Презентація " Японська культура ".

Опис документу:
Японські театри Но та Кабукі Японські театри, до останніх років не були популярні у світі, але за останнє десятиліття світова мода на все японське торкнулася і театрального життя. І сьогодні, виступи будь-якого традиційного театру Країни висхідного Сонця є подією в культурному житті будь-якого європейського міста.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися
Опис презентації окремими слайдами:
Японська культура
Слайд № 1

Японська культура

Японські театри Но та Кабукі
Слайд № 2

Японські театри Но та Кабукі

Театр Но Зародився театр в 14 столітті, з’явився після злиття язичницьких танців врожаю, мистецтва наслідування гримасам тварин, забав простого люд...
Слайд № 3

Театр Но Зародився театр в 14 столітті, з’явився після злиття язичницьких танців врожаю, мистецтва наслідування гримасам тварин, забав простого люду і переданого з Китаю мистецтва танцю Сару-Гаку. Всі ці розрізнені елементи в результаті склалися у систему п’єс після довгих зусиль драматурга і актора Кан-Амі – прабатько театру Но. Справу Кан-Амі продовжив його син Зен-Амі. який склав класичний репертуар з близько 250 п’єс, що дійшли до нас у майже незміненому вигляді.

Він був надзвичайно популярним серед самураїв та аристократії.
Слайд № 4

Він був надзвичайно популярним серед самураїв та аристократії.

Класичний репертуар складає близько 250 п’єс, що дійшли до нас у майже незміненому вигляді. божественні п’єси з містичним сюжетом, у яких головний ...
Слайд № 5

Класичний репертуар складає близько 250 п’єс, що дійшли до нас у майже незміненому вигляді. божественні п’єси з містичним сюжетом, у яких головний герой спочатку є людиною, а потім перетворюється на духа; • воїнські п’єси, в яких головний герой у першій частині вистави є духом воїна, а в другій стає людиною і показує глядачам свою героїчну смерть; • костюмовані (жіночі) п’єси, головний герой яких одягнутий як жінка і виконує складні танці та пісні; • п’єси демонів — головний герой являє собою дух демона чи іншої релігійної позаземної істоти, дія вистави є напруженою та яскравою.

П’єси Но виконуються на відкритій сцені з декорацією, на якій зображено сосну (очевидно тому, що зображує синтоїське повір’я стосовно того, що боги...
Слайд № 6

П’єси Но виконуються на відкритій сцені з декорацією, на якій зображено сосну (очевидно тому, що зображує синтоїське повір’я стосовно того, що боги спускаються на землю з небес по сосні). Сцена традиційно виготовляється з японського кипарису.

Авансцена – хасігакарі – уявляє собою місток, що веде до крайньої частини сцени – місця, звідки з’являються персонажі. Вздовж хасігакарі встановлюю...
Слайд № 7

Авансцена – хасігакарі – уявляє собою місток, що веде до крайньої частини сцени – місця, звідки з’являються персонажі. Вздовж хасігакарі встановлюються три невеличкі сосни, біля яких актор під час виходу може зупинятися, щоб промовити репліку до того, як він з’явиться на самій сцені. Хасігакарі

Виконавці ролей в театрі Но поділяються на чотири основні категорії: сіте, вакі, кьоген і хаясі. Актор у театрі Но має строгу спеціалізацію і викон...
Слайд № 8

Виконавці ролей в театрі Но поділяються на чотири основні категорії: сіте, вакі, кьоген і хаясі. Актор у театрі Но має строгу спеціалізацію і виконує тільки ролі певної групи. Усі актори ̶ чоловіки (це традиція).

Сіте – найбільш розповсюджена категорія акторів Но. Вона включає такі різновиди: сіте – основний актор; цуре – партнер сіте; – хор, зазвичай 6-8 ак...
Слайд № 9

Сіте – найбільш розповсюджена категорія акторів Но. Вона включає такі різновиди: сіте – основний актор; цуре – партнер сіте; – хор, зазвичай 6-8 акторів; кокен – актори другого плану, 2-3 людини.

Вакі – грають протилежних сіте персонажів.
Слайд № 10

Вакі – грають протилежних сіте персонажів.

Кьоген – виконавці інтерлюдій. Вони також грають в самостійних п’єсах у перервах між актами Но.
Слайд № 11

Кьоген – виконавці інтерлюдій. Вони також грають в самостійних п’єсах у перервах між актами Но.

Хаясі – це музиканти, що грають на 4-х традиційних музичних інструментах: флейті і трьох різновидах барабанів.
Слайд № 12

Хаясі – це музиканти, що грають на 4-х традиційних музичних інструментах: флейті і трьох різновидах барабанів.

Тайко — найбільший із барабанів, звук з якого дбувають ударами палочок. Барабан оцудзумі по формі такий же, як і коцудзумі, але більшого розміру, і...
Слайд № 13

Тайко — найбільший із барабанів, звук з якого дбувають ударами палочок. Барабан оцудзумі по формі такий же, як і коцудзумі, але більшого розміру, і на його дисках натягнута волова шкіра, яка видає різкий звук. Коцудзумі — невеликий барабан, по якому ударяють пальцями. Флейта фуе - бамбуковий інструмент довжиною прблизно 39см.

1 2 3 4 1.Тайко. 2. Оцудзум. 3. Коцудзумі. 4. Фуе.
Слайд № 14

1 2 3 4 1.Тайко. 2. Оцудзум. 3. Коцудзумі. 4. Фуе.

Де відповідні музичні інструменти?
Слайд № 15

Де відповідні музичні інструменти?

Разом з оркестром біля задньої стіни зліва сидить кокен — людина, що допомагає акторам на сцені, яка вважається невидимою і може під вчас дійства п...
Слайд № 16

Разом з оркестром біля задньої стіни зліва сидить кокен — людина, що допомагає акторам на сцені, яка вважається невидимою і може під вчас дійства поправити актору костюм, парик або маску.

Хор, який розміщується з правого боку сцени, читає розповідь і в моменти найвищої напруги дії виходить на сцену – символічна кульмінація експресії....
Слайд № 17

Хор, який розміщується з правого боку сцени, читає розповідь і в моменти найвищої напруги дії виходить на сцену – символічна кульмінація експресії. Вважається, що хор – це свого роду «внутрішній голос» глядачів.

Актори театру Но не застосовують грим та міміку. Головний засіб виразності ̶ маски. Навіть коли актор виступає без маски, його обличчя нерухоме й в...
Слайд № 18

Актори театру Но не застосовують грим та міміку. Головний засіб виразності ̶ маски. Навіть коли актор виступає без маски, його обличчя нерухоме й виглядає немов маска. Існує близько 200 різних типів масок Но, які розрізняються за віком, характером, виглядом.

Маски вирізаються з дерева, найчастіше з кедра. Потім вони покриваються гіпсом і розмальовуються, при цьому деякі маски є видатними скульптурними в...
Слайд № 19

Маски вирізаються з дерева, найчастіше з кедра. Потім вони покриваються гіпсом і розмальовуються, при цьому деякі маски є видатними скульптурними витворами японського мистецтва. Типів масок існує досить багато, що вимагає знання для того, щоб відрізняти їх один від одного.

Виготовлені для театру маски і кімоно переходили із покоління в покоління.
Слайд № 20

Виготовлені для театру маски і кімоно переходили із покоління в покоління.

Слайд № 21

Сама вистава ніколи не передає реального простору і часу, рухи акторів, як і оформлення сцени – мінімальні. Все це необхідно для того, щоб розбудит...
Слайд № 22

Сама вистава ніколи не передає реального простору і часу, рухи акторів, як і оформлення сцени – мінімальні. Все це необхідно для того, щоб розбудити уяву глядача, примусити його додумувати.

Театр Кабукі
Слайд № 23

Театр Кабукі

«Ка» 歌 (пісня), «бу» 舞 (японський традиційний танець) і «кі» 伎 (техніка, акторська майстерність). Таким чином, буквальний переклад – «майстерніс...
Слайд № 24

«Ка» 歌 (пісня), «бу» 舞 (японський традиційний танець) і «кі» 伎 (техніка, акторська майстерність). Таким чином, буквальний переклад – «майстерність співу й танцю».

Кабукі – пізніша, у порівнянні з Но, форма театру, виникнення якої відноситься до початку XVII ст.
Слайд № 25

Кабукі – пізніша, у порівнянні з Но, форма театру, виникнення якої відноситься до початку XVII ст.

Слайд № 26

Дещо груба і, навіть, шалена атмосфера театральних вистав кабукі привернула до себе увагу, і в 1629 році, у цілях збереження суспільної моралі, жін...
Слайд № 27

Дещо груба і, навіть, шалена атмосфера театральних вистав кабукі привернула до себе увагу, і в 1629 році, у цілях збереження суспільної моралі, жінкам було заборонено виступати на сцені. Через велику популярність кабукі, місце жінок - зайняли юнаки. Разом з цим змінився і характер вистав — більше уваги приділялося драматичному мистецтву, ніж танцю.

Сцена в театрі кабукі має своєрідну будову. Її авансцена ханаміті , якою актори виходять на сцену та з неї під час театрального дійства, розташован...
Слайд № 28

Сцена в театрі кабукі має своєрідну будову. Її авансцена ханаміті , якою актори виходять на сцену та з неї під час театрального дійства, розташована просто у глядацькому залі. Театри кабукі були покращені технічно, отримали сцени, що обертаються, механічні люки, що з'явилися у XVIII столітті, і т. д., що значно підвищили эфектність театральних вистав. В кабукі, як втім і в деяких інших традиційних японських театрах, зміна декорації відбувається часом прямо посеред акту, актори продовжують грати, а завіса не опускається. Робітники сцени - куроко,, одягнені у чорне і вважаються «невидимими», у цей час спішно міняють антураж.

1. Служить для виникнення персонажа (головного героя, демона, бога і т. д.). 2. Hanamichi, «квіткова доріжка» ̶ продовження сцени (виходить у залу ...
Слайд № 29

1. Служить для виникнення персонажа (головного героя, демона, бога і т. д.). 2. Hanamichi, «квіткова доріжка» ̶ продовження сцени (виходить у залу для глядачів). 3. Geza ̶ місце музикантів (зазвичай за прозорою ширмою). 4. Oh-Zeri ̶ велика сцена (варіюється від театру до театру, може бути, а може й не бути). 5. Mawari-Butai ̶ обертова сцена. 6. Seri ̶ піднімальний маленький майданчик. 7. Балкон для співаків.

8. Це місце називається Yuka ̶ там сидить той, хто стежить за пʼєсою, із сямісеном у руках і в потрібні моменти грає. 9. Kari-Hanamichi ̶ ще одна д...
Слайд № 30

8. Це місце називається Yuka ̶ там сидить той, хто стежить за пʼєсою, із сямісеном у руках і в потрібні моменти грає. 9. Kari-Hanamichi ̶ ще одна додаткова сцена, що виходить у залу для глядачів. Раніше її використовували постійно, але зараз її встановлюють у міру потреби, тому що це дуже зменшує кількість глядацьких місць. 10. Завіса, що закривається. 11. Глядацькі ложа.

Слайд № 31

Театр кабукі у теперішній час складається із трьох типів вистав: Дзідаі-моно — «історичні» п'єси, створені до періоду Сенгкоу. Сева-моно — «простон...
Слайд № 32

Театр кабукі у теперішній час складається із трьох типів вистав: Дзідаі-моно — «історичні» п'єси, створені до періоду Сенгкоу. Сева-моно — «простонародні», створені після періоду Сенґоку Сьоаґото  - танцювально-драматичні п'єси. Важливими особливостями кабукі є «мова поз», міе, за допомогою якого актор виводить на сцені свого  персонажу, грим кесьо,який привносить необхідну стилістику персонажу, роблячи його легко впізнаним навіть для недосвідчених у театральному мистецтві глядачів. 

На відміну від Но, у Кабукі не використовують маски ̶ замість них на обличчя наносять яскравий грим, що підкреслює риси обличчя актора або створює ...
Слайд № 33

На відміну від Но, у Кабукі не використовують маски ̶ замість них на обличчя наносять яскравий грим, що підкреслює риси обличчя актора або створює «маски» надприродних істот чи тварин. Комбінація яскравого гриму й пишного вбрання робить виставу неймовірно видовищною і яскравою.

Актор театру Кабукі ̶ прекрасний акробат, блискучий фехтувальник, напрочуд динамічний ̶ то миттєво червоніє, то падає у знемозі, то спритно метушит...
Слайд № 34

Актор театру Кабукі ̶ прекрасний акробат, блискучий фехтувальник, напрочуд динамічний ̶ то миттєво червоніє, то падає у знемозі, то спритно метушиться і раптом падає в жахливих корчах.

Улюбленцями публіки зазвичай стають оннагата – виконавці жіночих ролей. Юна скромниця-мусмеката, відома куртизанка-кейсей, доброчесна дружина купця...
Слайд № 35

Улюбленцями публіки зазвичай стають оннагата – виконавці жіночих ролей. Юна скромниця-мусмеката, відома куртизанка-кейсей, доброчесна дружина купця севанебо, розбещена аристократка акахіме і жорстока жінка-вамп акуфу – у жіночої природи тисячі облич, як у бодхісатви Каннон-сама, і кожне з них бездоганне у виконанні актора-чоловіка. Театрали старшого покоління часто нарікають на різкість і прямоту емансипованих японок – на їхню думку, тільки оннагата зберегли елегантні манери і грацію благородної дами.

Слайд № 36

Японські театри, до останніх років не були популярні у світі, але за останнє десятиліття світова мода на все японське торкнулася і театрального жит...
Слайд № 37

Японські театри, до останніх років не були популярні у світі, але за останнє десятиліття світова мода на все японське торкнулася і театрального життя. І сьогодні, виступи будь-якого традиційного театру Країни висхідного Сонця є подією в культурному житті будь-якого європейського міста.

Дякую за увагу!
Слайд № 38

Дякую за увагу!

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з НІМЕЦЬКОЇ МОВИ залишилося:
0
1
міс.
3
0
дн.
1
9
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!