Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця
Дидактичні ігри на уроках української мови Розробка вчителя початкових класів Скольської Ірини Василівни
Гра «За порядком» Записати слова в зошит, відновивши правильний порядок складів. ЦЯ-ВІВ РО-СО-КА БА-СО-КА ШЕ-КО-НЯ КО-ВА-РО ЦЕ-ЦУ-НЯ СЯ-РО-ПО ЧА-КУР
Гра «Добери словечко» До кожного з поданих слів доберіть такі, що відрізняються лише голосним звуком. Зразок: Слава – слива. Булка - … (білка) дим - … (дім) крук - … (крик) бак - … (бік) сила - … (сіла) нірка - … (нирка) лис - … (ліс) лук - … (лак) лад - … (лід) мир - …(мур) Запишіть слова, підкресліть букви, якими розрізняються ці слова.
Гра «Зачаровані слова» Вчитель показує «зачаровані» слова, у кожне з яких вставлений «зайвий» склад. Треба «звільнити» слово від чар, прочитавши його правильно, без зайвого складу. ЦУПОКОР ПЕРАЧИВО ХАДУЛКА ЦУСУКЕРКИ ГРУКРИШІ КАБРИКАО БУБГРОЛИКИ ПИНОРІЖКИ ГОРІБРИХИ
Гра «Мовні приклади» Утворіть слова за допомогою математичних дій. Підкресліть ненаголошені е – и. Поставте наголос. Усно доберіть перевірні слова. СЛИ +ВОВА + ИЙ – А ЛИС + МО – С + Н ГРЕ + ЧАС + НИВА – С + Й – ВА ДВЕРІ + С – Д + НА – РІ
Гра «Заповни пропуски» Вставте пропущені букви л..сти кр..ло с..стра з..рно ч..сло в..сна с..ло шв..дкий с..р..да з..мля с..ниця ц..буля т..пло л..сточок
Гра «Порівняй!» Визнач кількість звуків у словах і поставте знаки <, >, =. Сіно = сани щітка > кішка рак ⧠ мак сон ⧠ дощ дзиґа ⧠ мотив джміль ⧠ парта щит ⧠ вуж гора ⧠ нора гриб ⧠ гість лось ⧠ ліс щиглик ⧠ дзвоник
Гра «Встань – велику букву дістань!» Вчитель читає слова. Як тільки учні чують слово, яке пишеться з великої букви, вони відразу ж підхоплюються і підплигують вгору. Галя, весло, зима, Франція, Ніна, слива, парта, Лопань, груша, Дунай, клітка, книга, город, Карпати, просо, жито, Петро.
Гра «Я знаю …» Вчитель кидає м’ячик. Учень, який його отримав, говорить: «Я знаю три назви міста» (річок, країн, тощо).
Гра «Хто більше?» Клас об’єднується у дві команди. Виходять двоє учнів (під лічбу: один крок – один прикметник). Перемагає той, хто зробить більше кроків. Можна використовувати до будь-якої частини мови
Гра-естафета «Який? яка? яке?» На дошці предметні малюнки: полуниця, яблука, огірок. Діти з кожного ряду по черзі виходять до дошки і під малюнком записують слова – назви ознаки. Виграє команда, яка швидше впорається із завданням.
Гра «Австралійський дощ» Вчитель. Друзі, чи знаєте ви, що таке австралійський дощ? Якщо ви будете уважними, ви почуєте його. Я показуватиму рухи, а ви повторюватимете їх за мною. В Австралії піднявся вітер (тре долонею об долоню). Починає накрапувати дощ (клацає пальцями). Дощ посилюється (плескає по грудях). Починається справжня злива (плескає по ногах). А от і гроза, справжня буря (тупотить ногами). Але що це? Буря почала вщухати (плескає по ногах). Злива перетворюється на дощ (плескає долонями по грудях). Поодинокі краплі падають на землю (клацає пальцями). Вщухає вітер (тре долонею об долоню). З’являється сонечко (піднімає руки догори).
Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»