Сьогодні відбулась
онлайн-конференція:
«
Освіта проти насильства: методи профілактики та алгоритми реагування
»
Взяти участь Всі події

Презентація до семінару "Формувальне оцінювання учнів початкової школи"

НУШ

21.10.2021

166

18

0

Опис документу:

Ознайомити педагогів початкової школи з однією із технік формувального оцінювання, яке використовується для вимірювання навчальних досягнень учнів 1-4 класів - технологією портфоліо. Портфоліо - інноваційна форма оцінювання і форма накопичення інформації, яка є найбільш наближеним до реального оцінювання, до індивідуалізованої оцінки, зорієнтованої не лише на процес оцінювання, а й самооцінювання.

Перегляд
матеріалу
Отримати код
Опис презентації окремими слайдами:
Формувальне оцінювання навчальних досягнень учнів початкових класів Технологія Портфоліо
Слайд № 1

Формувальне оцінювання навчальних досягнень учнів початкових класів Технологія Портфоліо

Однією з важливих технологій оцінювання у початковій школі - є технологія портфоліо, яка відрізняється від традиційних методів оцінювання тим, що з...
Слайд № 2

Однією з важливих технологій оцінювання у початковій школі - є технологія портфоліо, яка відрізняється від традиційних методів оцінювання тим, що забезпечує вчителя обґрунтованою інформацією про процес і результати навчальної діяльності учня, забезпечуючи при цьому можливості для здійснення власних оцінних суджень щодо результатів своєї діяльності.

Що таке портфоліо? Портфоліо – це спеціально спланована та організована індивідуальна добірка матеріалів і документів, яка демонструє зусилля, дина...
Слайд № 3

Що таке портфоліо? Портфоліо – це спеціально спланована та організована індивідуальна добірка матеріалів і документів, яка демонструє зусилля, динаміку і досягнення учнів у різних сферах. Портфоліо – це інструмент, який демонструє, чого досягла дитина. Це не спосіб планування роботи з дитиною. Користуючись інформацією з портфоліо, педагог також дізнається про сильні і слабкі сторони дитини, про хід її мислення, про прогрес в опануванні навичками тощо.

Що таке портфоліо? Портфоліо - це: спосіб фіксування, накопичення та оцінки індивідуальних досягнень учня протягом певного періоду навчання; може м...
Слайд № 4

Що таке портфоліо? Портфоліо - це: спосіб фіксування, накопичення та оцінки індивідуальних досягнень учня протягом певного періоду навчання; може містити роботи, що відбираються педагогом, дитиною та батьками; систематичний збір робіт дитини, що проводиться з певною метою; має бути постійним процесом – так вони зможуть відображати зусилля дитини, її прогрес та навчальні досягнення за певний період часу; має відображати щоденні види діяльності дитини; за допомогою портфоліо можна дізнатися хід мислення дитини і спланувати відповідні стратегії та методи роботи з нею; відображає сильні сторони дитини, а також її потреби.

Цілі портфоліо Технологія портфоліо забезпечує досягнення таких цілей: поєднання кількісних і якісних оцінок; забезпечення можливості для учнів бра...
Слайд № 5

Цілі портфоліо Технологія портфоліо забезпечує досягнення таких цілей: поєднання кількісних і якісних оцінок; забезпечення можливості для учнів брати участь в оцінюванні власних робіт; надання необхідної інформації вчителям, батькам, учням, іншим зацікавленим особам щодо прогресу учнів, про навчальні види діяльності; вивчення прогресу розвитку дитини за певний період часу, у тому числі прогрес розвитку відповідних навичок (користування ножицями, навички з письма тощо); допомога педагогу у визначенні індивідуальних цілей для дитини; формування основи оцінювання учнівської успішності, виходячи з різних джерел; шлях для оцінки та розроблення навчальної програми.

Види портфоліо Робоче портфоліо (загальне) Демонстраційне портфоліо (учнівське) Портфоліо вчителя
Слайд № 6

Види портфоліо Робоче портфоліо (загальне) Демонстраційне портфоліо (учнівське) Портфоліо вчителя

Види портфоліо створюють усі :вчитель, учень, батьки. добираються як поточні роботи, так і зразки підсумкових робіт.   Позитивні сторони: воно найб...
Слайд № 7

Види портфоліо створюють усі :вчитель, учень, батьки. добираються як поточні роботи, так і зразки підсумкових робіт.   Позитивні сторони: воно найбільш точно відображає прогрес розвитку дитини, показуючи її щоденний прогрес. Слабкі сторони: воно може містити дуже багато різних зразків робіт і створювати ситуацію, коли лише педагог бере відповідальність за його наповнення.   Робоче портфоліо (загальне) Демонстраційне портфоліо (учнівське) Портфоліо вчителя

Види портфоліо містить лише найкращі роботи учня, які обираються самим учнем. Такий вид портфоліо є досить сильною мотивацією для дитини виконувати...
Слайд № 8

Види портфоліо містить лише найкращі роботи учня, які обираються самим учнем. Такий вид портфоліо є досить сильною мотивацією для дитини виконувати роботи, що демонструють її найкращі здібності; слабкою стороною демонстраційного портфоліо є те, що у більшості випадків воно може не відображати щоденну діяльність дитини.   Робоче портфоліо (загальне) Демонстраційне портфоліо (учнівське) Портфоліо вчителя

Види портфоліо таке портфоліо містить контрольні (тестові) завдання і зразки робіт, вибрані самим учителем. У вчительське портфоліо вкладаються про...
Слайд № 9

Види портфоліо таке портфоліо містить контрольні (тестові) завдання і зразки робіт, вибрані самим учителем. У вчительське портфоліо вкладаються продукти навчальної діяльності, які засвідчують її динаміку, а не лише абсолютні оцінки. Робоче портфоліо (загальне) Демонстраційне портфоліо (учнівське) Портфоліо вчителя

Як виглядає портфоліо учня початкової школи?
Слайд № 10

Як виглядає портфоліо учня початкової школи?

Як виглядає портфоліо учня початкової школи? В першу чергу воно має бути яскравим, можливо, пов’язане з улюбленими мультиплікаційними героями дитини.
Слайд № 11

Як виглядає портфоліо учня початкової школи? В першу чергу воно має бути яскравим, можливо, пов’язане з улюбленими мультиплікаційними героями дитини.

Як виглядає портфоліо учня початкової школи? В першу чергу воно має бути яскравим, можливо, пов’язане з улюбленими мультиплікаційними героями дитин...
Слайд № 12

Як виглядає портфоліо учня початкової школи? В першу чергу воно має бути яскравим, можливо, пов’язане з улюбленими мультиплікаційними героями дитини. Учнівське портфоліо має відображати усі досягнення дитини; позитивні емоції, виражені в творчих роботах тощо.

Як виглядає портфоліо учня початкової школи? В першу чергу воно має бути яскравим, можливо, пов’язане з улюбленими мультиплікаційними героями дитин...
Слайд № 13

Як виглядає портфоліо учня початкової школи? В першу чергу воно має бути яскравим, можливо, пов’язане з улюбленими мультиплікаційними героями дитини. Учнівське портфоліо має відображати усі досягнення дитини; позитивні емоції, виражені в творчих роботах тощо. Створення учнівського портфоліо допоможе вчителю більше дізнатися про дитину.

Структура учнівського портфоліо Титульний аркуш «Це Я» Містить інформацію про адресу і найменування навчального закладу, прізвище, ім’я, по-батьков...
Слайд № 14

Структура учнівського портфоліо Титульний аркуш «Це Я» Містить інформацію про адресу і найменування навчального закладу, прізвище, ім’я, по-батькові учня і клас. За бажанням можна опублікувати на титульному аркуші фотографію учня.

Слайд № 15

Структура учнівського портфоліо «Мої фотографії» На цій сторінці портфоліо можна опублікувати як сімейні фотографії, так і фотографії самого учня.
Слайд № 16

Структура учнівського портфоліо «Мої фотографії» На цій сторінці портфоліо можна опублікувати як сімейні фотографії, так і фотографії самого учня.

Структура учнівського портфоліо «Моя сім’я» Тут вказується інформація про склад сім’ї учня. Ці сторінки можна присвятити найріднішим, близьким людя...
Слайд № 17

Структура учнівського портфоліо «Моя сім’я» Тут вказується інформація про склад сім’ї учня. Ці сторінки можна присвятити найріднішим, близьким людям, а саме батькам, братам, сестрам, бабусям і дідусям, доповнити альбом відповідними фотографіями.

Слайд № 18

Слайд № 19

Структура учнівського портфоліо «Що я вмію і люблю робити» Цей розділ дозволяє проілюструвати навички і захоплення учня. У розділі «Я умію робити» ...
Слайд № 20

Структура учнівського портфоліо «Що я вмію і люблю робити» Цей розділ дозволяє проілюструвати навички і захоплення учня. У розділі «Я умію робити» рекомендується вказати найбільш значимі досягнення учня . У розділі «Я люблю робити» рекомендується вказати відомості про інтереси і захоплення учня. У розділі «Мої захоплення» зазначаються захоплення дитини.

Слайд № 21

Слайд № 22

Структура учнівського портфоліо «Мій режим дня» Цей розділ портфоліо дає учневі навички планування. Буде корисно, якщо поля цієї форми учень заповн...
Слайд № 23

Структура учнівського портфоліо «Мій режим дня» Цей розділ портфоліо дає учневі навички планування. Буде корисно, якщо поля цієї форми учень заповнить самостійно, а ви йому потім допоможете звести інформацію за часом тих або інших справ. Рекомендуємо роздрукувати цей лист портфоліо і повісити його вдома поряд із робочим місцем учня. У вкладці «Моя улюблена їжа» буде дуже цікаво написати не лише про смакові переваги, але також розкрити секрети парочки рецептів.

Слайд № 24

Структура учнівського портфоліо «Мої досягнення і плани» Інформація в цьому розділі дозволяє педагогам зорієнтуватися в сильних сторонах учня, зроз...
Слайд № 25

Структура учнівського портфоліо «Мої досягнення і плани» Інформація в цьому розділі дозволяє педагогам зорієнтуватися в сильних сторонах учня, зрозуміти його прагнення і бажання отримати додаткові знання і навички, або ж переконатися в тому, що в учня вже існує деякий план дій, послідовне виконання якого дозволить йому зрештою досягти поставленої мети. На сторіночці «Мої досягнення» записуються усі результати досягнень дитини. Що, де і коли відбулося. Не забувайте вкладати сюди подяки, грамоти, якщо такі є.

Слайд № 26

Структура учнівського портфоліо «Моя зайнятість в гуртках, секціях і клубах» Тут необхідно вказати інформацію про назву гуртка, секції або клубу, н...
Слайд № 27

Структура учнівського портфоліо «Моя зайнятість в гуртках, секціях і клубах» Тут необхідно вказати інформацію про назву гуртка, секції або клубу, назву установи, в якій проводяться зайняття і час, впродовж якого учень приймав або бере участь в діяльності гуртка або клубу.

Слайд № 28

Структура учнівського портфоліо «Моя творчість» (літературні роботи) Цей розділ не є обов’язковим. У початкових класах рівень освіти в області літе...
Слайд № 29

Структура учнівського портфоліо «Моя творчість» (літературні роботи) Цей розділ не є обов’язковим. У початкових класах рівень освіти в області літератури, як правило, ще не на стільки високий, щоб учень вже мав необхідні навички складати які-небудь вірші або оповідання, і в той же час, бувають виключення.

Слайд № 30

Структура учнівського портфоліо «Мої малюнки» Можна вклеїти малюнки, зроблені учнем, або роздрукувати лист цього розділу (краще в декількох екземпл...
Слайд № 31

Структура учнівського портфоліо «Мої малюнки» Можна вклеїти малюнки, зроблені учнем, або роздрукувати лист цього розділу (краще в декількох екземплярах) і попросити вашу дитину намалювати що-небудь.

Слайд № 32

Структура учнівського портфоліо «Мої успіхи в навчанні» (роботи, які дитина вибере самостійно) Пам’ятаймо, що портфоліо має бути максимально орієнт...
Слайд № 33

Структура учнівського портфоліо «Мої успіхи в навчанні» (роботи, які дитина вибере самостійно) Пам’ятаймо, що портфоліо має бути максимально орієнтованим на дитину. Коли дитині дається можливість вибирати свої роботи, тим самим створюється ситуація, у якій саме дитина починає визначати критерії, за якими її роботи будуть оцінюватися. Знаючи мету зберігання тієї чи іншої роботи, діти починають розуміти певні характеристики своєї роботи.

Слайд № 34

На сьогодні яких-небудь жорстко встановлених правил і вимог, що регламентують структуру портфоліо учня початкової школи, немає.  
Слайд № 35

На сьогодні яких-небудь жорстко встановлених правил і вимог, що регламентують структуру портфоліо учня початкової школи, немає.  

Дякую за увагу! Бажаю успіхів у роботі!
Слайд № 36

Дякую за увагу! Бажаю успіхів у роботі!

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.