Презентація до бібліотечного уроку "Книжчині поради"

Опис документу:
Презентація містить заповіді читача, поради як працювати з книжкою, як читати книгу, як конспектувати книгу, статтю, як складати план, тези та конспекти. Презентація містить заповіді читача, поради як працювати з книжкою, як читати книгу, як конспектувати книгу, статтю, як складати план, тези та конспекти.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код
Опис презентації окремими слайдами:
Книжчині поради
Слайд № 1

Книжчині поради

Заповіді читача 1. Пам’ятай, що читання – одна з найважливіших, найпотрібніших, найсерйозніших робіт, не «між іншим». 2. Навчися користуватися зміс...
Слайд № 2

Заповіді читача 1. Пам’ятай, що читання – одна з найважливіших, найпотрібніших, найсерйозніших робіт, не «між іншим». 2. Навчися користуватися змістом. 3. Хоча б одну з читаних тобою останнім часом книг читай із закладкою, повертайся іноді до прочитаного. 4. Не залишай книгу недочитаною без серйозних причин. 5. Закриваючи книгу (навіть прочитавши тільки частину її), подумай, що запам’яталося, схвилювало, налякало, утішило, вразило, здивувало. 6. Постарайся самостійно розібратися у всьому, пояснення незрозумілих слів шукай у тлумачних словниках. 7. Книга добре і надовго запам’ятовується, якщо її зміст розповісти другові, батькам.

Читай мене уважно, не поспішай. Зустрівши незнайомі слова - знайди їх у слов­нику.
Слайд № 3

Читай мене уважно, не поспішай. Зустрівши незнайомі слова - знайди їх у слов­нику.

Не встиг дочитати книгу до кінця - вклади закладку на тому місці, де зупинився. Запам'ятай прізвища автора і художника, який намалював ілюстрації д...
Слайд № 4

Не встиг дочитати книгу до кінця - вклади закладку на тому місці, де зупинився. Запам'ятай прізвища автора і художника, який намалював ілюстрації до книги.

Прочитав мене - подумай, чи читав ти інші книги цього письменника? Що ти знаєш про нього? Чи зустрічалися тобі малюнки цього художника?
Слайд № 5

Прочитав мене - подумай, чи читав ти інші книги цього письменника? Що ти знаєш про нього? Чи зустрічалися тобі малюнки цього художника?

Не можна!
Слайд № 6

Не можна!

Перегинати книгу - від цього вириваються її сторінки. Перегинати куточки на сторінках, для цього потрібно користуватися закладкою. Робити записи на...
Слайд № 7

Перегинати книгу - від цього вириваються її сторінки. Перегинати куточки на сторінках, для цього потрібно користуватися закладкою. Робити записи на сторінках. Замість закладки користуватися ручкою чи лінійкою - від цього пошкоджується палітурка. Читати книгу на сонці та під час їжі. Читати лежачи - від цього псується зір. Брати книжку брудними руками.

Учні повинні 4-5 разів на семестр самостійно переглядати і справедливо оцінювати своє ставлення до книги. Всім учням слід брати активну участь у ак...
Слайд № 8

Учні повинні 4-5 разів на семестр самостійно переглядати і справедливо оцінювати своє ставлення до книги. Всім учням слід брати активну участь у акції «Живи, книго!».

Як працювати з книгою 1. Для ознайомлення із загальним змістом книги необхідно прочитати: а) титульну сторінку - прізвище автора, заголовок, рік ви...
Слайд № 9

Як працювати з книгою 1. Для ознайомлення із загальним змістом книги необхідно прочитати: а) титульну сторінку - прізвище автора, заголовок, рік видання; б) анотацію (коротку інформацію про цю книгу),вміщену на зворотному боці титульної сторінки; в) передмову або вступ. 2. Під час читання звернути увагу: а) на назви окремих розділів, частин, параграфів тощо; б) вдумливо ставитися до слів і словосполучень, виділених різними шрифтами (курсивом, розрядкою, жирним та ін,); в) з'ясувати значення незрозумілих слів за допомогою словників та енциклопедій; г) звернути увагу на посилання (позначається зірочкою або цифрою) і одразу ж уважно прочитати пояснення (внизу сторінки). 3. Для засвоєння змісту прочитаного необхідно: а) поділити прочитаний матеріал на частини, виділити в них найголовніше; б) скласти план, тематичні виписки, тези або конспект.

Як читати книжку Пам'ятай: читання - одне з найголовніших завдань у самоосвіті, ставитись до нього треба серйозно. Внутрішньо налаштуйся на читання...
Слайд № 10

Як читати книжку Пам'ятай: читання - одне з найголовніших завдань у самоосвіті, ставитись до нього треба серйозно. Внутрішньо налаштуйся на читання. Не поспішай, не «ковтай» зміст книжки, а читай уважно, вдумливо, намагайся запам'ятати прочитане. Зміст треба осмислювати. Не можна допускати механічного фіксування тексту. Вчися читати швидко, не проговорюючи про себе, охоплюй поглядом цілі фрази, речення. Для свідомого сприйняття прочитай передмову. Перегортаючи сторінки, обміркуй заголовки.

Коли чогось не розумієш, не поспішай гукати на допомогу інших. Спочатку спробуй сам розібратися. Користуйся словниками, довідниками. Роби помітки, ...
Слайд № 11

Коли чогось не розумієш, не поспішай гукати на допомогу інших. Спочатку спробуй сам розібратися. Користуйся словниками, довідниками. Роби помітки, виписки, за потреби склади план (тези, конспект). Найцікавіше запам'ятай. Порівнюй прочитане з уже відомими фактами, знайди місце в системі знань. Прочитавши книжку, обміняйся думками і враженнями про неї з друзями, дай оцінку. Згадай ос­новні образи, події, думки. Порівняй власну думку про книжку з відгука­ми і рецензіями на неї: один розум добре, а колективний - краще. Зроби відповідні записи про книжку у читацькому щоденнику.

Чотири завдання, які повинні бути розв'язані під час читання Перше завдання - це зрозуміти і засвоїти прочитаний матеріал. Друге завдання - продума...
Слайд № 12

Чотири завдання, які повинні бути розв'язані під час читання Перше завдання - це зрозуміти і засвоїти прочитаний матеріал. Друге завдання - продумати прочитане. Третє завдання - зробити з прочитаного потрібні для пам'яті виписки. І, нарешті, четверте завдання - це усвідомити, чого нового навчила вас книжка.

Як конспектувати книжку, статтю Конспект - це стислий виклад змісту статі чи книжки. Від тез конспект відрізняється тим, що по­ряд з основними відо...
Слайд № 13

Як конспектувати книжку, статтю Конспект - це стислий виклад змісту статі чи книжки. Від тез конспект відрізняється тим, що по­ряд з основними відомостями тексту в ньому корот­ко наводяться докази цих положень і висновки. Види конспектів а) текстуальний: основні положення твору, докази і висновки передаються словами автора, тобто цитатами; б) вільний - це переказ основного змісту книги (статті) своїми словами; в) змішаний — найчастіше використовуваний вид, при якому вільний переказ змісту поєднується із цитуванням.

Правила конспектування Запиши автора і назву статті чи книжки, яку конспектуєш. Виділи їх більшим шрифтом. Під час конспектування статті запиши, в ...
Слайд № 14

Правила конспектування Запиши автора і назву статті чи книжки, яку конспектуєш. Виділи їх більшим шрифтом. Під час конспектування статті запиши, в якому журналі, збірнику або в якій газеті її вміщено. Складай конспект після того, як продумав план тексту. Записуй тільки основне: спочатку головну думку, потім (дуже стисло) докази і приклади. Намагайся, щоб записи були чіткими, змістов­ними і лаконічними. Для цього використовуй схеми, таблиці. Для зручності користування конспектом підкреслюй найважливіші думки, навіть окремі фрази, словосполучення, слова; до розділів і підрозділів підбирай заголовки. Цитуй правильно і точно, зазначай сторінку, з якої взято цитату. Роби помітки, які виявляють твоє ставлення до того, що конспектуєш. Використовуй для цього умовні позначки, а також подані нижче: а) знак оклику на полях - дуже добре; б) знак питання - здивування, незгода з автором, нерозуміння якоїсь думки. Вчися конспектувати відразу начисто.

Як складати план, тези і конспекти Прочитати текст, визначити його тему та основну думку. Поділити текст на логіко-смислові частини. Дібравши загол...
Слайд № 15

Як складати план, тези і конспекти Прочитати текст, визначити його тему та основну думку. Поділити текст на логіко-смислові частини. Дібравши заголовок до кожної частини, матимемо план тексту. Поставити до кожної логіко-смислової частини тексту запитання: «Про що йдеться в цій частині?». Знайти в тексті відповідь. Записавши її стисло словами автора, матимемо тези. Доповнивши тези конкретним матеріалом, фактами, взятими з тексту цитатами, матимемо конспект. Склавши план, тези чи конспект, записати прізвище автора, повну назву роботи, рік, видавництво, назву журналу чи газети, в якому вона надрукована. Виділяти в конспекті розділи, параграфи, пункти, відокремлювати їх один від одного. Після кож­ної закінченої частини - інтервал (сюди можна виписати нові замітки).

Як скласти тези статті Попередньо переглянути статтю, продумати те­му, яку ви ставите перед собою, розпочинаючи її опрацьовування. Уважно прочитати...
Слайд № 16

Як скласти тези статті Попередньо переглянути статтю, продумати те­му, яку ви ставите перед собою, розпочинаючи її опрацьовування. Уважно прочитати статтю, визначити її основ­ну думку. Поділити статтю на смислові частини, визначи­ти всі мікротеми. Сформулювати пункти плану, логічно пов'язав­ши їх між собою. Сприймаючи текстову інформацію, намагатися чітко уявити, що є важливим для автора, а що для вас - як читача. Вибирати для тез основні ідеї і положення, відділивши важливі деталі від подробиць, записати їх словами автора або власними словами, розмістив­ши у певній послідовності. Керуватися найголовнішим принципом нотуван­ня чужого тексту - не допускати перекручень тексту.

  • 22.07.2020
  • Бібліотечна справа
  • 1 Клас, 2 Клас, 3 Клас, 4 Клас, 5 Клас, 6 Клас, 7 Клас, 8 Клас
  • Презентація
  • 65
  • 0
  • 2
  • Стежити
  • Поскаржитись

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»