і отримати безкоштовне
свідоцтво про публікацію
До визначення переможців залишилось:
3
Дня
3
Години
16
Хвилин
30
Секунд
Поспішайте взяти участь в акції «Методичний тиждень».
Головний приз 500грн + безкоштовний вебінар.
Взяти участь

Правове виховання. Погані вчинки та моя відповідальність.

Курс:«Інтернет-ресурси для опитування і тестування»
Левченко Ірина Михайлівна
24 години
1200 грн
360 грн
Свідоцтво про публікацію матеріала №DJ158085
За публікацію цієї методичної розробки Гориславська Вікторія Леонідівна отримав(ла) свідоцтво №DJ158085
Завантажте Ваші авторські методичні розробки на сайт та миттєво отримайте персональне свідоцтво про публікацію від ЗМІ «Всеосвіта»
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Виховна година на тему:

Правове виховання. Погані вчинки та моя відповідальність.

МЕТА: На прикладах з життя ознайомити учнів з кримінальною відповідальністю, показати, які наслідки можуть мати звичайні пустощі; виховувати законопослушних громадян. Формувати в учнів здатність до самоконтролю, поваги до моралі і правопорядку, стимулювати бажання знати закони і дотримуватися їх.

«Немає нічого, що б не долалося працею. Мудра людина не робитиме іншим того, чого вона не бажає, щоб зробили їй». (Конфуцій.

Хід заняття

Розповідь вчителя.

Усі люди зв'язані з певним соціальним середовищем, в якому вони народжуються і формуються. Поза соціальним середовищем, поза суспільством людина немислима. Як кожний ставиться до середовища — питання важливе і для суспільства, і для окремої особи.

Із правовими питаннями ми зустрічаємось часто. Помилковою є думка, ніби сфера застосування права обмежується покаранням осіб, які вчинили різні правопорушення. Багато хто з учнів дивується, дізнавшись, що наші повсякденні вчинки часто мають правову оцінку.

Право, закони супроводжують людину все її життя. Щоб уміло і правильно користуватись своїми правами і добре виконувати свої обов'язки, не порушуючи прав і законних інтересів інших, треба знати закони. Звичайно, у вашому віці неможливо знати детально всі закони. Але основне, що стосується вас, ви повинні знати.

Це і є метою нашої години спілкування.

Пам’ятай: За здійснення правопорушення обов’язково настає індивідуальна (особиста) відповідальність. Це, так би мовити, встановлена державою “плата” правопорушника за ті негативні наслідки, шкоду, спричинені його поведінкою.

     Відповідальність, як і правопорушення, є кількох видів.

1.     Дисциплінарна відповідальність: не виконано завдання, порушено дисципліну, допущено спізнення на роботу. Можливі – запис у щоденнику, оголошення догани, звільнення з роботи.

2.     Адміністративна відповідальність: порушення Правил дорожнього руху, не сплачується проїзд в транспорті; людина розпиває алкогольні напої у громадських місцях, голосно лає інших, використовуючи нецензурні слова; чіпляється до людей, заважаючи їм своєю поведінкою; туристи розпалюють багаття в лісі в заборонених місцях ...

     На порушників накладаються штрафи, можливе офіційне попередження, позбавлення спеціальних прав, адміністративний арешт на 15 діб. Відповідальність наступає з 16 років або відповідають батьки.

3. Цивільно-правова відповідальність: коли порушення завдає особі чи установі, організації, державі, школі матеріальної шкоди. Цивільна відповідальність залежить від віку порушника(якщо йому менше 15років,тошкодукомпенсуватимуть батьки).

4. Кримінальна відповідальність: за найнебезпечніші правопорушення (вбивство, завдання людині тілесних ушкоджень, крадіжку, хуліганство, тощо). Такі правопорушення мають найтяжчі наслідки, тож і відповідальність буде суворішою. Їй підлягають особи з 16 років, а за деякі злочини – навіть із 14 років.

Р.S. А головне, діти, не допускайте ніяких правопорушень навіть якщо вам 6, 7, 8 – 13 років. Це може увійти в звичку, і в 14 років вже буде пізно отямитись. Перш ніж розбити шибку, подумай, чи вистачить у твого батька грошей на нову; перш ніж когось образити, постав себе на його місце (як, приємно?); перш ніж відповісти грубістю на грубість – порахуй до 10 і заспокойся; перш ніж залізти у чужу кишеню – озирнись, за тобою стежить... твоя совість ...

Нагадаю кілька правил, про які ми вже не раз говорили:

Поважай правопорядок і закон.

Проганяй від себе лінощі, байдужість, займайся самовихованням. А суть самовиховання — уміти примусити себе діяти так, як треба, навіть якщо цього не завжди хочеться.

Учись бачити себе збоку, постійно звіряй свої вчинки з моральними та правовими нормами.

Вивчи і сприйми серцем Заповіді Божі, у них — твій порятунок, джерело духовного зростання.

Конституція України

Ст.28 «ніхто не може бути підданий катуванню жорстокому, нелюдському або такому, що принижує його гідність, поводженню або покаранню».

Ст.10 «кожній дитині гарантується право на свободу, особисту недоторканність та захист гідності. Дисципліна і порядок у сім’ї, навчальних та дитячих закладах мають забезпечуватися на принципах, що ґрунтуються на взаємоповазі, справедливості і виключають приниження честі і гідності дитини…»

Незнання закону не звільняє від відповідальності, отже знай:

- якщо ти скоїв правопорушення, то тобі та твоїм батькам доведеться нести передбачену законом відповідальність;

  • неповнолітні віком від 11 до 18 років можуть бути притягнуті до відповідальності за неналежну поведінку (систематичне ухилення від навчання та праці, бродяжництво, жебрацтво, дрібні злочини тощо) й направлені за вироком суду чи за рішенням уповноважених служб у справах неповнолітніх на перевиховання до спеціальної школи;

  • якщо заподіяний злочин не становить великої небезпеки для суспільства, до неповнолітнього можуть бути застосовані і примусові заходи виховного характеру (наприклад, відшкодувати заподіяні збитки власною працею).

КЛАСНИЙ КЕРІВНИК. Ми вже не раз чули про те, що почастішали випадки дитячої злочинності. Багато причин є для цього у нашому сьогоднішньому житті. Але однією із головних, я вважаю, є те, що діти не знають законів. Зараз групи учнів будуть розігрувати перед нами різні ситуації. А ви будете оцінювати характер правопорушення і міру покарання, яка може бути присуджена за дане правопорушення.
СИТУАЦІЯ 1.
(За столом сидять троє учнів. Вони обговорюють подію: Іван заліз на склад і викрав кілька пачок цигарок.)

Іван: А ви знаєте, що це було не так і страшно. Ти б, Костя, мабуть з переляку у штани наклав би. А я зовсім не боявся .
Костя. Тоді вип’ємо за успіх.
Настя. Ви б краще не пили.
Іван. А що, ти з нами не збираєшся пити?
Настя. Трішки спробую.
Іван. Пий, Настя, ти це заслужила. Адже, поки твоєї мами немає вдома, нехай все це полежить у тебе.
Настя. Я так і знала, що ви мені дасте на зберігання. Але ж коли домовлялися про те, що ти підеш красти цигарки, Назар обіцяв їх заховати у себе вдома. А тепер даєте мені!
Костя. Тихіше, дитинко. Подякуй, що план розробив безпрограшний.
ЗАПИТАННЯ. Чи винні у крадіжці всі троє підлітків?
ВІДПОВІДЬ. Так, винні усі троє у скоєній крадіжці
Костя організував її, він найстарший, Іван безпосередньо здійснив злочин. А Настя- знала про злочин і мовчала, нікого не попередила. Тут є організатор і підмовник злочину(Костя), виконавець злочину—Іван. А Настя є посібником. Вона знала, що готується злочин і не прийняла заходів, щоб йому перешкодити. Укривання злочину—це є посібництво до його здійснення. Тим більше винна дівчина, що вона ще погодилася зберігати крадені речі.
Ст. 223 КК України за такий злочин визначає покарання через позбавлення волі на термін від 3 до10 років.
ЗАПИТАННЯ. Яку б міру покарання визначили ви кожному з них?
СИТУАЦІЯ 3. 
За столом сидять троє дівчат: Марина, Валерія, Даша. Вони обідають у кафе.

м сподобалися гарні чарчини. Дівчата вирішили вкрасти, двоє підійшли до офіціанта,щоб розрахуватися, а одна тим часом поклала їх у сумку.
Марина. Все вийшло так непомітно.
Валерія. Підемо завтра у інше кафе. Дістанемо ще щось.
Даша. Згода. А потім спробуємо так речі з магазинів виносити.
ЗАПИТАННЯ. Який злочин вчинили дівчата?
ВІДПОВІДЬ. Цей злочин передбачає ст. 82 КК . Розкрадання державного або колективного майна. Відкрите викрадання державного або колективного майна карається позбавленням волі на термін до 4 років або виправними роботами на термін від 1 до 2 років.
КЛАСНИЙ КЕРІВНИК. Ми розглянули ситуації, взяті з реального життя, зроблені реальними людьми. Молоді люди, про яких ми почули, стали на хибну стежку. Чи штовхав їх хтось, чи обрали самостійно? Та це вже, власне, не має значення. Всі вони відбували заслужене покарання. З їх життя випав великий відрізок часу, коли вони могли бути, як усі: вчитися, працювати, радіти життю, сонцю, приносити радість рідним.
Тому, перш ніж щось вчинити, задумайтеся, а які наслідки будуть від вашого вчинку. Не потрапляйте в подібні ситуації, які сталися з нашими „героями”!
А тепер перевіримо, чи ви підходите на роль слідчих.

  1. Що ви повинні краще запамятовувати?

а) обличчя; б) імена; в) факти.

2. Під час зустрічі з незнайомими людьми ви в основному про них думаєте:

а) як вони розмовляють; б) які в них нігті; в) в чому вони одягнуті.

3. Яка із цих ситуацій здається вам найбільш вірогідною:

а) людина друкує на машинці в боксерських рукавицях;

б) трирічна дитина в стовпчик додає великі суми грошей;

в) жінка стріляє з пістолета, який стоїть на запобіжнику.

4. Що, на ваш погляд, найбільш точно говорить про вік людини?

а) зовнішність; б) стиль одежі; в) предмет розмови.

5. Чи часто вам вдається вгадати кінець детективного роману чи фільму?

а) Просто дивлюся фільм, навіть не думаючи про порушника;

б) По фактам визначаю хто із героїв фільму винний;

в) По скоєному злочину і підозрюваним відразу визначаю злодія.

Класний керівник. А зараз я зачитаю логічні задачі на правову тематику, а ви аналізуєте факти і розкриваєте злочин.

  1. Ви приїздите в дім. Жертва – чоловік, лежить на долівці. Він убитий тяжким предметом по голові. У передпокої поліцейські допитують 4 типів, які грали з ним в карти.

  • Ми знаємо, що предмет убивства Анатолія – пляшка з вином, - говорить слідчий. Ми взяли цих 4 тому, що вони грали тут з Анатолієм в карти. І хоча на пляшці є відбитки пальців всіх гравців (кожний, час від часу, брався за неї, щоб налити собі вина), але вбивцею є один.

  • Ось вбивця, - говорите ви, подаючи один із аркушів з відбитками пальців слідчому. Слідчий переводить погляд на людину з іменем Михайло.

Михайло каже: - Ні, я не вбивав. Так, ми пили вино і грали в карти. Мої відбитки такі ж самі, як і всіх інших.

  • Подивись,- говорите ви, - відбитки кожного ось такі, а твої відрізняються. І це доводить, що саме ти скористався пляшкою, щоб вбити свого товариша.

Запитання: Чим відрізняються відбитки пальців Михайла від інших, і як ви могли звинуватити його?

Відповідь: Відбитки долонь і пальців інших гравців у карти були направлені до горла пляшки. Рука Михайла відбилась на горлі пляшки, залишила там відбитки пальців, направлених до дна пляшки. Це й доводить, що Михайло використав пляшку, як дубинку.

Класний керівник. А зараз пограємо в гру « Поле Чудес». На дошці зашифроване слово – це справа про злочин або інші кримінальні правопорушення. Давайте будемо відгадувати по буквам.

(Слово – ОБВИНУВАЧЕННЯ).

Класний керівник. Наступне наше завдання і останнє на сьогодні – це «Жаргон». Кожен із нас, в силу посади знайомий, так би мовити, із жаргоном ваших друзів. Зрозуміло, що кожна вікова група, категорія людей, які потрапляють у руки криміналістів, докорінно відрізняються своєю мовою. Розшифруйте, як на їхньому діалекті звучать такі знайомі для вас слова.

Продзвенів Бухенвальський набат. Невловимі месники запізнювалися з острову скарбів. Людина із рушницею поспішала до класу. Алі – Баба і 40 розбійників розпочали урок. Але домашнє завдання виконали тільки мертві душі. Фантомас розбушувався і виставив у журнал «Ти не сирота!»

  1. Бухенвальський набат – дзвінок на урок.

  2. Невловимі месники – хлопці на перерві.

  3. Острів скарбів – їдальня.

  4. Людина із рушницею – учитель із журналом.

  5. Алі – Баба і 40 розбійників – учитель з учнями.

  6. Мертві душі – відмінники.

  7. Фантомас розбушувався - учитель розсердився.

  8. «Ти не сирота!» - півкласу двійок.

Діти зачитують розшифровану розповідь.

Класний керівник. Ось і закінчилася наша година спілкування на правову тематику, і на останок, послухайте цікаву гумореску.

Гумореска "Кримінальна хроніка"

Газет нині є чимало,

Лиш встигай читати.

Мотай на ус все на світі

Будеш добре знати.

А щоб ліпше заохотить

Люд до цього млива,

Майже в кожній є газеті.
Кримінальне чтиво.
І таке там є страхіття, 
Що життя не миле,
Почитаєш - і здригнешся,
Кров холоне в жилах:
"Жінка вбила чоловіка,
А бабуся внука"
"Від грибів сім'я померла
У страшенних муках.
Об'їлися мухоморів,
Блідої поганки".
"Кума кума повісила
У себе на ганку",
Всі ці жахи неймовірні
За душу хапають,
Б'ють по нервах і по серцю,
Ще й у дріж кидають,
А це почув вчора,
І приємно стало.
Що не все погано в світі.
Ще не все пропало.
Написано: "Вчора в Хацьках
Діда хоронили
Усе село зібралося.
Людей було - сила!
Катафалком, як належить,
Везли домовину.
А до цього дощ періщив
Дві доби без спину.
Вся дорога геть розмокла.
Чорна, як те галля.
Катафалк той послизнувся-
І шубовсть в провалля!
Там на друзки розлетівся,
Як трухлява струпа
З домовини лишалася
Тільки трісок купа.
Та є Божа сила в світі,
Є ще херувими,
Шофер Іван й дід-покійник
Зостались живими.

Дякую за гарний урок і до побачення!

СИТУАЦІЯ 1.
(За столом сидять троє учнів. Вони обговорюють подію: Іван заліз на склад і викрав кілька пачок цигарок.)

Іван: А ви знаєте, що це було не так і страшно. Ти б, Костя, мабуть з переляку у штани наклав би. А я зовсім не боявся .

Костя. Тоді вип’ємо за успіх.

Настя. Ви б краще не пили.

Іван. А що, ти з нами не збираєшся пити?

Настя. Трішки спробую.

Іван. Пий, Настя, ти це заслужила. Адже, поки твоєї мами немає вдома, нехай все це полежить у тебе.

Настя. Я так і знала, що ви мені дасте на зберігання. Але ж коли домовлялися про те, що ти підеш красти цигарки, Назар обіцяв їх заховати у себе вдома. А тепер даєте мені!

Костя. Тихіше, дитинко. Подякуй, що план розробив безпрограшний.

СИТУАЦІЯ 3. 
За столом сидять троє дівчат: Марина, Валерія, Даша. Вони обідають у кафе.

м сподобалися гарні чарчини. Дівчата вирішили вкрасти, двоє підійшли до офіціанта,щоб розрахуватися, а одна тим часом поклала їх у сумку.

Марина. Все вийшло так непомітно.

Валерія. Підемо завтра у інше кафе. Дістанемо ще щось.

Даша. Згода. А потім спробуємо так речі з магазинів виносити.

Продзвенів Бухенвальський набат. Невловимі месники запізнювалися з острову скарбів. Людина із рушницею поспішала до класу. Алі – Баба і 40 розбійників розпочали урок. Але домашнє завдання виконали тільки мертві душі. Фантомас розбушувався і виставив у журнал «Ти не сирота!»

  1. Бухенвальський набат – дзвінок на урок.

  2. Невловимі месники – хлопці на перерві.

  3. Острів скарбів – їдальня.

  4. Людина із рушницею – учитель із журналом.

  5. Алі – Баба і 40 розбійників – учитель з учнями.

  6. Мертві душі – відмінники.

  7. Фантомас розбушувався - учитель розсердився.

  8. «Ти не сирота!» - півкласу двійок.

Продзвенів Бухенвальський набат. Невловимі месники запізнювалися з острову скарбів. Людина із рушницею поспішала до класу. Алі – Баба і 40 розбійників розпочали урок. Але домашнє завдання виконали тільки мертві душі. Фантомас розбушувався і виставив у журнал «Ти не сирота!»

  1. Бухенвальський набат – дзвінок на урок.

  2. Невловимі месники – хлопці на перерві.

  3. Острів скарбів – їдальня.

  4. Людина із рушницею – учитель із журналом.

  5. Алі – Баба і 40 розбійників – учитель з учнями.

  6. Мертві душі – відмінники.

  7. Фантомас розбушувався - учитель розсердився.

  8. «Ти не сирота!» - півкласу двійок.

Продзвенів Бухенвальський набат. Невловимі месники запізнювалися з острову скарбів. Людина із рушницею поспішала до класу. Алі – Баба і 40 розбійників розпочали урок. Але домашнє завдання виконали тільки мертві душі. Фантомас розбушувався і виставив у журнал «Ти не сирота!»

  1. Бухенвальський набат – дзвінок на урок.

  2. Невловимі месники – хлопці на перерві.

  3. Острів скарбів – їдальня.

  4. Людина із рушницею – учитель із журналом.

  5. Алі – Баба і 40 розбійників – учитель з учнями.

  6. Мертві душі – відмінники.

  7. Фантомас розбушувався - учитель розсердився.

  8. «Ти не сирота!» - півкласу двійок.

Права

Обов’язки

1 . Усі діти мають право на любов і турботу

 2. Всі діти рівні у своїх правах

 

 

3.Особлива турбота — дітям-інвалідам

4. Усі діти мають право на повноцінне харчування

 

5. Усі діти мають право на відпочинок і дозвілля

 

6. Усі діти мають право на освіту

 

7. Особлива турбота — дітям, які перебувають у конфлікті з законом

8. Діти мають право вільно висловлювати свої погляди

 

9. Всі діти мають право на медичну допомогу

10. Всі діти мають право на вільне спілкування

 

11 . Особлива турбота — дітям без сімей

12. Жодну дитину не можна примусово залучати до праці

13. Всі діти мають право на інформацію

14. Жодну дитину не можна ображати або принижувати

15. Всі діти мають право на життя

1 . Поважати і любити своє оточення. Ставитися до них так, як би ми хотіли, щоб ставились до нас

2. Поважати близьких та друзів. Не принижувати гідності кожної людини. Поводитись так, щоб своєю поведінкою не порушувати прав іншої людини

3. Бути толерантним до таких людей. Поважати їх і допомагати їм

4. Дотримуватись режиму харчування. Вживати продукти до кінця терміну придатності. Поважати працю кухарів

5. Дотримуватись правил моральної етики; організовувати дозвілля так, щоб воно приносило корись і не заважало іншим

6. Сумлінно навчатись; активно працювати на уроках, готуватись самотужки; старанно виконувати домашні завдання

7. Дотримуватись певних норм поведінки, прийнятих у суспільстві. Намагатись не створювати ситуації, які призводять до порушення закону

8. Поважати своє оточення. Давати нагоду кожному висловлювати свої думки. Не нав'язувати своїх поглядів іншим, якщо вони з ними не згодні

9. Цінувати і дбати про своє здоров'я. Виконувати приписи лікарів у разі потреби

10. Поважати співрозмовників. Коректно і тактовно висловлювати свої думки. Дотримуватись правил мовного етикету

11. З повагою ставитися до людей, які піклуються про нас

12. Виконувати роботу, яка не завдає шкоди здоров'ю. Виконувати всі види обслуговуючої праці

13. Самостійно знаходити інформацію в різноманітних джерелах

1 4. Не ображати і не принижувати оточуючих

15. Дотримуватись норм і правил поведінки, прийнятих у суспільстві. Не створювати ситуацій, що можуть спричинити нещасні випадки

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

Опис документу:
На прикладах з життя ознайомити учнів з кримінальною відповідальністю, показати, які наслідки можуть мати звичайні пустощі; виховувати законопослушних громадян. Формувати в учнів здатність до самоконтролю, поваги до моралі і правопорядку, стимулювати бажання знати закони і дотримуватися їх.
  • Додано
    02.03.2018
  • Розділ
    Виховна робота
  • Клас
    5 Клас
  • Тип
    Конспект
  • Переглядів
    177
  • Коментарів
    0
  • Завантажень
    1
  • Номер матеріала
    DJ158085
  • Вподобань
    0
Курс:«Протидія шкільному насильству»
Черниш Олена Степанівна
72 години
3600 грн
1080 грн
Свідоцтво про публікацію матеріала №DJ158085
За публікацію цієї методичної розробки Гориславська Вікторія Леонідівна отримав(ла) свідоцтво №DJ158085
Завантажте Ваші авторські методичні розробки на сайт та миттєво отримайте персональне свідоцтво про публікацію від ЗМІ «Всеосвіта»
Шкільна міжнародна дистанційна олімпіада «Всеосвiта Осінь – 2018»

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти