! В а ж л и в о
Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!

Правовий калейдоскоп «Знавці права»

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Правовий калейдоскоп «Знавці права»

Вед. Життя інколи подає нам такі уроки, що ми волею-неволею починаємо відстоювати свої права, без яких ми — ніхто. Тому важливо сьогодні знати кожному хоча б ази правової абетки для захисту своїх прав. Ми часто чуємо і самі повторюємо слова: право, правильно, правило. Всі ці слова мають один корінь, пов'язаний зі словом правий, той, хто дотримується правил, діє правильно. Отже, правило — це певне положення, в якому відбито взірець діяльності або поведінки людини.

  • Я маю право жити на землі,

Творити, дихати, учитись.

Примножувать багатства всі її,

Своєю Україною гордитись.

  • Я маю право Україну восхвалять,

Боротися за неї і за честь стоять.

Безкрайнії поля її любити,

І щовесни журавликів із вірою зустріти.

  • Я маю право на веселку й на весну,

На щедру осінь і на тепле літо,

На зиму, так безмежно чарівну,

І на лани із стиглим житом.

  • На золотаве сонце в небесах,

Що щедро Україну зігріває.

На соловейка спів в гаях,

І на любов батьків, безмежну і безкраю

Вед Кожен народ любить свою батьківщину, робить усе для процвітання своєї держави, для її слави, свободи, незалежності. А ми живемо в Україні, волелюбній, мирній державі, і теж усім серцем любимо нашу милу, дорогу країну, хочемо, щоб вона стала процвітаючою, сильною, завжди була вільною і незалежною

  • Найбільше я хочу,

Щоб мир був на світі,

Як небо – у зорях,

А сад наш – у цвіті.

  • Найбільше я хочу,

Щоб сонце щоранку

Зі мною віталось,

Присівши на ганку.

  • Найбільше я хочу,

Щоб рідна матуся

Всміхнулась мені,

Коли я усміхнуся.

  • Серденько дитяче хай смутку не знає

Про це вам школярик малий нагадає.

Ми вмієм сміятись, ми вмієм дружити,

Ми хочемо в ласці і ніжності жити.

Вед. У 1989 року ООН прийняла окремий документ під назвою „Конвенція про права дитини”. Конвенція – це міжнародна угода. У ній держави беруть зобов’язання дотримуватись прав кожної дитини. І наша держава також підписалася під цим документом, а значить – пообіцяла світові піклуватися про своїх маленьких громадян. Але дорослі не завжди виконують свої обов’зки.

Діти, давайте з вами подивимось виставу про «Попелюшку», а потім обговоримо чиї права було порушено.

Попелюшка.

Мушу звечора до ранку,

Працювати я на ганку,

У кімнатах прибирати,

Пил повсюду витирати.

Наварити смачно каші,

Чай налити повні чаші,

Прати речі, прасувати,

Скільки може це тривати...

Я втомилась!!!

Мачуха.

Попелюшко, ти ж ледащо,

І годую тебе за що?

Вмить прокинуться дівчата

треба каву їм подати

Ти чому ж бо не працюєш,

Ледарюєш, ледарюєш...

Вмить берися до роботи

Бо від тебе лиш клопоти...

Попелюшка. Матінко, та лихо з вами,

Ледве я плету ногами.

Ще від вчора не лягала,

Лиш на мить я задрімала.

Мачуха. То тобі роботи мало!

Зараз я за мить прийду,

Ще і щось тобі знайду.

Ведучий. Як бачимо, друзі, не легко жилось Попелюшці. Вона ще зовсім дитина, та повинна виконувати багато доручень своєї мачухи, важко працювати.

Яке ж право порушене відносно Попелюшки?

(Право дитини на відпочинок і розваги, право брати участь у розважальних заходах, що відповідають по віку).

Вед. Пропонуємо вам переглянути ще одну сценку, яка має назву «Удома», та обговоримо поведінку батька і сина.

Сценка

Тато ( читає газету та вголос вигукує ). Ех, знову « Динамівці » внічию зіграли з « Шахтарем ».

Син ( ледве пересуваючи ноги, підходить до батька зі щоденником ). Тату, підпиши щоденника !

Тато. Що там знову ?

Син. Зауваження та « 2 » з української мови.

Тато. Ах ти, негіднику, я ж тебе попереджав ! ( Дістає ремінь. )

Син. Тату, я більше не буду ! Я виправлю ! ( Тікає від батька. )

Тато. Я тобі дам зараз зауваження … ( Наздоганяє сина. )

Вед. Скажіть, діти, батько правильно вчинив? А що саме він порушив? Як повинен був батько розмовляти з сином?

А зараз, ми з вами подивимось уривок із казочки на новий лад « Івасик Телесик»

Вед. Давайте разом поміркуємо, які права були порушені ? ( право на життя, на свободу)

Виступ соціального педагога.

Робота із залом. Питання до дітей:

Яківизнаєте найголовніші права дитини?

Діти відповідають:
Дітимають право:

*на життя
*
    на любов і піклування;
*
    на повноціннехарчування;
*
    на освіту;
*
    на відпочинок і дозвілля;
*
    на медичнудопомогу;
*
    на інформацію;
*
    вільноспілкуватися;
*
    вільновисловлюватисвої погляди.

А тепер ми з вами проведемо невелику вікторину

Питання до залу:

Яке право казкового героя порушено?

1. «Колобок»

«Колобок, колобок! Я тебе з'їм".

«Не їж мене, зайчику, я тобіпісенькупроспіваю:

Я колобок, колобок,

я віддідусяпішов,

я відбабусіпішов і від тебе піду ». (Право на життя та особистунедоторканність).

2. О.С. Пушкін. «Казка про попа та йогопрацівникаБалду»

Балданаймаєтьсяна роботу до попа. Це значить, вінскористався правом на ... (працю).(Працявільна.Коженмає право вільнорозпоряджатисясвоїмиздібностями до праці.)

3. Казка К. Чуковського «Айболить»

«ДобрийлікарАйболить, Вінпід деревом сидить, Приходь до ньоголікуватися І корова, і вовчиця, І жучок, і павучок, І ведмедиця, Всіхвилікує, зцілитьДобрийлікарАйболить».(Право на охоронуздоров'я та медичнудопомогу.)

4. Г.-Х. Андерсен. "Бридкекаченя"

«Каченязмахнувкрилами і полетів.

- Полечу я до них, до цихвеличавих птахів. Вони, напевно, заклюють мене на смерть за те, що я, такийпотворний, насміливсянаблизитися до них. Але нехай!

І вінопустився на воду і попливназустрічпрекрасним лебедям, які, побачившийого, тежпопливли до нього. Вінбув уже не гидким темно-сіримкаченям, а лебедем ... А. великілебедіплавали навколо і гладилийогодзьобами ». (Право вільнопересуватися, вибиратимісцеперебування і проживання).

Чизнаєтеви... "

(вікторина для учнів)

1. Як називаєтьсяосновний документ громадянина ? /паспорт/

2. Який закон вважаєтьсяголовним законом країни ? /Конституція/

3. Як називаютьосіб, які не досягли 18-річного віку ? /неповнолітні/

4. Вінможе бути цивільним, адміністративним, кримінальним, щоце ? /кодекс/

5. Як називаютьзахисника у суді ? /адвокат/

6. Як називаютьлюдину, щобачилазлочин ? /свідок/

7. Як називаєтьсядержавнийозброєний орган виконавчоївлади, якийзахищаєжиття, здоров"я і права громадян ? /міліція/

Соціальний педагогзвертаєувагудітей на ваги, що стоять у нього на столі.

«Якщоуявитисобі, щокожне право, яким ми володіємо, цекольорова кулька (називаються права і кульки складаються на одну із чаш вагів), то що ми з вами бачимо?»

Дітивідповідають, що чаша вагівпереважена.

Соціальний педагог:

«Так  і  нашежиття  влаштоване. Якщо  ми  з  вами  будемо  мати  лише 

права,  то життя  буде перевернуте. Цеозначає,щопоряд з правами йдуть і обов’язки. (Надругу чашу складаєтьсявідповіднакількістькульок, щоуявновідіграють роль обов’язків).

Завдання до залу : до одного з прав дитинивизначитиобов’язки.

Основніобов’язки :

1. Старанноі наполегливо вчитися, не пропускати заняття без поважної причини.

2. ДотримуватисявимогзаконодавстваУкраїни (не порушувати закону).

3. Дотримуватисяморальних та етичних норм (слухатися старших, чемно себе поводити, допомагатислабшимтощо).

4. Ходити до школи чистими, охайними, у шкільній формі, дотримуватися правил особистої гігієни

5. ВиконувативимогиСтатутушколи, Правила для учнів.

6. Берегти природу, пам’яткиісторії та культури.

7. Берегти шкільне майно.

8.  Піклуватися про своє здоров’я, зміцнювати його.

9. Допомагати батькам.

Соціальний педагог:«Що тепер ми бачимо?» 

Діти відповідають, що ваги вирівнялися.

На кінець заходу соціальний педагог ставить проблемнепитання.

«Ми з’ясували, що права для нас дужеважливі. Але чизавждипотрібновимагативиконаннясвоїхвласних прав?»

Перед тим як дітидадутьвідповідь,  їхувазіпропонуєтьсярольовагра, в якійберуть участь троєдітей. Один хочечитати книжку, другий у цей час хочеграти в м’яча, а третійвчитьсяспівати.

Дітироблятьвисновок,  що  потрібнорахуватися не лишезісвоїми  правами, а й бути уважним, щоб не порушити права інших людей.

Перегляд ролику «Права та обов’язки в нашій школі»

Віршпро обов’язки

Тимаєш право на освіту,

Це право маєкожен в світі.

Тимаєш право на житло,

Боспоконвіку так було.

Але йобов’язкитимаєш,

І їхусітидобрезнаєш.

Та справа кожного, як жити,

Ледарюватичитворити –

Закон написаний для всіх,

За ним не жить – цесправжнійгріх.

Вед. Від народження ви маєте певні права, які гарантовані і захищаються державою.
Ви повинні знати й реалізовувати їх щодня. Але пам’ятайте: ваші права не повинні порушувати права інших. З часом у вас збільшиться обов'язків і відповідальності. Існують закони, які визначають ваші обов'язки. Ви мусите їх знати. 
Незнання закону не звільняє вас від відповідальності за ваші вчинки, дії або бездіяльність.
Пам’ятайте! Саме ви відповідаєте за своє здоров'я. Від вашого ставлення до здоров'я залежите не тільки ви самі. Ваша позиція впливає на ваших друзів, знайомих, батьків, на ваших майбутніх дітей.


 

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Малюк у світі економіки та фінансів»
Часнікова Олена Володимирівна
36 годин
590 грн
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації (лист МОН № 4/2181-19 від 30.09.2019 р.).

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Підвищення кваліфікації: як створити дієвий механізм
Підвищення кваліфікації: як створити дієвий механізм
Підвищення кваліфікації: вчителі самі вирішуватимуть, де навчатись
Підвищення кваліфікації: вчителі самі вирішуватимуть, де навчатись