Презентація до уроку з української літератури для 10-го класу ( профіль – українська філологія ) з використанням ІКТ Циба Оксана Олександрівна Лиманської ЗОШ І-ІІІ ст.№4 Лиманської міської ради Донецької області
Аутотренінг для учнів Я зможу сьогодні добре працювати на уроці! Я – особистість творча! Я бажаю всім однокласникам успіхів на сьогоднішньому занятті!
Моя любове! Я перед тобою. Бери мене в свої блаженні сни. Лиш не зроби слухняною рабою, Не ошукай і крил не обітни! Не допусти, щоб світ зійшовся клином, І не приспи, для чого я живу. Даруй мені над шляхом тополиним Важкого сонця древню булаву. Не дай мені заплутатись в дрібницях, Не розміняй на спотички доріг, Бо кості перевернуться в гробницях Гірких і гордих прадідів моїх. Моя любове! Я перед тобою. Бери мене в свої блаженні сни. Л. Костенко
Епіграф Любов – це кара, це сумна в’язниця, Бог від якої заховав ключі П.Сорока
І.Франко. Новела “Сойчине крило”, зображення в ній жіночої долі в новітній інтерпретації
. Мета: ознайомити учнів з ідеями, проблемами, багатством жанрів Франкової прози, рисами модернізму в ній,допомогти усвідомити ідейно-художній зміст новели; розвивати навички аналізу прозового твору, характеристики різних емоційних типів, висловлення власних суджень про твір та його героїв; виховувати гуманістичний світогляд, усвідомлення непереможної сили кохання, здатність розуміти й прощати.
Словникова робота Інтерпретація – з латини означає пояснення, трактування , тлумачення літературного твору з метою осягнення його змісту.
Літературознавчий словничок Новела – невеликий розповідний твір про незвичайну життєву подію з несподіваним кінцем). Ознаки новели: напружений сюжет, драматизм, незвичайне закінчення.
Сюжет твору Експозиція Герой-естет готується до зустрічі Нового року. Ніщо суспільне його не хвилює. Він самотньо милується мистецтвом,книгами, квітами. Зав’язка Лист від незнайомки. Розвиток дії Історія кохання Марії до Массіно, ревнощі до сойки, брак пристрасті з боку чоловіка. Кульмінаційний момент Втеча з практикантом, пограбування батька Генріхом.
Сюжет твору Розвиток дії Перебування із Зигмундом у банді злочинців; допомога крадіям. Арешт Зигмунда; поїздка в Іркутськ із Володею. Нудьга. Програш у карти. В руках у купця. Напад на купця. Героїня стає другою дружиною капітана-ісправника Серебрякова. Втеча Марії в Порт-Артур. Російсько-японська війна. Догляд за пораненим чоловіком. Мрія про Массіно. Розв’язка Герой-оповідач змінює свої погляди,починає розуміти справжнє життя. Марія повертається до нього.
Запитання проблемного характеру: Про що свідчить ще одна назва твору: “ Із записок відлюдька “? З якою метою автор обрав форму листа для розкриття подальшого сюжету твору? Який ефектний прийом застосував автор для прискорення та динамічності розповіді?
Чи знаходимо ми у творі І.Франка риси модернізму? Імпресіонізм – психологізм у змалювання персонажів; збільшена увага до деталей (сойчине крило, червона сукня). Неоромантизм – боротьба; небезпечні таємничі пригоди, емоційність і драматизм розвитку художньої дії. Неокласицизм – прагнення зберегти право на власний моральний і етичний кодекс, виходячи зі свого уявлення про загальнолюдські мистецькі цінності.
Література «потоку свідомості» - внутрішній монолог; духовне життя героїв передається у постійній зміні думок, вражень, спогадів. Експресіонізм – «я», внутрішній світ художника; єдина реальність ; творець не пов’язаний з матеріальним світом.
Психологічний портрет героїв - Проаналізуйте психологічні особливості героїв за планом: 1. Сприйняття навколишнього світу. 2. Особливості мислення та уяви. 3. Почуття та емоції. 4. Характер. 5. Особливості діяльності, суспільних інтересів, спілкування.
Робота в групах Перша група – досліджуватиме образ Массіно. Друга група – образ Манюсі. Третя група - зробити висновок стосовно ” Психологічного портрета” героїв, накреслити діаграму Вена: з’ясувати спільні риси Массіно і Марії.
Діаграма Вена
Інтерактивна вправа “ Мозковий штурм “ Які основні ідеї новели Франка “Сойчине крило “?
Символи твору:
Інтерактивна вправа “ Незакінчені речення ” “І. Франко як новеліст …” “ Мене вразило …”, як Франко… Чи варта творчість Франка детального вивчення сучасною молоддю …
Завдання додому Написати листа Массіно або Марії; прочитати І.Франко “ Перехресні стежки”
Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу