Прес-реліз до тренінгу «НІ» вживанню психоактивних речовин!

Опис документу:
Тренінг «НІ» вживанню психоактивних речовин! Мета цього заходу - це допомогти молоді усвідомити, що наркотики, алкоголь, тютюнопаління – одна із найболючіших проблем сучасності, сприяти розвитку творчих здібностей, критичного мислення, розвивати навички рівноправного спілкування, асеративної поведінки ,навички слухати інших, приймати рішення , відстоювати власну думку, розвивати вміння протистояти тиску реклами, вчити розпізнавати рекламні стратегії тютюнових і алкогольних компаній;

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Тренінг «НІ» вживанню психоактивних речовин!

Тренінг підготувала та провела класний керівник 10 класу

Калмиківської ЗОШ І – ІІІ ступенів Калініна Лілія Іванівна

«Пута звички є надто слабкими, аби їх можна було помітити до того

моменту, коли вони стають надто міцними, щоб їх можна було розірвати»

Семюел Джексон письменник.

Вживання психоактивних речовин відоме людству з давніх давен. Як свідчать історичні довідки, знеболюючі, снодійні та психотропні властивості більшості психоактивних речовин, здебільшого рослинного походження, використовувались в медичних цілях ще за часів до нашої ери. Проте у кінці ХХ ст., після молодіжної культурної революції у 60-х роках, вживання психоактивних речовин набуло характеру епідемії та стало позначати соціально-біологічну загрозу, що має глобальний масштаб і характер.

Поява окремої галузі медицини, сотень наркологічних клінік і лікарень, сотні тисяч смертей від наркотиків, поява світового наркобізнесу – це все обумовило загрозу генофонду і подальше створення спеціальних політичних програм, комітетів і товариств з питань протидії наркотикам.

Проблема наркотиків крокує по світу все більш і більш упевнено. Якщо раніше наркотики вживали одиниці, і багато хто з них міг жити з цією звичкою досить довго, то зараз наркоманія стає масовою, а з поширенням величезної кількості синтетичних наркотиків, які є дуже доступними і популярними серед молоді, це зло стало робити замах на найбільшу цінність людства – дітей і молодих людей. На сьогодні число молодих людей, які вживають психоактивні речовини, продовжує невпинно зростати.

28 лютого 2019 року у рамках проведення Тижня здорового способу життя та безпеки життєдіяльності учні 9-10 класів стали учасниками   тренінгу "Ні" вживанню психоактивних речовин!"

Мета цього заходу - це допомогти молоді усвідомити, що наркотики, алкоголь, тютюнопаління – одна із найболючіших проблем сучасності,

сприяти розвитку творчих здібностей, критичного мислення, розвивати навички рівноправного спілкування, асеративної поведінки ,навички слухати інших, приймати рішення , відстоювати власну думку, розвивати  вміння протистояти тиску реклами, вчити розпізнавати рекламні стратегії тютюнових і алкогольних компаній; виховувати комунікабельність, толерантне ставлення до думки інших, взаємоповагу, взаємовиручку, бажання допомагати іншим, спонукати до вироблення осмисленої і зваженої особистої та громадської позиції .

Форма проведення заходу – тренінг, який був розрахований на 1 годину, але активність учнів та зацікавленість у цьому заході, затримала учасників більш ніж на півтори години.

Цей тренінг був розроблений для учнів 10 класу, але учні 9 класу також із задоволенням взяли активну участь у ньому.

Обладнання і матеріали. Маркери, фломастери; плакат «Стадії виникнення залежності»; картки з написом «ФЗ», «ПЗ», «ФЗ+ПЗ», картки з ознаками наркотичної залежності.

    Тренінг почався з дуже простої вправи «Знайомство», під час якої підлітки відчули себе вільними для спілкування. Хоча учні і знайомі один з одним, та вправа підняла настрій всім присутнім, що полегшила роботу у подальшому.

Також я використала вправу «незакінчених речень». Незакінчене речення: «Я не хвастаюсь, але...» кожен повинен продовжити, назвавши щось цікаве про себе і після вислову ми разом говорили: «І це класно!»

Наступне завдання примусило учасників тренінгу замислитися та усвідомити, що наркозалежні люди втрачають дуже багато важливого у своїму житті і що перед ними стоїть дуже важливий вибір….але тяга до наркотиків «бере верх» …

Учням я роздала по 12 карток і запропонувала написати на них 4 улюблені страви; 4 улюблені заняття (хобі); 4 імені своїх друзів.

Щоб краще зрозуміти, що відбувається в житті людини, яка почала вживати наркотики, я запропонувала учасникам поставити себе на місце цієї людини. У ході цієї вправи учні «втрачали» те, що було важливим до того моменту, коли людина почала вживати наркотики….

Після цього ми розглянули теоретичні питання про наркотики і наркотичну залежність та стадії виникнення  наркотичної залежності.

Після цього я запропонувала учасникам гру «Доріжка, під час якої вони вчилися розпізнавати ознаки наркотичної залежності. Необхідно було по черзі брати картки, зачитувати ознаки та розподіляти їх по відповідних колонках.

Мозковий штурм «Причини вживання наркотиків» - це був наступний етап тренінгу, з яким підлітки упоралися відмінно!

Потім ми розглянули «Факти і міфи про психоактивні речовини».Учні прослуховували інформацію та голосували жовтими папірцями, якщо не згодні і зеленими – якщо згодні.

Якщо учні мали сумніви, вони мали змогу отримати правильну інформацію, скориставшись підказками.

Під час тренінгу, учні декілька разів об’єднувалися в групи. І остання вправа для такої групової роботи - «Уявіть себе лікарем». Учням були запропоновані ситуації для обговорення в групах, а потім вони зачитували свої ситуації та давали поради для їх вирішення.

Під час етапу рефлексії учасники по черзі продовжили речення

«З тренінгу я дізнався…, навчився..., зрозумів...»

У ході рефлексії учні дійшли наступних висновків: 1. Вживання всіх психоактивних речовин має психологічні, фізичні та соціальні наслідки для людини. 2. Залежність формується на підґрунті вживання будь-яких психоактивних речовин. 3. ВІЛ-інфекція може бути наслідком вживання ін’єкційних наркотиків. 4. Ризик інфікування ВІЛ та іншими ІПСШ зростає, якщо людина вживає будь-які ПАР, адже вона перестає контролювати свою поведінку. 5. Варто знати, куди можна звернутися по допомогу з питань попередження та подолання наркозалежності, та вчасно звертатися (як щодо власних проблем, так і проблем родичів або друзів, яким ти бажаєш допомогти попередити або подолати залежність).

Закінчуючи тренінг,учасники стали у коло і висловили свою думку, починаючи словами «Якби мене міг почути увесь світ, я б сказав: «Люди…» Було дуже цікаво почути ті думки та враження, які учні отримали під час тренінгу.

І закінчився тренінг наступною настановою: «Ти з'явився на цей світ не для того, щоб марнувати своє життя і життя рідних, і тим паче не для того, щоб збагачувати наркоділків. Ти — неповторна особистість, у тебе є вище призначення, мрії, які ти маєш здійснити. Тебе оточують люди, яким ти дуже дорогий і які близькі тобі. І ти повинен зробити правильний і свідомий вибір, щоб уникнути жахливих наслідків , які можуть привести тебе до неминучої загибелі….»

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з БІОЛОГІЇ залишилося:
0
2
міс.
0
5
дн.
0
4
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!