Презентація до Дня матері "Уклонюся, мамо, я тобі..."

Опис документу:
У презентація до Дня матері "Уклонюся, мамо, я тобі..." розглянуто образ матері у трьох іпостасях: Мати Божа, рідна ненька та мати-Україна, показано віддзеркалення теми материнства в іконописі, у творчості митців доби Відродження та художників ХХ століття.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися
Опис презентації окремими слайдами:
Рідну матір ні купити, ні заслужити. Т.Г.Шевченко “Уклонюся, мамо, я тобі…” До Дня матері…
Слайд № 1

Рідну матір ні купити, ні заслужити. Т.Г.Шевченко “Уклонюся, мамо, я тобі…” До Дня матері…

У травні, коли розцвітають яскраві квіти і дзвенить пташиний спів, теплий весняний вітер приносить до нас свято МАТЕРІ. Це свято уособлює в собі тр...
Слайд № 2

У травні, коли розцвітають яскраві квіти і дзвенить пташиний спів, теплий весняний вітер приносить до нас свято МАТЕРІ. Це свято уособлює в собі три найдорожчих людському серцю образи: МАТЕРІ БОЖОЇ, МАТЕРІ УКРАЇНИ і РІДНОЇ НЕНЬКИ. Ой, маю я три матері, та всі три хороші – Три матері, три квіточки, як три красні рожі. Перша мати–Непорочна, як лілея біла, Із Дитятком-Немовлятком Пречистая Діва. Друга мати–це найкраща на світі країна, Земля наша, наша славна Ненька-Україна. Третя мати–що ж про неї гарного сказати? Це ласкава, люба, мила, рідна моя мати. Ой, маю я три матері, та всі три хороші Три матері, як квіточки, як три красні рожі.

Мати… З цим словом для кожної людини пов'язане все найдорожче. Мати виростила і благословила своє дитя на самостійний шлях у земному бутті… Перший ...
Слайд № 3

Мати… З цим словом для кожної людини пов'язане все найдорожче. Мати виростила і благословила своє дитя на самостійний шлях у земному бутті… Перший крик і останній подих ми віддаємо матері. Кожна матір з трепетом стежить за вчинками своєї дитини, радіючи її успіхам і вболіваючи, коли трапляються невдачі…

Мама… У цьому слові, у цій назві жінки природа втілила свій найвищий ідеал, найвище призначення жінки – давати нове життя. Бути матір'ю… На світі н...
Слайд № 4

Мама… У цьому слові, у цій назві жінки природа втілила свій найвищий ідеал, найвище призначення жінки – давати нове життя. Бути матір'ю… На світі немає нічого вищого за доброту і самовідданість матері. Саме тому таким дорогим і близьким усім нам є образ Богоматері – Пресвятої Богородиці, Пречистої Діви Марії, матері Ісуса Христа. Саме тому з таким благоговінням, надією і замилуванням ми вдивляємося в обличчя Діви Марії.

До безсмертного і зворушливого образу Богородиці зверталися живописці, майстри іконопису багатьох країн світу. Українці з часів прийняття християнс...
Слайд № 5

До безсмертного і зворушливого образу Богородиці зверталися живописці, майстри іконопису багатьох країн світу. Українці з часів прийняття християнства особливо шанували Богоматір. Однією з найбільших святинь була ікона Вишгородської (Володимирської) Божої Матері. Вона мала величезний вплив на розвиток іконопису на українських землях і стала своєрідним недосяжним зразком для майстрів-іконописців.

ДИВИМОСЯ СЛАЙДИ З ІКОНАМИ
Слайд № 6

ДИВИМОСЯ СЛАЙДИ З ІКОНАМИ

Ікона – грецьке слово, означає образ божественний, молитовний. Виникла на межі І-ІІ століття. Першим іконописцем був євангеліст Лука, який написав ...
Слайд № 7

Ікона – грецьке слово, означає образ божественний, молитовний. Виникла на межі І-ІІ століття. Першим іконописцем був євангеліст Лука, який написав зображення Божої Матері, образ якої з того часу став канонічним.

Рогір фан дер Вейден. Св. Лука, що малює мадонну, поч. ХV ст.
Слайд № 8

Рогір фан дер Вейден. Св. Лука, що малює мадонну, поч. ХV ст.

В іконописній традиції існує чотири іконографічні типи Богородиці. Одигітрія - (“Путівниця”), зображується сидячи, з Ісусом-дитиною 4-5 років на ко...
Слайд № 9

В іконописній традиції існує чотири іконографічні типи Богородиці. Одигітрія - (“Путівниця”), зображується сидячи, з Ісусом-дитиною 4-5 років на колінах. Пальці маленького Ісуса складені в жесті, що благословляє.

Панагія – (“Цариця небесна”), зображувалася стоячи на повний зріст, на грудях у колі - голова Ісуса Христа або його поперечне зображення. Богоматір...
Слайд № 10

Панагія – (“Цариця небесна”), зображувалася стоячи на повний зріст, на грудях у колі - голова Ісуса Христа або його поперечне зображення. Богоматір Оранта. Ікона к. ХІІ - поч. ХІІІ ст.

Оранта – (“Молільниця”), стоїть з піднятими догори руками, звертається до сина, закликає до милосердя у ставленні до людей. Богоматір Оранта. (“Нер...
Слайд № 11

Оранта – (“Молільниця”), стоїть з піднятими догори руками, звертається до сина, закликає до милосердя у ставленні до людей. Богоматір Оранта. (“Нерушима стіна”). Фрагмент мозаїки Софійського собору в Києві, ХІ ст. Заввишки 5, 45 м.

Слайд № 12

Богоматір Володимирська з лицьовим сказанням про дива в клеймах, к. ХVІІ - поч. ХVІІІ ст. За свідченнями отців церкви, Богородиця була середнього з...
Слайд № 13

Богоматір Володимирська з лицьовим сказанням про дива в клеймах, к. ХVІІ - поч. ХVІІІ ст. За свідченнями отців церкви, Богородиця була середнього зросту, мала золотисте волосся, темні брови дугами, прямий ніс, трохи видовжене обличчя, тонкі пальці…

Богоматір Володимирська, поч. ХVІ ст. Голова і постать Богородиці закриті темним покривалом – омофором, на якому зображені три зірочки (на лобі і н...
Слайд № 14

Богоматір Володимирська, поч. ХVІ ст. Голова і постать Богородиці закриті темним покривалом – омофором, на якому зображені три зірочки (на лобі і на плечах) як знак потрійної чистоти Марії - до народження Ісуса, у народженні і після.

Ікона Покров Богоматері, кін. ХVІ ст. Однією з найулюбленіших серед українського народу була ікона Покрови Пресвятої Богородиці. Релігійний переказ...
Слайд № 15

Ікона Покров Богоматері, кін. ХVІ ст. Однією з найулюбленіших серед українського народу була ікона Покрови Пресвятої Богородиці. Релігійний переказ оповідає, що трапилося це у Х ст. На Константинополь напали сарацини (араби). Мешканці міста молилися про врятування, зібравшись у церкві. Серед молільників був юродивий Андрій. Саме йому судилося побачити Богоматір, яка, ідучи повітрям, зняла з голови покров-омофор і розпростерла його над людськими головами. Цієї миті вороги зняли облогу міста.

Ікона Собор Богоматері, поч. ХІХ ст. Образ Богоматері “Елецька-Чернігівська” явився в ХІ ст. Антонію Печерському (1092р.) поблизу Чернігова на ялин...
Слайд № 16

Ікона Собор Богоматері, поч. ХІХ ст. Образ Богоматері “Елецька-Чернігівська” явився в ХІ ст. Антонію Печерському (1092р.) поблизу Чернігова на ялинці. На тому місці був заснований Єлецький Успенський монастир.

Богоматір з Немовлям зображена на фоні пишної крони дерева, під яким міститься білокамінний Успенський Єлецький монастир. Явлення ікони на дереві, ...
Слайд № 17

Богоматір з Немовлям зображена на фоні пишної крони дерева, під яким міститься білокамінний Успенський Єлецький монастир. Явлення ікони на дереві, згідно з богословськими трактуваннями, є символічним, воно пов'язується з біблійним образом древа життя.

Багато уваги образу Божої Матері приділяли митці доби Відродження. Мистецтво цього часу було просякнуте гуманізмом, вірою у творчі сили людини, у н...
Слайд № 18

Багато уваги образу Божої Матері приділяли митці доби Відродження. Мистецтво цього часу було просякнуте гуманізмом, вірою у творчі сили людини, у необмеженість її можливостей, у розумну побудову світу. Тому на перший план виходить образ ідеально прекрасної, гармонійно розвиненої, сильної тілом та духом людини. Пошук ідеалу жіночої вроди знайшов своє втілення в образах Мадонн.

ДИВИМОСЯ СЛАЙДИ З КАРТИНАМИ МИТЦІВ ДОБИ ВІДРОДЖЕННЯ
Слайд № 19

ДИВИМОСЯ СЛАЙДИ З КАРТИНАМИ МИТЦІВ ДОБИ ВІДРОДЖЕННЯ

Мадонни Рафаеля Санті - це насамперед земні жінки, прекрасні в щасті материнства, сповнені ніжності та любові до своєї дитини. Художник зумів утіли...
Слайд № 20

Мадонни Рафаеля Санті - це насамперед земні жінки, прекрасні в щасті материнства, сповнені ніжності та любові до своєї дитини. Художник зумів утілити всі відтінки почуттів в ідеї материнства, поєднати ліричність з монументальною величчю. Митця називали Майстром Мадонн. Одна з його перших невеликих картин – Рафаель (1483 – 1520) Автопортрет

Мадонна Конестабіле (Санкт-Петербург, Ермітаж, близько 1502 -1503)
Слайд № 21

Мадонна Конестабіле (Санкт-Петербург, Ермітаж, близько 1502 -1503)

Рафаель. Мадонна дель Грандука (Флоренція, галерея Пітті, близько 1505 року)
Слайд № 22

Рафаель. Мадонна дель Грандука (Флоренція, галерея Пітті, близько 1505 року)

Рафаель. Мадонна у кріслі
Слайд № 23

Рафаель. Мадонна у кріслі

Рафаель. Сікстинська мадонна (Дрезденська галерея, близько 1513 року) Найгеніальніша картина майстра і один з найпрославленіших живописних шедеврів...
Слайд № 24

Рафаель. Сікстинська мадонна (Дрезденська галерея, близько 1513 року) Найгеніальніша картина майстра і один з найпрославленіших живописних шедеврів у світі

Легкими кроками ступає Марія по білих клубах густих хмар. Вона ніжно пригортає до себе сина. Молода мати боса, просто і скромно одягнена. Вона йде ...
Слайд № 25

Легкими кроками ступає Марія по білих клубах густих хмар. Вона ніжно пригортає до себе сина. Молода мати боса, просто і скромно одягнена. Вона йде до людей, і щось тривожне світиться в її очах. Богоматір несе людям сина, який буде спокутувати їхні провини, зазнає тяжких страждань на хресті, щоб урятувати людство від гріхів. Погляд Мадонни спрямований повз глядача, сповнений скорботного передбачення трагічної долі сина, погляд якого також не по-дитячому серйозний. Обличчя мадонни ідеально прекрасне - є поєднанням античного та християнського ідеалів.

Рафаель. Святе сімейство, близько 1505
Слайд № 26

Рафаель. Святе сімейство, близько 1505

Леонардо да Вінчі (1452 – 1519) Мадонна з квіткою (Мадонна Бенуа, близько 1478) Одна з ранніх робіт
Слайд № 27

Леонардо да Вінчі (1452 – 1519) Мадонна з квіткою (Мадонна Бенуа, близько 1478) Одна з ранніх робіт

Картина сприймається як проста, безхитрісна сцена радісного материнства юної Марії. Дві великі фігури заповнюють увесь простір картини, лише за вік...
Слайд № 28

Картина сприймається як проста, безхитрісна сцена радісного материнства юної Марії. Дві великі фігури заповнюють увесь простір картини, лише за вікном у темній стіні видно чисте холодне блакитне небо. Зображений конкретний момент: мати, сама ще дівчинка, лагідна та жива, протягує, посміхаючись, своїй дитині квітку у вигляді хрестика і спостерігає, як серйозний малюк уважно роздивляється незнайомий предмет.

Леонардо да Вінчі. Мадонна Літта, сер.1480-х рр. Картина просякнута станом спокійної радості. Холодне яскраве світло освітлює тонке, м’яко виліплен...
Слайд № 29

Леонардо да Вінчі. Мадонна Літта, сер.1480-х рр. Картина просякнута станом спокійної радості. Холодне яскраве світло освітлює тонке, м’яко виліплене обличчя Мадонни. Майстерно написане пухнасте темно-золотаве хвилясте волосся Немовляти. Його погляд серйозний, уважний не по-дитячому, спрямований на глядача. В образі Мадонни знайшов утілення тип жіночої краси Леонардо - важкі напіввідкриті повіки та майже невловима усмішка надають обличчю Мадонни особливого одухотворення.

Мадонна в гроті Жіночна постать Марії, Немовля Христос, який благословляє маленького Іоанна Хрестителя, ангел, що прихилив коліна, ніби зазирає в к...
Слайд № 30

Мадонна в гроті Жіночна постать Марії, Немовля Христос, який благословляє маленького Іоанна Хрестителя, ангел, що прихилив коліна, ніби зазирає в картину. Пейзаж у цілому фантастично-таємничий, але в дрібницях зображення кожної рослини, квітки, живої трави виконане з точним знанням природних форм. Фігури та обличчя окутані повітряною димкою, яка надає їм особливої м’якості.

Джоконда У Флоренції митець пише портрет Мони Лізи, дружини багатого флорентійця Франческо ді Джокондо. Портрет став відомим під назвою «Джоконда» ...
Слайд № 31

Джоконда У Флоренції митець пише портрет Мони Лізи, дружини багатого флорентійця Франческо ді Джокондо. Портрет став відомим під назвою «Джоконда» і вважається одним із найуславленіших творів світового живопису. Здавалося б, картина нескладна для розуміння. Проте, у численній літературі, присвяченій «Джоконді», існують протилежні трактування створеного художником образа. Розповсюджена думка, що це автопортрет самого художника в жіночій подобі, а польський дослідник творчості Леонардо, пояснюючи таємничу усмішку Мони Лізи, уважає, що так усміхається жінка, яка чекає на первістка. Мона - звертання до дами (від слова мадонна – Божа Матір), джоконда в перекладі з італійської – “життєрадісний”.

В історії світового мистецтва є твори, які мають незрозумілу, таємничу і магічну силу. Пояснити це важко. Описати неможливо. В їхньому переліку одн...
Слайд № 32

В історії світового мистецтва є твори, які мають незрозумілу, таємничу і магічну силу. Пояснити це важко. Описати неможливо. В їхньому переліку одно з перших місць займає зображення молодої флорентійки Мони Лізи. Вона, напевне, була непересічною, вольовою особистістю, розумною та цілісною натурою. Леонардо вклав в її дивний погляд, що спрямований на глядача, у знамениту, ледь уловиму усмішку, у вираз обличчя, що постійно змінюється, заряд такої інтелектуальної і духовної сили, який надав її образу недосяжної височини.

Лукас Кранах Старший (сер. 20-х рр. ХVІ ст.) Мадонна із немовлям під яблунею Мадонна спокійна, замислена. Немовля по-дитячому безтурботне. Радісний...
Слайд № 33

Лукас Кранах Старший (сер. 20-х рр. ХVІ ст.) Мадонна із немовлям під яблунею Мадонна спокійна, замислена. Немовля по-дитячому безтурботне. Радісний і світлий настрій панує на картині. Зовнішності Мадонни художник надав національних рис. Вона схожа на чарівну золотокосу принцесу із старовинних німецьких казок.

Образи, які створив художник, настільки земні, що ми не замислюємося над складним символічним змістом деяких деталей, наприклад, яблуко та окраєць ...
Слайд № 34

Образи, які створив художник, настільки земні, що ми не замислюємося над складним символічним змістом деяких деталей, наприклад, яблуко та окраєць хліба нагадують про жертовну смерть Христа в ім'я спасіння людей.

Минали часи, змінювали одна одну епохи, світовідчуття людства ставало все трагічнішим. Позначилося це і на мистецтві. Змінювалися теми, образи та с...
Слайд № 35

Минали часи, змінювали одна одну епохи, світовідчуття людства ставало все трагічнішим. Позначилося це і на мистецтві. Змінювалися теми, образи та сюжети, але митці у своїх творах так само продовжували звертатися до безсмертного образу Богородиці, жінки-матері із немовлям на руках. Проте й він зазнав значних змін.

ДИВИМОМЯ СЛАЙДИ З ТВОРАМИ ХУДОЖНИКІВ ХІХ-ХХ СТ.
Слайд № 36

ДИВИМОМЯ СЛАЙДИ З ТВОРАМИ ХУДОЖНИКІВ ХІХ-ХХ СТ.

Віктор Васнецов. Богоматір із немовлям. 1882 Розпис вівтарної абсиди Володимирського собору в Києві.
Слайд № 37

Віктор Васнецов. Богоматір із немовлям. 1882 Розпис вівтарної абсиди Володимирського собору в Києві.

Божа Матір є створінням дивної неземної краси та гармонії.
Слайд № 38

Божа Матір є створінням дивної неземної краси та гармонії.

Михайло Врубель. Богоматір Підвищена експресивність та емоційність образу, трагічна глибина та проникливість в очах, всесвітній сум, світова скорбо...
Слайд № 39

Михайло Врубель. Богоматір Підвищена експресивність та емоційність образу, трагічна глибина та проникливість в очах, всесвітній сум, світова скорбота наче відбиток лежать на обличчі Богоматері та читаються в її очах (Кирилівська церква в Києві, 1884)

Бруні Федір Антонович. Богоматір із немовлям
Слайд № 40

Бруні Федір Антонович. Богоматір із немовлям

Усюди життя. 1887-1888 Художник обирає своїх персонажів відповідно до основних віків та суспільних станів людини – робітник, солдат, селянин, які з...
Слайд № 41

Усюди життя. 1887-1888 Художник обирає своїх персонажів відповідно до основних віків та суспільних станів людини – робітник, солдат, селянин, які за вікном арештантського вагону згуртувалися навколо матері з дитиною. М. Ярошенко.

Образ жінки з дитиною наділений скорботними рисами Богоматері. Картина підкреслює, що за будь-яких умов людина повинна зберігати милосердя і бути в...
Слайд № 42

Образ жінки з дитиною наділений скорботними рисами Богоматері. Картина підкреслює, що за будь-яких умов людина повинна зберігати милосердя і бути відкритою до любові та ніжності.

1918 рік у Петрограді. Мати з дитиною на тлі розбурханого міста, мешканці якого обговорюють декрети нової влади. Сучасна проблематика перетинається...
Слайд № 43

1918 рік у Петрограді. Мати з дитиною на тлі розбурханого міста, мешканці якого обговорюють декрети нової влади. Сучасна проблематика перетинається з багатовіковими традиціями іконопису, з притаманним йому пошуком морального ідеалу. Революція зображена як нове високе втілення мрії про справедливу і милосердну побудову життя. К. С. Петров-Водкін. Петроградська мадонна, 1920

“Петроградська мадонна” (фрагмент). Художника хвилюють етико-філософські проблеми часу, і образ матері з дитиною допомагає їх вирішити. Жінка-мати ...
Слайд № 44

“Петроградська мадонна” (фрагмент). Художника хвилюють етико-філософські проблеми часу, і образ матері з дитиною допомагає їх вирішити. Жінка-мати – це символ високої чистоти, любові та самозречення, тих рис, які, на думку художника, властиві новим людським стосункам.

Мадонна ХХ століття С. Далі. “Атомна мадонна”
Слайд № 45

Мадонна ХХ століття С. Далі. “Атомна мадонна”

О.Новаківський. Мати милосердя (1935) Космічний образ творчого життя
Слайд № 46

О.Новаківський. Мати милосердя (1935) Космічний образ творчого життя

В. Корецький. Воїне Червоної Армії, урятуй! Плакат.1942 р.
Слайд № 47

В. Корецький. Воїне Червоної Армії, урятуй! Плакат.1942 р.

М.Савицький. Партизанська мадонна. 1967 р. Білоруський художник передає образ війни засобами метафори.
Слайд № 48

М.Савицький. Партизанська мадонна. 1967 р. Білоруський художник передає образ війни засобами метафори.

Л. Дінаре. Біля вікна. 1979
Слайд № 49

Л. Дінаре. Біля вікна. 1979

Л.Соков. Мати й дитя. 1986
Слайд № 50

Л.Соков. Мати й дитя. 1986

Пречисті Діви Марії, Богородиці, Богоматері, Мадонни… Їхні безсмертні обличчя дивляться на нас, звеличуючи людину, допомагають зростати духовно, ві...
Слайд № 51

Пречисті Діви Марії, Богородиці, Богоматері, Мадонни… Їхні безсмертні обличчя дивляться на нас, звеличуючи людину, допомагають зростати духовно, віщують добро і мир. Укотре ми переконуємось у глибокій справедливості слів Кобзаря: У нашім раї на землі Нічого кращого немає, Як тая мати молодая З своїм дитяточком малим.

Діво Пресвятая – Матір матерів, пригорни до серця Всіх своїх синів. Освіти їх душі світлом золотим, виповни любов'ю неспокійний дім, научи, як земл...
Слайд № 52

Діво Пресвятая – Матір матерів, пригорни до серця Всіх своїх синів. Освіти їх душі світлом золотим, виповни любов'ю неспокійний дім, научи, як землю вберегти від зла, розумом, діянням і крилом тепла. Зоря-зоряниця, сонце доброти, землю України щастям освіти! В. Полинок

І доки припадають люди до ікон Божої Матері з дитям, доки береже нас під своїм благодатним покровом Пресвята Діва Марія, віриться, що На оновленій ...
Слайд № 53

І доки припадають люди до ікон Божої Матері з дитям, доки береже нас під своїм благодатним покровом Пресвята Діва Марія, віриться, що На оновленій землі Врага не буде, супостата, А буде син, і буде мати, І будуть люди на землі.

З глибини віків дійшли до нас фольклорні джерела, в яких звеличувалася материнська любов. Не дарма в народі кажуть: “ На сонці тепло, а коло мами д...
Слайд № 54

З глибини віків дійшли до нас фольклорні джерела, в яких звеличувалася материнська любов. Не дарма в народі кажуть: “ На сонці тепло, а коло мами добре”. Справді добре, навіть тоді, коли матусі немає поруч, бо найприємніші спогади про неї гріють серце. Нехай же не заростають наші душі ряскою байдужості до найдорожчої у світі людини – матері.

Ставлення до матері – це наріжний камінь усіх моральних людських чеснот. Тож давайте невпинно плекати в наших серцях любов, турботу про матерів, да...
Слайд № 55

Ставлення до матері – це наріжний камінь усіх моральних людських чеснот. Тож давайте невпинно плекати в наших серцях любов, турботу про матерів, давайте вчитися бути вдячними мамам, давайте спробуємо говорити нашим ненькам теплі слова, щоб потім не дорікати собі за образи, які нанесли, за невияв ніжності, за несказані вчасно лагідні слова.

Є в мене найкраща у світі матуся. За неї до тебе, Пречиста, молюся. Молюся устами, молюся серденьком До тебе, небесна Ісусова Ненько. Благаю у тебе...
Слайд № 56

Є в мене найкраща у світі матуся. За неї до тебе, Пречиста, молюся. Молюся устами, молюся серденьком До тебе, небесна Ісусова Ненько. Благаю у тебе простими словами Турботи та ласки для милої мами. Пошли не скарби їй, а щастя і долю, Щоб мамина днина минала без болю. Рятуй від недуги матусеньку милу, Даруй їй здоров’я, терпіння і силу. Щоб вивела діток у світ та у люди, Щоб ними раділа, пишалась усюди. За це я складаю в молитві долоні До тебе, Царице, на сонячнім троні.

Для кожного з нас наша матуся – найдобріша, наймиліша, найдорожча людина на землі. Для кожної матері її дитина – найкраща у світі. Материнська любо...
Слайд № 57

Для кожного з нас наша матуся – найдобріша, наймиліша, найдорожча людина на землі. Для кожної матері її дитина – найкраща у світі. Материнська любов – наймогутніше, найглибше почуття, що, як міцне коріння, тримає людство. Материнське серце найніжніше, найсильніше. Воно вміє любити та прощати, як ніхто інший. Може пробачити все, навіть тоді, коли закон і люди пробачити не можуть. Мати ніколи не злукавить, ніколи не скривдить і завжди захистить. Осиротів би людський світ без матерів.

Бережіть ваших матусь, ніколи не легковажте їхньою любов'ю!
Слайд № 58

Бережіть ваших матусь, ніколи не легковажте їхньою любов'ю!

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Основи фінансової грамотності»
Часнікова Олена Володимирівна
72 години
790 грн