Презентація до уроку-дослідження «Сполучники сурядності. Групи сполучників сурядності за значенням»

Опис документу:
Презентація розроблена як елемент уроку дистанційної форми навчання. Цілі уроку: - вивчити сполучники сурядності, їх види, їх роль у простому і складному реченнях; - формувати загальнопізнавальні вміння знаходити сполучники сурядності в тексті, визначати їх групу за значенням; - розвивати навички аналізу сполучника як частини мови; - розвивати навички самостійної роботи.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися
Опис презентації окремими слайдами:
Урок-дослідження «Сполучники сурядності. Групи сполучників сурядності за значенням». Підготувала: вчитель української мови талітератури ХЗОШ № 118 ...
Слайд № 1

Урок-дослідження «Сполучники сурядності. Групи сполучників сурядності за значенням». Підготувала: вчитель української мови талітератури ХЗОШ № 118 Тертична Яна Михайлівна

Добрий день! Ми продовжуємо вивчати тему «Сполучник». І сьогодні проведемо невеличке дослідження. Отже, згадай: Що ми називаємо сполучником? Які фу...
Слайд № 2

Добрий день! Ми продовжуємо вивчати тему «Сполучник». І сьогодні проведемо невеличке дослідження. Отже, згадай: Що ми називаємо сполучником? Які функції виконує сполучник в реченні? Не забувай, що сполучники з’єднують або однорідні члени речення, або частини складного речення.

Дослідження 1: Прочитай речення й подивися, що з’єднує сполучник: Храм вражає багатством оформлення і витонченістю архітектури. Наша історія, можли...
Слайд № 3

Дослідження 1: Прочитай речення й подивися, що з’єднує сполучник: Храм вражає багатством оформлення і витонченістю архітектури. Наша історія, можливо, деколи сумна, але ми не можемо її не вивчати. Зроби висновок. Висновок: У першому реченні сполучник і сполучає однорідні додатки. У другому реченні сполучник але сполучає дві граматичні основи (два простих реченнях в межах складного). Запам’ятай! Також сполучник і вживається, щоб уникнути збігу приголосних, важких для вимови: після приголосного перед словом з початковим приголосним звуком (Інтер’єр Успенського собору просторий і світлий); після паузи, що на письмі позначається крапкою, комою, крапкою з комою, двокрапкою, перед словом з початковим приголосним звуком (Собор стоїть на Почаївській горі, і видно його з далеких місць Тернополя); на початку речення (І до наших днів збереглися розписи Успенського собору); при зіставленні понять (дні і ночі; батьки і діти); перед словом, що починається на й, є, ї, ю, я (Почаївська лавра і її споруди становлять значний інтерес з технічного погляду).

Дослідження 2: Уважно прочитай два складні речення. Знайди в них граматичні основи та сполучники, що їх з’єднують. Сонечко зайшло, і надворі почало...
Слайд № 4

Дослідження 2: Уважно прочитай два складні речення. Знайди в них граматичні основи та сполучники, що їх з’єднують. Сонечко зайшло, і надворі почало темніти. Я піду туди, куди серце кличе. Тепер подивися на кожне речення. Подумай, між частинами якого речення модна поставити запитання? Звичайно, між частинами другого речення: Я піду туди, (куди?) куди серце кличе. Спробуй поставити запитання між частинами першого речення. Виходить? Ні!

Тепер запам’ятай!!! Складне речення, між частинами якого не можна поставити запитання (тобто частини є рівноправними між собою), називається складн...
Слайд № 5

Тепер запам’ятай!!! Складне речення, між частинами якого не можна поставити запитання (тобто частини є рівноправними між собою), називається складносурядним. Його частини з’єднують сполучники сурядності. Складне речення, між частинами якого можна поставити запитання (тобто одна частина є головною, а інша - залежною), називається складнопідрядним. Його частини з’єднують сполучники підрядності. І тепер ми з тобою будемо досліджувати сполучники сурядності.

Дослідження 3: Тепер ми з тобою спробуємо практично знайти речення з рівноправними частинами. Виконай практичне завдання . Прочитай складні речення...
Слайд № 6

Дослідження 3: Тепер ми з тобою спробуємо практично знайти речення з рівноправними частинами. Виконай практичне завдання . Прочитай складні речення. Випиши тільки ті, частини яких є рівноправними між собою (тобто складносурядні речення). Вже зійшло сонце, а півень ще не співав. Добрий сміх вчить, а злий повчає. Він повернувся додому тоді, коли все скінчилося. Я буду готовий тебе зустріти, коли ти прийдеш. Настане час - і піде все в архів. У наступному слайді перевір себе!

Відповіді: Треба виписати речення під номерами: 1, 2, 5. Якщо впорався, молодець! Дослідження 4: А тепер ми детальніше ознайомимося з сурядними спо...
Слайд № 7

Відповіді: Треба виписати речення під номерами: 1, 2, 5. Якщо впорався, молодець! Дослідження 4: А тепер ми детальніше ознайомимося з сурядними сполучниками. Уважно ознайомся з матеріалами таблиці у наступному слайді.

Слайд № 8

Тепер вивчи ці сполучники! Дослідження 5: А тепер, щоб закріпити вивчені сурядні сполучники, виконай практичне завдання 2. Прочитай речення. Випиши...
Слайд № 9

Тепер вивчи ці сполучники! Дослідження 5: А тепер, щоб закріпити вивчені сурядні сполучники, виконай практичне завдання 2. Прочитай речення. Випиши з них сурядні сполучники, вкажи їх розряд за значенням. Слово - срібло, а мовчання – золото. Сичі в гаю перекликались, та ясен раз у раз скрипів. Чи то шумлять так хвилі, чи німфа плаче вслід. Дмухнув вітер понад ставом — і сліду не стало. Пишнобарвними квітками рясно всіяні путі, однак над вільними ланами грають сурми золоті.   Не забудь перевірити себе у наступному слайді!

Відповіді: Сурядні сполучники: а (протиставний), та (єднальний), чи то… чи (розділові), і (єднальний), однак (протиставний). Коли все виконаєш, оці...
Слайд № 10

Відповіді: Сурядні сполучники: а (протиставний), та (єднальний), чи то… чи (розділові), і (єднальний), однак (протиставний). Коли все виконаєш, оціни свою роботу та обов’язково посміхнися!!! Дякуємо за роботу! Ти молодець!

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Розроблення і використання цифрового освітнього контенту в освітньому процесі Нової української школи »
Ілляхова Марина Володимирівна
30 годин
590 грн
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.