Презентація "Аналіз та оцінка негативного впливу комп'ютера на загальний стан організму"

Опис документу:
Презентація до захисту наукової роботи "Аналіз та оцінка негативного впливу комп'ютера на загальний стан організму". На слайдах представлені мета і завдання дослідження, предмет, об'єкт, умови та методику досліджнь, результати дослідження, висновки.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код
Опис презентації окремими слайдами:
«АНАЛІЗ ТА ОЦІНКА НЕГАТИВНОГО ВПЛИВУ КОМП’ЮТЕРА НА ЗАГАЛЬНИЙ СТАН ОРГАНІЗМУ” Автор: учениця ЧПАЛ Хромцова Олександра Костянтинівна Керівник: Кикоть...
Слайд № 1

«АНАЛІЗ ТА ОЦІНКА НЕГАТИВНОГО ВПЛИВУ КОМП’ЮТЕРА НА ЗАГАЛЬНИЙ СТАН ОРГАНІЗМУ” Автор: учениця ЧПАЛ Хромцова Олександра Костянтинівна Керівник: Кикоть В. П. викладач предмета „Біологія”, “Екологія”

МЕТА І ЗАВДАННЯ ДОСЛІДЖЕНЯ У ході дослідження передбачалося: проведення гігієнічної оцінки організації навчання учнів у комп`ютерному класі та існу...
Слайд № 2

МЕТА І ЗАВДАННЯ ДОСЛІДЖЕНЯ У ході дослідження передбачалося: проведення гігієнічної оцінки організації навчання учнів у комп`ютерному класі та існуючої бази комп`ютерної техніки навчального закладу; вивчення закономірностей зрушень функціонального стану організму учнів, їх працездатності і здоров`я в залежності від віку за різних умов і режимів навчання в комп`ютерному класі; наукове обгрунтування гігієнічних вимог до оптимальної конструкції робочого місця за комп`ютером для учнів різної вікової групи; наукове обгрунтування гігієнічних принципів і критеріїв безпечного для здоров`я учнів використання комп`ютерної техніки в навчальному процесі.

Об’єктом дослідження був : кабінет комп`ютерної техніки Черкаського професійного автодорожнього ліцею та його обладнання (персональні комп`ютери і ...
Слайд № 3

Об’єктом дослідження був : кабінет комп`ютерної техніки Черкаського професійного автодорожнього ліцею та його обладнання (персональні комп`ютери і навчальні меблі для комп`ютерів); навчальний процес з використанням комп`ютерної техніки. чинники навчального процесу, що створювались в кабінеті комп`ютерної техніки під час роботи учнів на комп`ютерах; функціональні зміни, що відбувались в фізіологічних системах організму учнів під впливом роботи на ПК, працездатність і здоров`я учнів. ОБ’ЄКТИ ДОСЛІДЖЕНЬ Предметом дослідження були:

УМОВИ ТА МЕТОДИКА ДОСЛІДЖЕНЬ Дослідження складалось з трьох основних етапів: І. ЕТАП: натурні дослідження. Гігієнічна оцінка умов влаштування, обла...
Слайд № 4

УМОВИ ТА МЕТОДИКА ДОСЛІДЖЕНЬ Дослідження складалось з трьох основних етапів: І. ЕТАП: натурні дослідження. Гігієнічна оцінка умов влаштування, обладнання кабінету комп`ютерної техніки навчального закладу та організації навчального процесу з використанням комп`ютерів. Динамічне спостереження за формуванням здоров`я учнів, які з першого року навчалися на персональних комп`ютерах. ІІ. ЕТАП: експериментальні дослідження. Вивчення зрушень функціонального стану фізіологічних систем організму учнів та їх працездатності під впливом регламентованої роботи на ПК при різних умовах навчального середовища ККТ (t°, площі, шуму, якості ПК та організації робочого місця) в динаміці уроку.

ІІІ. ЕТАП: наукове обґрунтування. Математично-статистичний аналіз отриманих результатів натурних і експериментальних досліджень. Розробка принципів...
Слайд № 5

ІІІ. ЕТАП: наукове обґрунтування. Математично-статистичний аналіз отриманих результатів натурних і експериментальних досліджень. Розробка принципів і критеріїв безпечного використання комп`ютерної техніки під час навчання учнів. Вивчення зрушень функціонального стану фізіологічних систем організму (здорових та хворих) різного віку під впливом різної за часом безперервної роботи на ПК в оптимальних гігієнічних умовах ККТ. В експерименті взяли участь 67 осіб (15-18 років). Експеримент був констатуючим і здійснювався протягом вересня 2009 року - січня 2010 року під час навчального процесу учнів у ліцеї до та після уроку інформатики з використанням комп'ютерної техніки впродовж 30,45, 60 хвилин. Всі піддослідні мали показники фізіологічних функцій в межах вікових норм.

При виборі методів вивчення функціонального стану фізіологічних показників організму  керувалися тим, що  робота за дисплеєм вимагає тривалого напр...
Слайд № 6

При виборі методів вивчення функціонального стану фізіологічних показників організму  керувалися тим, що  робота за дисплеєм вимагає тривалого напруження зорового аналізатора, статичної пози, тощо. Тому нами досліджувались: розумова працездатність, критична частота світлових мерехтінь, самопочуття, настрій. активність. Вивчення розумової працездатності проводилось за допомогою коректурної проби (таблиці Анфімова). Коректурні завдання оцінювались за якісними і кількісними показниками, при цьому враховували загальну кількість переглянутих знаків, помилок, розраховували точність роботи, продуктивність, кількість помилок на 500 знаків.

Про стан вегетативно-нервової системи судили по динаміці показників систолічного та діастолічного артеріального тиску, частоти серцевих скорочень, ...
Слайд № 7

Про стан вегетативно-нервової системи судили по динаміці показників систолічного та діастолічного артеріального тиску, частоти серцевих скорочень, вегетативного індексу Кердо (ВІК) та індексу Мизнікова (ІМ). ВІК = (1-АТ діастолічний/ЧСС) · 100% ІМ = (АТ систолічний/АТ діастоличний) ЧСС Для вивчення суб’єктивної оцінки функціонального стану використовувався тест «Самопочуття», активність, настрій» (САН). Оцінка в балах по конкретному компоненту. Оцінку суб`єктивного самопочуття учнів здійснено шляхом письмового та усного анкетування. Анкетування було проведено серед учнів 1,2,3 курсу. Опитано 430 учнів.

РЕЗУЛЬТАТИ ДОСЛІДЖЕНЬ Підрахунки та аналіз проведеної роботи Попередніми дослідженнями встановлено, що комп'ютерний клас навчального закладу розміщ...
Слайд № 8

РЕЗУЛЬТАТИ ДОСЛІДЖЕНЬ Підрахунки та аналіз проведеної роботи Попередніми дослідженнями встановлено, що комп'ютерний клас навчального закладу розміщений на третьому поверсі, вікнами обернений на південно-захід, загальна площа складає 51 м2, має 8 робочих місць, отже на одне робоче місце припадає 6,4 м2, що відповідає нормі. Комп'ютери у класі ліцею розміщені у 2 ряди  моніторами до протилежних стін, що не відповідає санітарно-гігієнічним вимогам, оскільки світло падає  на екран не з лівого боку, а це спричинює утворення тіней та відблисків на екрані, як наслідок цього збільшується потреба зміни положення тіла та напружується зір. У комп'ютерному класі ліцею час, який учні проводять перед монітором персонального комп'ютера, складає 45 хвилин, що є цілком доцільним. Показники електростатичних і електромагнітних полів не перевищують гранично допустимих рівнів, наявна шумоізоляція. Показники мікроклімату не перевищують гранично допустимі параметри.

Температура повітря в теплі періоди навчального року приміщенні кабінету комп`ютерної техніки, орієнтованих на південні сторони горизонту, при зани...
Слайд № 9

Температура повітря в теплі періоди навчального року приміщенні кабінету комп`ютерної техніки, орієнтованих на південні сторони горизонту, при заниженій питомій площі і при відсутності ефективної вентиляції, підвищувалась до кінця навчального дня на 8 - 10 ° С і досягала за 30 ° С. Отже, в понад 60 відсотків учнів спостерігалися скарги на тепловий дискомфорт, головний біль, сонливість, стомленість. Визначено, що нетривала  робота перед монітором ПК (45 хвилин) здійснює значний вплив на рівень артеріального тиску та пульсу. Спостерігається тенденція до зниження показників артеріального діастолічного (від 116,3 до 115,5 мм. рт. ст.) і систолічного тиску (від 67,5 до 63,5 мм. рт. ст.) та уповільнення артеріального пульсу (від 68,7 до 66,3 уд/хв) після роботи перед монітором персонального комп'ютера  (табл. 3.1.). Отже, зниження артеріального тиску призводить до зниження тонусу судин. Судини розширюються, у цьому разі порушується кровопостачання органів та погіршення умов їхньої роботи.

Таблиця 3.1. Показники артеріального тиску та ЧСС учнів вікової групи 15-18 років Спостерігається тенденція до зниження показників артеріального ді...
Слайд № 10

Таблиця 3.1. Показники артеріального тиску та ЧСС учнів вікової групи 15-18 років Спостерігається тенденція до зниження показників артеріального діастолічного (від 116,3 до 115,5 мм. рт. ст.) і систолічного тиску (від 67,5 до 63,5 мм. рт. ст.) та уповільнення артеріального пульсу (від 68,7 до 66,3 уд/хв) після роботи перед монітором персонального комп'ютера  (табл. 3.1.).

Таблиця 3.2. Динаміка показників функціонального стану в залежності від тривалості навчальної діяльності
Слайд № 11

Таблиця 3.2. Динаміка показників функціонального стану в залежності від тривалості навчальної діяльності

Рис.1. Характер змін стану вищої нервової системи учнів 15 - 18 років в залежності від тривалості навчальної діяльності Згідно з даних анкетування ...
Слайд № 12

Рис.1. Характер змін стану вищої нервової системи учнів 15 - 18 років в залежності від тривалості навчальної діяльності Згідно з даних анкетування скарги на самопочуття відмічали респонденти усіх вікових груп. Так, 36,0% опитаних учнів скаржились на біль в очах, 23,0% - головний біль, 16,0% - важкість в голові, 12,0% - розпливчатість зображення, 75,0% - мерехтіння перед очима, 54,0% - зміна настрою, 31,0% - сонливість, 11,0% - роздратованість, 4,0% - поганий сон.

ВИСНОВКИ Проведений аналіз впливу комп’ютера на стан здоров’я учнів. Обґрунтовано фактори шкідливого впливу комп’ютера: тривале незмінне положення ...
Слайд № 13

ВИСНОВКИ Проведений аналіз впливу комп’ютера на стан здоров’я учнів. Обґрунтовано фактори шкідливого впливу комп’ютера: тривале незмінне положення тіла, постійна напруга очей, вплив радіації (випромінювання від високовольтних елементів схеми дисплея й електронно-променевої трубки); вплив електростатичних і едектромагнітних полів. Показано гігієнічно значимі чинники навчального середовища під час використання комп'ютерів і доведено їх негативний вплив на здоров'я учнів різних вікових груп. Обгрунтовано якісно нові принципи і критерії оцінки безпечного застосування комп'ютерної техніки у навчальному процесі та розроблено адресні профілактичні заходи і гігієнічні регламенти. Проведені в умовах натурного експерименту фізіологічні дослідження свідчать, що робота із зображенням на екрані монітора персонального комп'ютера впродовж уже 45 хвилин призводить до негативних змін функціонального стану організму учнів та їх працездатності. Одержані результати зрушень у функціональному стані організму учнів вікової групи  вказали на потребу оптимізації умов згідно з гігієнічними вимогами та віковими  морфофункціональними особливостями учнів. З метою профілактики та реабілітації функціонального стану організму під час роботи перед екраном   монітора  рекомендувано: комплекс лікувально-профілактичних вправ, самомасаж, комп'ютерні програми «Antі-Еуе Stгаіп», що складаються з комплексу рухових вправ і візо тренінгів.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.


Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!

Всеосвіті 3 роки!

Святкуємо гучно та з подарунками!

+ 10 подарункових боксів з фірмовими товарами від «Всеосвіти»!

+ 10 подарункових боксів з фірмовими товарами від «Всеосвіти»!

до розіграшу подарунків залишилось
00
00
00
00