та епіграма, пейзажні та емблематичні вірші Оригінальність творів «Віршові іграшки», акростих імезостих, кабалістичні вірші  фігурні вірші, «раки літеральні» 

Риси напряму у літературі 1.синтезкультури ренесансної і середньовічної. 2.теоцентризм. 3. поєднанняантичності з християнством. 4. рухливість , дин...
Слайд № 7

Риси напряму у літературі 1.синтезкультури ренесансної і середньовічної. 2.теоцентризм. 3. поєднанняантичності з християнством. 4. рухливість , динамізм (в пластичному мистецтві це не любов до складної кривої лінії, в літературі та житті – цепотребаруху, зміни, мандрівки, трагічного напруження та катастрофи, в природі бароко знаходить не стільки статику та гармонію, як боротьбу). 6. намагання розбурхати, зробити сильне враження (гіперболи парадокси, антитези, гротеск, декоративність(інколи без сенсу),гра, оригінальність). Найбільші культурно-політичні успіхи доби відновлення православної ієрархії 1620 року заснування київської школи 1615 року реформи київської школи, проведені Могилою (1644 р.) та Мазепою (1694 р.). нові ієрархи, і професори Академії були головними репрезентантами бароко

Проза Д.Туптало, П.Могила (повісті та оповідання релігійного характеру) Драматургія Розвивається український бароковий театр Розвивається шкільна д...
Слайд № 8

Проза Д.Туптало, П.Могила (повісті та оповідання релігійного характеру) Драматургія Розвивається український бароковий театр Розвивається шкільна драма Ф.Прокопович«Володимир», Г.Щербацький«Фотій», Інтермедії «Продав кота у мішку», «Найліпший сон» Представники українського літературного бароко Лазар Баранович «Нова міра старої церкви» Самійло Величко (історична праця у трьох томах) Григорій Граб’янка «Діяпрезильноїбрані» («Подія знаменної війни») «Синопсис» - перший підручник з вітчизняної історії, автор невідомий. «Літопис Самовидця» (автор РоманРакушка-Романовський)

Мелетій Смотрицький та його “Граматика”
Слайд № 9

Мелетій Смотрицький та його “Граматика”

Літопис Самовидця
Слайд № 10

Літопис Самовидця

Літопис Григорія Граб’янки
Слайд № 11

Літопис Григорія Граб’янки

Літопис Самійла Величка Село Жуки Полтавського району
Слайд № 12

Літопис Самійла Величка Село Жуки Полтавського району

Історико-мемуарна проза Мемуа́ри (фр. mémoires — спогади) — оповідь у формі записок від імені автора про реальні події минулого, учасником або ж оч...
Слайд № 13

Історико-мемуарна проза Мемуа́ри (фр. mémoires — спогади) — оповідь у формі записок від імені автора про реальні події минулого, учасником або ж очевидцем яких він був.  Літопис Самовидця Літопис ГригоріяГрабянки Літопис Самійла Величка РоманРакушка-Романовський Григорій Граб’янка СамійлоВеличко  кінця XVII — початку XVIII ст.  Період Хмельниччини та руїни в Україні Період Хмельниччини (користувався літописомСамовидця,“Синопсисом”) З часу виникнення козацтва і до 1709 року Період козаччини (Б.Хмельницький – центральна постать) Добра українська мова того часу Церковнослов’янською книжною мовою Стара українськакнижна мова Літопис Самовидця складається зі вступу та двох головних частин: перша присвячена часам Хмельниччини й Руїни до 1676 року включно; друга — доведена до 1702року включно Складається зтрохчастин Складаєтьсяз 4 частин ОригіналЛітописунедійшовдо нас. в 1793 р. ужурналіФедораТуманського“Российский магазин” Впершеопублікований КиївськоюАрхеографічноюкомісією у 1848–1864 рокахпідназвою«Летопись событий в юго-западной России в 17 в.», тт. I–IV.

Розвиток книгодрукування в Україні
Слайд № 14

Розвиток книгодрукування в Україні

Києво-Могилянська академія – центр освіти у центральній Україні та на Слобожанщині
Слайд № 15

Києво-Могилянська академія – центр освіти у центральній Україні та на Слобожанщині

Петро Могила
Слайд № 16

Петро Могила

Книгодрукування на Західній Україні Львів – колиска української книги
Слайд № 17

Книгодрукування на Західній Україні Львів – колиска української книги

Києво-Печерська друкарня
Слайд № 18

Києво-Печерська друкарня

Слайд № 19

Рефлексія Українське літературне Бароко – це…
Слайд № 20

Рефлексія Українське літературне Бароко – це…

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.