Презентація "Дієприкметник як особлива форма дієслова: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль "

Опис документу:
Презентація до уроку на тему «Дієприкметник як особлива форма дієслова: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль» допоможе учителеві у проведенні заняття, під час якого учні, зіставивши мовні явища, зможуть самостійно зробити висновки, сформулювати правила. Застосовувати вивчені правила на практиці допоможуть ігри «Упізнай мене», «Ключ», дослідження-відновлення, диктант-завдання, творче завдання.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися
Опис презентації окремими слайдами:
Дієприкметник як особлива форма дієслова: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль
Слайд № 1

Дієприкметник як особлива форма дієслова: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль

Не кажи: «Не вмію, тому не беруся». А кажи: «Потрохи усього навчуся».
Слайд № 2

Не кажи: «Не вмію, тому не беруся». А кажи: «Потрохи усього навчуся».

Дієприкметник як особлива форма дієслова: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль
Слайд № 3

Дієприкметник як особлива форма дієслова: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль

«Я знаю, що …» 1. Дієсловом називається … 2. Дієслова бувають двох видів … 3. Дієслова мають такі часові форми: … 4. Дієслова найчастіше у реченні ...
Слайд № 4

«Я знаю, що …» 1. Дієсловом називається … 2. Дієслова бувають двох видів … 3. Дієслова мають такі часові форми: … 4. Дієслова найчастіше у реченні виконують роль … 5. Дієслово має 5 основних форм: … 6. Прикметником називається … 7. Прикметники мають такі граматичні ознаки: … 8. Прикметники у реченні виконують роль …

Мовне дослідження жовтий сухий мокрий сумний чорний Пропустивши рядок, запишіть дані слова у дві колонки. Визначте їх граматичні ознаки, запишіть у...
Слайд № 5

Мовне дослідження жовтий сухий мокрий сумний чорний Пропустивши рядок, запишіть дані слова у дві колонки. Визначте їх граматичні ознаки, запишіть у зошит. Знайдіть, що в них спільного, а що відмінного.

На яке питання вони відповідають? Що означають? Які слова непохідні, а які – похідні? Від якої частини мови вони утворилися? Як змінюються? Чи можн...
Слайд № 6

На яке питання вони відповідають? Що означають? Які слова непохідні, а які – похідні? Від якої частини мови вони утворилися? Як змінюються? Чи можна визначити в них категорії виду ти часу? Які слова називають постійну ознаку, а які – ознаку, що утворилася?

Слайд № 7

Гра «Упізнай мене» Ходить замріяна осінь землею. Тихо шарудить опалим листом. Загляне в сад – позриває достиглі яблука. Зайде в ліс – розвісить на ...
Слайд № 8

Гра «Упізнай мене» Ходить замріяна осінь землею. Тихо шарудить опалим листом. Загляне в сад – позриває достиглі яблука. Зайде в ліс – розвісить на розфарбованих золотом деревах бабине літо. А на луках прикрасить намистом із холодної роси пожовклі трави. Раптом налетів поривчастий вітер, позривав із дерев злякані листочки, заховав сонце за хмарами. І заплакала осінь-чарівниця дощем, заховалась у мареві туману.

Перевір себе Замріяний, опалий, достиглий, розфарбований, пожовклий, зляканий
Слайд № 9

Перевір себе Замріяний, опалий, достиглий, розфарбований, пожовклий, зляканий

Випишіть окремо в колонки: 1) прикметники; 2) дієприкметники. Гнилий, незбагненний, здобутий, попереджений, ужитковий, збудований, прогнилий, здога...
Слайд № 10

Випишіть окремо в колонки: 1) прикметники; 2) дієприкметники. Гнилий, незбагненний, здобутий, попереджений, ужитковий, збудований, прогнилий, здогадливий, кипучий, закипаючий. З других букв кожного слова має скластися закінчення вислову Д. Білоуса: “Переконатися пора: зробиш зло — ...”.

Переконатися пора: зробиш зло — не жди добра. гнилий незбагненний ужитковий здогадливий кипучий здобутий попереджений збудований прогнилий закипаючий
Слайд № 11

Переконатися пора: зробиш зло — не жди добра. гнилий незбагненний ужитковий здогадливий кипучий здобутий попереджений збудований прогнилий закипаючий

Дослідження-відновлення Край моря сонце золотить (укривати) лісом гори. (Н.Забіла) Потонули всі вогні в сиве марево (тремтіти). (Л.Горлач) Від земл...
Слайд № 12

Дослідження-відновлення Край моря сонце золотить (укривати) лісом гори. (Н.Забіла) Потонули всі вогні в сиве марево (тремтіти). (Л.Горлач) Від землі йде духмяний аромат (зів’янути) трав. (Я.Баш) Попадало додолу (покрутити), (зчорніти) листя… (М.Коцюбинський)

дієслівні виражає відповідає ознаки прикметникові Дієприкметник
Слайд № 13

дієслівні виражає відповідає ознаки прикметникові Дієприкметник

Домашнє завдання Вивчити теоретичний матеріал § 18. І рівень – написати твір-мініатюру «Як пахне осінь». ІІ рівень – виконати вправи 173 (п.), 174 ...
Слайд № 14

Домашнє завдання Вивчити теоретичний матеріал § 18. І рівень – написати твір-мініатюру «Як пахне осінь». ІІ рівень – виконати вправи 173 (п.), 174 (у).

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Картографія та топографія»
Довгань Андрій Іванович
36 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.